Selamlar. Sonunda bisikleti tamamladım.
Carraro 121 v frenli modeli olabildiğince iyileştirdiğimi düşünüyorum.
Yükseltmeler ve yaşadığım zorluklar hakkında bilgilendirme yapayım. Zira bu konular hakkında baya cebelleştim. Sorusu olan arkadaşlara da bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim.
Neden bu katlanır bisiklet için bu kadar uğraştım bundan bahsedeyim;
1. maalesef bisikleti koyabilecek garaj, depo vs yerim yok. İstanbul'da yaşıyorum ve evim yeterince büyük değil. balkon var evet ama oraya bile katlayarak koyabiliyorum.
2. büyük ebat bisikletleri etrafa götürmek zulüm benim için. Daha önce Bursa'dan aldığım giant escape rx3 bisikletim vardı onu araç taşıma aparatıyla taşırken işkence gibi geliyordu. Şimdi bagaja at istediğin yere git. Metro, marmaray saat sıkıntısı olmadan gir çık problem yok.
3. katlanırdaki direksiyonu indir kaldır istediğim gibi açı yakalayabiliyorum.
4. çıktığım turlarda herhangi bir problem çıkarsa taşıması çok kolay oluyor.
5. çalıştığım kuruma istediğim gibi sokabiliyorum. katlayıp masamın kenarına koyabiliyorum. Giren çıkan kimsenin gözüne batmıyor.
6. yokuş performansı harika... yakaladığım oranla çok rahat ettim.
İşte bu saydığım sebeplerden ötürü katlanır hep cazip geliyor. Bu yüzden carraro 121 tercihim oldu ve çoğunlukla işime ulaşımımı bu bisikletle sağlıyorum.
Bisiklette yaptığım değişikler hakkında bilgi vereyim;
1. düz gidonu çıkarıp, kelebek gidon taktık.
2. seleyi selle royal scientia R3 relaxed ile değiştirdim. Çok memnunum 90-100 km gidiyorum bana iyi uydu.
3. dış lastik zırhlı kevlar maxxis overdrive 20x1.65 ile değitirdim.
4. frenler komple değişti. Önce fren pabuçlarını değiştireyim dedim. 3 renk baradine taktık. istediğimiz performansı alamadık. ardından fren bacakları değişti. Elbette daha iyi oldu fakat en iyi performası fren kollarını değiştirince aldım. bl-t611 deore fren kolu, t4000 v fren bacağı, baradine 3 renk fren pabuç. malzemeler bunlar.
5. ön arka göbek deore 36 delik ruble ile değişti. Shimao deore t610 set takıldı. Bisiklette akışkanlık oldukça iyileşti.
6. vites sistemi değişti. 21vitesti şimdi 24 vites oldu
. Arka ruble hg-31 11-34 ile değişti. Arka vites aktarıcı rd-m310 ile değişti. Zincir cn-hg40 ile değiştirdi. Arka vites kolu shimano a
ltus sl-m315 ile değişti. 26-34 ile yokuşlarda pedallar kuş gibi. 48-11 ile hızım arttı.
7. pedallar değişti. üzerinde gelen katlanan pedalları shimano spd pedal ile değiştirdim.
Öncelikle bu değişiklikler için carraro firmasını sık sık aradım. Sağolsunlar oradaki arkadaşlar sabırla yardımcı oldular. Bu değişiklikler için carraro servislerini önerdiler. Bana en yakın olan tandem bisiklete gittim. Parçaları orada taktırdım. Size şunu söyleyim daha da gitmem ve hiç bir arkadaşımı oraya yönlendirmem. Bisikletin göbekleri değiştirirken jant tellerimi yanlış örmüşler. Bir gariplik farkettim ama onlara göre hiç bir problem yoktu. Jant tellerini örerken içeriye fazla giren jant teli iç lastiği yarmış. Yeni almıştım onu değiştirmişler. Parasını da bir güzel aldılar. Vites ayarım çok kötü. Orada tur attım. Dedim vites ayarı iyi değil, yine onlara göre bir problem yoktu. 2 ay sonra baktım ki zincirimin quicklink'i ortada yok. Gerçekten zincirimi söküp temizleyim dedim ve zincirin kutusuyla gelen quicklink yok takmamışlar!! Anlayacağınız dostlar tandem beni çok uğraştırdı. 2. haftasında düz pürüzsüz yolda giderken jant tellerinde gacırtılar gelmeye başladı. Jant tellerinde bazısı taş gibi gergin, bazısı o kadar bol ki... Çok bisikletçi gezdim. Her biri başka bir şey anlattı.
Sonrasında youtube kanalında denk gelen bir arkadaş var Ercan Ceber adında tuzlada yer açmış oraya gideyim dedim. Arkadaş uzun turlar vs yapıyor. Bisikletten yana dertli olduğumu görünce sağolsun kahve yaptı beraber oturduk adam akıllı anlattım olan biteni güzelce dinledi de. Beraber inceledik bütün parçaları, ayarları vs. En ince teknik bilgiye hakim. Daha uzatmayım, bisikletime o kadar yanlış iş yapılmış ki
.
Ercan jantları tekrar ördü. Ayarlar, yağlamalar hepsini tamam etti. Bu arada jant tellerini değiştirdi. Ölçü tutmuyormuş. Şu an 1 yıl oldu. Ayda 250-350 km yol yaparım en az tek bir oynama dahi yok. Üstelik Tandem bisikletin aldığı fiyatın 3'te 1'ine tüm bisiklet tamam oldu. Eğer bu yazımı okursa buradan kendisine selam olsun.
Geçenlerde İstanbul'dan çıktım memleket Bursa'ya. İDO ile Yalova'ya geçtim. Termal ilçesi yönünde gidip sudüşen şelalesi, haydariye, kumla, gemlik, kurşunlu, altıntaş, mudanya, Bursa turu yaptım. Oldukça keyifliydi ve önceki bisikletlerimi aratmadı. Şu an hepsi tam istediğim gibi.
Yorumlarınızı bekliyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.
Bisikletten fotoğraflar paylaşıyorum.
287587 dosyayı görüntüle287590 dosyayı görüntüle287588 dosyayı görüntüle287582 dosyayı görüntüle287584 dosyayı görüntüle287586 dosyayı görüntüle287583 dosyayı görüntüle287591 dosyayı görüntüle287589 dosyayı görüntüle