Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Kayıt
11 Ekim 2020
Mesaj
14
Tepki
22
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Fevzi Furkan Işık
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
Scudo

Mtunca

Üye
Kayıt
19 Nisan 2019
Mesaj
49
Tepki
108
Yaş
54
Şehir
BURSA
İsim
Murat TUNCA
Başlangıç
1977—78
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Katlanır
bisiklette ciddi emek var. çok güzel görünüyor. - Teşekkürler

fren kolları nedir? _Shimano Deore BL-T610

bir de jant tellerinde reflektör gibi bir şey mi var? - 3M Jant Teli Reflektörü

Ayrıca Şasi üzerindeki siyah stickerlerde ( 3M - spot ışıkta parlayan ) reflektördür.
 
Kayıt
24 Nisan 2021
Mesaj
192
Tepki
237
Şehir
Antep
İsim
Sinan
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bende de bisan fx 3700 var çekiş sisteminden memnunum yüzde 15-18 egimli yerleri ayakta pedallayarak çıkıyorum rahatça. Ama aklımdan geçen modifiye kelebek gidon takmak. Şuan ondanda çekiniyorum gidon bana dahada yaklaşacak ve daha dik bir pozisyonda sürmek zorunda kalacağım gibi duruyor.
 
Kayıt
11 Ekim 2020
Mesaj
14
Tepki
22
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Fevzi Furkan Işık
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
Selamlar. Sonunda bisikleti tamamladım. :)
Carraro 121 v frenli modeli olabildiğince iyileştirdiğimi düşünüyorum.
Yükseltmeler ve yaşadığım zorluklar hakkında bilgilendirme yapayım. Zira bu konular hakkında baya cebelleştim. Sorusu olan arkadaşlara da bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim.
Neden bu katlanır bisiklet için bu kadar uğraştım bundan bahsedeyim;
1. maalesef bisikleti koyabilecek garaj, depo vs yerim yok. İstanbul'da yaşıyorum ve evim yeterince büyük değil. balkon var evet ama oraya bile katlayarak koyabiliyorum.
2. büyük ebat bisikletleri etrafa götürmek zulüm benim için. Daha önce Bursa'dan aldığım giant escape rx3 bisikletim vardı onu araç taşıma aparatıyla taşırken işkence gibi geliyordu. Şimdi bagaja at istediğin yere git. Metro, marmaray saat sıkıntısı olmadan gir çık problem yok.
3. katlanırdaki direksiyonu indir kaldır istediğim gibi açı yakalayabiliyorum.
4. çıktığım turlarda herhangi bir problem çıkarsa taşıması çok kolay oluyor.
5. çalıştığım kuruma istediğim gibi sokabiliyorum. katlayıp masamın kenarına koyabiliyorum. Giren çıkan kimsenin gözüne batmıyor.
6. yokuş performansı harika... yakaladığım oranla çok rahat ettim.
İşte bu saydığım sebeplerden ötürü katlanır hep cazip geliyor. Bu yüzden carraro 121 tercihim oldu ve çoğunlukla işime ulaşımımı bu bisikletle sağlıyorum.

Bisiklette yaptığım değişikler hakkında bilgi vereyim;
1. düz gidonu çıkarıp, kelebek gidon taktık.
2. seleyi selle royal scientia R3 relaxed ile değiştirdim. Çok memnunum 90-100 km gidiyorum bana iyi uydu.
3. dış lastik zırhlı kevlar maxxis overdrive 20x1.65 ile değitirdim.
4. frenler komple değişti. Önce fren pabuçlarını değiştireyim dedim. 3 renk baradine taktık. istediğimiz performansı alamadık. ardından fren bacakları değişti. Elbette daha iyi oldu fakat en iyi performası fren kollarını değiştirince aldım. bl-t611 deore fren kolu, t4000 v fren bacağı, baradine 3 renk fren pabuç. malzemeler bunlar.
5. ön arka göbek deore 36 delik ruble ile değişti. Shimao deore t610 set takıldı. Bisiklette akışkanlık oldukça iyileşti.
6. vites sistemi değişti. 21vitesti şimdi 24 vites oldu:hhhhhh:. Arka ruble hg-31 11-34 ile değişti. Arka vites aktarıcı rd-m310 ile değişti. Zincir cn-hg40 ile değiştirdi. Arka vites kolu shimano altus sl-m315 ile değişti. 26-34 ile yokuşlarda pedallar kuş gibi. 48-11 ile hızım arttı.
7. pedallar değişti. üzerinde gelen katlanan pedalları shimano spd pedal ile değiştirdim.

Öncelikle bu değişiklikler için carraro firmasını sık sık aradım. Sağolsunlar oradaki arkadaşlar sabırla yardımcı oldular. Bu değişiklikler için carraro servislerini önerdiler. Bana en yakın olan tandem bisiklete gittim. Parçaları orada taktırdım. Size şunu söyleyim daha da gitmem ve hiç bir arkadaşımı oraya yönlendirmem. Bisikletin göbekleri değiştirirken jant tellerimi yanlış örmüşler. Bir gariplik farkettim ama onlara göre hiç bir problem yoktu. Jant tellerini örerken içeriye fazla giren jant teli iç lastiği yarmış. Yeni almıştım onu değiştirmişler. Parasını da bir güzel aldılar. Vites ayarım çok kötü. Orada tur attım. Dedim vites ayarı iyi değil, yine onlara göre bir problem yoktu. 2 ay sonra baktım ki zincirimin quicklink'i ortada yok. Gerçekten zincirimi söküp temizleyim dedim ve zincirin kutusuyla gelen quicklink yok takmamışlar!! Anlayacağınız dostlar tandem beni çok uğraştırdı. 2. haftasında düz pürüzsüz yolda giderken jant tellerinde gacırtılar gelmeye başladı. Jant tellerinde bazısı taş gibi gergin, bazısı o kadar bol ki... Çok bisikletçi gezdim. Her biri başka bir şey anlattı.

Sonrasında youtube kanalında denk gelen bir arkadaş var Ercan Ceber adında tuzlada yer açmış oraya gideyim dedim. Arkadaş uzun turlar vs yapıyor. Bisikletten yana dertli olduğumu görünce sağolsun kahve yaptı beraber oturduk adam akıllı anlattım olan biteni güzelce dinledi de. Beraber inceledik bütün parçaları, ayarları vs. En ince teknik bilgiye hakim. Daha uzatmayım, bisikletime o kadar yanlış iş yapılmış ki:mad:.

Ercan jantları tekrar ördü. Ayarlar, yağlamalar hepsini tamam etti. Bu arada jant tellerini değiştirdi. Ölçü tutmuyormuş. Şu an 1 yıl oldu. Ayda 250-350 km yol yaparım en az tek bir oynama dahi yok. Üstelik Tandem bisikletin aldığı fiyatın 3'te 1'ine tüm bisiklet tamam oldu. Eğer bu yazımı okursa buradan kendisine selam olsun.

Geçenlerde İstanbul'dan çıktım memleket Bursa'ya. İDO ile Yalova'ya geçtim. Termal ilçesi yönünde gidip sudüşen şelalesi, haydariye, kumla, gemlik, kurşunlu, altıntaş, mudanya, Bursa turu yaptım. Oldukça keyifliydi ve önceki bisikletlerimi aratmadı. Şu an hepsi tam istediğim gibi.
Yorumlarınızı bekliyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Bisikletten fotoğraflar paylaşıyorum.


20220508_175200.jpg20211021_162351.jpg20220508_175236.jpg20211021_162314.jpg20211021_162343.jpg20220508_175149.jpg20211021_162328.jpg20211021_162402.jpg20211021_162415.jpg
 

Dosyalar

Rider108

Üye
Kayıt
1 Temmuz 2019
Mesaj
95
Tepki
64
Şehir
İstanbul
İsim
Rider
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
Selamlar. Sonunda bisikleti tamamladım. :)
Carraro 121 v frenli modeli olabildiğince iyileştirdiğimi düşünüyorum.
Yükseltmeler ve yaşadığım zorluklar hakkında bilgilendirme yapayım. Zira bu konular hakkında baya cebelleştim. Sorusu olan arkadaşlara da bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim.
Neden bu katlanır bisiklet için bu kadar uğraştım bundan bahsedeyim;
1. maalesef bisikleti koyabilecek garaj, depo vs yerim yok. İstanbul'da yaşıyorum ve evim yeterince büyük değil. balkon var evet ama oraya bile katlayarak koyabiliyorum.
2. büyük ebat bisikletleri etrafa götürmek zulüm benim için. Daha önce Bursa'dan aldığım giant escape rx3 bisikletim vardı onu araç taşıma aparatıyla taşırken işkence gibi geliyordu. Şimdi bagaja at istediğin yere git. Metro, marmaray saat sıkıntısı olmadan gir çık problem yok.
3. katlanırdaki direksiyonu indir kaldır istediğim gibi açı yakalayabiliyorum.
4. çıktığım turlarda herhangi bir problem çıkarsa taşıması çok kolay oluyor.
5. çalıştığım kuruma istediğim gibi sokabiliyorum. katlayıp masamın kenarına koyabiliyorum. Giren çıkan kimsenin gözüne batmıyor.
6. yokuş performansı harika... yakaladığım oranla çok rahat ettim.
İşte bu saydığım sebeplerden ötürü katlanır hep cazip geliyor. Bu yüzden carraro 121 tercihim oldu ve çoğunlukla işime ulaşımımı bu bisikletle sağlıyorum.

Bisiklette yaptığım değişikler hakkında bilgi vereyim;
1. düz gidonu çıkarıp, kelebek gidon taktık.
2. seleyi selle royal scientia R3 relaxed ile değiştirdim. Çok memnunum 90-100 km gidiyorum bana iyi uydu.
3. dış lastik zırhlı kevlar maxxis overdrive 20x1.65 ile değitirdim.
4. frenler komple değişti. Önce fren pabuçlarını değiştireyim dedim. 3 renk baradine taktık. istediğimiz performansı alamadık. ardından fren bacakları değişti. Elbette daha iyi oldu fakat en iyi performası fren kollarını değiştirince aldım. bl-t611 deore fren kolu, t4000 v fren bacağı, baradine 3 renk fren pabuç. malzemeler bunlar.
5. ön arka göbek deore 36 delik ruble ile değişti. Shimao deore t610 set takıldı. Bisiklette akışkanlık oldukça iyileşti.
6. vites sistemi değişti. 21vitesti şimdi 24 vites oldu:hhhhhh:. Arka ruble hg-31 11-34 ile değişti. Arka vites aktarıcı rd-m310 ile değişti. Zincir cn-hg40 ile değiştirdi. Arka vites kolu shimano altus sl-m315 ile değişti. 26-34 ile yokuşlarda pedallar kuş gibi. 48-11 ile hızım arttı.
7. pedallar değişti. üzerinde gelen katlanan pedalları shimano spd pedal ile değiştirdim.

Öncelikle bu değişiklikler için carraro firmasını sık sık aradım. Sağolsunlar oradaki arkadaşlar sabırla yardımcı oldular. Bu değişiklikler için carraro servislerini önerdiler. Bana en yakın olan tandem bisiklete gittim. Parçaları orada taktırdım. Size şunu söyleyim daha da gitmem ve hiç bir arkadaşımı oraya yönlendirmem. Bisikletin göbekleri değiştirirken jant tellerimi yanlış örmüşler. Bir gariplik farkettim ama onlara göre hiç bir problem yoktu. Jant tellerini örerken içeriye fazla giren jant teli iç lastiği yarmış. Yeni almıştım onu değiştirmişler. Parasını da bir güzel aldılar. Vites ayarım çok kötü. Orada tur attım. Dedim vites ayarı iyi değil, yine onlara göre bir problem yoktu. 2 ay sonra baktım ki zincirimin quicklink'i ortada yok. Gerçekten zincirimi söküp temizleyim dedim ve zincirin kutusuyla gelen quicklink yok takmamışlar!! Anlayacağınız dostlar tandem beni çok uğraştırdı. 2. haftasında düz pürüzsüz yolda giderken jant tellerinde gacırtılar gelmeye başladı. Jant tellerinde bazısı taş gibi gergin, bazısı o kadar bol ki... Çok bisikletçi gezdim. Her biri başka bir şey anlattı.

Sonrasında youtube kanalında denk gelen bir arkadaş var Ercan Ceber adında tuzlada yer açmış oraya gideyim dedim. Arkadaş uzun turlar vs yapıyor. Bisikletten yana dertli olduğumu görünce sağolsun kahve yaptı beraber oturduk adam akıllı anlattım olan biteni güzelce dinledi de. Beraber inceledik bütün parçaları, ayarları vs. En ince teknik bilgiye hakim. Daha uzatmayım, bisikletime o kadar yanlış iş yapılmış ki:mad:.

Ercan jantları tekrar ördü. Ayarlar, yağlamalar hepsini tamam etti. Bu arada jant tellerini değiştirdi. Ölçü tutmuyormuş. Şu an 1 yıl oldu. Ayda 250-350 km yol yaparım en az tek bir oynama dahi yok. Üstelik Tandem bisikletin aldığı fiyatın 3'te 1'ine tüm bisiklet tamam oldu. Eğer bu yazımı okursa buradan kendisine selam olsun.

Geçenlerde İstanbul'dan çıktım memleket Bursa'ya. İDO ile Yalova'ya geçtim. Termal ilçesi yönünde gidip sudüşen şelalesi, haydariye, kumla, gemlik, kurşunlu, altıntaş, mudanya, Bursa turu yaptım. Oldukça keyifliydi ve önceki bisikletlerimi aratmadı. Şu an hepsi tam istediğim gibi.
Yorumlarınızı bekliyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Bisikletten fotoğraflar paylaşıyorum.


287587 dosyayı görüntüle287590 dosyayı görüntüle287588 dosyayı görüntüle287582 dosyayı görüntüle287584 dosyayı görüntüle287586 dosyayı görüntüle287583 dosyayı görüntüle287591 dosyayı görüntüle287589 dosyayı görüntüle
Harika olmuş güle güle kullan kardeşim. Bu zamana kadar bir sorun çıkardımı sana
 

ghostt

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mart 2019
Mesaj
914
Tepki
4.966
Yaş
37
Şehir
Bisikletkent
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
👏👏👍
 

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar

Ben de bir nevi hayalimi gerçekleştirmek, bisiklet toplamak üzere niyetlendim. Carraro flexi 108 ile başladığım katlanır bisiklet maceramı, disk frenli bir modelle sürdürmek istedim, fiyat performans açısından tern link b8'de karar kıldım.

Bisikletin ilk kurulumu ankara ankabike'ta yapıldı. İlk iş olarak üzerinde gelen, katlanamayan pedalları wellgo sökülüp takılabilen pedallarla değiştim, hem daha iyi dönüyor hem az yer kaplıyor hem daha hafif.

İkinci iş frenleri mt200 hidrolik diske yükseltmeye karar verdim, onu da yükseltince tekrar fotoğraflayıp hissiyatlarla paylaşacağım.

Sormak istediğim 3 soru var;

1- Göbekler noname göbek, bunları yükseltmek ne ölçüde fayda sağlar? Çünkü göbekler normal shimanolara göre daha dar bildiğim kadarıyla, bir deore vs yapamayacaksam çok faydası olur mu?

2- aktarıcı ve vites kokunu claris - claris veya tiagra- tiagra olacak şekilde yükseltmeyi düşünüyorum. sizin önerebileceğiniz bir kombinasyon olur mu? Kısa bacak uzun bacak farkını bilmiyorum, kısa mı tercih etmeliyim uzun mu?

3- ruble sanırım 8'li tourney 12 - 32 . bunu yine 8'li 11-34 yapmamı tavsiye eder misiniz? Bunun için bir de zinciri yükseltmek gerekir mi?

Şimdiden teşekkürler.
 

Dosyalar

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.508
Tepki
11.941
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
...
1- Göbekler noname göbek, bunları yükseltmek ne ölçüde fayda sağlar? Çünkü göbekler normal shimanolara göre daha dar bildiğim kadarıyla, bir deore vs yapamayacaksam çok faydası olur mu?
...
Tern markasını vermese ya da göbeklerin üzerinde marka yazmasa bile göbeklerin kötü göbekler olduğunu sanmıyorum.
Arka 135 mm ise Deore, Alivio, Acera yapabilirsiniz. Tern'in kendi sitelesi de dahil herhangi bir yerde OLD değerini bulamadım ama bisikletiniz üzerinden ölçebilirsiniz. Önün 100 mm'den dar olduğu çok katlanır bisiklet var, onda da öyleyse ön göbek için seçenekleriniz de kısıtlı olur.
Rulmanlı göbek kullanma isteğiniz varsa Shimano dışındaki markalara bakmanız gerekir.

...
2- aktarıcı ve vites kokunu claris - claris veya tiagra- tiagra olacak şekilde yükseltmeyi düşünüyorum. sizin önerebileceğiniz bir kombinasyon olur mu? Kısa bacak uzun bacak farkını bilmiyorum, kısa mı tercih etmeliyim uzun mu?
...
Attırıcı ve kolu Claris-Claris veya Tiagra-Tiagra yapacağınız kaç vites olmasını istediğinizle de ilgili. Tiagra yapacaksanız 10 vites olacak, Claris yapacaksanız 8.
Tiagra yapacaksanız arka attırıcı ve kol dışında ruble, zincir ve aynakolun da 10 vitese uygun olanlarıyla değiştirilmesi gerekir.
Kullanacağınız attırıcı modeline göre (Tiagra 4700 veya eskileri, Claris 2000 veya eskileri ya da başka modeller) kısa ve uzun bacağın destekleyeceği en fazla ruble büyüklüğü farklı olur. 11-34 kullanmak isterseniz kesinlikle uzun bacak, 11-32 ya da 12-32 isterseniz uzun bacak kesin olur, bazı modellerin kısa bacağı da 32 kullanabiliyor, bazı modellerin kısa bacakları 28 ya da 30'dan yüksek duble desteklemiyor.

...
3- ruble sanırım 8'li tourney 12 - 32 . bunu yine 8'li 11-34 yapmamı tavsiye eder misiniz? Bunun için bir de zinciri yükseltmek gerekir mi?
...
Rubleniz Shimano CS-HG200-8. Güncel serilerin en popüler giriş seviyesi rublesi. Arka attırıcınızın (link) olması lazım, öyle ise 34T desteklediğinden isterseniz 11-34 ile değiştirebilirsiniz. 2 diş zincir uzunluğu konusunda sorun çıkarmaz, zincir değişikliği ya da eki gerekmez. Bu değişiklikte dikkat etmeniz gereken konu şu: 8'li sistemde 11-34 ruble olarak Altus CS-HG31-8, Acera CS-HG41-8, Alivio CS-HG51-8, Claris CS-HG50-8 rubleler var.
Claris'in dişlileri 11-13-15-18-21-24-28-34
Diğerlerinin dişlileri 11-13-15-17-20-23-26-34
Claris'in diş sayıları arasındaki fark daha az rahatsız edici ama yine de fazla olduğundan ben 8'li sistemde 11-13-15-18-21-24-28-32 dişlilere sahip 11-32 rubleleri daha kullanışlı buluyorum.
Özellikle katlanır bisiklette en küçük dişlinin 12 yerine 11 yapılması düz yol hızına önemli katkıda bulunuyor.
8'li sistem dışında bir sisteme geçerseniz, mesela Tiagra'ya, daha çok dişli sayesinde geçişler daha yumuşak olduğundan 11-34 daha rahat kullanılabilen bir seçim olur, yukarıdaki konular o zaman geçersiz.
 

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Tern markasını vermese ya da göbeklerin üzerinde marka yazmasa bile göbeklerin kötü göbekler olduğunu sanmıyorum.
Arka 135 mm ise Deore, Alivio, Acera yapabilirsiniz. Tern'in kendi sitelesi de dahil herhangi bir yerde OLD değerini bulamadım ama bisikletiniz üzerinden ölçebilirsiniz. Önün 100 mm'den dar olduğu çok katlanır bisiklet var, onda da öyleyse ön göbek için seçenekleriniz de kısıtlı olur.
Rulmanlı göbek kullanma isteğiniz varsa Shimano dışındaki markalara bakmanız gerekir.



Attırıcı ve kolu Claris-Claris veya Tiagra-Tiagra yapacağınız kaç vites olmasını istediğinizle de ilgili. Tiagra yapacaksanız 10 vites olacak, Claris yapacaksanız 8.
Tiagra yapacaksanız arka attırıcı ve kol dışında ruble, zincir ve aynakolun da 10 vitese uygun olanlarıyla değiştirilmesi gerekir.
Kullanacağınız attırıcı modeline göre (Tiagra 4700 veya eskileri, Claris 2000 veya eskileri ya da başka modeller) kısa ve uzun bacağın destekleyeceği en fazla ruble büyüklüğü farklı olur. 11-34 kullanmak isterseniz kesinlikle uzun bacak, 11-32 ya da 12-32 isterseniz uzun bacak kesin olur, bazı modellerin kısa bacağı da 32 kullanabiliyor, bazı modellerin kısa bacakları 28 ya da 30'dan yüksek duble desteklemiyor.



Rubleniz Shimano CS-HG200-8. Güncel serilerin en popüler giriş seviyesi rublesi. Arka attırıcınızın olması lazım, öyle ise 34T desteklediğinden isterseniz 11-34 ile değiştirebilirsiniz. 2 diş zincir uzunluğu konusunda sorun çıkarmaz, zincir değişikliği ya da eki gerekmez. Bu değişiklikte dikkat etmeniz gereken konu şu: 8'li sistemde 11-34 ruble olarak Altus CS-HG31-8, Acera CS-HG41-8, Alivio CS-HG51-8, Claris CS-HG50-8 rubleler var.
Claris'in dişlileri 11-13-15-18-21-24-28-34
Diğerlerinin dişlileri 11-13-15-17-20-23-26-34
Claris'in diş sayıları arasındaki fark daha az rahatsız edici ama yine de fazla olduğundan ben 8'li sistemde 11-13-15-18-21-24-28-32 dişlilere sahip 11-32 rubleleri daha kullanışlı buluyorum.
Özellikle katlanır bisiklette en küçük dişlinin 12 yerine 11 yapılması düz yol hızına önemli katkıda bulunuyor.
8'li sistem dışında bir sisteme geçerseniz, mesela Tiagra'ya, daha çok dişli sayesinde geçişler daha yumuşak olduğundan 11-34 daha rahat kullanılabilen bir seçim olur, yukarıdaki konular o zaman geçersiz.
Hocam çok teşekkür ederim. Bu kadar derli toplu bilgiyi günlerce googleda arayıp bulamadım, tek seferde her şeyi özetlemişsiniz. Sağolun.

Sizden de edindiğim bilgiler doğrultusunda yükseltmeleri şu yönde yapmaya karar verdim:

Mt200 hidrolik fren seti
Claris r2000gs uzun bacak arka aktarıcı

Vites kolu ve ruble konusunda ise kararsızım, nedenleri ile açıklamam gerekirse;

tern link d8'de m315 vites kolu + claris uzun bacak aktarıcı kullanmış.
Ben de aynı kombinasyonu mu tercih etmeliyim yoksa claris sl-r2000 vites kolu + claris uzun bacak aktarıcı mı?
Shimano sitesinden baktığımda özellikleri aynı gibi görünüyor. Benim için fiyattan ziyade stabilite öncelik, çok farkedilir bir kalite farkı olur mu acaba, bilemiyorum.


Claris cs-hg50 11-32 mi yoksa 11-34 mü veya üzerindeki standart rubleyi mi kullanmalıyım, buna da semtteki bisikletçimle karar vereceğim, benim bir süre kullanımım ile onun tecrübesi doğrultusunda bir netice alırım sanıyorum.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.508
Tepki
11.941
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Hocam çok teşekkür ederim. Bu kadar derli toplu bilgiyi günlerce googleda arayıp bulamadım, tek seferde her şeyi özetlemişsiniz. Sağolun.

Sizden de edindiğim bilgiler doğrultusunda yükseltmeleri şu yönde yapmaya karar verdim:

Mt200 hidrolik fren seti
Claris r2000gs uzun bacak arka aktarıcı

Vites kolu ve ruble konusunda ise kararsızım, nedenleri ile açıklamam gerekirse;

tern link d8'de m315 vites kolu + claris uzun bacak aktarıcı kullanmış.
Ben de aynı kombinasyonu mu tercih etmeliyim yoksa claris sl-r2000 vites kolu + claris uzun bacak aktarıcı mı?
Shimano sitesinden baktığımda özellikleri aynı gibi görünüyor. Benim için fiyattan ziyade stabilite öncelik, çok farkedilir bir kalite farkı olur mu acaba, bilemiyorum.


Claris cs-hg50 11-32 mi yoksa 11-34 mü veya üzerindeki standart rubleyi mi kullanmalıyım, buna da semtteki bisikletçimle karar vereceğim, benim bir süre kullanımım ile onun tecrübesi doğrultusunda bir netice alırım sanıyorum.
Sanırım ben Claris kolu tercih ederdim, biraz uyumluluk tablosu içinde kalmayı sevdiğimden:
(link)
 

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sanırım ben Claris kolu tercih ederdim, biraz uyumluluk tablosu içinde kalmayı sevdiğimden:
Tavsiyeleriniz doğrultusunda ilerliyorum hocam, eminim ortaya güzel bir şey çıkacak 🙂
 

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Herkese merhabalar.

Tern Link B8 yükseltme işlemim büyük oranda tamamlandı. Her şeyden önce bilgisiyle bana çok yardımcı olan @Spartiat Hocama çok teşekkür ederim. Onun bilgisi benim merakım Ankabike'ın ustalığı bir araya gelince beni tatmin eden bir bisiklet ortaya çıktı.

Öncelikle neler nelerle değişti:

1- Fren sistemi:
No name mekanik disk fren - Shimano MT200 Hidrolik disk fren
2- Vites sistemi:
Arka aktarıcı: 8v Shimano Tourney TX800 - Shimano Claris R2000-GS
Vites kolu: Shimano revoshift - Shimano claris SL-R2000-R
3- Ruble:
Shimano CS-HG200 8li 12-32 - Shimano Claris CS-HG50 8'li 11-34
4- Lastik:
Kenda 20x1.75 - Schwalbe Maraton 20x1.50
5- Elcik:
No name ergonomik - oxc lock on slim

Bu değişimleri çok büyük oranda şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım. Mekanik diskler hidroliğe çevrilince frenleme tamamen değişti diyebilirim. Henüz alışma aşamasında ama bir mtb kadar etkili diyebilirim.

Vites sistemini komple değiştim çünkü çevirmeli vites kolu - tourney hem daha konforsuz hem daha kararsızdı. Bu nedenle 8 vitesi de yeterli gördüğüm için, yine @Spartiat hocamın bilgilendirmesiyle claris'e karar verdim. Şu anda aktarıcı vites kolu şıkır şıkır çalışıyor diyebilirim :)
Tabi ilerleyen günlerde kablo uzama vs olursa bir ayar daha görerek en iyi duruma gelecektir.

Ruble 12-32den 11-34e çıktım çünkü şehirde rampa kadar iniş de var, pedallar çıkarken zorlamasın inerken boşa dönmesin diye bu dişlide karar kıldım. Şöyle söyleyebilirim, yol bisikletimde 1x2-3 dişlilerde de buna benzer bir hissiyat oluşuyordu, sanırım 11-34 doğru bir tercih oldu. Tabi bunu da tüm setle uyumlu olsun diye yine claris tercih ettim.

Lastikler aslında üzerindeki kenda iyi bir markaydu, yüzeyi de şehirde kullanıma uygundu ama bir kaç patlama olayına şahit olduğum için zırhlıya geçmek zorunda hissettim. Geçmişken de bir tık incelse iyi olacaktı. 1.50 tercihim bu yönde oldu. Evet, 1.75e göre biraz daha takır tukur ama bu sertlik 10 kmlik sürüşte 3 olur 5 olur, şahsen bu kadar da konforumun bozulmasını göze aldım. Özetle lastikler hem düz yolda daha iyi akıyor hem yokuş performansına da katkısı olduğunu düşünüyorum hem de daha güvende hissettiriyor.

Elcikleri de revoshift değişince mecburen değiştik, almışken de hem kontrolüm iyi olsun hem katlanınca az yer kaplasın diye daha önceden aldığım oxc slim elcikleri kullandım, bisikletteki hakimiyetimi çok artırdı, katlanırken de daha az sağa sola sıkışıyor.

Peki işin en önemli kısmına geldik, maliyet.
Tüm bunları parça parça, kimini indirim çekiyle kimini elden aldım, kimi belki ucuza geldi kimi pahalıya, ama bütçem dahilinde fena da tutmadı sanki.

Bisiklet 9300
Fren seti: 880
Arka aktarıcı 590
Vites kolu 485
Ruble 420
Elcik 130
Lastik 1050

Kabaca tüm değişiklikler 3600-3700 gibi bir şey tuttu, bisikleti de koyunca 13 bin.
Bu şekliyle tern link b8, bazı konularda d8'in de üzerine çıktı.

Şu anda benim için gayet yeterli ancak ilerleyen süreçte macera olsun diye bir jant, göbek yükseltmesi de yapabilirim sanıyorum. Onun için de yine bisikletforum'u rahatsız edeceğim sanırım :)

Tüm bu işlemleri titizlikle uygulayan Ankabike Yasin'e de ayrıca teşekkür ederim. Hem işçiliği hem esnaflığı tabiri caizse on numara.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bilgi paylaşımına katkı ve birilerine ilham olur.

Bunlar da projeden bir kaç fotoğraf. 20221207_130254.jpg20221207_130812.jpg20221207_115331.jpg20221207_115321.jpg20221207_115308.jpg20221207_114650.jpg
 

ugurus

Daimi Üye
Kayıt
26 Aralık 2021
Mesaj
340
Tepki
450
Yaş
40
Şehir
izmir
İsim
Uğur
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
çok beğendim . Tebrikler. . Güle güle kullanın . Arka lastik fotosunu lens açısından dolayı vs biraz garip geldi . Onun. Dışında çok güzel .
 

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
çok beğendim . Tebrikler. . Güle güle kullanın . Arka lastik fotosunu lens açısından dolayı vs biraz garip geldi . Onun. Dışında çok güzel .
Doğru hocam, yumurta gibi çıkmış geniş açıyla çekince :)

Teşekkür ederim, sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus

nhtpkl

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2022
Mesaj
372
Tepki
461
Yaş
38
Şehir
Kocaeli
İsim
Nihat
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
güle güle kullanmak nasip olsun inşallah
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm

alper52

Daimi Üye
Kayıt
8 Nisan 2015
Mesaj
233
Tepki
235
Şehir
istanbul
İsim
Alper
Bisiklet
Fuji
http://instagr.am/p/BbCAJatHlSh/
Benim en üst noktam buydu, , bu arda telefonumda orjinalini bulamadım Instadan da kopyalayamadım k bakmayın:) o zamanın parasıyla bana baya pahalıya malolmuştu
Sora vites seti 1*9 olarak kullanmıştım, aynakolu değiştirmeye o sıra param yetmemişti, bir de orası için vitesi tutan adaptörü alixpressden getiremediğim için tekli aynakol olarak kaldı,. Ek olarak 25.4 dropbar bulmakta baya zorlandım. Onu da yine yurtdışından aldım, hatta 1 milim ufak geldi, kola kutusu alimünyumu ile içerden ek yapıp sabitlemişti usta. 20 inç için novatec 28 telli göbek de bulmakta zorlanmıştım o aralar ama , hepsini bi şekilde elde ettik. Sonra yok parasına 1500 dü sanırım kira borcum dolayısıyla satmıştım, , sattığıma üzüldüğüm bisikletlerden birisi budur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Kayıt
5 Temmuz 2022
Mesaj
61
Tepki
119
Yaş
35
Şehir
Muğla
İsim
Celal
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Tern
Bisiklet türü
Katlanır
Herkese merhabalar.

Tern Link B8 yükseltme işlemim büyük oranda tamamlandı. Her şeyden önce bilgisiyle bana çok yardımcı olan @Spartiat Hocama çok teşekkür ederim. Onun bilgisi benim merakım Ankabike'ın ustalığı bir araya gelince beni tatmin eden bir bisiklet ortaya çıktı.

Öncelikle neler nelerle değişti:

1- Fren sistemi:
No name mekanik disk fren - Shimano MT200 Hidrolik disk fren
2- Vites sistemi:
Arka aktarıcı: 8v Shimano Tourney TX800 - Shimano Claris R2000-GS
Vites kolu: Shimano revoshift - Shimano claris SL-R2000-R
3- Ruble:
Shimano CS-HG200 8li 12-32 - Shimano Claris CS-HG50 8'li 11-34
4- Lastik:
Kenda 20x1.75 - Schwalbe Maraton 20x1.50
5- Elcik:
No name ergonomik - oxc lock on slim

Bu değişimleri çok büyük oranda şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım. Mekanik diskler hidroliğe çevrilince frenleme tamamen değişti diyebilirim. Henüz alışma aşamasında ama bir mtb kadar etkili diyebilirim.

Vites sistemini komple değiştim çünkü çevirmeli vites kolu - tourney hem daha konforsuz hem daha kararsızdı. Bu nedenle 8 vitesi de yeterli gördüğüm için, yine @Spartiat hocamın bilgilendirmesiyle claris'e karar verdim. Şu anda aktarıcı vites kolu şıkır şıkır çalışıyor diyebilirim :)
Tabi ilerleyen günlerde kablo uzama vs olursa bir ayar daha görerek en iyi duruma gelecektir.

Ruble 12-32den 11-34e çıktım çünkü şehirde rampa kadar iniş de var, pedallar çıkarken zorlamasın inerken boşa dönmesin diye bu dişlide karar kıldım. Şöyle söyleyebilirim, yol bisikletimde 1x2-3 dişlilerde de buna benzer bir hissiyat oluşuyordu, sanırım 11-34 doğru bir tercih oldu. Tabi bunu da tüm setle uyumlu olsun diye yine claris tercih ettim.

Lastikler aslında üzerindeki kenda iyi bir markaydu, yüzeyi de şehirde kullanıma uygundu ama bir kaç patlama olayına şahit olduğum için zırhlıya geçmek zorunda hissettim. Geçmişken de bir tık incelse iyi olacaktı. 1.50 tercihim bu yönde oldu. Evet, 1.75e göre biraz daha takır tukur ama bu sertlik 10 kmlik sürüşte 3 olur 5 olur, şahsen bu kadar da konforumun bozulmasını göze aldım. Özetle lastikler hem düz yolda daha iyi akıyor hem yokuş performansına da katkısı olduğunu düşünüyorum hem de daha güvende hissettiriyor.

Elcikleri de revoshift değişince mecburen değiştik, almışken de hem kontrolüm iyi olsun hem katlanınca az yer kaplasın diye daha önceden aldığım oxc slim elcikleri kullandım, bisikletteki hakimiyetimi çok artırdı, katlanırken de daha az sağa sola sıkışıyor.

Peki işin en önemli kısmına geldik, maliyet.
Tüm bunları parça parça, kimini indirim çekiyle kimini elden aldım, kimi belki ucuza geldi kimi pahalıya, ama bütçem dahilinde fena da tutmadı sanki.

Bisiklet 9300
Fren seti: 880
Arka aktarıcı 590
Vites kolu 485
Ruble 420
Elcik 130
Lastik 1050

Kabaca tüm değişiklikler 3600-3700 gibi bir şey tuttu, bisikleti de koyunca 13 bin.
Bu şekliyle tern link b8, bazı konularda d8'in de üzerine çıktı.

Şu anda benim için gayet yeterli ancak ilerleyen süreçte macera olsun diye bir jant, göbek yükseltmesi de yapabilirim sanıyorum. Onun için de yine bisikletforum'u rahatsız edeceğim sanırım :)

Tüm bu işlemleri titizlikle uygulayan Ankabike Yasin'e de ayrıca teşekkür ederim. Hem işçiliği hem esnaflığı tabiri caizse on numara.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bilgi paylaşımına katkı ve birilerine ilham olur.

Bunlar da projeden bir kaç fotoğraf. 298181 dosyayı görüntüle298182 dosyayı görüntüle298183 dosyayı görüntüle298184 dosyayı görüntüle298185 dosyayı görüntüle298186 dosyayı görüntüle
çok beğendim . Tebrikler. . Güle güle kullanın . Arka lastik fotosunu lens açısından dolayı vs biraz garip geldi . Onun. Dışında çok güzel .
Merhaba. Bence katlanırda disk frene gerek yok diye düşünüyorum. Daha önceden ben de rks elektrikli bisikletin mekanik disk frenini hidrolik yapmıştım. Hem o sürtünme sesi gitmişti, ayar gerekmiyor bildiğim kadarıyla mekanikteki gibi tekrar tekrar hem de çok iyi oluyor frenler. Dik yokuşlarda bile absli gibi oluyor bisiklet. Bunun yanında hidrolik borularına bisikleti katlarlen dikkat edin derim. Diğer yaptığınız işlemlerde çok iyi olmuş yalnız lastiği incelterek bozuk yollarda sarsıntı baya artar. Ben link d8 aldım ve 2.0 lastik bence asfalt olmayan yollar için çok iyi daha önceden 1.75 lastik vardı ve baya sallanıyordu bisiklet asfalt olmayan yerlerde. Yalnız link d8 serisi birçok yönden farklı c ve b serilerinden şase, katlama mekanizmaları, andros gidon gibi özellikleriyle. Sizin bisikletiniz şuanda ternin verge serisine benzemiş kombin olarak. Tekerinize taş değmesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm

Mazm

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2022
Mesaj
284
Tepki
392
Yaş
33
Şehir
Ankara
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba. Bence katlanırda disk frene gerek yok diye düşünüyorum. Daha önceden ben de rks elektrikli bisikletin mekanik disk frenini hidrolik yapmıştım. Hem o sürtünme sesi gitmişti, ayar gerekmiyor bildiğim kadarıyla mekanikteki gibi tekrar tekrar hem de çok iyi oluyor frenler. Dik yokuşlarda bile absli gibi oluyor bisiklet. Bunun yanında hidrolik borularına bisikleti katlarlen dikkat edin derim. Diğer yaptığınız işlemlerde çok iyi olmuş yalnız lastiği incelterek bozuk yollarda sarsıntı baya artar. Ben link d8 aldım ve 2.0 lastik bence asfalt olmayan yollar için çok iyi daha önceden 1.75 lastik vardı ve baya sallanıyordu bisiklet asfalt olmayan yerlerde. Yalnız link d8 serisi birçok yönden farklı c ve b serilerinden şase, katlama mekanizmaları, andros gidon gibi özellikleriyle. Sizin bisikletiniz şuanda ternin verge serisine benzemiş kombin olarak. Tekerinize taş değmesin.
Teşekkür ederim hocam.
Benimkisi biraz düşük bütçeli verge oldu :) d8 dediğiniz gibi sadece andros için bile tercih edilebilir ama ben hem fren hem bütçe önceleyince b8'e yöneldim.
şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım lastik ve fren seçimini. Olur da arazi kır bayır gezmek istersem diye de çıkan lastikleri kenarda tutuyorum. En fazla yarım saatimi alır lastiği sök tak, sonra devam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Leonidas4888
Kayıt
5 Temmuz 2022
Mesaj
61
Tepki
119
Yaş
35
Şehir
Muğla
İsim
Celal
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Tern
Bisiklet türü
Katlanır
Teşekkür ederim hocam.
Benimkisi biraz düşük bütçeli verge oldu :) d8 dediğiniz gibi sadece andros için bile tercih edilebilir ama ben hem fren hem bütçe önceleyince b8'e yöneldim.
şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım lastik ve fren seçimini. Olur da arazi kır bayır gezmek istersem diye de çıkan lastikleri kenarda tutuyorum. En fazla yarım saatimi alır lastiği sök tak, sonra devam.
Modifiyeli bisikletin zevki başka oluypr kesinlikle. Parçalar değişince bisikletin seviyesi de yükseliyor kesinlikle. Şu an sizin bisiklet baya farketmiştir. Çünkü vites, fren,ruble vs baya yükselmiş seviye olarak. Bisikleti olabileceği son noktaya getirmişsiniz. Tabi bu da masraf bir yerde ama sürüş zevkiniz baya artmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm