Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kaset ruble nasıl sökülür?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Bülent Bayer tarafından paylaşıldı.

  1. Bülent Bayer

    Bülent Bayer Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    adabazar
    Seviye:
    kaset rubleyi yerinden söküp içini temizlemeyi düşünüyorum. nasıl sökülüyor, bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.

    zincir en alttaki küçük dişlilerdeyken fazla yüklenildiği taktirde çat çat diye pedalı çeyrek tur ileri atıyor. bisikletçiler aşındığını ve değiştirilmesi gerektiğini söylüyor. bense yine de söküp takma taraftarıyım. acaba bu sorun arka attırıcıdan veya zincirden de kaynaklanıyor olabilir mi? veya aynakoldan?
     
  2. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Öncelikle sorunun çeşitli sebepleri olabilir. Zincir, dişli uyumsuzluğundan aynı sorunu yapabilir mesela. Önce arka ruble en küçükteyken, ön çark orta ve en küçükte, sonra arka ruble farklı konumlardayken pedala yüklenin. Arka dişlideki yükü arttırmak için gerekirse frene basın. Eğer sorun sadece en küçük arka dişlide gerçekleşiyorsa yukarıdaki yazdığım sebebin olması muhtemel. Ama farklı vites kombinasyonlarıdna yapıyorsa büyük ihtimal arka göbeğin kaset kısmındaki damaklar ya da tırnaklar aşınmış olabilir. Bakım gerektirecek bir durumun olması olasıi, fakat küçük bir ihtimal. Eğer sorunu çözmek için uğraşacaksanız, zahmetine değmez derim. Ama iç mekanizmayı öğrenip, tecrübe edinmek istiyorsanız, her harükarda göbeği gözden çıkarmanızı öneririm.

    Kaset mekanizmasının nasıl söküleceğini anlatmak isterdim, fakat ne şimdi ben tüm ayrıntılarıyla anlatabilirim, ne de görsel öğeler olmadan siz anlayabilirsiniz. Ama bir kaç tavsiyede bulunayım. Mutlaka çevresi temiz ve dağınık olmayan bir mengeneye ihtiyacınız var. Kaset mekanizmasını sökerken çok dikkatli olun. İçinde (Yanlış haytırlamıyorsam) iki farklı boyutta bilyalar olucak. Ki bunlardan bir çeşidi cidden çok ufak. Kaybetmemeye özen gösterin. Temizlik safhasında würth yada benzeri temizleyici spreyler işinizi kolaylaştıracaktır. Takarken ise bol bol gres kullanmaktan kaçınmayın :)

    Uğraşacaksanız kolay gele ;)
     
  3. Bülent Bayer

    Bülent Bayer Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    adabazar
    Seviye:
    dediğiniz işlemlerin hepsini yaptım. bisikletin frenlerini sıkıp tüm ağırlığımla bisikleti hiç hareket ettirmeden yükledim, hatta tepindim pedalın üstünde. en küçük bir boşluk olmadı.

    bisikletin zincirini mi değiştirmem gerekiyor veya hem rubleyi hem dişliyi mi? yani demek istediğim yeni zincir alırsam rubleyle uyumsuzluk yaratmayacağından nasıl emin olabilirim?
     
  4. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Rubleyi,zinciri ve aynakolu ne kadar zamandır kullandığınızı ve ortalama ne kadar km yaptığınızı yazabilirmisiniz? Özellikle zincir ile ruble arasında kullanım olarak belirgin bir aşınma varsa bu durum söz konusu. Ayrıca yaptığınız testi bisikleti durduracak kadar frene basarak değil, yakınlarda sağlam bir rampa yoksa rampadaymış hissini verecek kadar frene basıp, iyice pedala asılmanızı kastetmiştim ;)
     
  5. Bülent Bayer

    Bülent Bayer Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    adabazar
    Seviye:
    ruble, zincir ve aynakol bisikletin orjinalinde üzerinde olan parçalardı. bisikleti de 3 yıl önce aldım, 3 yıldır beraber kullanılıyorlar. hiç biri değişmedi. sadece zincirin bir baklası kopmuştu zamanında, ben de zinciri değiştirmek yerine ek bir bakla takmıştım. aşağı yukarı 5bin kilometre kullanılmışlardır. zincir ve ruble arasında aşınma konusunda pek bilgili değilim açıkcası. yani bu tip parçalara bakınca aşınmışlar mı yoksa aşınmamışlar mı anlayamıyorum.
     
  6. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Eğer hepsi aynı miktarda kullanılmışsa, uyumsuzluk sözkonusu olacağını sanmıyorum.Ki normal kullanımda 5000 km de aşırı uçuk bir rakam değil. Mesela şuan zincirim 4500 km'de(Tam 1 sene oldu). Rublem ise ondan 1 yıl daha eski.

    Birde zincirin tüm baklalarını teker teker kontrol etmenizi öneririm. Herhangi bir bakladaki sıkışıklık çekiş sisteminizde sorun yaratabilir.

    Ben uzaktan ne kadar sizi yönlendirsem de kesin birşey söyleyemiyorum. Ama en azından yazdıklarımın mantığını kavrarsanız ileride çıkabilecek olası bir sorunda, sorunun nelerden kaynaklanabildiğini daha rahat kavrayabilirsiniz ;)
     
  7. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bende de bu sorun çok oldu ama bi türlü halledemedim yeni ruble aldım düzeldi ama eski rubleye yeni zincir takınca olmadı. bu sorun hem ruble hem de zincirden kaynaklanabiliyo eğer hiç bir değişim olmadıysa parçalarda o zaman ruble ve zincirin değişim zamanı gelmiş demektir, yok eğer zincirle oynadıysanız baklalarda ekleme eksiltme yada farklı uzunlukta bi bakla olduysa zincirin değişmesi yeterlidir ama (benim başıma geldi)yeni zincir rubleye uymayabilir... genelde en alt dişlide olur benimde bisiklette çözemediğim tek sorun bu sebebini bulamıyorum neden sadece en alt dişli(ağır yük binimi olası bi ihtimal ama onun bi üstünde olmuyor.) eğer bilen varsa bizimle paylaşsın dimi..:D yok mu bi gönüllü..
     
  8. Bülent Bayer

    Bülent Bayer Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    adabazar
    Seviye:
    saol enes. bugun yeni zincir takım denedim, o zaman hiç olmadı. zincir hiç tutnamadı rubleye. sanırım rubleyle zincirin değişmesi gerekiyor.
     
  9. Bülent Bayer

    Bülent Bayer Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    adabazar
    Seviye:
    sanırım en altın aşınması en altta dişli sayısının az olmasından kaynaklanıyo. momentle de ilgisi var. haliyle diğerlerine göre çok fazla aşınıyor.
     
  10. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Ondan ziyade en küçük dişli üzerinde zincir daha büyük açılı kıvrılıyor. Bu da zincirin dişliyi daha güçsüz sarmasına neden oluyor. ondan dolayı küçük dişlilerde atlama daha kolay gerçekleşiyor ;)

    Umarım arka rubleyi değiştirince sorununuz çözülür ;) Yoksa kaset göbeği sökmek ya da yenisini almak daha masraflı ve zor olacak ;)
     
  11. ferdikoruk

    ferdikoruk Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Öncelikle ben oto tamircisiyim ve bende çok severim bisikletim de oldu motorum da, ukalalık yapmak değil. Yardımcı olmaktı amacım. Öncelikle 1. sebep : Arka vites aktarıcısı bulunduğu vitesle düz değildir iki dişli arası olunca diş atlar. 2. sebep : Arka göbek kaliper'leri ( yani göbek içi tırnakları ) sıyırmış aşınmış olması. 3. sebep : Arkadaşlarımızın dediği gibi zincir paslanmış yada sıkışmış olabilir, ( kirden ve pastan dolayı) 4. sebep ruble ( dişli ) ve zincir uymsuzluğu fakat bu sizi pek bağlamamalı, sizin problemle alakası yok gibi. Sizin epey kulanmış olmanızdan bunlardan yani ön dişli arka dişli veya zincir gibi malzemelerin değişmesinden olabilecek durumdur. Saygılar biraz aceleye geldi ama; Kusuruma bakmayın.
     
  12. selçuktan

    selçuktan Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ferdi arkadaşım bukonu 2009 yılına ait hatırlatırım.
     
  13. hasan taş

    hasan taş Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2010
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu konunun detayli anlatimi olacakti forumda b'ryerlerde. linkini biliyormusunuz?