Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Jantı Ortalama

Konu, 'Tekerlekler' kısmında cruphasulie tarafından paylaşıldı.

  1. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bugün arka ön lastikleri değiştirdim, herşey tamam jantları taktım,
    V-fren tellerini oturttum yerine o da ne :eek: .
    Geçen sefer yarım saat uğraşıp aynı anda janta
    değecek şekilde ayarladığım fren papuçlarından bir tanesi resmen
    janta değiyor diğeri ise bir karış mesafe açıkta:boese157: , sonradan
    fark ettim jantın ekseni kadronun ekseninin sağına doğru kaymış.

    Düşündüm ne ile oynamış olabilirim diye, aklıma quick release vidalarından
    başka bişey gelmedi, takarken yaptığımın tersini yapıp vidalı kısımdan
    gevşetip bir mandallı kısımı çevirdim (sıkarak deil) bunu birkaç kere
    yaptım ama çok az fark etti, jant diziminde bir sorun olmadığından eminim
    bir senedir kullanıyorum yalpalama yapmıyor bile.

    Bu jantı göbekten ortalamanın yolu ve püfleri nelerdir yardımcı olabilirseniz
    sevinirim .
     
  2. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:

    Bunun olma ihtimali biraz zayıf gibi geldi bana..
    Cantın dönme yönünü tersine takmış olmayasınız.(ön teker ise ve km. saatinin mıknatısının yeri sizi uyarmadıysa)

    Cantın dönüş eksenini sola doğru kaydırmak mümkün ama bu cant akortlaması ile yapılabilir. (Bir usta yapabilir).

    Cantların önde maşada ve arkada bacaklar arasında pozisyonu ortalı ise bence siz sadece fren kollarının ayarı ile durumu düzeltmeye çalışın derim.

    Cant ekseninin kendiliğinden değişmesi olayı bana biraz enteresan geldiği için yorum yazma ihtiyacı duydum, teknik yönden daha fazla bilgiye sahip arkadaşlar eksiklerimi yada yanlışlarımı tamamlayıp düzelteceklerdir.

    Kolay gelsin. :)
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  3. nikanam

    nikanam Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    600
    Şehir:
    denizli
    Seviye:
    ön tekeri ne zaman çıkarsam bu sorunu yaşardım eskiden.
    herşey normalken tekeri çıkarırsın, iki dakika sonra takarsın,
    frenlerden biri sürter, biri fazla aralık kalır. zamanında az
    kafayı yememiştim.

    şimdi fren pabuçlarıyla jant arasındaki mesafeye dikkat ederek,
    o aralığı bozmdan sıkıştırmaya çalışıyorum, sorun olmuyor.

    ayrıca, yanlış bir yöntem de olsa, eğer fren ayarlarınız iyiyse,
    yani ön freni sıktığınızda iki taraftaki pabuç da simetrik hareket
    ediyorsa, tekerleği sıkıştırmadan önce ön freni sıkın.
    fren, tekerleği tam ortada tutuyor. sonra sıkıştırın.

    otorite değilim, uyduruyorum.
    maksat doğrusunu öğrenelim.
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  4. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet biraz eksik yazmışım, sorunun olduğu jant arka jant,
    eksendeki kayma dişli tarafına doğru, frenlerden de ayar yaptım
    ama içime sinmedi tabi jantın bisikletin ekseninin dışında olması
    dengeyi kötü etkiler gibi geliyor...
    Sonuçta beni de şaşırtan bir durum oldu, düzgünken çıkarıp
    takmayla bu duruma geldi, yolda iç lastik değiştirmiştim
    ama başıma gelmemişti :(. Göbekten kaynaklanıyor gibi geliyor...
    Yardımlarınızı bekliyorum...
     
  5. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    telleri tamamen söküp yeniden jant ördüysen bu olabilir.yani eksen kayması..ana sebep de bisiklete takılmadan jantın örülmesidir, ki göbeğe göre ortalanan jant rubleden dolayı bisikletin eksenine denk gelmez..

    bisiklete göre ortalarsanız da bu kez göbek eksenine tam oturmaz, ancak bence yapılması gereken iş göbek eksenine değil bisiklet eksenine oturacak bir jant olmalıdır.
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Yukardaki açıklama çok doğru.
    Bence senin arka jant bisikletinin aksına göre hep kayıktı, belkide daha önce farketmedin. V fren ortalamaları genellikle ayarlansa bile hep kayar ( XTR hariç). Derimki ; bisikletinle git ve arka jant aksını kadrona göre hafifçe sola çeksinler, bu ayar jant tellerini hafifçe soldan sıkmak, sağdan ( ruble tarafı) gevşetmek yolu ile olur.
    Ben yol bisikletimde iki ayrı jant seti kullanıyorum, daha önce her ikiside kadromun aksı için yerleştirilmişti, geçen gün bir diğer seti akor ayarına götürdüm ve aksını bozdular, neyse bu aks hikayeleri biraz zor, titizlik gerekiyor.
    Mustafa İçdağ
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Atacan okuyorum okuyorum ancak bir anlam veremiyorum.
    Jantın ekseni o şekilde bir anda kaymaz. Ön teker olsa, jantı ters taktın diyeceğim, o da ihtimal dışı bu durumda.
    Acaba fren bacaklarının birisinin yayı çıktı da sen onu mu farketmedin diye de aklımdan geçmiyor değil.
    Onun dışında yukarıda söylenenler hariç bir şey gelmiyor aklıma. Acaba fotoğraf koyma şansın var mı?
     
  8. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bisikleti dedemlere bırakırım genelde, şuan evdeyim
    keşke yanımda olsada fotoğraf koyabilsem.

    Herkesin görüşü aynı sonuçta, bir nevi bahtsız bedevi olayı oldu bu :(

    Fren bacaklarını kontrol ettim, zaten son haline göre ayar yapınca
    bacakların eğimi bile fark ettiriyor bir gariplik olduğunu
    Jantlar corratec'in orjinal jantları bir seneye yakın ince asfalt lasliğiyle
    kullanıyorum , seğirtmedi bile, formula göbeklerin azizliği olabilir bu olay
    Yarın tekrar gidip biraz daha uğraşıcam fazlam sıkmış olabilirim onu kontol
    ediceğim, olmazsa Kızıltoprağa uğrayıp göstericeğim şu jantı.

    Cevaplayan, yardım eden herkese çok teşekkür ederim...
     
  9. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Drag Ontario'yu yazlığa getirirken ön tekeri sökmüştüm, geri taktığımda ve hala da durumu aynı. Tam ortada durmuyor. Bariz gözle görülür bir orantısızlık söz konusu. Ama bu benim sürüşümü etkilemiyor. Her türlü ekşını yapabiliyorum, frenajımda da amortisörü kullanmamda da bir sorun teşkil etmiyor. Sürerken sorun yapmıyorsa çok takma bence.
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  10. bulent40

    bulent40 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Mart 2006
    Mesajlar:
    472
    Beğeniler:
    1.062
    Seviye:
    sen yine de quick release üzerinde çalış, diğer olasılıklar durup dururken gerçekleşmez. release'i mandal tarafından gevşetip somun (diğer uç)tarafından sık, ya da tersini yap, ortalanacaktır sanıyorum. bende de bir sefer oldu,yarım santim kadar kaymış, böyle ortalanıp düzelmişti.
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  11. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    bende de bu sorun var ama eksen sola dogru egık(arka). frenlere yenı pabuc takınca cok daha belırgın oldu. bu sekılde bınıyorum inş. bı sakıncası yoktur:(
    [​IMG]
     
  12. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    burada önemli olan şu, eksen tekerin tamamında mı kaymış yoksa teker yatık mı duruyor?

    eğer eksen tamamen yanlış ise jant tellerinden sorun giderilebilir, ancak teker yatık ise tekerin bisiklete doğru şekilde takılıp takılmadığı ve göbeğin durumu incelenmelidir.
     
    tuninger_haa bunu beğendi.
  13. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    kablo gerginliği ne durumda?
    papuçlardaki iç ve dış kısımdaki parçaların sayıları eşit mi?
     
  14. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Bu arada ek bilgi olsun :) jant ortalanmazsa bisiklet kasar , yavaşlar.
     
  15. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    bu sorular kımın ıcın ??

    bir de benım (evde) yapabilecegım bırsey var mı acaba bunu duzeltmek ıcın:(
     
  16. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben sorunu hallettim Bluentry'nin dediği şekilde çözüldü,
    fakat olay quick-release vidalarında değil büyük ihtimal
    onun hareket ettirdiği, ama vida sıkılı iken hareket etmeyen
    göbeğin bir parçasından kaynaklanıyor. Sonuçta benim başıma
    gelen takma çıkarma sonucunda oluşan bir kaymaydı tekerlek
    dizimiyle alakası yoktu sorunu göbekte aradım ve orda buldum :)
    Başıma daha önce gelmedi bu ''Formula'' göbeklerde
    ilk kere rastladım.
    Zamanım olunca göbekleri derinlemesine kurcalayıp bu olayı
    tamamen aydınlatıp paylaşıcağım :D.

    Tuninger senin jantın ekseni bir hayli kaymış ve dişlilerin olmadığı tarafa
    bu büyük ihtimal jantın göbeğe göre ortalanmış olmasından
    kaynaklanıyor, eski bisikletime aldığım bir jantta da başıma gelmişti.
    Bu eksen yamukluğu bisikletin soluna doğru oluyor genelde, sen yinede
    göbekle bi uğraş :) olmadı dizim gerekebilir.
     
    tuninger_haa bunu beğendi.