Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fixed

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Hikmet Ataman tarafından paylaşıldı.

  1. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Aşağıdaki konuda parçalar hakkında ayrıntılı bilgi bulunmaktadır.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=109864&page=2
    Bana yardımcı olan Berkan'a (berkan1994), Doğukan'a (Dogukanaksu) ve diğer arkadaşlara çok teşekkür ederim!
    İlk gün çok zorlandım gerçekten, sonuçta 20 senenin alışkanlığı! Gerçekten çok farklı. Ama yavaştan alışmaya başladım çokk güzel!!! :D Toplamasi ayrı zevkti, kullanması çok daha keyifli!
    Bisikletimin gidonunda bazı çizikler var, çok kararsız kaldım ama boyamamaya karar verdim. Açıkçası çok titiz davranmadım, çünkü sık sık kullanacağım bisikleti.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Güle güle kullanın.
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  3. Orhanalkaya

    Orhanalkaya Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    Macaristan-Kayseri-İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    parıl parıl parlıyor güle güle kullanmanız dileğiyle
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  4. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    güle güle kullan çok güzel olmuş, orta göbek -aynakol sorununu çözdün sanırım.
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  5. sezai arabacıoğlu

    sezai arabacıoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    442
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    kazasız ssürüşler
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  6. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Aynakolu değiştirdim Bülent Bey, elimde mevcuttu bu. Teşekkürler bu arada!
    Bu arada bir resim daha ekliyorum arkadaşlar, gidona ve kadroya deri sardım :in:
    [​IMG]
     
    Bülent ÖZER, Osman D. ve İslam Gölge bunu beğendi.
  7. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Cok güzel olmus. Aynakol sorununu da saglikli cözmüssünüz.
    Üst borudaki koruma derisi cok önde olmus galiba?:(
     
  8. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    masallah gule gule keyfini surun mumkunse ilk halinin fotografi varsa paylasabilir misiniz
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  9. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Gidonu tam döndürünce derinin tam ortasına denk geliyor aslında hocam, acaba gidon çarpmasını engellemekten başka bir nedeni daha mı var üst boru pedinin?

    Parçalar tek tek burada mevcut, sadece aynakol göbek uyumsuzluğundan dolayı değişti, bir de arka jant örümü değişti. Ha bir de maşa olarak orjinalini kullandım.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=109864&page=2
     
    ATiCO bunu beğendi.
  10. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    esas olarak gidonunda da aynı deriden olması nedeniyle kadroya zarar vermez. onun haricinde sele kısmına doğru yaklaştırırsanız bisikletten indiğinizde bindiğinizde kadro yerine deriye sürtünme olacaktır. Boyanın statik olması durumunda pek önemli değildir. fakat sprey ile elde boyanmış ise düşünülebilir. tabi derininde sürtünmesiyle boya yine tehlikede olma durumu vardır. ben sadece renk doygunluğunu artırması nedeniyle kadro üzerinde deri tercih ediyorum.
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  11. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Gidonun üst boruya deyen kısmı deri kaplı olmayan kısım hocam. Bisikleti üst borudan tutup omzuma aldığımda gidon kadroya çarpabilir gibi geldi. Malum, 3. kattayım. Dediğiniz gibi görsel açıdan da faydası olduğunu düşünüyorum.
     
  12. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İyigünlerde kullanın... :)
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    O zaman bendeki göz yanilmasi. Ben daha arkaya deger seklinde düsünmüstüm. Iyi, eglenceli, kazasiz kullanin.
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  14. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Hikmet öncelikle eline sağlık. Ben biraz daha farklı şekilde görüşlerimi dile getirerekten bahsetmek istiyorum yeni fixed gear'ından. Artıları ve gördüğüm eksileri ile değinmek gerekirse öncelikle artılar kısmından gidon-boyun kombinasyonunu beğendiğimi söylemeliyim. 3t boyun oldukça dönemine uygun ve kaliteli olması bir yana, modernliğinin getirdiği avantaj ile 90'lara ait profile (tt) tarzı bullhorn da bir hayli yakışmış. Diğer yandan, pedallar, top-tube üzerindeki kullanılan deri malzemenin kararında uygulanışı, sele ve yine beraberinde lastikler hoş ve olması gerktiği gibi. :in:
    Gelelim şimdi beni rahatsız eden bir iki ayrıntıya. Bunlardan ilkine senin elinde olmayan bir eksiklik ile başlamam gerekirse bunun ilki kadronun sahip olduğu geometrisi olacaktır, ki arka tekerin seat-tube den ve yine aynı şekilde arka da brake-bridge'den uzaklığı daha profesyonelce düşünüldüğünde rahatsız edici olsa da ilk projen adına düşünüldüğünde elindeki kadroyu değerlendirmek adına sayılabilir. İkincisi bu kez bullhorn gidonun için kullandığın fren kolunun bar-end lever'lar gibi takılmayıp ters takılışına takıldığım oldu. Tamam her ne kadar kablonun ters fren mekanizmasına gidişi kolaylaşmış gibi olsa da öteki türlü klasik tutulup hood içerisinden de yön verilebilirdi. Kısacası yapıcı bir eleştiri olarak düşüneceğin kanısında olarak açık açık seninle paylaşmak istedim.
    Bunun dışında diyebileceğim tek şey geriye sana bu bebeğin tadını çıkartmak kalıyor, şimdiden iyi pedallar, bol ve kazasız skidler diliyorum.

    *son olarak top-tube kısmına dikilen deri, uyarlanan kumaş ya da süngerlerin kullanılmasında iki amaç vardır. Birincisi skid esnasında bacak arasının top-tube'den kaymaması ve sert düşüsü engellemek ikincisi ise yine sürekli omuzlara alınıp merdiven merdiven indirilen çıkartılan bu bebeklerin gidonlarından gelecek darbeleri korumak için oluşuşu. Ama asıl amaç tabi ki birinci söz ettiğim maddedendir. :in:


    Herkese sevgiler.

     
    berkan1994, Hikmet Ataman ve ihtiyar bunu beğendi.
  15. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:

    Faydalı eleştirilerin için teşekkürler Doğukan:in:. Dediğin gibi kadro biraz geniş :/. Fren kolu için de biliyorsun, elimdeki malzemeyi kullanayım dedim, açıkçası sabredemedim, biranönce kullanmak istedim bisikleti :D
    Yurtdışından trp canti fren seti sipariş ettim, o gelince belki battaglin maşaya geçebilirim buarada. Tekrar teşekkürler
     
  16. diavolo

    diavolo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    718
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Çok orijinal olmuş, iyi günlerde pedallayın.
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  17. Serkan.Ç.

    Serkan.Ç. Team Sky

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    935
    Beğeniler:
    783
    Şehir:
    Cennet
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    fixie bisikletlere şu jantlar gitmiyor yaa...
    adam gibi fixie kültürü gelişse de güzel jantlar gelse ülkeye
     
    Hikmet Ataman bunu beğendi.
  18. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Zevk meselesi hocam :) Ama sağlamlık konusunda haklısınız, modern bi fixed toplamayı ben de düşünüyorum.
     
  19. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Fixie(!)yi sadece balkonda durarak kullandığımdan (skin bike) hiç başıma gelmemişti.:D
    Bilmediğim bir şeyi öğrenmiş oldum.
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.