Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

El Yapımı Kadrolar

Konu, 'Kadrolar' kısmında Mustafa İçdağ tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Merhaba bu başlık altında, dünyanın (yaşayan) sayılı El yapımı kadro imalatçılarını birikimlerim kadarıyla tanıtmaya çalışacağım. Son yıllardaki "Carbonmania" ile seri üretim yapan mass-production firmalar high-tech diye adlandırdıkları malzemelerle ürettikleri kadroları 3000$ - 5000$ arası marketlere sürüyorlar. Bu kadroların tek savunulan üstünlükleri, atalarından 500 gr.-800gr. daha hafif olmaları, dayanıklılık konusuna gelince boru çapları 5 lik Pimaşı geçti. Bunun yanında halen gerçek el yapımı "custom" kadro imalatçıları gün geçtikçe azalıyor. Bunlardan bir tanesi STEELMAN ( Brent Steelman), atölyesi Redwoodcity California' da. STEELMAN kadrolar sadece özel sipariş üzerine yapılıyor ve fiyatları 2500$ civarı. Çelik yol kadrolarının ağırlığı 1500 gr. (maşa hariç), Çelik-MTB kadrolar ise 1700gr. civarı. STEELMAN kadroları yol veya MTB için halen PRO-level dünya yarışmalarında kullanılıyor, dengeli ve son derece güçlü kadrolar.

    Mustafa İçdağ

    STEELMAN Mtb. "Manzanita" Reynolds 853 - Dedacciai 14.5 - Colombus Foco tubing- Frame 1700 gr. STEELMAN road bike -Çelik Kadro+maşa 2700 $ - Frame 1500gr.- Fork 620gr.
     
  2. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bakmaya doyamıyorum, yol kadroları tırmanmak için yaratılmış sanki .
     
  3. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    çok güzel paylaşım teşekkürler
     
  4. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    kaynak işçiliği mükemmel
     
    canyon bunu beğendi.
  5. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    TIG kaynağı (TIG welding- tungsten inert welding) ciddi ustalık isteyen bir kaynak cinsi, aşağıdaki örneklerde ham halini görebilirsin. İllaki karbon olsun diyenler için STEELMAN monokok ( monocoque) gövde kadroda yapıyor. Kadro 1050- 1100gr.+ maşa 500gr. Fiyatı kadro+maşa 2700$ civarı ( yapılan boyaya göre değişiyor) KESTREL den sonra alabileceğiniz en mükemmel karbon kadrolardan biri.
     
  6. selcuktnt

    selcuktnt Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    valla işçilik güzel süper
     
  7. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ne demişler... Steel is real... Gerisi de palavra. En keyifli bisikletler çeliktir. Çelikten alüminyuma geçince anladım bunu...
     
    gok ve BülentBayraktar bunu beğendi.
  8. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    İş "custom" el yapımı kadrolara gelince İtalyanlar en önde gidenlerdendi. Halen öylemidir tam emin değilim, 2000 lerde kuzey İtalyada milano çevresindeki birçok kadro yapımcısı atölye çoktan kapanmıştı. Yaşayan ve halen üretimde bulunan efsane " frame builder" Irio Tommasini kendi atölyesini 1957 de Grosseto - Napoli- İtalyada açtı, ustası meşhur Giuseppa Pela idi. Tommasini'nin kadroları halen en iyileri arasında ve avrupada pro- semi pro takımlar arasında en revaçta olanlardan. TOMMASİNİ Fire - Columbus Spirit therma chrom Tubing ( çelik), Fork: Carbon Frame: 1550 gr.+ Custom Carbon fork 490 gr. - 2400 $
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bunu görünce dayanamadım...
    Steel is real, but i have a dream bike... :)

    El yapımı çelik kadrolara diyecek hiç bir şeyim yok, meraklısı çok ve sevenleri var. Ancak onları bugün bu kadar pahalı yapan, uzun süren işlenme süreçleri ve çeliğin işlemesi zor bir metal olması bence. Bu yüksek fiyat nedeniyle de "olağan üstü" olarak algılanıyorlar.

    Şu an için karbon fiber kadrolardan bir adım ötesi yok bana kalırsa. Esnemezlik olarak çelikten üstünler, ağırlık olarak zaten söylenecek hiç bir şey yok. Paslanma dertleri yok, çürüme dertleri yok... Nano teknoloji ile üretilen kadrolar çıkana kadar "bence" en iyisi bu...

    Bu arada her aluminyum kadro da denk değil tabi ki. Gerçekten arkasında kuvvetli bir Ar-Ge yatan aluminyum kadro ile, el yapımı çelik bir kadroyu karşılaştırdığınızda ben yine aluminyumun daha üstün geleceğini düşünüyorum. Yoksa tabi ki uyduruk bir aluminyum kadro yerine kaliteli bir çelik kadroyu tercih ederim.
     
  10. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    kadrolar çelik ama yinede çok hafif bu iş kafamı karıştırdı
     
  11. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    litespeed'in titanyum 700 gr'lık kadrosuna hayranım
     
  12. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sacha White işçilik, renk seçimi ve detay çözümleri konusunda şu ana kadar web'de bulabildiğim en hasta ruhlu insan. Amerika Portland'da atölyesi var ve sadece çelik bisikletler yapıyor. Ekstralar ve detaylarıyla sadece kadro+çatal 2500-7000 USD arası değişken fiyatlara maloluyor. Şimdi sipariş verirseniz bisiklet bittiğinde geri alabildiğiniz bir $500 ödeme yapıyorsunuz, 4 yıl sonra sıranız geliyor. Sabırsızlara göre değil yani. Frames'den bisiklet resimlerine ulaşabilirsiniz.

    The Vanilla Workshop
     
    hakano, tanerhosgor, Raven_35 ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  13. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Konu Litespeed'den açılmışken; üreticileri Amerika, Chattanoga TN. bazlı firma, 1986 ya kadar bir torna atölyesi ( southeast machine), 1986 da çalıştıkları exotic malzemelerden Titanium boruları kullanıp prototip bir kadro ile bisiklet fuarına katılırlar ve kadro üretimine başlarlar. Litespeed fason olarak birçok avrupa ve seri üretim amerika bisiklet firmalarına onların kendi etiketleri ile kadro üretti. Aşağıda resmi olan MTB modeli yıllarca ve halen dünyadaki en üst düzeyde pro bisikletçiler tarafından kullanıldı. Titanium MTB kadrolar gelinebilen en rijid, sağlam ve hafif kadro olarak bilinir. Titanium kadroların sürüş özelliklerine, Carbon ve alüminum dahil hiç bir malzeme henüz yaklaşamadı. Çelik kadroların dengesine ve dayanıklılığına sahip olup 400 gr. daha hafif ve daha sağlam.
     
  14. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kullanım amacına göre çelik kadronun açık ara üstün olduğu yerler de var. Muadili bir karbon ya da alüminyum kadrodan yaklaşık 1kg daha ağır olmasına karşın çelik kadrolar çok konforludur ve paslanma ihtimallerine rağmen alüminyum ve çelik kadrolardan en azından kat kat daha uzun ömürlüdürler. Yurtdışında düzenli kullanılmış 10 yıllık bir karbon kadroya işi bitti gözüyle bakılır ki gerçekten de bitmiştir. Alüminyum kadrolar aynı kullanım şartlarında daha erken iflas ederler, tabi çürümediklerini varsayıyorum. 30-40 yıllık bir çelik kadro ise hala keyifle binilecek kadar iyi durumda olacaktır. Tabi kazasız, bakımlı bisikletlerden sözediyorum.

    Alüminyum kadro en kısa ömürlü ve sürüşü en sevimsiz, yorucu kadrodur. Bir zamanlar karbon kadroların yaşadığı egzotik dönemi uzatmalı olarak yaşayan Titanyum kadrolar ise ömür boyu garantililer, kaza yapmazsanız muhtemelen torunlarınız da keyifle bineceklerdir. Konfor açısından da çelikten daha bile iyi olabiliyorlar. Bisiklet ile yolculuk yapacaklar için de çelikten başka bir opsiyon yok, titanyum dahil hiçbir çeşit kadro bagaj yüküne gelmez. Titanyum aşırı yük ile esnemeye başlar, karbon ve alüminyum ise çatlar.
     
  15. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Litespeed Ghisallo, 54cm kadrosu 770 gr. Çok esnek olması tek dezavantajı fakat esnekliği sebebiyle tercih ediliyor zaten.
     
  16. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Titanyum bisikletlere bende çok sempati duyuyorum ama karbon kadronun sürüş keyfini vereceğini sanmıyorum. Kaldıki büyük yarışlarda titanyum kadro kullanımı çok çok az. Karbon en az titanyum kadar hafif,rijid ve titanyum kadrodan + olarak darbeleri absorbe edici özelliği bulunmakta...

    Tüm büyük karbon kadro üretici firmaları kadrolarına ömür boyu garanti vermektedir.örnek olarak, trek,specialized,giant,cervelo,pinarello,cannondale vb...
    yani 10 senede yada 39 senede kadroda çatlama ,kırılma yada herhangi bir anormallik görülürse gönderip değiştirme imkanınız olur. hiç bir firmada bunu göze almaz. belki 10.000 kadroda 1 kadro garantiden değişime gitmektedir ( ki bu bile yüksek bir orandır)...
     
  17. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    Öksal selam;
    Ömür boyu garantiden kasıt çoğu zaman herhangi bir ürünün çeşitli yasalarla belirlenmiş ticari ömrüdür diye biliyorum yanlış varsa düzeltin...
     
  18. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    ticari ömürmü ? hyr kadroların direk olarak kırılmaya çatlamaya ve her türlü deformasyona karşı ömür boyu garantisi var...
     
  19. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    Tamam işte orda ki ömür boyu diye geçen kavram alan kişinin hayatını değilde alınan ürünün belirtilen ticari ömürü boyunca garanti kapsamında olduğunu gösteriyor bildiğim kadarıyla..:rolleyes:
     
    Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  20. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    şimdi trekten örnek vereyim :) adamlar boya için 1 yıl üzerindeki tüm komponentler için 1 yıl ( jant gruplar süspansiyon aklına gelebilecek tüm donanım) rijid maşaları için ve tüm bontrager komponentler için (lastikler hariç) 5 yıl :) except maşalar ve bisikletin kadrosu (frame i) içinde ömür boyu garanti veriyor. KAdronun ticari bir ömrü yok...