Umut Kılınç37
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 2 Mart 2013
- Mesaj
- 601
- Tepki
- 139
- Şehir
- ISTANBUL~BAĞCILAR
- Bisiklet
- Salcano
Tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim 👍 zaten once city almayi dusunmustum, ama sonra bizim sehir icinde yollar malum birazda hoplamayi ziplamayi seviyorum, ilk aldigimda biraz tereddutteydim fakat simdi alistim ve cok memnunum, tesekkurler 🙂Öncelikle sayın @MokaPoT dağ bisikleti hız için değildir. Çok takılmayın hız konusuna, yaptığım hatayı yapmayın.
Dağ bisikleti hemen her yolda gidebilen, çok amaçlı bir taşıt gibidir. En azından ben öyle düşünüyorum.
Teknik konulardan, hesaplamalardan anlayan biri değilim ama normal bir inişte biraz yüklenerek 40X11 oranıyla ve 27,5 jantla 60 km/sa hızı görebilirsiniz. Tabi teker genişliği, hava basıncı önemli etkenlerden.
Yine de tavsiye etmem. 😅
motosiklete bağlayıp düz yolda 270 km/h yapan vardı.Bisiklet dayanamadı. Ortadan kırıldı resmen... 107 mil 107X1.6=171.2KM
Yuh...
hocam, 40x11 27.5 jant yokuş aşağı, 1. viteste ayaklarımın dönebildiği kadar hızlı döndüğünü düşünün, 66 yaptım şanzuman yetmedi yani bende bu dişli oranının bu kadara izin verdiğine karar verdim,Öncelikle sayın @MokaPoT dağ bisikleti hız için değildir. Çok takılmayın hız konusuna, yaptığım hatayı yapmayın.
Dağ bisikleti hemen her yolda gidebilen, çok amaçlı bir taşıt gibidir. En azından ben öyle düşünüyorum.
Teknik konulardan, hesaplamalardan anlayan biri değilim ama normal bir inişte biraz yüklenerek 40X11 oranıyla ve 27,5 jantla 60 km/sa hızı görebilirsiniz. Tabi teker genişliği, hava basıncı önemli etkenlerden.
Yine de tavsiye etmem. 😅
Elektronik gaz kelebeği olan motorlu taşıtlarda kesiciye girmek belli bir devre yükselen motorun gaz kelebeğini kendiliğinden kapatması suretiyle gaza bastığın halde aracın aslında o sırada gaza basmıyor olmasından kaynaklanmakta. Telli kelebekli arabalarda bu daha zor bi işti tabi çok eskilerde ama elektronik kontrol sistemleri çok çok yeni sistemler değil, o yüzden hız sabitleme sistemleri gibi aracın gaz kelebeğini telli de olsa elektronik olarak kontrol eden sistemler yoktu diye düşünmek hata olur. Ek olarak dizel motorlu araçların kesiciye girmediğini düşünmek hata olur, onlar da kesiciye girer ama benzinli motorlar kadar fazla devir çevirmedikleri için daha düşük devirde girer. Şimdi otomatik vitesli taşıtlarda vites kontrolünü manuele alsanız da şanzıman sıkıntı yaşamamak için kendi kendine yine vites yükseltip düşürüyor, o yüzden kesiciye genellikle sokmuyor motoru. Bir de yine şimdi arabalarda otomatik veya manuel vitesli farketmeksizin park vitesinde veya boş viteste gaza dibine kadar da bassanız belirli bir devrin üstüne çıkmıyor veya devir çoook yavaş yükseliyor ve yine belirli bir seviyenin üstüne çıkmıyor, bu durum da dizel arabaların kesiciye girmediği gibi bir algı yaratıyor olabilir insanlarda ama işte bunlar hep elektronik gaz kelebeğinin numaraları.hocam, 40x11 27.5 jant yokuş aşağı, 1. viteste ayaklarımın dönebildiği kadar hızlı döndüğünü düşünün, 66 yaptım şanzuman yetmedi yani bende bu dişli oranının bu kadara izin verdiğine karar verdim,
hatta başka bir konuya değinmek istiyorum burada eğer çok hızlı pedal çeviriyosunuz ya hiç yaşadınız mı bilmem yaşayanlar bilir, böyle araba kesiciye girer ya onun gibi bacaklarınız belli bir deviri geçtikten sonra takılmaya yani takılarak dönmeye başlıyor başlıyor, ben bunu daha çocukken keşfetmiştim, pistonla aynı sistem olduğu için bence %90 arabaların kesiciye girmesi budur, çok kişiyle tartıştım herkes kesiciye sokan bir parça var diyor ama komple mekanik motorlarda kesiciye giriyor, ama dizel araçlar kesiciye girmez çünkü o kadar devir yapamazlar, anlayan var mı
Teklonoji geliştikten sonra dediginiz gibi biliyorum onları, benim anlatmaya çalıştığım elektronik olmadan, sadece mekanik aksamli motorların kesiciye girmesi, onlarda elektronik olarak sadece buji ve bujiye zamanında elektrik iletmesi için yine mekanik bir sistemle çalısElektronik gaz kelebeği olan motorlu taşıtlarda kesiciye girmek belli bir devre yükselen motorun gaz kelebeğini kendiliğinden kapatması suretiyle gaza bastığın halde aracın aslında o sırada gaza basmıyor olmasından kaynaklanmakta. Telli kelebekli arabalarda bu daha zor bi işti tabi çok eskilerde ama elektronik kontrol sistemleri çok çok yeni sistemler değil, o yüzden hız sabitleme sistemleri gibi aracın gaz kelebeğini telli de olsa elektronik olarak kontrol eden sistemler yoktu diye düşünmek hata olur. Ek olarak dizel motorlu araçların kesiciye girmediğini düşünmek hata olur, onlar da kesiciye girer ama benzinli motorlar kadar fazla devir çevirmedikleri için daha düşük devirde girer. Şimdi otomatik vitesli taşıtlarda vites kontrolünü manuele alsanız da şanzıman sıkıntı yaşamamak için kendi kendine yine vites yükseltip düşürüyor, o yüzden kesiciye genellikle sokmuyor motoru. Bir de yine şimdi arabalarda otomatik veya manuel vitesli farketmeksizin park vitesinde veya boş viteste gaza dibine kadar da bassanız belirli bir devrin üstüne çıkmıyor veya devir çoook yavaş yükseliyor ve yine belirli bir seviyenin üstüne çıkmıyor, bu durum da dizel arabaların kesiciye girmediği gibi bir algı yaratıyor olabilir insanlarda ama işte bunlar hep elektronik gaz kelebeğinin numaraları.
Bilgilendirme için teşekkürler, bu söylediklerinizin hepsini aşağı yukarı biliyorum,Elektronik gaz kelebeği olan motorlu taşıtlarda kesiciye girmek belli bir devre yükselen motorun gaz kelebeğini kendiliğinden kapatması suretiyle gaza bastığın halde aracın aslında o sırada gaza basmıyor olmasından kaynaklanmakta. Telli kelebekli arabalarda bu daha zor bi işti tabi çok eskilerde ama elektronik kontrol sistemleri çok çok yeni sistemler değil, o yüzden hız sabitleme sistemleri gibi aracın gaz kelebeğini telli de olsa elektronik olarak kontrol eden sistemler yoktu diye düşünmek hata olur. Ek olarak dizel motorlu araçların kesiciye girmediğini düşünmek hata olur, onlar da kesiciye girer ama benzinli motorlar kadar fazla devir çevirmedikleri için daha düşük devirde girer. Şimdi otomatik vitesli taşıtlarda vites kontrolünü manuele alsanız da şanzıman sıkıntı yaşamamak için kendi kendine yine vites yükseltip düşürüyor, o yüzden kesiciye genellikle sokmuyor motoru. Bir de yine şimdi arabalarda otomatik veya manuel vitesli farketmeksizin park vitesinde veya boş viteste gaza dibine kadar da bassanız belirli bir devrin üstüne çıkmıyor veya devir çoook yavaş yükseliyor ve yine belirli bir seviyenin üstüne çıkmıyor, bu durum da dizel arabaların kesiciye girmediği gibi bir algı yaratıyor olabilir insanlarda ama işte bunlar hep elektronik gaz kelebeğinin numaraları.
Belli bir kadanstan sonra normal pedalla tehlikeli oluyor. Normal pedalda pedalı sadece basmada kullandığımızdan dengemiz bozulabiliyor.hocam, 40x11 27.5 jant yokuş aşağı, 1. viteste ayaklarımın dönebildiği kadar hızlı döndüğünü düşünün, 66 yaptım şanzuman yetmedi yani bende bu dişli oranının bu kadara izin verdiğine karar verdim,
hatta başka bir konuya değinmek istiyorum burada eğer çok hızlı pedal çeviriyosunuz ya hiç yaşadınız mı bilmem yaşayanlar bilir, böyle araba kesiciye girer ya onun gibi bacaklarınız belli bir deviri geçtikten sonra takılmaya yani takılarak dönmeye başlıyor başlıyor, ben bunu daha çocukken keşfetmiştim, pistonla aynı sistem olduğu için bence %90 arabaların kesiciye girmesi budur, çok kişiyle tartıştım herkes kesiciye sokan bir parça var diyor ama komple mekanik motorlarda kesiciye giriyor, ama dizel araçlar kesiciye girmez çünkü o kadar devir yapamazlar, anlayan var mı
Mantıklı bir yaklaşım ekzantrik mili o kadar hızlı dönüyor ki sübaplarda bulunan yay bu dönüşe senkron tepki veremeyip zamanlama bozuluyor olabilir, ayrıyetten bujiler ateşlemeyi kesiyor olabilir. Veya enjektörlü araçlarda enjektör yakıt püskürtmeyi kesiyor da olabilir :d Başka bir seçenek kalmıyor zaten.Teklonoji geliştikten sonra dediginiz gibi biliyorum onları, benim anlatmaya çalıştığım elektronik olmadan, sadece mekanik aksamli motorların kesiciye girmesi, onlarda elektronik olarak sadece buji ve bujiye zamanında elektrik iletmesi için yine mekanik bir sistemle çalıs
Bilgilendirme için teşekkürler, bu söylediklerinizin hepsini aşağı yukarı biliyorum,
benim söylediğim mekanik çalışan motorların bile kesiciye girmesi, yani elektrikle çalışan bir buji oluyor, birde ona elektriği zamanında aktarması için distributor parçası var, yani bir motorun kesiciye neden girdiğini bilen bir çok ama bir çok insan yanılıyor bunu söylemeye çalışıyorum, başka bi sebebi var ama bende bilmiyorum, motorun çalışma prensibini kafamda canlandığımda ya o yukarıda anlattığım gibi belli bir devirden sonra bisiklette ki yaşadığım deneyim gibi bir durum oluyor olabilir veya bir teorim daha var motorun devri çok yükselip belli bir devri geçtiği zaman subaplar belkide o kadar hizli açılıp kapanmaya başlıyodur ki yanma odasına ateşlemeye yetecek benzin giremediği için kesiciye giriyor olabilir motor, yani kesici denilen olayın ekstra konulan bir parçayla falan olduğunu düşünmüyorum, motorun belli bir devirden sonra bunu belli sebeplerden dolayı kendi kendine gerçekleştirdiği düşüncesindeyim, belkide eğer distributorun içerisinde oda mekanik belki bilirsiniz, dönen bir parça var belli bir kisima geldiğinde elektrik verir bujiye, distributorle de alakali olabilir belki, şimdiye kadar bir sürü (araba tamircileri dahil) bir sürü insana sordum fakat şimdiye kadar bana verilen hiç bir cevabın doğru olduğunu düşünmüyorum, herkes ezbere konuşuyor. Mesela difarensiyeli sorun birilerine, çoğu insandan ya yanlış yada ezbere bildiği ama yine yanlıs olan bir cevap alırsınız, az insan bilir. Yani kesici hakkında düşündüklerimden yola çıkarak, kesici denilen olay belli bir devire geldiğinde zaten yaşanması kaçınılmaz olan, motorun doğasında olan bir şey bence, ve bir konuda sizinle aynı fikirde değilim, dizel motorların hiç kesiciye girdiğini görmedim ve yine kendi mantığımca, kısa krank kolu olmadığı yani tork değilde devir için tasarlanmadığı taktirde kesiciye giremeyeceği yönündedir ki zaten dizel motorların hepsi düşük devirde güç yani tork verir. Profesyonel değilim ama meraklıyım bu konulara benim düşüncelerim bunlar, elektroniğe geçtikten sonra zaten kesici işi kaçınılmaz ve kolay bir şey haline gelmiştir ürericiler için.
26 janta göre iyi rakam bencşimdilik bu hızı göre bildim yokuş aşağı virajlı yol . b'twin rockrider340 26 jant
294722 dosyayı görüntüle
Hiz için tabi ki değil, tak8lBelli bir kadanstan sonra normal pedalla tehlikeli oluyor. Normal pedalda pedalı sadece basmada kullandığımızdan dengemiz bozulabiliyor.
Ya da ayağımız pedaldan kurtulup yine sonuç felaketle sonuçlanabilir.
Tekrar ediyorum, DAĞ BİSİKLETİ HIZ İÇİN DEĞİLDİR. Hız konusuna bu kadar takılmayın bence.😊
Düzenleme kismini elemedik, zamanlama bozulmuyor oyle dusunme, bak simdi gozunde cok hizli donen bi piston ve subaplari canlandir, bir sure sonra subaplar o kadar hizli acilip kapanmaya baslarki, cunku piston ile dogru orantili olarak kapaklarin acilip kapanmasida hizlaniyor, bir sure sonra subaplar cok hizli acilip kapanacagi icin o sure zarfinda piston yuvasina yeterli yakit giremiyor olabilir, yeterli yakit giremezse patlama olmaz, patlama olmadan piston dondu ve diger tura egzoz valfi acilir ve bir dahaki tura kadar iki kere pas gecince bu sefer cok az yavaslamis olacagi icin tekrar acilan valften yeterli girmeyi basarir, evet bu cok mantikli bak, yani pistonda 1 patlama olmasi icin 2 kere inip cikmasi gerekiyor ya, kesiciye girdiginde 1 patlama olmasi icin 4 kere inip cikmasi gerekicek, ben kafamda su an canlandirabiliyorumda anlatabildim mi bilmiyorum, ben buna iyi bi ihtimal veririm 😀Mantıklı bir yaklaşım ekzantrik mili o kadar hızlı dönüyor ki sübaplarda bulunan yay bu dönüşe senkron tepki veremeyip zamanlama bozuluyor olabilir, ayrıyetten bujiler ateşlemeyi kesiyor olabilir. Veya enjektörlü araçlarda enjektör yakıt püskürtmeyi kesiyor da olabilir :d Başka bir seçenek kalmıyor zaten.
DÜZENLEME: Motor zamanlamasındaki bozulma: sibop açık konumda, piston da sıkıştırma konumunda iken birbirlerine çarpıp motoru komple dağıtacağından bu durum olamaz, bu şıkkı eledik .