Çıldırmama az kaldı.

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
Her ne kadar disk freni savunsamda artık kafayı yeme noktasına geldim.

Shimano BR-M395 fren setim var.
26" Bianchi tdl 1300 üstünde idi ben söküp 28" merida speedere taktım.
Sonra olaylar başladı.
Her ne yaptımsa ön disk sürtmesi geçmedi.
Rotorlar dandiktir diye icetech rotor bile aldım.
En sonunda benzin döküp yakıcam hepsini.

Zaten böyle saçma bir sürtme modeli yok.
kaliperi ayarlıyorum evde tekeri çeviriyorum boşta çıt ses yok.
Bisiklet 15-20 km hızlı giderkende çıt ses yok.
25 km'yi geçince ritmik olarak başlıyor ; cart cart cart....(bayada sesli)
ayrıca başka bişey daha keşfettim bisiklet yere dik açı ile giderken ses yok özellikle bisikleti sola dönüşlerde yatırırken ses geliyor.
Bu arada ortalama 800 km yaptılar balataları hala değişmedi.

Sorunu çözmek için yaptıklarım ;

1.Temizlk balata spreyi falan filan kullandım banamısın demedi.
2.balataları ısıtıp üstünden biraz zımparaladım , gene sonuç 0
3.icetech rotor aldım gene sonuç 0

artık bir çözüm istiyorum nolur ??
En sonunda komple söküp atıcam shimano deore fren seti alıcam yoksa kafayı yicem bu sesten.
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@kivilcimb
Cevabı kendin vermişsin aslında. Dönüşlerde jantın fazla esnediği için deformasyona uğruyor. Rotor da sol tarafta bulunduğundan, sola dönüşlerde balataya sürtüyor. Çözüm olarak ilk başta jant tellerinin sertliğini kontrol et.
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
Pistonda sorun olmasın, belki sıktıktan sonra yakınlaşma yapıp sürtme yapıyordur.
O rotorun kullanılması doğru mu bilmiyorum, balatası farklı olmalı sonuçta.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
Başlığı ve ilk mesajı okuduğumda v-frenlerime sarılarak ağladım.

***

Sonradan bi gülme geldi nedense.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@Murat B.
akorunda görünen bişey yok.
frenin takılı olduğu bisiklette yeni sayılır 400km'de

@Bartu Aras

tellerde yada jantta sıkıntı olduğu zannetmiyorum cunku üstünde tektro hdc 300 fren varken bu sorun yoktu.

@Yunus Emree

görünürde 2 pistonda sağlıklı çalışıyor , kapaması açmasıda aynı gibi (balata hareketleri aynı)

@Yusuf Yılmazvural

süper çözümünüz için teşekkür ederim.
bende acil v-fren'e geçip sarılarak ağlamalıyım.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.393
Tepki
4.904
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bence sorun akortunuzda veya gobeginizde. Bisiklet yukte degilken calisiyor, duzlukte sıkıntı yaratmiyor, yuksek hizda ve donuslerde sorun basliyorsa baska aciklamasi yok gibi. Cunku hizlandiginizda titresim ve tekerin fiziksel yuku artiyor. Donuste de ayni sey gecerli. Bu durumda gobekte veya tellerde cok kucuk olan bir ayarsizlik diski tasiyan bolumde hareketlilige, diskinde asiri hizli devri ile birlikte rahatsiz edecek derecede cok ve sesli surtunmeye neden oluyordur...
 

Milbert Hofen

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2013
Mesaj
847
Tepki
1.623
Şehir
Münih
Bisiklet
Canyon
Hocam geçen haftalarda çok konuştuk v-fren mi disk fren mi diye, sonunda nazar değdirdik disk frenine.Kusurumuza bakma :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@suat akman


peki başka bir antitezim var.
bu bisiklet şuan 389km'de

ve 200 km kadar tektro hdc300 frenler ile kullanıldı.ve böyle bir sorun yoktur.
ne zaman üstüne brm-395'ler takıldı,
bu sorun başladı.
şimdi akor yada göbek birden nasıl bu hale gelmiş gelebilir?


@Soner Közen

benim yolunda giden işim yoktur :)
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
@kivilcimb

Ona bakarsanız diğer bisiklette sorunsuz olan parçalar şimdiki bisiklette sorun çıkarıyor, ihtimal bu sonuçta.
Pistonlara da balata çıkarılıp bakılması daha iyi olabilir.
Artı bisiklet de yeni diyorsunuz.
Bence bütün ihtimalleri değerlendirin.
Rotor dışında adaptör vidaları da kontrol edilebilir, rotorun çapı da etkileyebilir.

Bisiklete öylece geçmiş olan sette sorun aramak gerçekten zormuş.
Aynı set bende de var ileride başıma gelmez inşallah.
Bir ara bende de sürtme oluyordu ama balata bitmesinden kaynaklıydı.
 

Haşim Okyay

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ocak 2008
Mesaj
5.192
Tepki
4.407
Şehir
İstanbul
Disk fren sürtmelerinin, jantın akordu ile bir ilgisi yok. Çünkü frenleme yaparken jantla bir işimiz yok. Jant sekiz çizse bile, ne kadar esnese bile, kaliper ile diskin arasındaki ilişkiye bir etkisi olmaz.

Diskler normalde sürtmezken, ayağa kalkıp abandığımız zaman pedallara, sürtmeye başlar. Bunun sebebi de esneyen kadro veya esneyen göbek/milde yatıyor.

Problem, fren kaliperini kadroya bağlayan adaptörde, kadroda, göbek veya millerde olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İslam Gölge

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.393
Tepki
4.904
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@kivilcimb

Montajda bir hata, carpma, kucuk bir yamulma olmadigindan eminseniz bunlari eleyebiliriz.
Sıfır rotor olmasina ragmen uretim hatasi olabilir diyecegim ama zaten rotoru surtme olmasi nedeni ile degistirmissiniz ve sorun devam etmis.
Jant ayari ve gobek ayarsizligi olmadigindan eminsiniz.
Anladigim kadari ile balataları iten piston yataklarini da kontrol etmissiniz ve verimli calisiyor (uygun aciklikta sıkıştırıyor ve geri donuyor).

Hortumda sıkışma veya bukulme var mi?
Fren elciklerinde bosluk var mı?
Hic olmadi hidrolik yagini bosaltip yeniden doldurup havasini alin.
Belki de pistonlar olmasi gerektigi verimde calismiyordur.

Gecen hafta sert bir yamac inisi sonrasi on frenlerim ses yapmaya basladi (BR-M446). Kaliper ayari sonrasi duzelmedi. Tekeri sokup tornavida ile balatalari biraz zorlayarak pistonlari acmayi denedim degismedi sonuc. Daha sonra ayni islemi ince metal bir gobek anahtari ile iki balatanin yuzeyine ayni anda esit baski yaparak yineledim pistonlar yerlerine tam olarak donmus olmaliki 3 gundur ses kesildi ve henuz tekrar etmedi. Umarim sizede boyle bir uygulama yardimci olur.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
elediğim ihtimaller dahilde tek ortada kalan mantıklı problem pistonlarda.
bunun için biraz kurcalama yapıcam.
olmadı yağını boşaltıp yeni yağ koyucam son olarakta balata değiştiricem.
bunlardan sonra artık yapabilceğim bişey kalmıyor herhalde.

hala sorun devam ederse deore set bakıcam.
deore fren taktıktan sonrada sorun devam ederse bisikleti yakıcam.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.393
Tepki
4.904
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@kivilcimb

Bir on disk fren seti icin kiymayin bisikletinize :)
Hic olmadi V fren veya eski disk freninize donun. Bence pistonlari ayarladiginizda sorun kalmayacak gibi. Herseyi yapmissiniz zaten. Karamsar olmaniza gerek yok!
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@suat akman

Burada bana yardımcı olan arkaşlarımın beni aydınlatması üzerine en büyük ihtmalle sorun pistonda gözüküyor.
ayrıca fren takımı 800 km'de ve hiç bakım görmedi.(sanırım buda bi etken olabilir)
 

Umut SÜRÜCÜ

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2013
Mesaj
167
Tepki
177
Şehir
Bandırma
Bisiklet
Focus
bence tektro hdc300 tekrar tak dene. sorun var mı yok mu bir bak. kontrollü deneylerle çözmeye çalış :) sabırlı ol. mekanik sonuçta elbet bir nedeni ve sonucu vardır. iyi gözlemle. mantıklı senaryolar üretmeye çalış. işin içinde olan sensin en sağlıklı yorumu da yine sen yapabilirsin.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.393
Tepki
4.904
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@kivilcimb

HD fren sistemi genelde sorunsuz ve cok uzun araliklarda bakıma ihtiyac duydugu, hemen her kosulda sessiz ve guclu frenleme yaptigi icin tercih ediliyor biliyorsunuz. Benimki 3000 km'de sadece gecen hafta surtme sorunu cikardi ve simdilik giderilmis gorunuyor. Rotoru yamultmaz, hortumu delmezseniz, pistonlariniz sorun cikarmazsa basinizi agritmiyor. Ama servisi heryerde bulunan bir sey degil. 3000 km de yaptigim tek bakim bisikleti temizlerken rotorlari silmek, balata ve pistonlarda camur varsa temizlemek ve goz kontrolu oldu. Su anda arka balatalarim bitmek uzere degisecek ama hala is goruyor. Kisacasi 800 km ciddi bir sorun yoksa genel bakim ve yag bakimi icin pek gerekli olmayan bir sure gibi geliyor bana...
Umarim sorununuz en kisa zamanda biter ve sadece piston ayaridir...
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
@kivilcimb

Benim ilk söylediğim piston ama pistonun da tam düzelmesi için yağın boşalması şart, koldaki vidayı açıp pistonu itince yağ dışarı çıkacak çünkü.
Elinizde yağ varsa direkt boşaltın büyük ihtimalle düzelir o.