IbrhmAkgl
Daimi Üye
- Kayıt
- 15 Mayıs 2010
- Mesaj
- 277
- Tepki
- 211
- Şehir
- Çarşamba/SAMSUN
- Bisiklet
- Salcano
Herkese selamlar,
Yaklaşık iki yıl önce can sıkıntısından bisiklet almaya karar verdim. O zamanlar araştırmam esnasında bisikletforum.com’u keşfettim ve çok kıymetli bilgiler edindim. Biraz edindiğim bilgiler biraz da şansla kendim için en uygun bisiklete karar verdim ve aldım. Kararım Carraro’nun seri dışı 28” şehir bisikleti oldu. Çok kaliteli donanıma sahip olmamasına rağmen bana bisiklete binmeyi sevdiren bisiklet o oldu. Bisan’ın klasik yük bisikletlerinden sonra adeta uçuyordum. Ve kendisi ile yaklaşık 5000 km yol yaptım. Bisiklet ile her yere gidilebileceğini bu bisiklet ile keşfettim.
Eski bisikletimi çok sevmeme rağmen artık bana yetmemeye başladı ve yol bisikletlerini gördükçe hem bilinmeyenin gizemi hem duruşunun estetiği ve de özellikle benim kullanım alanıma uygunluğu beni 2. Bisiklet olarak yol bisikleti almaya yöneltti. Yine uzun araştırmalar, fiyat performans kıyaslamaları derken, 2012 Salcano XRS 030 Apex’e kara verdim.
Bisikleti almadan önce uzun araştırmalarım süresince, saatlerce bilgisayar başında bisiklet resimlerine bakan ve sürekli bisiklet ile ilgili yazılar okuyan eşine, yani bana, sabreden, hatta zamanla benle daha fazla zaman geçirmek için bisiklete binmenin kendisi için en pratik çözüm olduğunu fark eden eşim İlknur’a bu sabrından dolayı teşekkür ediyorum. Ayrıca bana olan desteğinden ötürü eski emektar bisikletimin bakımlarını yapıp ona hediye ettim. Artık kısa turları onunla beraber yapıyoruz.
Ayrıca benden önce aynı kadronun Tiagra donanımlı ve siyah renklisini alıp neredeyse aklımdaki tüm soruların aydınlığa kavuşmasını sağlayan Muhammed Ayar kadeşime. Bu süreçte bana yardımcı olan herkese ve Özellikle Salcano Çarşamba Yetkili Servisi Aydın Bisikleti’in Sahibi Aydın Serçeye e teşekkür ediyorum.
İşte Özellikler
http://img209.imageshack.us/img209/1088/ozelliktablosu.jpg
Siparişi 22 Mayıs Salı verdik bir hafta geçmeden 28 Mayıs Pazartesi günü kargom geldi. O gün vaktimin müsait olmamasına rağmen hemen okuldan çıkıp Aydın Bisiklete gittim. Koliyi şöyle bir elime aldım sevinçten midir nedir koli elime kuş gibi hafif geldi.
http://img854.imageshack.us/img854/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Apar topar kutuyu açtım ve bu fotoyu çektim.
http://img198.imageshack.us/img198/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Disk frenli bir bisikletten sonra v frenler yeterli olur mu hele ki çok daha hızlı bir bisiklette diye düşünüyordum. Gayet yeterli olduğunu bu frenler gösterdi. Tabi ki disk performansı yok ancak dikkatli ve orantılı bir frenleme yapıldığında gayet yeterli ki yol bisikleti ile çok da frene ihtiyaç duyulmayan sürüşler yapacağınız düşünülürse. Şehir içinde herkesin bildiği sıkıntı yine mevcut. Hızlı iseniz önünüze ani çıkan engellerde istediğiniz kadar hızlı yavaşlayamıyorsunuz. Çözüm ise şehir içinde makul hızda ve dikkatli sürüş. Tabi v fren ayarlamalarını tam olarak henüz öğrenemedim. Kullanımına da zamanla alışacağım.
http://img812.imageshack.us/img812/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Sram Apex serisinde iki tür arka attırıcı tasarlamış. Kısa bacak olanı max 28 dişli ruble desteklerken Salcano’nun kullandığı uzun bacaklı attırıcı ile 32 diş ruble kullanabiliyorsunuz. Bu sayede sadece ruble değiştirerek daha zor veya eğimli yollarda sürüş imkânı sağlanmış. Özellikle CycloCross için geliştirilmiş bir tasarım. Attırıcının geçişleri çok seri, kola dokunduğunuz anda geçiyor ve neredeyse hissetmiyorsunuz.
http://img17.imageshack.us/img17/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Attırıcının 32 ruble desteği olmasına rağmen bisiklet üzerindeki ruble 11-23 dişliye sahip. Ben 8-9-10. dişlileri neredeyse hiç kullanmıyorum. Eski bisikletimdeki aynakol 42 dişli idi, 53/11 çok ağır geliyor. Zaten profesyonel yarışlarda da bu oran kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Ben de genelde düz yol sürüşü yaptığımdan 4-5-6-7. dişlileri kullanıyorum. Zamanla oranları büyütürüz.
http://img69.imageshack.us/img69/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Ön attırıcı eski bisikletime kıyasla 2-3 kat hızlı. Vitese dokunduğum anda geçiş sağlıyor. Geçişler çok net, hele vites düşürürken yay gergisinden dolayı gelen tık sesi çok hoş.
http://img10.imageshack.us/img10/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/279/2012salcanoxrs030apexbyt.jpg
Aynakol hakkında endişelerim vardı, 53-39 bana çok ağır gelir mi diye düşünüyordum ama gayet iyi. Esneme ya hiç yok ya da ben hiç hissetmiyorum.
http://img688.imageshack.us/img688/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Orta göbek Sram GPX, aşağı yukarı tüm yol serisinde bu göbek kullanılıyor, yanılmıyorsam. Performansı bence harika, görüntüsü ise resimdeki gibi.
http://img36.imageshack.us/img36/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Sele Ritchey 2012. Oldukça rahat, özellikle orta kısmının esnemesi doğal bir süspansiyon görevi görüyor. Tayt giymeseniz bile 1 saatlik sürüşlerde çok rahatsız etmiyor.
http://img821.imageshack.us/img821/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
İlk defa yol bisikleti kullanan birisi olarak DoubleTap kollara bayıldım. İstediğiniz gibi tutma imkânı sunuyor. Sram DoubleTap dediği teknoloji sayesinde vites kolu ile fren kolunu tamamen birbirinden ayırmış. Fren kolu sadece fren görevi görüyor. Alttaki vites kolu ise vitesi her iki yöne değiştiriyor. Kısa mesafeli bastığınızda vites telini bırakıyor. Uzun mesafeli bastığınızda ise teli geriyor. İlk başlarda ne kadar basacağınıza alışmak 2-3 gün alıyor ama eliniz alışınca da çok seri ve konforlu bir kullanım sağlıyor. Renk uyumu ve görsel tasarım zaten harika. Beyaz seri olduğundan, fren kolları siyah ve üzerindeki yazı beyaz. Vites kolları ise komple beyaz. Kolların en güzel yanlarından
http://img543.imageshack.us/img543/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Bisiklet üzerindeki jant seti Mavic Aksium 2012. Ön jant 800 gr, arka jant ise 935 gr. Rulmanlı göbeklere sahip. Akıcılık harika. Teller çelik ve yassı. Aerodinamik olarak tasarlanmış. Ön 16 arka 20 telli.
http://img821.imageshack.us/img821/3867/2012salcanoxrs030apexbyj.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Gidon, gidon boğazı ve furç takımı Ritchey Comp boğaz 110mm gidon ise 42 cm. İlk defa Ritchey kompanentlere sahip bir bisikletim oldu.
http://img822.imageshack.us/img822/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Kolların en güzel yanlarından biri de kablo transferinin içerden yapılmış olması. Kablolar kolların içinden sargı bantlarının altına giriyor. Ve son derece estetik bir gidon görünümü oluşuyor. Ayrıca aerodinamik yapıya katkısı da büyük. Gidon bantları sarılı gelmiyor. Youtube.com’dan izleyerek kendim sardım. Kilometre saati olarak 2. el bir ürün aldım: Sigma BC 2006 MHR.
http://img710.imageshack.us/img710/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Bisiklet üzerinde pedal gelmiyor. Ben de eski bisikletimde Shimano çift taraflı pedal kullanıyordum. Zaten ayakkabım olduğu için yeni bir M530 mtb pedalı aldım. Pedal platformlu yapıda olduğundan normal spor ayakkabı ile de gayet konforlu kullanılabiliyor. Ağırlığı ise 450 gr.
Bu kadar açıklama yeter. Sorusu olan arkadaşlara gerekli cevapları veririm. Biraz da açıklamasız manzara izleyelim. Almadan önce çok araştırmama rağmen bir tek kullanıcı fotoğrafı bulamadığım için biraz fazla resim çektim ve upload ettim ki almak isteyen arkadaşlara araştırmalarında ve kararlarında yardımcı olsun.
http://img837.imageshack.us/img837/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img803.imageshack.us/img803/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/2858/2012salcanoxrs030apexbyc.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/5058/2012salcanoxrs030apexbyn.jpg
Yaklaşık iki yıl önce can sıkıntısından bisiklet almaya karar verdim. O zamanlar araştırmam esnasında bisikletforum.com’u keşfettim ve çok kıymetli bilgiler edindim. Biraz edindiğim bilgiler biraz da şansla kendim için en uygun bisiklete karar verdim ve aldım. Kararım Carraro’nun seri dışı 28” şehir bisikleti oldu. Çok kaliteli donanıma sahip olmamasına rağmen bana bisiklete binmeyi sevdiren bisiklet o oldu. Bisan’ın klasik yük bisikletlerinden sonra adeta uçuyordum. Ve kendisi ile yaklaşık 5000 km yol yaptım. Bisiklet ile her yere gidilebileceğini bu bisiklet ile keşfettim.
Eski bisikletimi çok sevmeme rağmen artık bana yetmemeye başladı ve yol bisikletlerini gördükçe hem bilinmeyenin gizemi hem duruşunun estetiği ve de özellikle benim kullanım alanıma uygunluğu beni 2. Bisiklet olarak yol bisikleti almaya yöneltti. Yine uzun araştırmalar, fiyat performans kıyaslamaları derken, 2012 Salcano XRS 030 Apex’e kara verdim.
Bisikleti almadan önce uzun araştırmalarım süresince, saatlerce bilgisayar başında bisiklet resimlerine bakan ve sürekli bisiklet ile ilgili yazılar okuyan eşine, yani bana, sabreden, hatta zamanla benle daha fazla zaman geçirmek için bisiklete binmenin kendisi için en pratik çözüm olduğunu fark eden eşim İlknur’a bu sabrından dolayı teşekkür ediyorum. Ayrıca bana olan desteğinden ötürü eski emektar bisikletimin bakımlarını yapıp ona hediye ettim. Artık kısa turları onunla beraber yapıyoruz.
Ayrıca benden önce aynı kadronun Tiagra donanımlı ve siyah renklisini alıp neredeyse aklımdaki tüm soruların aydınlığa kavuşmasını sağlayan Muhammed Ayar kadeşime. Bu süreçte bana yardımcı olan herkese ve Özellikle Salcano Çarşamba Yetkili Servisi Aydın Bisikleti’in Sahibi Aydın Serçeye e teşekkür ediyorum.
İşte Özellikler
http://img209.imageshack.us/img209/1088/ozelliktablosu.jpg
Siparişi 22 Mayıs Salı verdik bir hafta geçmeden 28 Mayıs Pazartesi günü kargom geldi. O gün vaktimin müsait olmamasına rağmen hemen okuldan çıkıp Aydın Bisiklete gittim. Koliyi şöyle bir elime aldım sevinçten midir nedir koli elime kuş gibi hafif geldi.
http://img854.imageshack.us/img854/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Apar topar kutuyu açtım ve bu fotoyu çektim.
http://img198.imageshack.us/img198/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Disk frenli bir bisikletten sonra v frenler yeterli olur mu hele ki çok daha hızlı bir bisiklette diye düşünüyordum. Gayet yeterli olduğunu bu frenler gösterdi. Tabi ki disk performansı yok ancak dikkatli ve orantılı bir frenleme yapıldığında gayet yeterli ki yol bisikleti ile çok da frene ihtiyaç duyulmayan sürüşler yapacağınız düşünülürse. Şehir içinde herkesin bildiği sıkıntı yine mevcut. Hızlı iseniz önünüze ani çıkan engellerde istediğiniz kadar hızlı yavaşlayamıyorsunuz. Çözüm ise şehir içinde makul hızda ve dikkatli sürüş. Tabi v fren ayarlamalarını tam olarak henüz öğrenemedim. Kullanımına da zamanla alışacağım.
http://img812.imageshack.us/img812/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Sram Apex serisinde iki tür arka attırıcı tasarlamış. Kısa bacak olanı max 28 dişli ruble desteklerken Salcano’nun kullandığı uzun bacaklı attırıcı ile 32 diş ruble kullanabiliyorsunuz. Bu sayede sadece ruble değiştirerek daha zor veya eğimli yollarda sürüş imkânı sağlanmış. Özellikle CycloCross için geliştirilmiş bir tasarım. Attırıcının geçişleri çok seri, kola dokunduğunuz anda geçiyor ve neredeyse hissetmiyorsunuz.
http://img17.imageshack.us/img17/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Attırıcının 32 ruble desteği olmasına rağmen bisiklet üzerindeki ruble 11-23 dişliye sahip. Ben 8-9-10. dişlileri neredeyse hiç kullanmıyorum. Eski bisikletimdeki aynakol 42 dişli idi, 53/11 çok ağır geliyor. Zaten profesyonel yarışlarda da bu oran kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Ben de genelde düz yol sürüşü yaptığımdan 4-5-6-7. dişlileri kullanıyorum. Zamanla oranları büyütürüz.
http://img69.imageshack.us/img69/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Ön attırıcı eski bisikletime kıyasla 2-3 kat hızlı. Vitese dokunduğum anda geçiş sağlıyor. Geçişler çok net, hele vites düşürürken yay gergisinden dolayı gelen tık sesi çok hoş.
http://img10.imageshack.us/img10/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/279/2012salcanoxrs030apexbyt.jpg
Aynakol hakkında endişelerim vardı, 53-39 bana çok ağır gelir mi diye düşünüyordum ama gayet iyi. Esneme ya hiç yok ya da ben hiç hissetmiyorum.
http://img688.imageshack.us/img688/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Orta göbek Sram GPX, aşağı yukarı tüm yol serisinde bu göbek kullanılıyor, yanılmıyorsam. Performansı bence harika, görüntüsü ise resimdeki gibi.
http://img36.imageshack.us/img36/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Sele Ritchey 2012. Oldukça rahat, özellikle orta kısmının esnemesi doğal bir süspansiyon görevi görüyor. Tayt giymeseniz bile 1 saatlik sürüşlerde çok rahatsız etmiyor.
http://img821.imageshack.us/img821/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
İlk defa yol bisikleti kullanan birisi olarak DoubleTap kollara bayıldım. İstediğiniz gibi tutma imkânı sunuyor. Sram DoubleTap dediği teknoloji sayesinde vites kolu ile fren kolunu tamamen birbirinden ayırmış. Fren kolu sadece fren görevi görüyor. Alttaki vites kolu ise vitesi her iki yöne değiştiriyor. Kısa mesafeli bastığınızda vites telini bırakıyor. Uzun mesafeli bastığınızda ise teli geriyor. İlk başlarda ne kadar basacağınıza alışmak 2-3 gün alıyor ama eliniz alışınca da çok seri ve konforlu bir kullanım sağlıyor. Renk uyumu ve görsel tasarım zaten harika. Beyaz seri olduğundan, fren kolları siyah ve üzerindeki yazı beyaz. Vites kolları ise komple beyaz. Kolların en güzel yanlarından
http://img543.imageshack.us/img543/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Bisiklet üzerindeki jant seti Mavic Aksium 2012. Ön jant 800 gr, arka jant ise 935 gr. Rulmanlı göbeklere sahip. Akıcılık harika. Teller çelik ve yassı. Aerodinamik olarak tasarlanmış. Ön 16 arka 20 telli.
http://img821.imageshack.us/img821/3867/2012salcanoxrs030apexbyj.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Gidon, gidon boğazı ve furç takımı Ritchey Comp boğaz 110mm gidon ise 42 cm. İlk defa Ritchey kompanentlere sahip bir bisikletim oldu.
http://img822.imageshack.us/img822/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Kolların en güzel yanlarından biri de kablo transferinin içerden yapılmış olması. Kablolar kolların içinden sargı bantlarının altına giriyor. Ve son derece estetik bir gidon görünümü oluşuyor. Ayrıca aerodinamik yapıya katkısı da büyük. Gidon bantları sarılı gelmiyor. Youtube.com’dan izleyerek kendim sardım. Kilometre saati olarak 2. el bir ürün aldım: Sigma BC 2006 MHR.
http://img710.imageshack.us/img710/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
Bisiklet üzerinde pedal gelmiyor. Ben de eski bisikletimde Shimano çift taraflı pedal kullanıyordum. Zaten ayakkabım olduğu için yeni bir M530 mtb pedalı aldım. Pedal platformlu yapıda olduğundan normal spor ayakkabı ile de gayet konforlu kullanılabiliyor. Ağırlığı ise 450 gr.
Bu kadar açıklama yeter. Sorusu olan arkadaşlara gerekli cevapları veririm. Biraz da açıklamasız manzara izleyelim. Almadan önce çok araştırmama rağmen bir tek kullanıcı fotoğrafı bulamadığım için biraz fazla resim çektim ve upload ettim ki almak isteyen arkadaşlara araştırmalarında ve kararlarında yardımcı olsun.
http://img837.imageshack.us/img837/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img803.imageshack.us/img803/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/2858/2012salcanoxrs030apexbyc.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/8749/2012salcanoxrs030apexby.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/5058/2012salcanoxrs030apexbyn.jpg