Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet yenileme ( Single Speed )

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Goku tarafından paylaşıldı.

  1. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Herkese selam!

    Uzatmadan konuya giriyorum. Uzun zamandır içimde olan yenileme isteğini daha fazla bastıramadım ve bir köşecikde rastladığım markası Mars, modeli hakkında en ufak bir fikrim olmayan bu bebeği yenilemeye karar verdim.

    Doğukan Aksu'nun tüm konularını, yorumlarını takip edip bi çok şey öğrendim. Bilmeyenler varsa forumda aratıp ne harika işler çıkardığına bakabilirler.

    Benim yenilemeyi düşündüğüm bisikletin en ufak bir "klasik" değer taşımadığını düşünüyorum. Mars bisikletler hakkında bilgisi olupda paylaşan olursa çok memnun olurum.

    Daha önce forumdan bir arkadaş, aynı marka-model bisikleti yenilemiş onada şurdan bakabilirsiniz :
    Şurdan

    Fotoğraflardan önce yapmak istediğim şey hakkında kısa bi bilgi vereyim.
    -Tüm boya kaldırılıp yenilenecek
    -Kadro üzerindeki tüm fazlalıklar kesilip atılacak
    -Aktarıcılar sökülüp kaldırılacak
    -Single speed uyumlu arka dişli ve ön dişli-aynakol temin edilip montaj yapılıcak.

    Çok detaylı veya profesyonel bi çalışma olması gerektiğini düşünmüyorum, single speed fikri gibi, en pratik, en ucuz ve basit yollardan halletmeyi düşünüyorum.
    Bisiklet şuanda kırmızı, yeni kadro mavi, maşayıda beyaz yapmayı düşünüyorum. Daha sonra uygun gördüğüm yerlere sticker kullanarak renk katma kısmı kalıyor.

    Gelelim fotoğraflara
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

    Tavsiyelerinizi, tecrübelerinizi almak üzere aklımdaki sorulara geçiyorum şimdi.

    1) Vites kollarının ortasında ne işe yaradığı hakkında fikir yürütemediğim eğik çivi benzeri şeyi kesmenin en kolay yolu nedir? Aynı şekilde maşadada sanırım dinamo bağlamak için bi kısım var, onuda aynı şekilde kesmek istiyorum. Kesip demir törpüsüylemi eşitlemem gerekir? Maşaya-kadroya zarar verirmi bu işlem?

    2) Drop out single speed'e uygun diye biliyorum ama, emin olmak için tekrar sorayım.

    3) Sizce gidonu böylemi kullanayım, yoksa kesip ters çevirmek daha mı güzel olur?

    4) Single speed için arka dişliyi buldum diyelim, arkasını-önünü doldurucak halkaları nerden bulabilirim? Alternatif ne kullanabilirim? Yoksa hepsini birden bulabilirmiyim?

    5) Zincir olarak şuanki zinciri kullanmam uygun olurmu? illa yeni zincir mi almalıyım en kalın baklalısından?

    6) Gidondaki kir-pas'a wd40 kesin çözümmüdür?

    7) Kadroda 1-2 yerde ezilme mevcut, aynı şekilde kesip atmayı düşündüğüm yerlerde sanmıyorum ama boşluk kalabilir. Bu yüzden çelik macunu kullanmayı düşünüyorum. Çelik macunu kullanıncada elektrostatik boya kullanılmadığını okumuştum, sprey astar, sprey boya, sprey vernik kullanmayı düşünüyorum. Alternatif olarak kullanabilceğim uygun fiyatlı bi boya yöntemi var mı yoksa eziklere razı gelip elektrostatikden şaşmamalımıyım?

    Bunlar sorularımdı, şimdi gelelim benim meraklılara 1-2 tavsiyeme. Youtube'da bi abimiz sıfırdan single speed yapımını inanılmaz detaylı bi şekilde ve her aşamasını özenle ve çok güzel bir kaliteyle videoya çekmiş. İlgilenen herkesin mutlaka izlemesi gerektiğini düşünüyorum. 6 seri halinde, 1.sine şurdan ulaşabilirsiniz : Şurdan

    Okuduğunuz için teşekkürler, hatam olduysa affola, yardımlarınızı bekliyorum
     
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Selam,
    Ben sorularına cevap verebildiğim kadar madde madde karşılıkları şeklinde açıklık getireyim.

    1) Çivi gibi olan vites sistemine "Braze on shifters rod" denir, bu rod'u kadronun kalitesine göre kesebilir ya da sti kol dönüşümlerinde kullanılan "stopper" adı verilen küçük ve estetikliği bozmayan kapaklar ile gizleyebilirsin. Ki kimi aluminyum kadrolarda bu rodlar vidalı sistemde olabilmektedir ama bu kadronun 70'ler ve 80'ler arası bir hi-ten kadro olduğunu düşünürsek böyle bir şeyin mümkün olduğunu söyleyemem.

    2) Drop-out'un evet fixed gear'a ve single speed kullanıma uygundur. Kızakların parelel oluşu ile hiç bir sıkıntı çekmeyeceksindir, sadece arka iki drop-out arasındaki mesafeyi de ölçüp aklının bir köşesinde tutmakta yarar var. 130mm'lik olduğunu sanmasamda 125, 113mm gibi bir açıklık yine vardır diye düşünüyorum.

    3) Gidon genişliğin ilk başalayacak birisi olaraktan omuz genişliğini karşılıyor mu, sonra single kullanımda mevcut fren kollarını mı kullanacaksın bunu da göz önünde bulundur. Bullhorn dönüşümünde sonuçta bu drop gidonlara göre olan fren kolları beklentini karşılayamayabilir.

    4) Single Speed için halkadan kastın pul, spacer ve lockring tarzı şeylerse buna gerek kalmayacaktır, sadece mevcut arka göbek kaset ise değiştirilip eski tip yivli bir göbekle değiştirilebilir o kadar.

    5) Zinciri kullanacağın dişlilerin oranları belirlediği gibi (1/32 1/8) değiştirilse daha iyi olur. Aradan çıkan vites mekanizmasının zincirdeki gerilimini tahmin etmek çokta zor değildirde.

    6) Wd40 yağlayıcı bir pas sökücüdür. İki farklı metal malzeme arasındaki kaynama diye tabir ettiğimiz ara pası çözerek birbirinden ayırdığı gibi korozyona başlamış tekil maden üzerinden sadece yüzeysel olarak pası demişler, leke yine metal üzerinde kalır.

    7) Elektorstatik en iyi çözümdür fakat evet çelik macunda kullanılmaz. Netice statik boya 190-205 derece de fırında belli bir süre tutulduğundan macun ve boyanın olduğu yerde macunun ısı sınırı olan 200derecelerde yanmadan kaynaklı çıkaracağı gazlardan boyanın o noktada renk soğurmasına sebebiyet vermektedir. Beyaz renkte o bölgeyi sararttığı gibi koyu renklerde ve boyanınkalınlığına göre de toplanmalı hale geldiği de olmaktadır.

    O yüzden acele etmeden tavsiyemn iyi etüd et, planlı programlı aşama aşama yol kated. Başarılar.
     
    ergin111 ve Taner Rona bunu beğendi.
  3. Berk Mercancı

    Berk Mercancı Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.264
    Beğeniler:
    977
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Sonunda ben de bi single speed olayına başladım; ama benimkisi yenileme değil daha çok toplama şeklinde olacak. Bisikleti sadece ulaşımda kullanacağım için minimum maliyetle toplamayı düşünüyorum. Konunun takipçisiyim
     
  4. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkürler!

    1) Peki neyle kesmeliyim? Ve nasıl bi işlemle kadroyla eşitlemeliyim kalan kısmı?

    3) Gidonu olduğu gibi kullanırsam bu fren kollarını kullanıcam, eğer bulabilirsem küçük ve şık bir fren kolu, bullhorn dönüşüm yapıp o frenleri kullanmak istiyorum ama bulamadım uygununu.

    6) Fotoğrafda görünen gidon boğazının altındaki büyük ihtimal pas, wd40 la çözdük diyelim, eğer lekeyse nasıl bir işlem uygulamalıyım? Gidonun kalan kısımlarındaki kılcal çizikleri kapatıcak, ilk günkü haline yaklaştıracak (sizin parlatmalarınız gibi :D ) işlemin en uygunu nedir benim için?

    7) Sizce elektrostatikden şaşmayıp, eziklere göz mü yumayım, yoksa güzelce zımparadan sonra astar-sprey-vernik üçlüsünü mü kullanayım? Siz olsanız hangisini seçerdiniz?

    Bonus soru: Kadroda boya kalkmaları var, altından pas görünüyor, gördüğüm boya sökme işlemlerinin sonunda herkesin kadrosu parlak demir görüntüsünde, bende boyayı kaldırıp o görüntüye ulaşana kadar, zımpara+wd40 mı kullanmalıyım?

    Tekrar teşekkür ederim

    Bende bu bisikleti ulaşımda, kısa mesafeli yerlerde kullanmayı planlıyorum. Evimle okul arası 15 dakika ve yol düzgün, profesyonel bi çalışmaya gerek yok desemde çok ince çalışmayı planlıyorum. Doğukan Aksu'nun da dediği gibi biraz zamana yaymakda büyük fayda olucak. Fixed yapmayı düşündüm fren kablolarıda olmasın diye ama İzmir içinde günlük kullanıma uygun olmadığına karar verdim. Kontra yapayım dedim, ondada ucuzuna kaçıcağım için sorduğum bisikletciler başına bela alırsın dediler. Sonuç olarak single speed den şaşma günlük kullanım için. Projene başladığında bizleride haberdar et :)
     
  5. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Gidon sargısı olarak FI'ZI:K mavi-beyaz olan modeli kullanmaya karar verdim. Fiyatı amacıma göre yüksek ama en önemsediğim 2 kısımdan biri gidon sargısı diğeri sele rengi :D

    [​IMG]

    Aslında kahverengi gidon sargısı kullanmak istiyodum ama nedense Türkiye de pek çeşitliliği yok yada ben bulamadım. Aradığım ürün tam olarak şöyle bişey

    [​IMG]

    +Benim fren kollarımın arka lastikleri yok, özel bi adı varsa bilmiyorum ama kadroya bağlanan yeri vs gizleyen kauçuk gibi bi malzemeleri oluyor mazı modellerin (yukarıdaki örnek) , benim fren kollarıma böyle bişey takmam mümkün mü?
     
  6. omertaskin

    omertaskin Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2011
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ortaya güzel bir şey çıkacak:)
    Fotoğraftaki gidon bandı sanırım brooks markasının modeli.Ama fiyatı biraz dudak uçuklatıcı.(55 euro).Bunun dışında ebayde vs deri gidon bandını daha uygun fiyata bulabilirsiniz sanırım.
     
  7. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bende güzel olmasını umuyorum, işin daha çok şekil kısmına önem veriyorum, akıcı olmasa bile yolum uzun değil malum :) Çok fazla örnek inceliyorum renkler konusunda bakalım nasıl olacak önümüzdeki bi kaç ay :) Dediğiniz gibi 55 euro benim toplam masrafımdan bile fazla :D
    Benim düşündüğüm masraflar

    wd40
    boya sökücü
    boya sökücü sürmek için fırça
    tel fırça (boya kaldırmak için)
    Atlas zımpara
    gres
    Doğukan beyden gelecek cevaba göre çelik macun ( fırınla derse almayacağım)
    Sprey astar-boya-vernik (en pahalı kısmı bu sanırım :) 30tl falan tutar )
    Bol bol temiz bez ve saf su (astardan önce kadroyu silmek için)
     
  8. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Firmayla irtibata geçtim ve FI'ZI:K mavi-beyaz ellerinde olmadığını ve getirmeyeceklerini söylediler, benzer ürün gören duyan olursa beklerim :)
     
  9. eyupozturk

    eyupozturk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    1* vites kollarının arasındaki şeye pompa takılır..
    bilgi amaçlı olarak belirtmek isterim..
     
  10. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    883
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Göksun bey kolay gelsin şimdiden,bol bol sabıra ihtiyacınız olacak.Eyüp beyin dediği gibi vites değiştiricilerinizin arasındaki çiviler(karşısında da olması lazım)pompa yı tutması içindir.Basit bir demir testeresi ile kesip,eğe ile kadro da kalan fazlalığı eritebilirsiniz.Leke konusunda,eğer pas tan dolayı içsel bir çürüme gerçekleşmemiş ise biraz orta kalınlıkta bir zımpara ile sonra 1000 ve 2000 zımpara ile de ince işlemini yaparsanız güzel parlamış ve temiz bir parça elde etmiş olursunuz.Bu dediğim kadronuz içinde geçerli arkadaşların hepsi boyadan sonra zımparalamışlar öyle foto. çekmişler.Kadronuzdaki ezikler için bir tavsiye vereceğim ama biraz uğraştırıcı,Sanayide kaportacılar ezik ve göçükler için punta çektirme kullanıyorlar. Bir tel var düşük akımla çukurun içine kaynıyor ve çekiliyor böyle böyle yerine geliyor. Ama bununla uğraşacak adamı bulmak lazım.Mesela işlerinin az olduğu cumartesi günü sanayi de birkaç tur atmanızı tavsiye ederim.
     
  11. Onur Konak

    Onur Konak Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Selam,

    Fotoğraftan anladığım kadarıyla; eğik çivi gibi çıkıntının borunun aşağısında da bir karşılığı varsa bu pompayı kadroya tturmak için kullanılan çıkıntılar olmalı. Eskiden el pompalarının iki ucunda da oyuklar vardı, pompa sıkıştırılıp kadroda bu eğik çivi benzeri çıkıntılara tutturulurdu. Bu o mudur bilemem ama küçüklüğümde gördüklerime çok benziyor.
    Onur