finarod
Üye
- Kayıt
- 22 Şubat 2018
- Mesaj
- 76
- Tepki
- 126
- Şehir
- İSTANBUL (ANADOLU)
- İsim
- Serkan S.
- Bisiklet
- Giant
Merhaba,
Yol bisikletimde stok olarak gelen aluminyum furş yüzüklerini kullanmaktayım. Maşam kompozit, jant setim aluminyum FSA Vision Trimax 35, lastiklerim GP 4000S II 28mm.
Ön lastiğimin basıncı yüksek iken, engebeli ve soğuk asfalt, yer yer tümsekli yollarda yaptığım sürüşler sonucunda maşada boşluk oluştuğunu fark ettim. Bu durum furş yatağı vidasını tork anahtarıyla sıkmamış, el-göz kararı sıkmış olmamdan kaynaklanabilir. 350-400 km önce maşadaki boşluğu almıştım, şimdi yine boşluk olduğunu gördüm ve boşluğu aldım. Furş yüzükleri ve gidon boğazı dizildiğinde maşa borusunun hizasından yüksekte, bu açıdan bir problem olmamalı.
Sizce bahsettiğim şartlarda ve belirttiğim sürüş mesafesi sonucunda boşluk oluşması olağan bir durum mu? Teker setinin ve maşanın esnemezliğinin bir sonucu olarak kuvvet aktarımı sonucunda aluminyum furş yüzükleri anlık olarak fazla esniyor ve furş yatağı vidasını gevşetiyor olabilir mi?
FSA'nın çok uygun fiyatlı ve çok hafif polikarbon furş yüzükleri mevcut, mevcut 1 adet 10mm'lik ve 2 adet 5mm'lik stok aluminyum yüzüklerinin yerine bunları takmam durumunda kazanacağım 15 gram aynı zamanda maşa boşluğu meselesinde iyileşme sağlar mı? Furş yüzüğü malzemesinin aluminyum, karbon ya da polikarbon olmasının bu açıdan bir etkisi var mıdır? Özellikle polikarbon, güvenli midir? Buna ilaveten, toplamda 2 cm'lik bu halkaların sürüş konforuna cüz'i de olsa etkisi olur mu?
Küçük ama ilgimi çeken bir konu olduğu için paylaşmak ve sizlerden fikir almak istedim. Görüş ve yorum belirtenlere şimdiden teşekkürler.
Tekrar merhaba,
Yok mu görüşü olan?
Yol bisikletimde stok olarak gelen aluminyum furş yüzüklerini kullanmaktayım. Maşam kompozit, jant setim aluminyum FSA Vision Trimax 35, lastiklerim GP 4000S II 28mm.
Ön lastiğimin basıncı yüksek iken, engebeli ve soğuk asfalt, yer yer tümsekli yollarda yaptığım sürüşler sonucunda maşada boşluk oluştuğunu fark ettim. Bu durum furş yatağı vidasını tork anahtarıyla sıkmamış, el-göz kararı sıkmış olmamdan kaynaklanabilir. 350-400 km önce maşadaki boşluğu almıştım, şimdi yine boşluk olduğunu gördüm ve boşluğu aldım. Furş yüzükleri ve gidon boğazı dizildiğinde maşa borusunun hizasından yüksekte, bu açıdan bir problem olmamalı.
Sizce bahsettiğim şartlarda ve belirttiğim sürüş mesafesi sonucunda boşluk oluşması olağan bir durum mu? Teker setinin ve maşanın esnemezliğinin bir sonucu olarak kuvvet aktarımı sonucunda aluminyum furş yüzükleri anlık olarak fazla esniyor ve furş yatağı vidasını gevşetiyor olabilir mi?
FSA'nın çok uygun fiyatlı ve çok hafif polikarbon furş yüzükleri mevcut, mevcut 1 adet 10mm'lik ve 2 adet 5mm'lik stok aluminyum yüzüklerinin yerine bunları takmam durumunda kazanacağım 15 gram aynı zamanda maşa boşluğu meselesinde iyileşme sağlar mı? Furş yüzüğü malzemesinin aluminyum, karbon ya da polikarbon olmasının bu açıdan bir etkisi var mıdır? Özellikle polikarbon, güvenli midir? Buna ilaveten, toplamda 2 cm'lik bu halkaların sürüş konforuna cüz'i de olsa etkisi olur mu?
Küçük ama ilgimi çeken bir konu olduğu için paylaşmak ve sizlerden fikir almak istedim. Görüş ve yorum belirtenlere şimdiden teşekkürler.
Tekrar merhaba,
Yok mu görüşü olan?