Alüminyum vs. polikarbon furş yüzükleri

finarod

Üye
Kayıt
22 Şubat 2018
Mesaj
76
Tepki
126
Şehir
İSTANBUL (ANADOLU)
İsim
Serkan S.
Bisiklet
Giant
Merhaba,

Yol bisikletimde stok olarak gelen aluminyum furş yüzüklerini kullanmaktayım. Maşam kompozit, jant setim aluminyum FSA Vision Trimax 35, lastiklerim GP 4000S II 28mm.

Ön lastiğimin basıncı yüksek iken, engebeli ve soğuk asfalt, yer yer tümsekli yollarda yaptığım sürüşler sonucunda maşada boşluk oluştuğunu fark ettim. Bu durum furş yatağı vidasını tork anahtarıyla sıkmamış, el-göz kararı sıkmış olmamdan kaynaklanabilir. 350-400 km önce maşadaki boşluğu almıştım, şimdi yine boşluk olduğunu gördüm ve boşluğu aldım. Furş yüzükleri ve gidon boğazı dizildiğinde maşa borusunun hizasından yüksekte, bu açıdan bir problem olmamalı.

Sizce bahsettiğim şartlarda ve belirttiğim sürüş mesafesi sonucunda boşluk oluşması olağan bir durum mu? Teker setinin ve maşanın esnemezliğinin bir sonucu olarak kuvvet aktarımı sonucunda aluminyum furş yüzükleri anlık olarak fazla esniyor ve furş yatağı vidasını gevşetiyor olabilir mi?

FSA'nın çok uygun fiyatlı ve çok hafif polikarbon furş yüzükleri mevcut, mevcut 1 adet 10mm'lik ve 2 adet 5mm'lik stok aluminyum yüzüklerinin yerine bunları takmam durumunda kazanacağım 15 gram aynı zamanda maşa boşluğu meselesinde iyileşme sağlar mı? Furş yüzüğü malzemesinin aluminyum, karbon ya da polikarbon olmasının bu açıdan bir etkisi var mıdır? Özellikle polikarbon, güvenli midir? Buna ilaveten, toplamda 2 cm'lik bu halkaların sürüş konforuna cüz'i de olsa etkisi olur mu?

Küçük ama ilgimi çeken bir konu olduğu için paylaşmak ve sizlerden fikir almak istedim. Görüş ve yorum belirtenlere şimdiden teşekkürler.

Tekrar merhaba,

Yok mu görüşü olan? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Scudo

thieft3000

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Temmuz 2016
Mesaj
409
Tepki
439
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
tolga
Bisiklet
Mosso
Bahsettiğin konuyu bir aralar bende düşündüm de 10-15 gr lık bir farkın çok büyük bir etki sağladığını sanmıyorum (sonuçta yarışçı değilim, zevk için bisiklet sürüyorum), ama esneme olması normal değil, gidon boğazı maşa borusundan ne kaar yüksekte kalıyor 5 mm den sonrası gidon boğazının üstteki vidasının hizasına denk geliyor, daha fazla bir boşluk varsa üstteki vidanın sıkma işlevini görmemesi mümkün, sadece alttaki vida tutuyor maşayı bu durumda, birde gidon boğazını kapatan civatanın, maşa borusu içinde tuttuğu parça maşa borusundan yukarı doğru kayıyor olabilir, bir defa yaşadım.
Adsız.png
şu parça, nasıl oraya sokuluyor onuda bilmiyorum ama iyi oturmamışsa yukarı doğru geliyor zamanla ona bir bak derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: finarod

finarod

Üye
Kayıt
22 Şubat 2018
Mesaj
76
Tepki
126
Şehir
İSTANBUL (ANADOLU)
İsim
Serkan S.
Bisiklet
Giant
@thieft3000 Kırmızı halkayla işaret ettiğin yerin adı sanırım "çiçek". :)

Gidon boğazıyla maşa şaft borusunun sonu arasında 5mm yok, 2-3 mm'dir en fazla. Paylaştığın görseldeki gibi.

Bu arada dün tur bisikletimin spacer'larına bakayım dedim. Merida Crossway. Spacer'larda FSA logosu var, tırnağımla tık tık yapınca da aluminyum değilmiş gibi geldi, sanırım polikarbon. Hafif arazi koşulları için tasarlanmış bir bisiklette kullanılıyorsa polikarbonun güvenlik açısından sorun teşkil etmeyeceği sonucuna vardım. Fırsat bulduğumda alıp yol bisikletime takacağım. Maşa boşluğuyla ilgili meselede etkisi olur mu, zamanla göreceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: thieft3000

quintie10

Üye
Kayıt
3 Ağustos 2021
Mesaj
19
Tepki
12
Yaş
17
Şehir
Istanbul
İsim
Kenan Canarslan
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisikletimde fsa polikarbon spacerlar kullaniyorum sehir-tur bisikleti. Ancak guvenemedim yokus cikarken vs abanamiyorum fazla kirilir diye. Bir sorun yasamam degil mi? Cunku 2 tanesini gidon bogazinin uzerine taktim dolayisiyla kelebegin kapagi dogrudan spacerlara takili ve onlara baski yapiyor. Kirilmaz degil mi?