Hasankaran
Aktif Üye
- Kayıt
- 24 Ekim 2016
- Mesaj
- 141
- Tepki
- 386
- Yaş
- 36
- Şehir
- Kuşadası
- İsim
- Hasan karan
- Başlangıç
- 2015—16
- Bisiklet
- Merida
100$ Maliyetle Tur Bisiklet Toplamak
90lar Klasiklerinden Castello Texas 26inc Çelik Kadro Mtb'nin "WorldTour" Bisiklete Dönüşümü
Uzun zamandır aklımda olan tur bisikleti konusunda çelik kadronun yük altındaki rahatlığı konforuna geçme planı, satışa çıkan dünya turu bisikletlerinin sadece kadro fiyatlarının dahi binlerce dolar olmasından ötürü ertelenip duran bir fikirden öteye geçemiyordu.Hali hazırda asgari ücretin 300$ bandında gezdiği bir ortamda yılda belirli dönemler (uzun ağır yüklü turlar ) dışında kullanmayacağım bir bisiklete birkaç aylık maaşı dökmenin manasızlığı beni hurdacılar, köy bisikletçilerinde sağlam bir çelik kadro arayışına itti.
Uzun araştırmalar sonunda aradığım 90ların efsane çelik kadrolarından iki adet safkan italyanın bir köy bisikletçisinde olduğu öğrendim.Bisikletleri satan kişi " bunları sen bu şekilde yürümez haldeyken alacaksın hee? " diye sordu.Bana çift amortisörlü basıklardan satma taraftarıydı bense ona göre köhne tamir etmeye dahi değmeyecek, rağbet görmeyen kadroların peşindeydim.Kadrolardan birisi "Sarda" bir diğeri ise "safkan italyan aygırı Castello" idi.Öyle gazeteyle verilen su borusundan bozma küp gibi ağır olan Bisan'lardan değildi.Yanımda metre ve hassas tartı vardı kadroyu inceleyip ölçüp tartarak 150TL'ye aldım.
Bu noktadan sonra asıl konu bisikleti nasıl bir donanımla toplamam gerektiği idi
3*9,3*10 mu yoksa 3*7,3*8 mi?Nacizane uzun tur deneyimlerimden çıkarttığım birşey vardı.Uzun tur bisikletinin makul olanı, bozulmayanı, seni yarı yolda bırakmayanı,az bakıma ihtiyacı olanı amaaaaa velevki bozuldu, bir parça lazım oldu onu da bu bahsettiğim gibi köy bisikletçisinden dahi bulabileceğin parça ve donanımlardan olmalı.Önceden uzun turda deore sistemli fuji touring kullandım, zaten yol şehir katlanır mtb vs derken di2 dura aceler ultegralar hariç deneyimlemediğim kalmadı.Aynakol hollowtech olmuş karemil olmuş, 9/10/11 vites olmuş pek ırgalamıyordu.Beni ilgilendiren uzun ve ağır yüklü bisiklette ne kadar yumuşak vitesim var ve bu vites ne kadar yumuşak muhim konu buydu, %10luk rampayı 30kg yükle tırmanırken ben yumuşak vites yüksek kadans arıyorum ve en yumuşak oranları da teker çapından ötürü 3*7 vites olan katlanırda bulmuştum ve tabiki en uygun fiyatlı olup en kolay her yerde bulunabilen parçalardan olan!
Bu donanım konusuna bağlantılı olarak şöyle bir tecrübe mi aktarayım.
2019 yazında Ayhan Şimşek Pargan arkaşımla Ukrayna turundayken ben "carraro flexi 121" ile gidiyordum o ise "Vsf tx 400" ile.Ben 3,*7 tourney setin zinciri,vidalı ruble sökme anahtarına ihtiyaç duydum ve en ücra köylerde dahi ilk bisikletçiden bunları buldum, aynı parçalara o ihtiyaç duysaydı ne 10lu zincir ve kaset göbek sökme anahtarları mevcuttu ,hatta magura frenlerden sıkıntı yaşadığında shimano service centerda dahi maguraya ait yedek parça yağ vs yoktu bize verilen cevap "magura is shit" idi
Aktardığım deneyimlerimden de anlayacağınız üzere 7li pasolu sistem kuracakken özceylanlarda 8li pasolu tip ruble gördüm, zaten 8li uyumlu idi parçalarım ve megarange rubledeki o bir anda 34ten 24dişliye düşmeyi sevmediğim için (bence kadansımı bozuyor) 14*32li 8vites pasolu ruble sayesinde 34*34*42 aynaya 14*32 rubleli 26inc jantta en küçük vites 0,75 orana sahip bir sistem kurmaya karar verdim.
Aldığım ve topladığım parçaların listesini de aşağıya ufaktan yazmaya başlayayım,
2adet yeni iç lastik
7/8 uyumlu zincir
shimano sis ön ve arka aktarıcı
bunları 150TL ödememin içerisine ilave ederek almayı başarmıştım
hurdacıdan da 30TL karşılığında aldığım başka bir bisikletten
çelik arka bagaj,
alüminyum çamurluk
alüminyum ayaklığı çıkararak kullandım.
Tur bisikleti projeme geçtiğime göre, halihazırda kullandığım katlanır bisikletimde takılı olan parçaları sökerek onu şehir kullanımına daha uygun hale getirecek olan sadeleştirme hafifletme işlemlerini yapmak için üzerinden
xlc kelebek gidon,spd pedal,brooks sele,shimano altus arka aktarıcı,ön bagaj
parçalarını sökerek projemde kullandım.Bir arkadaşım deposunda duran bakıma ihtiyacı olan somun vidalı göbekleri olan 26 çift kat jantları projeme destek olarak verdi
bunlara ek olarak elimde boşta duran
24*34*42 shimano tourney aynakol
50mm'lik gidon boğazı
3renk kartuşlu fren pabuçları
xlc büyük boy matara kafesini de kullandım.
alhonga ön arka v fren seti 50TL
fren ve vites telleri dış kablo 20TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
ön furş takımı 20TL
shimano rulmanlı karemil orta göbek 40TL
rubena 2adet 26*1,5 dış lastikler 110TL
vidalı çelik sele borusu yerine kızaklı alüminyum sele borusu 45TL
gidon boğazı havuç dikme 25TL
gidon boğazı uzatıcı 40TL
jant göbeklerini qr ye cevirmek20TL
qr mandallar 30TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
sanrace 13t*32t vidalı ruble 60TL
sökülen metal parçaları temizlemek için wd40 ve siyah sprey boya 30TL
aklıma gelen herşeyi en küçük noktasına kadar yazdım.Şimdi bir çok parçayı elimde vardı kullandım diye böyle bir fiyat oluşmuş algısı ortaya çıkabilir, üzerinde kullandığım Brooks b17yi saymassak hepsini satın alsam dahi söylediğim hedef tutuyor +-100$'a rüya tur bisikleti toplanabiliyor, umarım birilerine ilham verir ve herkes istediği rüya çelik tur bisikletlerine bolca emek ve zamanla kavuşur.
90lar Klasiklerinden Castello Texas 26inc Çelik Kadro Mtb'nin "WorldTour" Bisiklete Dönüşümü
Uzun zamandır aklımda olan tur bisikleti konusunda çelik kadronun yük altındaki rahatlığı konforuna geçme planı, satışa çıkan dünya turu bisikletlerinin sadece kadro fiyatlarının dahi binlerce dolar olmasından ötürü ertelenip duran bir fikirden öteye geçemiyordu.Hali hazırda asgari ücretin 300$ bandında gezdiği bir ortamda yılda belirli dönemler (uzun ağır yüklü turlar ) dışında kullanmayacağım bir bisiklete birkaç aylık maaşı dökmenin manasızlığı beni hurdacılar, köy bisikletçilerinde sağlam bir çelik kadro arayışına itti.
Uzun araştırmalar sonunda aradığım 90ların efsane çelik kadrolarından iki adet safkan italyanın bir köy bisikletçisinde olduğu öğrendim.Bisikletleri satan kişi " bunları sen bu şekilde yürümez haldeyken alacaksın hee? " diye sordu.Bana çift amortisörlü basıklardan satma taraftarıydı bense ona göre köhne tamir etmeye dahi değmeyecek, rağbet görmeyen kadroların peşindeydim.Kadrolardan birisi "Sarda" bir diğeri ise "safkan italyan aygırı Castello" idi.Öyle gazeteyle verilen su borusundan bozma küp gibi ağır olan Bisan'lardan değildi.Yanımda metre ve hassas tartı vardı kadroyu inceleyip ölçüp tartarak 150TL'ye aldım.
Bu noktadan sonra asıl konu bisikleti nasıl bir donanımla toplamam gerektiği idi
3*9,3*10 mu yoksa 3*7,3*8 mi?Nacizane uzun tur deneyimlerimden çıkarttığım birşey vardı.Uzun tur bisikletinin makul olanı, bozulmayanı, seni yarı yolda bırakmayanı,az bakıma ihtiyacı olanı amaaaaa velevki bozuldu, bir parça lazım oldu onu da bu bahsettiğim gibi köy bisikletçisinden dahi bulabileceğin parça ve donanımlardan olmalı.Önceden uzun turda deore sistemli fuji touring kullandım, zaten yol şehir katlanır mtb vs derken di2 dura aceler ultegralar hariç deneyimlemediğim kalmadı.Aynakol hollowtech olmuş karemil olmuş, 9/10/11 vites olmuş pek ırgalamıyordu.Beni ilgilendiren uzun ve ağır yüklü bisiklette ne kadar yumuşak vitesim var ve bu vites ne kadar yumuşak muhim konu buydu, %10luk rampayı 30kg yükle tırmanırken ben yumuşak vites yüksek kadans arıyorum ve en yumuşak oranları da teker çapından ötürü 3*7 vites olan katlanırda bulmuştum ve tabiki en uygun fiyatlı olup en kolay her yerde bulunabilen parçalardan olan!
Bu donanım konusuna bağlantılı olarak şöyle bir tecrübe mi aktarayım.
2019 yazında Ayhan Şimşek Pargan arkaşımla Ukrayna turundayken ben "carraro flexi 121" ile gidiyordum o ise "Vsf tx 400" ile.Ben 3,*7 tourney setin zinciri,vidalı ruble sökme anahtarına ihtiyaç duydum ve en ücra köylerde dahi ilk bisikletçiden bunları buldum, aynı parçalara o ihtiyaç duysaydı ne 10lu zincir ve kaset göbek sökme anahtarları mevcuttu ,hatta magura frenlerden sıkıntı yaşadığında shimano service centerda dahi maguraya ait yedek parça yağ vs yoktu bize verilen cevap "magura is shit" idi
Aktardığım deneyimlerimden de anlayacağınız üzere 7li pasolu sistem kuracakken özceylanlarda 8li pasolu tip ruble gördüm, zaten 8li uyumlu idi parçalarım ve megarange rubledeki o bir anda 34ten 24dişliye düşmeyi sevmediğim için (bence kadansımı bozuyor) 14*32li 8vites pasolu ruble sayesinde 34*34*42 aynaya 14*32 rubleli 26inc jantta en küçük vites 0,75 orana sahip bir sistem kurmaya karar verdim.
Aldığım ve topladığım parçaların listesini de aşağıya ufaktan yazmaya başlayayım,
2adet yeni iç lastik
7/8 uyumlu zincir
shimano sis ön ve arka aktarıcı
bunları 150TL ödememin içerisine ilave ederek almayı başarmıştım
hurdacıdan da 30TL karşılığında aldığım başka bir bisikletten
çelik arka bagaj,
alüminyum çamurluk
alüminyum ayaklığı çıkararak kullandım.
Tur bisikleti projeme geçtiğime göre, halihazırda kullandığım katlanır bisikletimde takılı olan parçaları sökerek onu şehir kullanımına daha uygun hale getirecek olan sadeleştirme hafifletme işlemlerini yapmak için üzerinden
xlc kelebek gidon,spd pedal,brooks sele,shimano altus arka aktarıcı,ön bagaj
parçalarını sökerek projemde kullandım.Bir arkadaşım deposunda duran bakıma ihtiyacı olan somun vidalı göbekleri olan 26 çift kat jantları projeme destek olarak verdi
bunlara ek olarak elimde boşta duran
24*34*42 shimano tourney aynakol
50mm'lik gidon boğazı
3renk kartuşlu fren pabuçları
xlc büyük boy matara kafesini de kullandım.
alhonga ön arka v fren seti 50TL
fren ve vites telleri dış kablo 20TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
ön furş takımı 20TL
shimano rulmanlı karemil orta göbek 40TL
rubena 2adet 26*1,5 dış lastikler 110TL
vidalı çelik sele borusu yerine kızaklı alüminyum sele borusu 45TL
gidon boğazı havuç dikme 25TL
gidon boğazı uzatıcı 40TL
jant göbeklerini qr ye cevirmek20TL
qr mandallar 30TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
sanrace 13t*32t vidalı ruble 60TL
sökülen metal parçaları temizlemek için wd40 ve siyah sprey boya 30TL
aklıma gelen herşeyi en küçük noktasına kadar yazdım.Şimdi bir çok parçayı elimde vardı kullandım diye böyle bir fiyat oluşmuş algısı ortaya çıkabilir, üzerinde kullandığım Brooks b17yi saymassak hepsini satın alsam dahi söylediğim hedef tutuyor +-100$'a rüya tur bisikleti toplanabiliyor, umarım birilerine ilham verir ve herkes istediği rüya çelik tur bisikletlerine bolca emek ve zamanla kavuşur.
Dosyalar
-
77,9 KB Okunma: 21
-
162,9 KB Okunma: 19
-
167,6 KB Okunma: 17
-
86,6 KB Okunma: 14
-
132 KB Okunma: 15
-
115,1 KB Okunma: 18
-
124 KB Okunma: 16