90lar Klasiklerinden Castello Texas 26inc Çelik Kadro Mtb'nin "WorldTour" Bisiklete Dönüşümü

Hasankaran

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2016
Mesaj
141
Tepki
386
Yaş
36
Şehir
Kuşadası
İsim
Hasan karan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
100$ Maliyetle Tur Bisiklet Toplamak
90lar Klasiklerinden Castello Texas 26inc Çelik Kadro Mtb'nin "WorldTour" Bisiklete Dönüşümü

Uzun zamandır aklımda olan tur bisikleti konusunda çelik kadronun yük altındaki rahatlığı konforuna geçme planı, satışa çıkan dünya turu bisikletlerinin sadece kadro fiyatlarının dahi binlerce dolar olmasından ötürü ertelenip duran bir fikirden öteye geçemiyordu.Hali hazırda asgari ücretin 300$ bandında gezdiği bir ortamda yılda belirli dönemler (uzun ağır yüklü turlar ) dışında kullanmayacağım bir bisiklete birkaç aylık maaşı dökmenin manasızlığı beni hurdacılar, köy bisikletçilerinde sağlam bir çelik kadro arayışına itti.


Uzun araştırmalar sonunda aradığım 90ların efsane çelik kadrolarından iki adet safkan italyanın bir köy bisikletçisinde olduğu öğrendim.Bisikletleri satan kişi " bunları sen bu şekilde yürümez haldeyken alacaksın hee? " diye sordu.Bana çift amortisörlü basıklardan satma taraftarıydı bense ona göre köhne tamir etmeye dahi değmeyecek, rağbet görmeyen kadroların peşindeydim.Kadrolardan birisi "Sarda" bir diğeri ise "safkan italyan aygırı Castello" idi.Öyle gazeteyle verilen su borusundan bozma küp gibi ağır olan Bisan'lardan değildi.Yanımda metre ve hassas tartı vardı kadroyu inceleyip ölçüp tartarak 150TL'ye aldım.

Bu noktadan sonra asıl konu bisikleti nasıl bir donanımla toplamam gerektiği idi
3*9,3*10 mu yoksa 3*7,3*8 mi?Nacizane uzun tur deneyimlerimden çıkarttığım birşey vardı.Uzun tur bisikletinin makul olanı, bozulmayanı, seni yarı yolda bırakmayanı,az bakıma ihtiyacı olanı amaaaaa velevki bozuldu, bir parça lazım oldu onu da bu bahsettiğim gibi köy bisikletçisinden dahi bulabileceğin parça ve donanımlardan olmalı.Önceden uzun turda deore sistemli fuji touring kullandım, zaten yol şehir katlanır mtb vs derken di2 dura aceler ultegralar :) hariç deneyimlemediğim kalmadı.Aynakol hollowtech olmuş karemil olmuş, 9/10/11 vites olmuş pek ırgalamıyordu.Beni ilgilendiren uzun ve ağır yüklü bisiklette ne kadar yumuşak vitesim var ve bu vites ne kadar yumuşak :) muhim konu buydu, %10luk rampayı 30kg yükle tırmanırken ben yumuşak vites yüksek kadans arıyorum ve en yumuşak oranları da teker çapından ötürü 3*7 vites olan katlanırda bulmuştum ve tabiki en uygun fiyatlı olup en kolay her yerde bulunabilen parçalardan olan!

Bu donanım konusuna bağlantılı olarak şöyle bir tecrübe mi aktarayım.
2019 yazında Ayhan Şimşek Pargan arkaşımla Ukrayna turundayken ben "carraro flexi 121" ile gidiyordum o ise "Vsf tx 400" ile.Ben 3,*7 tourney setin zinciri,vidalı ruble sökme anahtarına ihtiyaç duydum ve en ücra köylerde dahi ilk bisikletçiden bunları buldum, aynı parçalara o ihtiyaç duysaydı ne 10lu zincir ve kaset göbek sökme anahtarları mevcuttu ,hatta magura frenlerden sıkıntı yaşadığında shimano service centerda dahi maguraya ait yedek parça yağ vs yoktu bize verilen cevap "magura is shit" idi :)

Aktardığım deneyimlerimden de anlayacağınız üzere 7li pasolu sistem kuracakken özceylanlarda 8li pasolu tip ruble gördüm, zaten 8li uyumlu idi parçalarım ve megarange rubledeki o bir anda 34ten 24dişliye düşmeyi sevmediğim için (bence kadansımı bozuyor) 14*32li 8vites pasolu ruble sayesinde 34*34*42 aynaya 14*32 rubleli 26inc jantta en küçük vites 0,75 orana sahip bir sistem kurmaya karar verdim.

Aldığım ve topladığım parçaların listesini de aşağıya ufaktan yazmaya başlayayım,
2adet yeni iç lastik
7/8 uyumlu zincir
shimano sis ön ve arka aktarıcı
bunları 150TL ödememin içerisine ilave ederek almayı başarmıştım :)

hurdacıdan da 30TL karşılığında aldığım başka bir bisikletten
çelik arka bagaj,
alüminyum çamurluk
alüminyum ayaklığı çıkararak kullandım.

Tur bisikleti projeme geçtiğime göre, halihazırda kullandığım katlanır bisikletimde takılı olan parçaları sökerek onu şehir kullanımına daha uygun hale getirecek olan sadeleştirme hafifletme işlemlerini yapmak için üzerinden

xlc kelebek gidon,spd pedal,brooks sele,shimano altus arka aktarıcı,ön bagaj
parçalarını sökerek projemde kullandım.Bir arkadaşım deposunda duran bakıma ihtiyacı olan somun vidalı göbekleri olan 26 çift kat jantları projeme destek olarak verdi

bunlara ek olarak elimde boşta duran
24*34*42 shimano tourney aynakol
50mm'lik gidon boğazı
3renk kartuşlu fren pabuçları
xlc büyük boy matara kafesini de kullandım.

alhonga ön arka v fren seti 50TL
fren ve vites telleri dış kablo 20TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
ön furş takımı 20TL
shimano rulmanlı karemil orta göbek 40TL
rubena 2adet 26*1,5 dış lastikler 110TL
vidalı çelik sele borusu yerine kızaklı alüminyum sele borusu 45TL
gidon boğazı havuç dikme 25TL
gidon boğazı uzatıcı 40TL
jant göbeklerini qr ye cevirmek20TL
qr mandallar 30TL
shimano revoshift 3*8 vites kolları 60TL
sanrace 13t*32t vidalı ruble 60TL

sökülen metal parçaları temizlemek için wd40 ve siyah sprey boya 30TL
aklıma gelen herşeyi en küçük noktasına kadar yazdım.Şimdi bir çok parçayı elimde vardı kullandım diye böyle bir fiyat oluşmuş algısı ortaya çıkabilir, üzerinde kullandığım Brooks b17yi saymassak hepsini satın alsam dahi söylediğim hedef tutuyor +-100$'a rüya tur bisikleti toplanabiliyor, umarım birilerine ilham verir ve herkes istediği rüya çelik tur bisikletlerine bolca emek ve zamanla kavuşur.WhatsApp Image 2020-12-06 at 14.14.53.jpegWhatsApp Image 2020-12-06 at 14.14.53 (1).jpegWhatsApp Image 2020-12-06 at 14.14.53 (2).jpegWhatsApp Image 2020-12-06 at 14.14.53 (3).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.09.jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.09 (1).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.09 (2).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10.jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (1).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (2).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (3).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (4).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (5).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (6).jpegWhatsApp Image 2020-12-16 at 09.17.10 (7).jpeg
 

Dosyalar

Scudo

M.İhsan

Love Mountains!
Kayıt
3 Şubat 2019
Mesaj
1.122
Tepki
3.278
Yaş
24
Şehir
Konya
İsim
Muhammed İhsan
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Süper olmuş ellerinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasankaran

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.977
Tepki
34.469
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hayirii olsun brocum enfes olmus 😍😍😍😍😎
 

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Mesaj
571
Tepki
559
Şehir
Eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu kadrolarda alın borusu uzun olanlar arada bir denk geliyor. Siz en kısa olanlardan seçmişsiniz. Sele borusu da fazla yüksek görünüyor.Kadro çelik bile olsa sele borusu yeterince derine inemediyse metal yorgunluğu denilen durumun ardından kadronun kırılma ihtimali var. Forumda birisinin başına geldiğini biliyorum.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

Hasankaran

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2016
Mesaj
141
Tepki
386
Yaş
36
Şehir
Kuşadası
İsim
Hasan karan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
Bu kadrolarda alın borusu uzun olanlar arada bir denk geliyor. Siz en kısa olanlardan seçmişsiniz. Sele borusu da fazla yüksek görünüyor.Kadro çelik bile olsa sele borusu yeterince derine inemediyse metal yorgunluğu denilen durumun ardından kadronun kırılma ihtimali var. Forumda birisinin başına geldiğini biliyorum. İsmi yanlış hatırlamıyorsam Mehmet Ali Erkek .
alın borusu geniş olan bisan touring modeli var ama onun kadrosu çelikten ziyade su borusu gibi demir
sele borusunu yazdım sıfır aldım alüminyum olandan yeterince içine giriyor 30cm olanlardan seçtim üzerindeki çelik olmayandı lakin ağır ve kızaklı değildi bu yüzden değiştirdiğimi belirttim
bisiklet gayet sağlam yük altına güven veriyor 600k deneme sürüşü tamamlandı bunun 300k kadarı yüklü oldu şimdilik jant göbeklerinin ve değişen tellerinin rodajı dışında bir anahtar değdircek sebep olmadı
 

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Mesaj
571
Tepki
559
Şehir
Eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Hasankaran Problem sele borusunun materyalinden ziyade çok yukarıda olması. Kısaca kadro size çok küçük. Şahsen ben biraz aramayla 26 jant ve alın borusu uzun kadrolar bulabildim. Fiyatlar uygun. Toplam maliyetiniz 100$ değil de 150$ olur ama daha güvenilir bir bisiklet olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

Hasankaran

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2016
Mesaj
141
Tepki
386
Yaş
36
Şehir
Kuşadası
İsim
Hasan karan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
@Hasankaran Problem sele borusunun materyalinden ziyade çok yukarıda olması. Kısaca kadro size çok küçük. Şahsen ben biraz aramayla 26 jant ve alın borusu uzun kadrolar bulabildim. Fiyatlar uygun. Toplam maliyetiniz 100$ değil de 150$ olur ama daha güvenilir bir bisiklet olur.
sele borusu 30cm olanlardan kadro içine kadro kaynak yerlerinin altına yetecek kadar olması geken bir bisiklet kadar giriyor bunu anlattım önceki mesajda da
kadronun gidon kısmının baya yüksek olmasının nedeni tamamen sahsi kullanım tercihimden kendim uzun yıllar katlanırla tur yapıp onun bana sağladığı oturma açısını taklit ettim bu oturma açılarını oluşturmada,dik duruş ve uzanma olarak,
bisikletin güvenilirliğinden yana şuan gram şüphem yok
olabildiğine de hor kullanıyorum öyle 1000$ verilmiş kullanmaya kıyılamayan worldtour bisikletleri gibi ,sağı solu çizilince iç açıtan cinsten değil bu bisiklet o yüzden sadece vernikle boya koruma yaptım kadroyu sıfırdan boyamadım pırıl pırıl tur bisikleti istemiyorum eski püskü olsun ki çalınmayı da azaltayım değersiz eski görünümle
 
Son düzenleme:

Metcansen

Üye
Kayıt
21 Şubat 2019
Mesaj
25
Tepki
32
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Mertcan
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Çok güzel olmuş, elinize sağlık:) Benim de benzer bir projem var. Güzel turlarınız olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.977
Tepki
34.469
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
sele borusu 30cm olanlardan kadro içine kadro kaynak yerlerinin altına yetecek kadar olması geken bir bisiklet kadar giriyor bunu anlattım önceki mesajda da
kadronun gidon kısmının baya yüksek olmasının nedeni tamamen sahsi kullanım tercihimden kendim uzun yıllar katlanırla tur yapıp onun bana sağladığı oturma açısını taklit ettim bu oturma açılarını oluşturmada,dik duruş ve uzanma olarak,
bisikletin güvenilirliğinden yana şuan gram şüphem yok
olabildiğine de hor kullanıyorum öyle 1000$ verilmiş kullanmaya kıyılamayan worldtour bisikletleri gibi ,sağı solu çizilince iç açıtan cinsten değil bu bisiklet o yüzden sadece vernikle boya koruma yaptım kadroyu sıfırdan boyamadım pırıl pırıl tur bisikleti istemiyorum eski püskü olsun ki çalınmayı da azaltayım değersiz eski görünümle
Dikkat çekmeyen tur bisikletleri ile ilgili turcular arasinda boyle bir kültür de var Hasancim. Adamlar ozel boyalarla , ,paslanmis gorunumu dahi veriyorlar bisikletlere ki; dikkat cekmesin. Ustunde Rolhoff sistem olan pasli bisiklet gerci ironik bir mesele hshsjsjs 🤣🤣🤣
 

Hasankaran

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2016
Mesaj
141
Tepki
386
Yaş
36
Şehir
Kuşadası
İsim
Hasan karan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
kesinlikle katılıyorum bisiklet güzelmiş kaç para bu sorusuna maruz kalmadığım tek bisikletim bu
bizim buralarda çöpten tenekeşişe vs toparlayan amcaların bisiklerine benziyor bu halinden çok memnunum :D
uzun turlarda çalınma riski her önleme rağmen yüksek normal koşullara göre

katlanırı turlarda kullandığım süre boyunca yıkamadım, normale bir çevirdim, bu proje bitince dedim ne güzelmiş len rengi bunun :)
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.775
Tepki
19.276
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Güzel olmus olabilir zevk meselesi ama kesinlikle güven verici bir toplama olmamis. Kadro sanirim arkadasa cok kücük, seleborusu cok yüksek ve gidon da cok asiri yüseltilmis. 1" ve bos hali ile 17kg ye yakin bir bisiklet icin bunlar yanlis ayarlar yani can güvenligi tehlike de demektir.
Yukarilarda okudumda @denizt arkadasimizda yazmis ama nedense bisikletin sahibi yani toplayan kisi bunu kabullenememis gibi geldi bana ama gercekler malesef ortada.
 

Hasankaran

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2016
Mesaj
141
Tepki
386
Yaş
36
Şehir
Kuşadası
İsim
Hasan karan
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
Güzel olmus olabilir zevk meselesi ama kesinlikle güven verici bir toplama olmamis. Kadro sanirim arkadasa cok kücük, seleborusu cok yüksek ve gidon da cok asiri yüseltilmis. 1" ve bos hali ile 17kg ye yakin bir bisiklet icin bunlar yanlis ayarlar yani can güvenligi tehlike de demektir.
Yukarilarda okudumda @denizt arkadasimizda yazmis ama nedense bisikletin sahibi yani toplayan kisi bunu kabullenememis gibi geldi bana ama gercekler malesef ortada.
bisikletin toplanmış halinin bu donanımla olan ağırlının fotosunu ekledim her şey dahil 16,65 kıyasladığım worldtour bisikletinden daha hafif oldu
sele borusu ise kadro içine speed yazısının "d" harfine kadar gelmekte ki zaten 30cm sele borusu standart bir şey fotoğraflarda size öyle gelmiş olabilir, daha da uzun gelmiş olsa zaten onu keserim kaynak yerinin altında olması yeterli,bir sele borusunun kadronun içerisine ne kadar girmesi gerektiğini bilmiyor bunun sorun teşkil edebileceğini bilmiyor değilim aksine can güvenliği konusunda aşırı dikkatliyimdir tanıyanlar bilirler bisiklet üzerinde

gidonu aşırı yüksek kullanıyorum , yükseltici olmadan mtb tarzı sportif duruş oluyor uzun turda pek rahat edemiyorum, gidon dikmesi üzerine yükseltici ve normal gidon boğazı kullanmam ise açılı gidon boğazı kullanıp onu yukarıya dimdik kaldırmaktan çok daha esnemezlik sağlıyor açılı boğazları alıp yukarıya dimdik kullanma çok yaygın olmasına karşın esneme , güven vs gibi durumlardan ötürü böyle kullanma kararı aldım
 
  • Beğen
Tepkiler: Metcansen

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.775
Tepki
19.276
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
bisikletin toplanmış halinin bu donanımla olan ağırlının fotosunu ekledim her şey dahil 16,65 kıyasladığım worldtour bisikletinden daha hafif oldu
sele borusu ise kadro içine speed yazısının "d" harfine kadar gelmekte ki zaten 30cm sele borusu standart bir şey fotoğraflarda size öyle gelmiş olabilir, daha da uzun gelmiş olsa zaten onu keserim kaynak yerinin altında olması yeterli,bir sele borusunun kadronun içerisine ne kadar girmesi gerektiğini bilmiyor bunun sorun teşkil edebileceğini bilmiyor değilim aksine can güvenliği konusunda aşırı dikkatliyimdir tanıyanlar bilirler bisiklet üzerinde

gidonu aşırı yüksek kullanıyorum , yükseltici olmadan mtb tarzı sportif duruş oluyor uzun turda pek rahat edemiyorum, gidon dikmesi üzerine yükseltici ve normal gidon boğazı kullanmam ise açılı gidon boğazı kullanıp onu yukarıya dimdik kaldırmaktan çok daha esnemezlik sağlıyor açılı boğazları alıp yukarıya dimdik kullanma çok yaygın olmasına karşın esneme , güven vs gibi durumlardan ötürü böyle kullanma kararı aldım
Dogrudur fotograflar yaniltiyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasankaran

Metcansen

Üye
Kayıt
21 Şubat 2019
Mesaj
25
Tepki
32
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Mertcan
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Şehir - Tur
images.jpeg

Wheels to wander. Dünya gezginleri. Kadın arkadaşın boyu uzun olduğu için kadro biraz küçük olduğu için gözle görülür 30 cm aşağı yukarı yükseltmiş(soldaki bisiklet). Ve bu durum Kafkaslarda Asyada yüksek geçitlerde sorun çıkarmadıysa gidon yükseltenlere bir pozitif örnek olarak gösterilebilir.

Kullandığı gidon boğazı uzatma aparatı;
Soma High Rider XL Quill 28.6/22.2 (290mm)


image.jpg
Bisikletlerini anlattıkları youtube videosunun şu kısmında uzatma aparatını ve gidonunu anlatıyor; gidon uzatma aparatını anlattığı kısım:
Kendileri 26 inç teker ve sabit maşa kullanıyorlar. Tur bisikleti toplamak isteyen arkadaşlara bu bisikletlerini inceledikleri videonun tamamı ve bilgileri faydalı olacaktır, tavsiye ederim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyapc

KuzeydenGaliba

Daimi Üye
Kayıt
4 Ağustos 2007
Mesaj
253
Tepki
266
Şehir
izmir
İsim
KuzeydenGaliba
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur

kaganarda

Aktif Üye
Kayıt
31 Mayıs 2016
Mesaj
189
Tepki
331
Şehir
Velosipet
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
252296 dosyayı görüntüle

Wheels to wander. Dünya gezginleri. Kadın arkadaşın boyu uzun olduğu için kadro biraz küçük olduğu için gözle görülür 30 cm aşağı yukarı yükseltmiş(soldaki bisiklet). Ve bu durum Kafkaslarda Asyada yüksek geçitlerde sorun çıkarmadıysa gidon yükseltenlere bir pozitif örnek olarak gösterilebilir.

Kullandığı gidon boğazı uzatma aparatı;
Soma High Rider XL Quill 28.6/22.2 (290mm)


252303 dosyayı görüntüle
Bisikletlerini anlattıkları youtube videosunun şu kısmında uzatma aparatını ve gidonunu anlatıyor; gidon uzatma aparatını anlattığı kısım:
Kendileri 26 inç teker ve sabit maşa kullanıyorlar. Tur bisikleti toplamak isteyen arkadaşlara bu bisikletlerini inceledikleri videonun tamamı ve bilgileri faydalı olacaktır, tavsiye ederim. :)
Şu aparatı ilk defa görüyorum: gidon sabitleyici mi - düzeltici mi? hadi uzmanlar bunu da açıklayın bakalım:)
(link)
Screenshot_20230228_211209_YouTube.jpg

26 inç tekerlekli, son model olmayan ve çılgın paralara alınmamış, toplama bisikletlerle tur yapmaları harika:harika:
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.508
Tepki
11.938
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Şu aparatı ilk defa görüyorum: gidon sabitleyici mi - düzeltici mi? hadi uzmanlar bunu da açıklayın bakalım:)
(link)
301078 dosyayı görüntüle

26 inç tekerlekli, son model olmayan ve çılgın paralara alınmamış, toplama bisikletlerle tur yapmaları harika:harika:
Gidonun merkezlenmiş olarak durmasını sağlıyor. Sürüşte de faydası var ama aslen ortadan ayaklı tur bisikletinin yüklüyken düz durmasına faydası var.

(link)

Decathlon'daki bazı şehir bisikletlerinin üstünde de geliyor, örneğin bunda: (link)
 

kaganarda

Aktif Üye
Kayıt
31 Mayıs 2016
Mesaj
189
Tepki
331
Şehir
Velosipet
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Gidonun merkezlenmiş olarak durmasını sağlıyor. Sürüşte de faydası var ama aslen ortadan ayaklı tur bisikletinin yüklüyken düz durmasına faydası var.

(link)

Decathlon'daki bazı şehir bisikletlerinin üstünde de geliyor, örneğin bunda: (link)
Teşekkür ederim hocam,
katlanır bisiklet için mantıklı olur mu, katlandığında gidon sabit dursun diye, mosso marine 26'da hiçbir sabitleyici yok, mıknatıs bile yok, onun için satın almayı düşünebilirim belki
Hatta kendim de yapmayı deneyebilirim, kelepçe vida yay ve L demir ile halledebilirim sanırımScreenshot_20230301_000643_Samsung Internet.jpg