Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

3 saatlik bir sabah antrenmanında enerji verici olarak ne yenebilir?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.743
    Beğeniler:
    10.824
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Merhabalar,

    sabahları 3-4 saatlik sahil antrenmanlarına çıkmaktayım. genellikle tempolu gitmeye çalışıyorum. 2 önemli sorum var...

    1- Kahvaltı ne zaman edilmeli? Antrenmana çıkmadan önce mi? Döndükten sonra mı? (Yoksa antrenman esnasında mı!?)
    2- Çantada bulundurulması gereken bar - çikolata - fındık fıstık vs önerileriniz, daha doğrusu sizin favorileriniz nelerdir. Antrenmana çıkarken yanıma alacağım enerji verici yiyeceklerde neye dikkat etmeli ve bu besinleri neye göre seçmeliyim?

    Çoğu zaman sabah saat 6 - 9 arası çıkıyorum. Nadiren saat 5'te çıktığım, ve yine nadiren 11-12 gibi döndüğüm oluyor. (5 saat sürenler oluyor.)
    Belirli bir rotam yok. O gün kendimi nasıl hissediyorsam ona göre bir rota belirliyorum.

    Beslenme ile ilgili tüyolarınız nelerdir. Örneğin 2 saatten az süren antrenmanları sırf su içerek geçirsem de olur, sanırım bu doğrudur. ama 3 saat, 4 saat olunca bir şeyler yemek gerekiyor. Bunu tam olarak nasıl ayarlamam gerekli?

    ve çok merak ettiğim bir konu daha, profesyonel turlarda, örneğin cumhurbaşkanlığı turunda, sporcular arka ceplerindeki barları hangi aralıklarla atıştırıyor :eek:
     
  2. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    bence çıkmadan önce edilmeli ama mümkünse 1.5-2 saat önce :) ve döndükten sonrada mutlaka yarım saat içerisinde protein ağırlıklı beslenilmeli. ben yolda genelde hazmı kolay şeyler tercih ediyorum örneğin muz olabilir.. veya şu tadım markasının fıstıklı filan zımbırtıları oluyor yada daha ciddi düşünüp magğazalardan enerji barları ve jelleri kullanabilirsin.
     
  3. Enes nlfr

    Enes nlfr Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Barların etkisinin fazla sürmediğini duymuştum...
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aklıma geldikçe yazayım yatmadan önce. Daha sonra hatırladıklarım olursa eklerim. Ayrıca kendi yaptıklarımı da anlatayım.

    Kahvaltı olarak biraz bünyenize bağlı. Ben genelde 2 yumurtayı az yağlı pişirip, daha sonra tost ekmeği arasında yiyorum. Eğer tek yumurta yersem bir de elma yiyorum yanında.
    Kahve oldukça iyi bir tercih. Kafein almak gerek bol bol. Sütten uzak durmak gerek. Mısır gevreği ya da müsli iyi fakat su ile yenilmesi gerekiyor süt yerine. Onu sevmediğim için yukarıda yazdığım gibi kahvaltı yapıyorum.
    ekleme;
    Kahvaltıyı genelde bisiklet sürmeye başlamadan yarım saat kadar önce yapıyorum. Fakat asıl sert idmandan yaklaşık 1 saat önceye denk geliyor. Toplanması, ısınması vs. ile birlikte.

    İdman sırasında yanımda müsli bazlı bar taşıyorum. Tek barda 90kcal civarı enerji var. Çok bir şey değil ama mideyi tuttuğu için oldukça işe yarıyor. En kötüsü saat başı bir adet onlardan yiyorum.
    Burada Decathlonda tanesi 0.6TL gibi bir fiyata geliyor bana. Olduça uygun. Jelleri hiç denemedim. Öğrenci bütçesine göre pahalı geliyor bana.

    Eğer onlardan bulamıyorsanız birkaç alternatif var. İlki muz. Çok çabuk sindiriliyor. Tok tutuyor.
    Evde varsa muz eğer, bir ya da iki büyük muzu ikiye ayırarak koyuyorum cebime. O şekilde hafif açlık hissettikçe onlardan atıştırıyorum.

    Daha uzun turlar için ise şöyle güzel bir tarif var.
    Küçük patatesleri (olabildiğince küçük), bir bulaşık süngeri ile iyice temizliyorsunuz. Kabuğu soymaya gerek kalmıyor bu şekilde. Daha sonra 15 dakika kadar yüksek ateşte tuz ile haşlıyorsunuz.
    ekleme 2; Eğer çatal patatese rahatça batıyorsa pişmiş demektir. Eğer çatalı batırınca parçalanıyorsa çok pişmiştir. Ziyanı yok ama, hepsi yenir :D


    Sıcakken üstüne biraz peynir rendeleyip bırakıyorsunuz. İsteğe bağlı olarak çok az kara biber ve kekik de konulabilir. Mideyi yormayacak şekilde. Bisiklet sürüyoruz diye ot yiyecek değiliz sadece. Bisiklet üstünde de lezzetli bişey yemek hakkımız var sonuçta
    İdmandan önce alüminyum folyoya sarıp yanınıza alıyorsunuz.
    Hem yemesi kolay, hem tadı çok güzel. Hem mideyi iyi tutuyor hem de kalori deposu.

    Özendirmek gibi olmasın, imdan sonrası bira oldukça iyi gider. Rejenerasyon süreci için oldukça etkilidir :D

    Ayrıca idman süresince Powerade, Gatorade tarzı sporcu içeceklerini tüketmekte fayda var.