Makara çevirme ve yol konsantrasyonu

STORMER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2007
Mesaj
1.419
Tepki
2.587
Şehir
İstanbul
1) Esas olan belirlenen tempoda bireylerın gücünden istifade ederek daha uzun ve daha rahat bir şekilde mesafeyı katetmektir.

2) Tekli ya da ikili dizilimde önde olan sürücü ya da sürücüler km saatınde belirli olan tempo hızını sabıt tutmalıdırlar. (Örnk: 30 km tempoyu fazla yukarı ya da aşağı düşürmemek şartıyla sabit tutma gibi)

3) Öndeki sürücü veya sürücüler yolun durumunu gruba işaretlerle ya da pozisyona göre sesli uyarı olarak her hangi bir kazaya mahal vermemek için önceden belirtmelidir. (Örnek: Çukurlar, mazgallar, kırık cam parçaları, yol çalışmaları,yol kenarına parketmiş araçlar vs. vs. vs.)

NOT: 5-6 mt KALA BUNLARI GÖSTERMENİN HİÇBİR ANLAMI OLAMAYACAKTIR.

4) Özellıkle ikili dızılımde yol çalışması (Beledıye, İgdas, Tck,vs. kamu kurulusları) olan yerlerde veya sağ serıtte ağır ılerleyen tasıtları gecerken fermuar (koprü yolu katılımlarında polıs ekıplerının uyguladıgı gibi) sistemi uygulanarak tekli sıraya gecip, bölgeden geçildikten sonra tekrar ikili dizilime geçilmelidir. İKİLİ VE TEKLİ DİZİLİM GEÇİŞ ŞEMALARI AŞADIDAKİ GİBİDİR;

İkili Dizilim

Tekli Dizilim

5) Seyir esnasında tekli ya da ikili dizilimde arkadan gelen sürücüler, önünde giden sürücünün lastiğinin yarım boy gerisinde (bu önde gidenin riskli hareketleri olursa durum dahilinde değişebilir) ve aynı hizada elleri frende olarak dikkatli bir şekilde takip etmelidir.

6) İkili dizilimde önde grup liderliği yapan sürücüler değişim vakti geldiğinde (değişim olayında süre yoktur sürücülerin mukavemetine göre değişkenlik gösterebilir) sürücüler kendi tempolarını çok az bir değerde yükselterek sağ taraftaki sağa soldaki de sola açılarak arkadan gelenlerin yolunu açacak şekilde ve işaret doğrultusunda ayrılır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşirler. Bu olayın genel tabirde bilinen ismi MAKARA ÇEVİRME'dir

İkili Dizilimde Değişim
7) Değişim bittikten sonra arkadan gelen sürücüler biraz önce değişim yapan sürücülerin bıraktığı tempoyu yükseltmeden devam eder. (Örnek; 30km/h hızla ilerlerken değişim oluyorsa arkadan gelen sürücüler bu tempoyu düşürmeden ya da yükseltmeden devam ederler Aksi durumda gurup bölünebileceği gibi anlaşmazsızlıklarda ortaya çıkacaktır.)

8) Tekli dizilimde de önde giden lider sürücü değişim vakti geldiğinde gurubun temposunun üstüne kısa bir süreliğine çıkarak(işaretle birlikte) sol tarafa çapraz bir yönde sürüş yaparak pedal çevirmeyi bırakır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşir.

Tekli Dizilim Değişimi

9) DERYER (Hava Koridoru) ; Yukarıdaki kombinasyonlar uygulanırken rüzgarın durumuna göre pozisyonlar değişir.Eğer rüzgar ön cepheden esiyorsa deryer bölgesi kişinin arkasına doğru hizalıdır.Bu pozisyonda altta çizili şekle göre değişim yapılır.

10) Eğer rüzgar sağ çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sol arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Sağdan Esen Rüzgarda Değişim

11) Eğer rüzgar sol çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sağ arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Soldan EsenRüzgarda Değişim

12) Yukarıda yazılı maddelerdeki sürüş pozisyonları yapılırken ve seyir esnasında sürücüler şunlara özellikle dikkat etmek zorundadırlar.

a) Makara esnasında yapılan değişimlerde olabildiğince düz çizgi üzerinde hareket edilmelidir. Buna kendinizi tek olarak yapacağınız antrenmanlarda emniyet şeridi çizgisi üzerinde devamlı gitmeye çalışarak yapabilirsiniz.

b) Genelde yapılan antrenmanlar otoban türü yollarda yapıldığı için değişim yapılmadan önce değişim yapacak olan sürücülerin sola çıkış yapmadan önce ARKADAN GELEN ARAÇLARA DİKKAT EDEREK değişim yapmaları gerekmektedir.

c) Gurup olarak çıkılan antrenmanlarda gurup ortasında giden sürücülerin fevkalade bir durum olmaması halinde işaretsiz bir şekilde GURUP ORTASINDAN AYRILMAMASI gerekmektedir.

d) Gurup liderliğini devralan sürücülerin yaşanabilecek herhangi bir acil durumda frenlemeyi değişim esnasında olduğu gibi sağa ve sola açılarak yapmaları ve frenlemeye geçmeden önce arka gurubu sesli ve herkesin duyabileceği makul bir şekilde uyarması gerekmektedir ve bunu yoldaki sağ şerit çizgisinin dışına taşmadan gerçekleştirmesi gerekmektedir ve bu da TÜM GURUP İÇİN GEÇERLİDİR aksi hallerde çok ama çok ciddi sebeplerin oluşmasına mahal verilebileceği gibi bu ölümle bile sonuçlanabilir.

Daha fazla detaya girmeden yeterli olacak şekilde kesin uyulması ve uygulanması gereken kurallarımız bunlardır bu uygulamalara uymayan ve de uygulamak istemeyen arkadaşlar gurup tarafından ciddi şekilde uyarılacaktır.Bu hepimizin sağlığı emniyeti ve can güvenliği için en önemli gerekliliklerden biridir.

Saygılar.
 
Scudo

ibocan81

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
26
Tepki
2
Şehir
İSTANBUL
paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim .
verdiğiniz teorik bilgileri düzenlediğiniz bir organizasyonda pratik de uygulamak isterim .
görüşmek üzere .
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
süper bi bilgi kaynağı olmuş.Teşekkürler... Ufak bir uyarı "gurup" değil de "grup" diye yazılır. :) Gurup,güneş batmadan hemen önceki zamana denir.
 

Furkan DURU

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Mart 2009
Mesaj
739
Tepki
181
Şehir
Eskişehir-Bağlar Alan:Xc
Bilgiler için teşekkürler Ellerinize Sağlık umarım herkez faydalanır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER

Hasan Kuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2009
Mesaj
1.597
Tepki
1.227
Şehir
Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
Çok faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık ...
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER

STORMER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2007
Mesaj
1.419
Tepki
2.587
Şehir
İstanbul
Herkese ben tesekkurlerımı borc bılırım :in:
Eger ufakta olsa bır faydam olduysa ne mutlu bana:in:
 

binRR

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2010
Mesaj
1.983
Tepki
1.979
Şehir
İstanbul
Başka bir konudan linkini bulup okudum, çok teşekkür ederim bilgiler için, küçük guruplar halinde yaptığımız gezilerde uygulamaya çalışacağım, bu yöntemle yapılan km ve hızın artacağına inanıyorum;)
Tekrer teşekkürler:)
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER

STORMER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2007
Mesaj
1.419
Tepki
2.587
Şehir
İstanbul
@binRRAynen size katılıyorum hem km niz artacak hemde daha tehlikesiz olarak daha düzenli olacağına inanıyorum:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR

binRR

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2010
Mesaj
1.983
Tepki
1.979
Şehir
İstanbul
@STORMER

Bu arada bu yazıyı yazalı baya zaman oldu, vede arkadaşlarla her perşembe avşar kafe molalı turumuzda uyguluyoruz guruplar halinde, özellikle rüzgarlı havalada çok faydasını gördüm, tekrardan teşekkür ederim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: STORMER

STORMER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2007
Mesaj
1.419
Tepki
2.587
Şehir
İstanbul
@binRR

Bu arada aklıma gelmısken bu yazıdakı uygulamalarla yaptığınız turlarda arkadaslarınızla aranızda kacan grup oluyorsa sızde ana grup olup yakalaması da cok zevklı oluyor.:in: Boyle oyunlar yapılınca tur hem herkesin performansı artıyor hemde tur bır okadar eglenceli hale geliyor.Tecrubeyle sabittir biz kendi aramızda yapıyoruz:D