Yılmaz Uyar tarafından yazılan mesajlar

  1. Y

    Aktarıcı ve kaset dişlilerinin birbirine değmesi

    Aktarıcı yedek parçayı bulmak zor. Eski hurdaya çıkmış ve uyumlu bir aktarıcı bulursanız içindeki malzemeyi kullanmak mümkün ama uzak bir olasılık. Yeni bir tane almak en iyi seçenek gibi. Belki forumda Market bölümünde satış yapan arkadaşlar vardır.
  2. Y

    Aktarıcı ve kaset dişlilerinin birbirine değmesi

    Temiz bir ayar için, öncelikle zinciri sökmeniz gerekir ve vites telini devreden çıkarın. Arka bölümdeki vidalardan ruble ve makara arasındaki mesafayi ve küçük/büyük vites ileri-geri sınır çizgileri daha net ayarlanır. Shimano pdf dosyalarında detaylı anlatım vardı, fakat şimdilik nereye...
  3. Y

    Karbon boru en iyi nasıl kesilir?

    Karbon malzeme kesim işlerine uygun aparat ve karbon testere kullanıyorum. Tabi bu aparat hepimizde olmayabilir. Çünkü birkaç işlem için bunlara bütçe ayırmak mantıklı olmayacaktır. - Karbon malzemeyi keserken; çapak ve lif sıyırması yapmıyacak şekilde etrafını bantlamak (örnegin koli bandı)...
  4. Y

    Trainer bisiklete zarar verir mi?

    @Erdal YILMAZ Erdal bey, tasarım daha kullanışlı fakat sabitlik aynı. @küpçü Karbon malzemeye kesinlike onay vermem ama alü için şimdilik bir olumsuz fikrim yok veya karbon kadar riskli olmadığını düşünüyorum. Fırsat buldukça alü kadroyu trainer üzerinde kullanıyorum. Mümkün mertebe yanal...
  5. Y

    Trainer bisiklete zarar verir mi?

    Karbon kadroyu trainer üzerinde kullanmayın. BForumda bir kaç kere bunu belirtim, yeniden tekrar etmek gerekirse; Trainera bağlı karbon kadro ile yapılan antremanlarda bisikletin hareketi (yatay salınım) yoldaki gibi serbest değil, arka maşanın bağlantı bölgesi yatay olarak sabit ve hareketin...
  6. Y

    Lapierre kadro çatlağı

    @mehmet.ali Firmalar farklı dizayn yapsa da, özünde aynı sistem geçerli. Yani karbon kadro üzerine; kablo yolu aparatı sonradan eklenir. Bazı fırmalar bunu kapatır, bazıları dışarıda bırakır. Bu bilgileri siz kadroya üzülmeyin diye belirtiyorum, yoksa tabiki hakkınız neyse onu firmadan talep edin.
  7. Y

    Lapierre kadro çatlağı

    Bu hasar karbon kadro çatlağı değil, arka vites yolu için kadro üzerine eklenen plastik (veya muhtevi aparat) klavuz hasar görmüş. Şimdilik karbon kadroya direkt etki eden bir durum yok, o nedenle çok üzülmeyin. Daha sonra detaylı açıklamaya çalışırım (yakın zamanda carbonda internal cablo...
  8. Y

    Türkiye'de lisans meselesi

    @Kudret Kurtcebe, member: 18086 @Kudret Kurtcebe, member: 18086 Hiiiç endişenlenme... Pro'ların çoğu astımlı olduğunu söyler veya astımı bahane eder. *Tabi burada belirtmek gerekiyor ki, gerçek astımlı sporcu ile bunu bahane ederek avantaj sağlıyanları aynı değerlendirme yapmak doğru...
  9. Y

    Home Trainer kıyaslayalım

    Genel bilgi; konu içine resim (foto) yüklerken, resim sunucu linklerde URL ve IMG etiketleme sırası karışırsa gösterim hatası olabilir. Eğer mesaj içine resim tam ölçüde eklemek isteniyorsa; ayrıca URL bilgisini eklemek gerekmez. Sadece IMG etiketleme ile resim gösterimi yeterlidir. Eğer küçük...
  10. Y

    Karbon kadro boya hatası mı normal mi? (Fotoğraf içerir)

    @Murat Cömez Murat'cım iyi niyetinden en ufak şüphem yok, öyle olsa konuyu cevaplamam. Fakat bir önceki mesajında öyle yazmızsın ki, sanki bizim yaptığımız açıklama hatalı gibi olmuş. Önceki mesajla, bu mesaj arasında 180 derece fark var. Bforumda yardımcı olmak istediğine eminim, bundan şüphem...
  11. Y

    Karbon kadro boya hatası mı normal mi? (Fotoğraf içerir)

    @Murat Cömez Buna cevap yazayım mı diye çok düşündüm (5 saniye kadar), sonra gerek olmadığına karar verdim. :) @Murat Cömez Konuyu açan arkadaş bisikletimdeki bu izler nedir? diye sormuş. Bu izlere kimse kusur veya kalıp hatası demedi. Biz buna karbon malzemenin kalıpda birleşim/kaynamış...
  12. Y

    Karbon kadro boya hatası mı normal mi? (Fotoğraf içerir)

    Kalıp içindeki carbon malzemeler karşılıklı birleştirip pres+fırın işlemi sonrasında, birleşim yerlerinde artık maddeler oluşur. Bu fazlalıklar el veya makine zımparası ile temizlenir. Bu izler kalıp bileşim ve kaynama sonrasında oluşan çizgilerdir.
  13. Y

    Chain-L zincir yağı uygulaması

    @Olgunn Zincirde ML takılacak bölümdeki dış kabuğu ayırmak gerekiyordu, onun yerine ML kullanılacak. Tabii yazılan mesajlarda bir konuyu izah ederken, her şeyi ayrıntılı anlatmak/belirtmek mümkün olmuyor. Çok basit gibi görünen bir ayrıntı bile, önemli unsur haline geliyor. Altdaki örnek gibi:
  14. Y

    Chain-L zincir yağı uygulaması

    @Olgunn Her zincire Missing Link takılır. Fakat ML zincire uygulamak için pin genişliği uyumu gerekir. Yani 10'lu vitese 9S ML takılmaz (veya tersi). Örnegin: 10S pin genişliği 5.88mm (Campy 5.9mm) gibidir. Bu nedenle vites sistemine uygun ML gerekir. Ek1 - KMC marka ML SRAM/Shimano uyumlu...
  15. Y

    Anti Patlak Bandı

    Buna benzer ekleme/aparat işlemleri bisiklet sürmenin keyfini azaltır. Lastiği koruyalım derken, antreman/tur bir süre sonra eziyete dönüşür. Bu lastik; Continental Ride Tour yaklaşık 600-700 gram civarı ağırlığı var. Zaten lastiğin kendisinde patlak önleme katmanı belli oranda/kalınlıkta...