Tura katılan herkesi tebrik ederim böyle bir başarıdan dolayı. Kullanıcılar mtb ile böyle bir performans yapılmış olmasına doğal olarak şaşırıyorlar. Ayrıca, keşke Ayhan'ın nasıl bir bisiklet ile böyle işe girişip ve nihayetinde hakkını verdiğini kullanıcılar görebilseydi.
Trafiğin akışkan olduğu yollardaki kavşak noktaları da benim şehir içi trafiğindeki öncelikli problem konumunda. Hemen arkanızda olup kavşaktan dönecek araçlar güven problemi yaratıyor. Kavşağı kullanmadan yola edeceğimizi kestirme gibi basit bir beyin faaliyetini yürütmekten aciz kalabiliyor...
Sirkeci'ye ilk defa bisiklet parçası için yolum düştüğünde adı malum dükkana da girmiştim. Yanında çalışan 30-35 yaşlarında bir kişiyi müşteri yanında sertçe azarlaması tuhafıma gitmişti. Sonrasında internet vasıtasıyla yaptığım alışverişte problem yaşamam üzerine bu başlıktan habersiz olarak...
Bu bisikleti almayı ben de düşündüm ama fırsat bulup satıldığı yere gidemedim. Kısmet sizeymiş. Maşadaki eğikliği düzeltmeniz iyi. Kadrodaki eğikliği biraz ısıtıp, kendi hazırlayacağınız tahtadan yapılmış bir düzenekle giderebilirsiniz diye tahmin ediyorum. Belki dikkatli olmak kaydıyla tahta...
Tebrik ederim, güzel iş çıkarmışsınız. Bu bisiklet İzmir'e nasıl, nereden geldi, nasıl oldu da bu şekilde kaldı.. merak etmiyor değilim. Zamanında böyle bir bisiklete sahip olmak için ciddi şekilde bisikletle ilgileniyor olmak gerekirdi diye düşünüyorum. Kaderin cilvesi işte.
Zincir ve jantlar...
Trendy furyasından uzak çok temiz ve şık bir bisiklet toplamışsınız. Kadronuzun geometrisi çok şık duruyor. Fren sisteminin birşeyi yok. Cantilever frenler sistemleri el kuvvetini direk olarak tekerlere uygulamanızı sağlarlar, aynen yarış bisikletlerinde olduğu gibi. Fazla gerilme ile tekerleri...
Ben de benzer bir çalışma yürüttüm. Kadronuz gerçekten çok iyi. Tavsiyem, kadro boyu size uygun ise tur/yol bisikletine dönüştürmeniz. Yarış gidonu denilen drop-bar gidonlardan takabilirsiniz ama bunların boru çapları daha kalın olduğu için mtb fren/vites kollarını kullanamazsınız. Yurt dışında...
Merhabalar,
Ostim'de birkaç firma gezdim kadroya zarar gelmeyecek şekilde ince kumla ve el ile (tabanca, hortumvs.) kumlama yapabilecek bir yer bulamadım. Daha önce tecrübesi olan arkadaşlar tavsiye konusunda yardımcı olabilir mi?
Bisikletin kadrosu çelik.
Şimdiden teşekkürler.
Tüketim çağında yaşıyoruz ve doğal olarak sürekli tüketmeye yönelik olağanlaşmış hareket tarzının dışına çıkınca dikkat çekiyorsunuz. Vakti olan ve ortamı müsait olan bir kişinin bu tür yenileme çalışmalarına girişmesi, bisikleti kullanmak kadar faydalı ve güzel bir uğraştır. Bisikletin hatırası...
Standart 6'lı sistemde, her vites değişiminde tel çekme mesafesi 5.5 mm'dir. 7'li sistemde ise 5mm'dir. 7'li değiştirici kullanılırsa, ayarlama şekline göre uçlardaki dişlilerde zincir yetişme problemi ortaya çıkabilir.
Gerçekten anlamlı bir çalışma olmuş.. tebrik ederim. Ben de benzer bir süreç içersindeyim. Kadronun boyası ciddi ve uzun ömürlü olsun diye kumlatma yöntemi ile mevcut boyayı kaldırıp, fırın boya ile boyatmayı planlıyorum ama kadroyu emanet edebileceğim bir atölye bulabilmiş değilim. Tavsiye...