Serkan Yalnız
Daimi Üye
- Kayıt
- 5 Ekim 2010
- Mesaj
- 365
- Tepki
- 395
- Şehir
- İstanbul - Beşiktaş
- İsim
- Serkan Yalnız
- Bisiklet
- Cube
Öncelikle herkese merhabalar. Uzun zamandır bende bisikletimi forum aracılığıyla sizlere sunmak istiyordum, kısmet bugüneymiş : ) Karşınızda değişmeden kalan tek parçasıyla, Whistle 1051 kadrosuyla, aylar süren emek ve çabalarımla tarafımdan toplanmış bisikletim : )
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/1.jpg
Bisekletin hikayesinden bahsetmek istiyorum size. Geçen sene sıfır olarak Eskişehir'de aldığımda bisiklet bu halinden oldukça farklıydı. Zaman içinde ufak değişiklikler yapmıştım, geçtiğimiz kış boyunca da biraz daha köklü değişiklikler yaptım. Bu değişim yoluna bir çıktınızmı da kolay kolay sonunu getirmeden duramıyorsunuz, keza bende duramadım ve tam hayal ettiğim gibi en küçük ayrıntısına kadar istediğim bisikleti oluşturdum. Umarım bir gün herkes benim gibi dilediği bisiklete kavuşabilir.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/3.jpg
Bisikletin çoğu parçasını yurt dışından getirttiğimi söyleyebilirim. Onun dışında ikinci el piyasasından da bayağı bir parçam mevcut, ama çoğunlukla sıfır parçalardan toparladım bisikletimi. Malum maddi mevzular yüzünden uzun bir vaktim de parçaları beklemekle geçti, gönül isterdi herşeyi tek seferde halletmeyi ama ben geniş bir zaman dilimine yaydım bu modifiye işini, keyifli ve heyecanlı bir dönem oldu gerçekten.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/4.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/13.jpg
Bisikleti toplarken yarışabileceğim bir bisiklet haline getirmekti öncelikli amacım. Bu amaçla aşırı hafif parçalardan kaçındım, zayıf noktası olsun istemiyordum bisikletin. Ama yine de sele borum sanırım olabileceğinin en hafiflerinden : ) Afc Lite R1 sele borusunun üst kelepçesi St Tuble ile değiştiği için artık bir güven sorunu yaşamıyorum yine de. Onun dışında gidon boyun ve spacer olarak da karbon fiber kullanmasam da aliminyum olarak olabileceğinin en hafif parçalarını tercih ettim.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/2.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/8.jpg
Bisikleti incelerken eminim ilk olarak aklınıza takılacak şey bisikletin kadrosu olacaktır : ) İnanın ki, bir şekilde tüm parçaları değiştirmeye gerek görmüştüm ama, kadroyu değiştirmeyi diç düşünmedim. Scott'dan Giant'a birçok kadro denedim ama hiçbirinde kendi kadrom kadar rahat etmedim. Zaten şu an bisikletin tamamen mükemmel bir halde olduğunu düşünüyorum. 80 mm lik maşa ve 12 cm lik boyun ile ağırlık merkezi ve açılar hep olumlu yönde değişti, yokuşları uçarcasına çıkan bir makine haline geldi : ) Ölçümleri yaparken hep üst seviye yarış kadrolarının açılarını baz aldım, boyun ve sele boru açıları şu an o mükemmel değerlere çok yakın. Bunun yanısıra bir de görünüm mevzusu var tabii. Bazen düşünüyorum da acaba tüm bu parçalar hangi kadro üstünde daha güzel görünürdü diye, bulmakta zorluk çekiyorum. Bazı Specialized ve bazı Rocky Mountain kadrolarda da güzel bir renk uyumu yakalanırdı sanırım ama beni şu an için zorlar bu durum biraz : )
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/5.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/7.jpg
Görünüm konusuna o kadar özen gösterdim ki, parça konusunda bile birçok kez değişikliğe gittim bu sebepten : ) Neyse ki tam istediğim parçalara sahip olabildim, örneğin XT jant seti ve Schwalbe lastiklerin uyumu harika. Reverse Arch olan Manitou maşam bile bir FOX'dan daha çok yakışıyor bisikletime. Biri bana FOX maşa hediye etse mesela, takıp takmamak konusunda bayağı bi düşünürdüm sanırım =)
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/9.jpg
Biraz da teknik konulara girelim, buyrun parça listesi:
Aktarma:
* Shimano XT ön arttırıcı
* Shimano XT arka arttırıcı
* Shimano XT Aynakol
* Shimano XT vites kolları
* Sram PG980 ruble
* KMC x9 gold zincir
* Goodridge beyaz renk kablo seti
Maşa:
* Manitou Skareb Super TPC (1450 gr)
80mm - Compression, rebound, locuk-out
Fren:
* Shimano XT Hidrolik set
* Shimano XTR rotorlar 160-160 mm
* Jagwire hydraflow beyaz renk hortum seti
Tekerlek:
* Shimano XT 24 tel TUbeless jant seti (1660 gr)
* Schwalbe Nobby Nic 2.1 EVO Tubeless lastikler
* Özel anahtarlı titanyum skewer set (80 gr)
Kadro ve parçaları:
* Whistle 1051 hydroformed aluminyum custom tubing kadro (2040 gr : )
* FSA XC-115 12cm boyun (125 gr)
* Ritchey WCS Gidon (147 gr)
* NECO rulmanlı furç seti
* Nukeproof spacer
* Zefal kırmızı alu suluk kafesi
* VT parts beyaz elcikler
Sele ve parçaları:
* Ragley Ti-rail sele (206 gr)
* AFC Lite R1 sele borusu (150 gr)
* Amoeba kırmızı sele kelepçesi
Aksesuarlar:
* Sigma 1009 km saati
* Ilumenox arka aydınlatma
* Brand-x kurukafa kırmızı kablo tutucular
* The kırmızı kadro koruması
Parça listesi yukarıda görüldüğü gibidir, Fotoğraflarda ayrıntılı göründüğü için detaylı model numaralarını yazmadım. Görmeye alışık olmadığımız parçaların da ağırlığını parantez içinde belirttim.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/18.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/17.jpg
Soru işareti olmaması adına ağırlık konusuna da değinmek istiyorum. Hafiflik konusunda kablosundan hortumuna, vidasından spacerına kadar dikkat ettim. Kadrom malum biraz ağır olduğu için mümkün olduğunca diğer parçalardan hafifletmeye çalıştım. Ağırlığı bizzat kendim, aksesuarsız ve pedalsız bir şekilde 10.61kg olarak tarttım. Ama o zaman XTR arka arttırıcım vardı, şimdi XT olduğu için ağırlık 10.63 olması lazım.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/15.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/14.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/16.jpg
Evet artık nihayet sona yaklaştık : ) Zaman ayırıp bisikletimi incelediğiniz ve yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Bisiklette emeği geçen ve teşekkür etmek istediğim başkaları da var elbet. Öncelikle ODTÜ Dağ Bisikleti Takımı'ndan tüm arkadaşlarıma desteklerinden dolayı teşekkür ederim. Yardımlarından dolayı Güngörler Bisiklet'e de teşekkür ederim. Ayrıca kardeşim Onur Yalnız'a da çok çok teşekkür ederim, herşey onun sayesinde başladı : )
Son olarak bir de backstage fotoğrafı gelsin ^^
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/12.jpg
İşte benim bisikletimin hikayesi de bu şekilde. Sürüp dolaştığım, antreman yaptığım her gün içimde olan heyecanı koruyorum, umarım siz de aynı heyecanı hayatınızın sonuna kadar duyarsınız. Ayrıca üzülerek söylemeliyim ki, sanırım bu bisikletin benle olduğu vakitlerin sonuna yavaş yavaş yaklaşıyoruz. Bir başka bisiklet toplayacak maddi durumum olmadığı için, bisiklet konusunda bir değişikliğe gidip başka bir hayal bisikletimi gerçekleştirmek adına, bu bisikleti satacağım sanırım.. Ama önemli olan o heyecan, sakın o heyecanımızı kaybetmeyelim =)
Değişmeden kalan tek bir parçasıyla, WHISTLE! Full XT, 10.63 kg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/11.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/1.jpg
Bisekletin hikayesinden bahsetmek istiyorum size. Geçen sene sıfır olarak Eskişehir'de aldığımda bisiklet bu halinden oldukça farklıydı. Zaman içinde ufak değişiklikler yapmıştım, geçtiğimiz kış boyunca da biraz daha köklü değişiklikler yaptım. Bu değişim yoluna bir çıktınızmı da kolay kolay sonunu getirmeden duramıyorsunuz, keza bende duramadım ve tam hayal ettiğim gibi en küçük ayrıntısına kadar istediğim bisikleti oluşturdum. Umarım bir gün herkes benim gibi dilediği bisiklete kavuşabilir.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/3.jpg
Bisikletin çoğu parçasını yurt dışından getirttiğimi söyleyebilirim. Onun dışında ikinci el piyasasından da bayağı bir parçam mevcut, ama çoğunlukla sıfır parçalardan toparladım bisikletimi. Malum maddi mevzular yüzünden uzun bir vaktim de parçaları beklemekle geçti, gönül isterdi herşeyi tek seferde halletmeyi ama ben geniş bir zaman dilimine yaydım bu modifiye işini, keyifli ve heyecanlı bir dönem oldu gerçekten.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/4.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/13.jpg
Bisikleti toplarken yarışabileceğim bir bisiklet haline getirmekti öncelikli amacım. Bu amaçla aşırı hafif parçalardan kaçındım, zayıf noktası olsun istemiyordum bisikletin. Ama yine de sele borum sanırım olabileceğinin en hafiflerinden : ) Afc Lite R1 sele borusunun üst kelepçesi St Tuble ile değiştiği için artık bir güven sorunu yaşamıyorum yine de. Onun dışında gidon boyun ve spacer olarak da karbon fiber kullanmasam da aliminyum olarak olabileceğinin en hafif parçalarını tercih ettim.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/2.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/8.jpg
Bisikleti incelerken eminim ilk olarak aklınıza takılacak şey bisikletin kadrosu olacaktır : ) İnanın ki, bir şekilde tüm parçaları değiştirmeye gerek görmüştüm ama, kadroyu değiştirmeyi diç düşünmedim. Scott'dan Giant'a birçok kadro denedim ama hiçbirinde kendi kadrom kadar rahat etmedim. Zaten şu an bisikletin tamamen mükemmel bir halde olduğunu düşünüyorum. 80 mm lik maşa ve 12 cm lik boyun ile ağırlık merkezi ve açılar hep olumlu yönde değişti, yokuşları uçarcasına çıkan bir makine haline geldi : ) Ölçümleri yaparken hep üst seviye yarış kadrolarının açılarını baz aldım, boyun ve sele boru açıları şu an o mükemmel değerlere çok yakın. Bunun yanısıra bir de görünüm mevzusu var tabii. Bazen düşünüyorum da acaba tüm bu parçalar hangi kadro üstünde daha güzel görünürdü diye, bulmakta zorluk çekiyorum. Bazı Specialized ve bazı Rocky Mountain kadrolarda da güzel bir renk uyumu yakalanırdı sanırım ama beni şu an için zorlar bu durum biraz : )
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/5.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/7.jpg
Görünüm konusuna o kadar özen gösterdim ki, parça konusunda bile birçok kez değişikliğe gittim bu sebepten : ) Neyse ki tam istediğim parçalara sahip olabildim, örneğin XT jant seti ve Schwalbe lastiklerin uyumu harika. Reverse Arch olan Manitou maşam bile bir FOX'dan daha çok yakışıyor bisikletime. Biri bana FOX maşa hediye etse mesela, takıp takmamak konusunda bayağı bi düşünürdüm sanırım =)
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/9.jpg
Biraz da teknik konulara girelim, buyrun parça listesi:
Aktarma:
* Shimano XT ön arttırıcı
* Shimano XT arka arttırıcı
* Shimano XT Aynakol
* Shimano XT vites kolları
* Sram PG980 ruble
* KMC x9 gold zincir
* Goodridge beyaz renk kablo seti
Maşa:
* Manitou Skareb Super TPC (1450 gr)
80mm - Compression, rebound, locuk-out
Fren:
* Shimano XT Hidrolik set
* Shimano XTR rotorlar 160-160 mm
* Jagwire hydraflow beyaz renk hortum seti
Tekerlek:
* Shimano XT 24 tel TUbeless jant seti (1660 gr)
* Schwalbe Nobby Nic 2.1 EVO Tubeless lastikler
* Özel anahtarlı titanyum skewer set (80 gr)
Kadro ve parçaları:
* Whistle 1051 hydroformed aluminyum custom tubing kadro (2040 gr : )
* FSA XC-115 12cm boyun (125 gr)
* Ritchey WCS Gidon (147 gr)
* NECO rulmanlı furç seti
* Nukeproof spacer
* Zefal kırmızı alu suluk kafesi
* VT parts beyaz elcikler
Sele ve parçaları:
* Ragley Ti-rail sele (206 gr)
* AFC Lite R1 sele borusu (150 gr)
* Amoeba kırmızı sele kelepçesi
Aksesuarlar:
* Sigma 1009 km saati
* Ilumenox arka aydınlatma
* Brand-x kurukafa kırmızı kablo tutucular
* The kırmızı kadro koruması
Parça listesi yukarıda görüldüğü gibidir, Fotoğraflarda ayrıntılı göründüğü için detaylı model numaralarını yazmadım. Görmeye alışık olmadığımız parçaların da ağırlığını parantez içinde belirttim.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/18.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/17.jpg
Soru işareti olmaması adına ağırlık konusuna da değinmek istiyorum. Hafiflik konusunda kablosundan hortumuna, vidasından spacerına kadar dikkat ettim. Kadrom malum biraz ağır olduğu için mümkün olduğunca diğer parçalardan hafifletmeye çalıştım. Ağırlığı bizzat kendim, aksesuarsız ve pedalsız bir şekilde 10.61kg olarak tarttım. Ama o zaman XTR arka arttırıcım vardı, şimdi XT olduğu için ağırlık 10.63 olması lazım.
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/15.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/14.jpg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/16.jpg
Evet artık nihayet sona yaklaştık : ) Zaman ayırıp bisikletimi incelediğiniz ve yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Bisiklette emeği geçen ve teşekkür etmek istediğim başkaları da var elbet. Öncelikle ODTÜ Dağ Bisikleti Takımı'ndan tüm arkadaşlarıma desteklerinden dolayı teşekkür ederim. Yardımlarından dolayı Güngörler Bisiklet'e de teşekkür ederim. Ayrıca kardeşim Onur Yalnız'a da çok çok teşekkür ederim, herşey onun sayesinde başladı : )
Son olarak bir de backstage fotoğrafı gelsin ^^
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/12.jpg
İşte benim bisikletimin hikayesi de bu şekilde. Sürüp dolaştığım, antreman yaptığım her gün içimde olan heyecanı koruyorum, umarım siz de aynı heyecanı hayatınızın sonuna kadar duyarsınız. Ayrıca üzülerek söylemeliyim ki, sanırım bu bisikletin benle olduğu vakitlerin sonuna yavaş yavaş yaklaşıyoruz. Bir başka bisiklet toplayacak maddi durumum olmadığı için, bisiklet konusunda bir değişikliğe gidip başka bir hayal bisikletimi gerçekleştirmek adına, bu bisikleti satacağım sanırım.. Ama önemli olan o heyecan, sakın o heyecanımızı kaybetmeyelim =)
Değişmeden kalan tek bir parçasıyla, WHISTLE! Full XT, 10.63 kg
http://i1119.photobucket.com/albums/k635/aschefruhling/11.jpg