Scudo Sports

fixed gear toplamak...

sonay eruz

Aktif Üye
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
139
Tepki
46
Şehir
istanbul
merhabalar bir fixie toplamak istiyorum. istediğim gibi bir kadro buldum (çıplak sadece kadro) parça için tavsiye verebilir misiniz ? aynakol, göbek, ruble vs nasıl olucak türkiyede bulabilir miyim ? alternatiflerim nelerdir? istanbuldayım bu arada...
 
Scudo
Kadro nasıl birşey? Nasıl parçalarla toplamak istiyorsun? Klasik / Modern?
 
@burcak

kadroyu daha satın almadım ama çok yakında alıcam klasik tarz olucak. ön 26 arka 28. boğa gidon kösele selesi olucak çok güzel olucak. Ancak parça konusunda çok bi bilgim yok araştırıcam burda bulabildiklerimi alıcam olmayanlar yurtdışından gelicek. şu anda öyle gözüküyor. bisikletin tam ölçülerini alıp ona göre araştırma yapmam gerek sanırım göbek aynakol vs...

kadro buna yakın çatal da benziyor
(link)
 
Bu 26/28 için küçük bir uyarı yapayım. Milanoda yaşarken birlikte vakit geçirdiğim fixie tayfasından bir kaçı bisiklet normalde 28/28 olduğu halde 26 ön teker kullanmaktaydı. Bu seçim orta göbeğin yere biraz yakınlaşmasını sağlıyor. Bu durumda da virajlarda pedalın yere değme şansı artıyor.

Eğer kadro orijinalden 26/28 ise (ki verdiğiniz link öyle) o zaman bir problem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volkan Bilirli
bilgi için teşekkürler orjinalde 26 28 büyük ihtimal öyle tekrar bakıcam ama
 
Fixed gear arka dişli için ayrıca bir göbekmi satılıyor yoksa kendinizmi ayarlıyorsunuz ?
 
@Ercan Saygılı

Ayrı satılıyor, fakat eklediğim linkteki gibi çeşitli çözüm yolları da var, (linkte standart bir shimano disk uyumlu ön göbeğin nasıl fixed gear arka göbeğe donüştürüleceğini resimleri ile görebilirisiniz. )

link
(link)
 
@bachibouzouk

Cevap için Teşekkür ederim Ayna kol için özel bişi gerekmiyor anladığım kadarı ile yol bisikleti için Kullanılan ayna kolun iç yaprağını söktüğümüzde olur diye düşünüyorum.
 
@Ercan Saygılı

rica ederim, doğru zincir yolu ve vites oranını (gear ratio) koruduğunuz sürece kullanabilirsiniz , vites oranları için yakın zamanda ölen bisiklet bilgesi diyebileceğimiz sheldon brown' un web sayfasında hesaplayıcılar var, (ayrıca tüm diğer konular içinde inanılmaz bir kaynak. ) www.sheldonbrown.com
 
@sonay eruz

Dediğin tarz bisikletlere "Time Trial" deniyor. Bunların kadrolarından (özellikle klasik olarak) Türkiye'de bulmak çok zor; ama imkansız değil.. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=45402
Söylendiği gibi de normal bisiklete 650c ön teker takmakla bitmiyor iş..
Ama zaten anladığım kadarıyla sen kadroyu bulmuşsun; o zaman bir problem kalmıyor. Kadroda önemli olan arka dropout'ların yatay olması.. (verdiğin link'teki gibi)

Sele Brooks Swallow: forumdan Ahmet (miura) titanyum modelini satıyordu. Bir aratıver, çıkacaktır. Sele benim bisiklettekinin aynısı (Avatarımda olan..) ama benimki kromajlı çelik; titanyum modeli çok daha hafif.

Burada ikinci bir yol ayrımı var; bisikleti klasik parçalarla mı toplayacaksın, yoksa yeni parçalarla mı? (bu arada zaten verdiğin linkteki bisiklet büyük ihtimalle çok eski değil; 90'lardan gibi) Klasik parçaları Türkiye'de bulman zor, ama yurtdışından getirebilirsin, sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonay eruz
@burcak

bulduğum kadro resimde gönderdiğime sadece genel açılar olarak benziyor.boruların kesiştiği yerler resimdeki gibi akışkan değil, geçmeli de değil. (link) yeşil rollfast gibi... herneyse 15 güne alıcam kadroyu foto çekerim. dropout tam olarak neresi? aynakol göbeğinden arka tekerleğe giden kısım mı ?

sele brooks değil de era olucak arkadaşımın azerbaycandan getirdiği rus üretimi...

eski tarz seviyorum. bisikletin marka ve yılını öğreneyim ona göre davranıcam sanırım...

almadan önce bunları öğrenicem... bir de çatal aralık mm lerini... vuruk olmadığından emin olucam... başka bakmam gereken 1 şi var mı ?
 
@sonay eruz

Önceki resimdeki Moser kadronun borular kaynaklanıp hafif taşlanmış zannedersem; yeşil kadronun boruları "fillet brazed" gibi görünüyor; eski Schwinn'lerdeki gibi.. ama emin olmak zor. Bu arada ilk gönderdiğin resimdeki Moser 90'lardan gibi.. Süper bişey!

Dropout; arka çatalın iki ucundaki, arka tekerin oturduğu kulakçıklardır. Yeni bisikletlerde droput'lardaki teker mili yuvaları aşağı doğrudur ve tekerde herhangi bir ayara izin vermez. Fixed gear bisikletlerde arka tekeri ayarlayabilmen lazım. Eski tip yol bisikletlerinde bunlar moser'deki gibi yataya yakındır; bunlardan fixed gear olur. (Fixed gear bölümünde açılmış diğer konularda ayrıntılı tarifleri vardı, oralardan bakabilirsin; zaten fazla konu yok)

Kadro ne malı? Sele gibi o da Rus yapımıysa garip standartları olabilir. Orta göbek, furş takımı dişlerinin hangi standartta olduğu önemli. İngiliz standardı çok yaygın; zaten ISO ile aynı. İtalyan veya Fransız ise dışarıdan getirmek gerek, burada bulmak zor. Bunlardan başka bir standarttaysa uğraşman gerekebilir.

Ön çatal aralığı 100mm olması muhtemel; arka da 126mm olur en yaygın olarak. Fixed'e çevirmek için arka tarafa 120mm'lik pist göbeği takmak lazım ki iki adet 3mm pul ekleyerek bu mümkün. Ama arka çatal 120'den daha dar ise arka göbek bulmak çok zor olur. Böyle garip standartlarda olan eski bisikletler olduğunu biliyorum; eski Japon pist bisikletleri öyleymiş mesela..
 
  • Beğen
Tepkiler: sonay eruz
Bence Time Trail ise 130mm 'de olabilir arda drop'lar... (Kasetli kullanılmış olabilir zamnında , 8'li sistem)
Ama dediğiniz gibi - 120mm'lik gönekleride aparatlarıyla alarak uzatmak mümkün, Formula göbeklerde bunu beraberinde sipariş verebiliyorsunuz...

Ön çatal'ın 100mm dışında bir ölçüye sahip olması çok zor ama uçuk ölçülere sahip bir kadroysa mümkün tabiki...

Birde şöyle bir ayrıntı var ; ön jantımız 26'' ve buna iç lastik bir nebzede (bir dönem yeşil bisiklette bulunabiliyordu) dış lastik bulmak imkansız...Türkiyede imkansız tabiki , Ebay'de 20 - 25 USD gibi fiyatlara dış lastik bulunabilir rahatlıkla...

Sonuç olarak resimleri görelim - İstanbul camiasında bir fixed daha oluversin.

Burçak Bey'de yardımcı olurlar sanırsam ?
 
  • Beğen
Tepkiler: sonay eruz
@buckley

Olabilir, arka çatalda ölçüler çok çeşitli.. 120'den aşağı olmadıkça rahat yapılır. Aslında 120'nin az altında bile olsa çatalı hafif açarak yine takılabilir arka göbek.
Evet, ön jant lastik'te yurtdışından olacak malesef bu ölçüler.
Bu arada 26" 28" notasyonu aslında farklı teker ölçülerini ifade ediyor ;) Doğrusu ön 650c ve arka 700c olacak; parçaları alırken problem çıkmasın.

Evet, kadro vs gelince paylaşın, görmek isteriz
 
  • Beğen
Tepkiler: sonay eruz
eveeet... İlk bulduğum kadrodan ekonomik açıdan vazgeçtim. Sonra Dawes lightning buldum ve aldım. Kadro boyu da 54 yanlş ölçmediysem... sanırım aynakol u değiştirmem lazım daha küçük ve kısa olmalı? sağlıklı ve güzel bi hale getirmek için yavaş yavaş toplicam. Şimdiden yardımlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim610.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim611.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim612.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim615.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim616.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/resim617.jpg
 
Aynakol'un yaprakları perçinli değil gördüğüm kadarıyla.
Büyük yaprağını çıkararak rahatlıkla kullanabilirsiniz , kol uzunluğunu bilemiyorum - 175mm olabilir.
Spor amaçlı binmeyeceksiniz zaten kol uzunluğu problem yaratan bir ayrıntı değil.

Boyaya ihtiyacı var - yada yok :)

Fixed göbeğinizi (eğer arka çatal aralığı kurtarıyorsa) arka jant'a ördürüp işi
bitirebilirsiniz...
Hayatta kalmak için ön fren takmanızda fayda var...

Kolay gelsin...
 
Tatilin gelmesiyle süreç hızlandı. Topladım bitti. Tam istediğim parçaları bulmakta zorluk çektim özellikle aynakol ama en uygun bulduğum parçaları alıp bu hale getirdim. Bu güne kadar kadronun yüzeyini temizledim paslı olan bölgeleri tmizledim zımparaladım bütün kablo geçen halkalardan ve çıkıntılardan kurtuldum ve mat siyaha boyadım. Elimdeki parçalarla montajı yapıp bitirdim.

(link)

(link)

(link)


(link)

boya öncesi yüzey pürüzsüzlüğü ve kusursuzluğu konusunda çok uğraştım metalle
 
biraz garip bi şekilde yükledim foto kusura bakmayın bulamadım eski yüklediğim yolu... sanırım yaşadığım en gıcık sorun kadronun, dropoutu kranka bağlayan bölümün açısı... kısacası yere yakınlığı. Başta elimde olan 170 lik kol uzunluğu olan aynakolu kullanmayı planlıyordum ancak yere yakınlığını farkedince vaz geçtim. Dönüşlerde yere değme tereddütü kafamda kalsın istemiyorum.

[]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.15e69d56d9.jpg[/url

(link)
 
şuandaki hali...dişli oranım 16 40 kol uzunluğu 140 (165 ararken...)


(link)

(link)

(link)


(link)

(link)

(link)
 
Güzel olmuş baya, Dawes un çelik touring kadroları çok sağlam. Bu da onlardan sanırım. Hayırlı olsun :)
 
Geri