@sonay eruz
Önceki resimdeki Moser kadronun borular kaynaklanıp hafif taşlanmış zannedersem; yeşil kadronun boruları "fillet brazed" gibi görünüyor; eski Schwinn'lerdeki gibi.. ama emin olmak zor. Bu arada ilk gönderdiğin resimdeki Moser 90'lardan gibi.. Süper bişey!
Dropout; arka çatalın iki ucundaki, arka tekerin oturduğu kulakçıklardır. Yeni bisikletlerde droput'lardaki teker mili yuvaları aşağı doğrudur ve tekerde herhangi bir ayara izin vermez. Fixed gear bisikletlerde arka tekeri ayarlayabilmen lazım. Eski tip yol bisikletlerinde bunlar moser'deki gibi yataya yakındır; bunlardan fixed gear olur. (Fixed gear bölümünde açılmış diğer konularda ayrıntılı tarifleri vardı, oralardan bakabilirsin; zaten fazla konu yok)
Kadro ne malı? Sele gibi o da Rus yapımıysa garip standartları olabilir. Orta göbek, furş takımı dişlerinin hangi standartta olduğu önemli. İngiliz standardı çok yaygın; zaten ISO ile aynı. İtalyan veya Fransız ise dışarıdan getirmek gerek, burada bulmak zor. Bunlardan başka bir standarttaysa uğraşman gerekebilir.
Ön çatal aralığı 100mm olması muhtemel; arka da 126mm olur en yaygın olarak. Fixed'e çevirmek için arka tarafa 120mm'lik pist göbeği takmak lazım ki iki adet 3mm pul ekleyerek bu mümkün. Ama arka çatal 120'den daha dar ise arka göbek bulmak çok zor olur. Böyle garip standartlarda olan eski bisikletler olduğunu biliyorum; eski Japon pist bisikletleri öyleymiş mesela..