five
Part time turcu
- Kayıt
- 29 Temmuz 2005
- Mesaj
- 1.453
- Tepki
- 3.961
- Yaş
- 52
- Şehir
- İstanbul-Bostancı
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Merhaba,
Yeni bisikletimi (Giant x-sport 0) aldıktan ve sadece eve getirip daha sonra da 30 Km'lik bir deneme sürüşü yaptıktan sonra asıl tur için antreman yapacak bir fırsat kollamaya başlamıştım. Hem yeni aleti daha yakından tanıyacak hem de uzun zamandır uzun mesafe kat etmediğim için kendimi test edebilecektim. Ayrıca, daha önce aynı yolu eski bisikletimle geçtiğim için de 26" ve 28" arasındaki farkı yol üzerinde görebilecektim.
Tur güzergahımız (iki kişiyiz) , bir aksilik yaşanmazsa, Antalya-Antakya olacak. Süremiz de 1 hafta (hafta sonları ile 9 gün). Bu sürede, özellikle Alanya-Silifke arası rampalarda, bacaklarımıza epeyce iş düşeceği için antremanı da (bizim için) biraz zorlayıcı hale getirmeye karar verdim. Belirttiğim gibi, daha önce 2 günde gidip geldiğimiz yolu 1 günde kat etmeye çalışacaktık. Yinde de yanımıza hava durumuna ve gece (pansiyonda) konaklamaya uygun malzemeler aldık. Yeni bisiklete henüz bagaj almadığımdan yola sırt çantası ile çıktım. Ama umduğum kadar zorlanmadığımı belirtmeliyim. Ekstra bir yorgunluk oluşturmadı sırt çantası bende.
Daha önceki turda (Bostancı'da oturuyorum) Pendik'ten başlamak ve ilk hızlı feribotu yakalamak için çok erken kalkmıştık. (05:50'de hareket) Bu sefer uykudan feragat etmeden ve feribotu yakalama telaşına girmeden Bostancı-Yalova deniz otobüsü ile karşıya (Yalova'ya) geçtik.Bu, bizim için 1 saatlik bir gecikme demekti. Fatih (tur arkadaşım), hedefimizi saat 14:00'te İznik'te olmak şeklinde revize etti. İlk haliyle saat 13:00'tü hedef.
Yalova'dan hemen sonra Süpürgelik rampasına tırmanmaya başladık. İşte tam burada yaşadığım farkı anlatmam gerekiyor. Aslında çok parametre (28" farkı, daha ince (35) lastik farkı, alüminyum kadronun hafifliği, component'ların (XT-SLX) süper çalışması) var ama kondisyonumun düşük olacağını da dikkate aldığım halde eskisine göre çok daha hızlı yol aldığımı hissediyordum. Nerdeyse hiç durmadan rampayı tamamlayabileceğimi (ki 2-3 kez durdum) düşündüm. Süpürgelik rampasının sonuna da bu şekilde çok daha çabuk varmıştık. Varmıştık diyorum çünkü Fatih'in de önceki turdaki bisikleti çift amortisörlü bir Bianchi'ydi. Ama o da bir yıl sonra değiştirip bir Trek 6500 D almıştı. Sonuçta ikimiz de daha "hafif" olan bisikletlerin farkını görmüştük.
Orhangazide bir çorba-kahvaltı molası verdikten sonra güney yoluna yöneldik.
Dönerken daha yorgun olacağımız düşünerek gölün güneyinden gidip kuzeyinden dönmeye karar vermiştik. Narlı rampası da, daha önce ters istikamette geldiğimiz halde, düşündüğümüz kadar yorucu olmadı.
Tam hedeflediğimiz saatte (14:00) İznik'teydik. Yol boyunca hava harikaydı. İznik'in meşhur köftesini yedikten sonra artık kesinlikle geri dönebileceğimizi düşündüğümüz için fazla oyalanmadan yol çıktık. Pendik'e son feribot 21:30 civarıydı ama bir 19:20'deki Bostancı deniz otobüsünü gözümüze kestirmeye başlamıştık. "Olursa..." diyorduk, "Yetişebilirsek...".
Yetişemedik tabi Bunda da en büyük etken dönüşte Orhangazi'de yediğimiz fırından yeni çıkmış kaymaklı ekmek kadayıfı olmuştu. Deniz otobüsü kaçmıştı ama buna değmişti. 20:15 Pendik feribotunu yakaladık ve aldığımız kalorileri de hem rampada hem de Pendik-Bostancı sahilinde yaktık. Saat : 22:30'da evlerimizdeydik.
Bir günlük mesafe rekorumu da böylece kırmış oldum. (Önceki : 143 Km.)
Asıl tura kadar en azından bir tane daha bu çapta bir antreman gerekiyor bize. Ama pek de vakit yok açıkçası. Yapabilirsek onu da size aktarırım.
Son söz : 28" 'leri tur meraklılarına şiddetle tavsiye ederim.
Tur güzergahı : Bostancı - Yalova - Orhangazi - İznik (Güney) - İznik (Kuzey) - Orhangazi - Yalova - Pendik - Bostancı = 155 Km.
Sigma BC 906 verileri
Çıkış : 07:20 (Bostancı)
Varış : 22:30 (Bostancı)
Mesafe : 155 Km.
Yolda Geçen Zaman : 08:30
Ortalama Hız : 18:15
Maksimum Hız : 62.87 Km/s
Hepinize kazasız turlar dilerim.
five
Yeni bisikletimi (Giant x-sport 0) aldıktan ve sadece eve getirip daha sonra da 30 Km'lik bir deneme sürüşü yaptıktan sonra asıl tur için antreman yapacak bir fırsat kollamaya başlamıştım. Hem yeni aleti daha yakından tanıyacak hem de uzun zamandır uzun mesafe kat etmediğim için kendimi test edebilecektim. Ayrıca, daha önce aynı yolu eski bisikletimle geçtiğim için de 26" ve 28" arasındaki farkı yol üzerinde görebilecektim.
Tur güzergahımız (iki kişiyiz) , bir aksilik yaşanmazsa, Antalya-Antakya olacak. Süremiz de 1 hafta (hafta sonları ile 9 gün). Bu sürede, özellikle Alanya-Silifke arası rampalarda, bacaklarımıza epeyce iş düşeceği için antremanı da (bizim için) biraz zorlayıcı hale getirmeye karar verdim. Belirttiğim gibi, daha önce 2 günde gidip geldiğimiz yolu 1 günde kat etmeye çalışacaktık. Yinde de yanımıza hava durumuna ve gece (pansiyonda) konaklamaya uygun malzemeler aldık. Yeni bisiklete henüz bagaj almadığımdan yola sırt çantası ile çıktım. Ama umduğum kadar zorlanmadığımı belirtmeliyim. Ekstra bir yorgunluk oluşturmadı sırt çantası bende.
Daha önceki turda (Bostancı'da oturuyorum) Pendik'ten başlamak ve ilk hızlı feribotu yakalamak için çok erken kalkmıştık. (05:50'de hareket) Bu sefer uykudan feragat etmeden ve feribotu yakalama telaşına girmeden Bostancı-Yalova deniz otobüsü ile karşıya (Yalova'ya) geçtik.Bu, bizim için 1 saatlik bir gecikme demekti. Fatih (tur arkadaşım), hedefimizi saat 14:00'te İznik'te olmak şeklinde revize etti. İlk haliyle saat 13:00'tü hedef.
Yalova'dan hemen sonra Süpürgelik rampasına tırmanmaya başladık. İşte tam burada yaşadığım farkı anlatmam gerekiyor. Aslında çok parametre (28" farkı, daha ince (35) lastik farkı, alüminyum kadronun hafifliği, component'ların (XT-SLX) süper çalışması) var ama kondisyonumun düşük olacağını da dikkate aldığım halde eskisine göre çok daha hızlı yol aldığımı hissediyordum. Nerdeyse hiç durmadan rampayı tamamlayabileceğimi (ki 2-3 kez durdum) düşündüm. Süpürgelik rampasının sonuna da bu şekilde çok daha çabuk varmıştık. Varmıştık diyorum çünkü Fatih'in de önceki turdaki bisikleti çift amortisörlü bir Bianchi'ydi. Ama o da bir yıl sonra değiştirip bir Trek 6500 D almıştı. Sonuçta ikimiz de daha "hafif" olan bisikletlerin farkını görmüştük.
Orhangazide bir çorba-kahvaltı molası verdikten sonra güney yoluna yöneldik.
Dönerken daha yorgun olacağımız düşünerek gölün güneyinden gidip kuzeyinden dönmeye karar vermiştik. Narlı rampası da, daha önce ters istikamette geldiğimiz halde, düşündüğümüz kadar yorucu olmadı.
Tam hedeflediğimiz saatte (14:00) İznik'teydik. Yol boyunca hava harikaydı. İznik'in meşhur köftesini yedikten sonra artık kesinlikle geri dönebileceğimizi düşündüğümüz için fazla oyalanmadan yol çıktık. Pendik'e son feribot 21:30 civarıydı ama bir 19:20'deki Bostancı deniz otobüsünü gözümüze kestirmeye başlamıştık. "Olursa..." diyorduk, "Yetişebilirsek...".
Yetişemedik tabi Bunda da en büyük etken dönüşte Orhangazi'de yediğimiz fırından yeni çıkmış kaymaklı ekmek kadayıfı olmuştu. Deniz otobüsü kaçmıştı ama buna değmişti. 20:15 Pendik feribotunu yakaladık ve aldığımız kalorileri de hem rampada hem de Pendik-Bostancı sahilinde yaktık. Saat : 22:30'da evlerimizdeydik.
Bir günlük mesafe rekorumu da böylece kırmış oldum. (Önceki : 143 Km.)
Asıl tura kadar en azından bir tane daha bu çapta bir antreman gerekiyor bize. Ama pek de vakit yok açıkçası. Yapabilirsek onu da size aktarırım.
Son söz : 28" 'leri tur meraklılarına şiddetle tavsiye ederim.
Tur güzergahı : Bostancı - Yalova - Orhangazi - İznik (Güney) - İznik (Kuzey) - Orhangazi - Yalova - Pendik - Bostancı = 155 Km.
Sigma BC 906 verileri
Çıkış : 07:20 (Bostancı)
Varış : 22:30 (Bostancı)
Mesafe : 155 Km.
Yolda Geçen Zaman : 08:30
Ortalama Hız : 18:15
Maksimum Hız : 62.87 Km/s
Hepinize kazasız turlar dilerim.
five