18 Nisan 2009 İznik Göl Turu (Antreman)

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.961
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba,
Yeni bisikletimi (Giant x-sport 0) aldıktan ve sadece eve getirip daha sonra da 30 Km'lik bir deneme sürüşü yaptıktan sonra asıl tur için antreman yapacak bir fırsat kollamaya başlamıştım. Hem yeni aleti daha yakından tanıyacak hem de uzun zamandır uzun mesafe kat etmediğim için kendimi test edebilecektim. Ayrıca, daha önce aynı yolu eski bisikletimle geçtiğim için de 26" ve 28" arasındaki farkı yol üzerinde görebilecektim.

Tur güzergahımız (iki kişiyiz) , bir aksilik yaşanmazsa, Antalya-Antakya olacak. Süremiz de 1 hafta (hafta sonları ile 9 gün). Bu sürede, özellikle Alanya-Silifke arası rampalarda, bacaklarımıza epeyce iş düşeceği için antremanı da (bizim için) biraz zorlayıcı hale getirmeye karar verdim. Belirttiğim gibi, daha önce 2 günde gidip geldiğimiz yolu 1 günde kat etmeye çalışacaktık. Yinde de yanımıza hava durumuna ve gece (pansiyonda) konaklamaya uygun malzemeler aldık. Yeni bisiklete henüz bagaj almadığımdan yola sırt çantası ile çıktım. Ama umduğum kadar zorlanmadığımı belirtmeliyim. Ekstra bir yorgunluk oluşturmadı sırt çantası bende.
Daha önceki turda (Bostancı'da oturuyorum) Pendik'ten başlamak ve ilk hızlı feribotu yakalamak için çok erken kalkmıştık. (05:50'de hareket) Bu sefer uykudan feragat etmeden ve feribotu yakalama telaşına girmeden Bostancı-Yalova deniz otobüsü ile karşıya (Yalova'ya) geçtik.Bu, bizim için 1 saatlik bir gecikme demekti. Fatih (tur arkadaşım), hedefimizi saat 14:00'te İznik'te olmak şeklinde revize etti. İlk haliyle saat 13:00'tü hedef.
Yalova'dan hemen sonra Süpürgelik rampasına tırmanmaya başladık. İşte tam burada yaşadığım farkı anlatmam gerekiyor. Aslında çok parametre (28" farkı, daha ince (35) lastik farkı, alüminyum kadronun hafifliği, component'ların (XT-SLX) süper çalışması) var ama kondisyonumun düşük olacağını da dikkate aldığım halde eskisine göre çok daha hızlı yol aldığımı hissediyordum. Nerdeyse hiç durmadan rampayı tamamlayabileceğimi (ki 2-3 kez durdum) düşündüm. Süpürgelik rampasının sonuna da bu şekilde çok daha çabuk varmıştık. Varmıştık diyorum çünkü Fatih'in de önceki turdaki bisikleti çift amortisörlü bir Bianchi'ydi. Ama o da bir yıl sonra değiştirip bir Trek 6500 D almıştı. Sonuçta ikimiz de daha "hafif" olan bisikletlerin farkını görmüştük.
Orhangazide bir çorba-kahvaltı molası verdikten sonra güney yoluna yöneldik.
Dönerken daha yorgun olacağımız düşünerek gölün güneyinden gidip kuzeyinden dönmeye karar vermiştik. Narlı rampası da, daha önce ters istikamette geldiğimiz halde, düşündüğümüz kadar yorucu olmadı.
Tam hedeflediğimiz saatte (14:00) İznik'teydik. Yol boyunca hava harikaydı. İznik'in meşhur köftesini yedikten sonra artık kesinlikle geri dönebileceğimizi düşündüğümüz için fazla oyalanmadan yol çıktık. Pendik'e son feribot 21:30 civarıydı ama bir 19:20'deki Bostancı deniz otobüsünü gözümüze kestirmeye başlamıştık. "Olursa..." diyorduk, "Yetişebilirsek...".
Yetişemedik tabi :) Bunda da en büyük etken dönüşte Orhangazi'de yediğimiz fırından yeni çıkmış kaymaklı ekmek kadayıfı olmuştu. Deniz otobüsü kaçmıştı ama buna değmişti. 20:15 Pendik feribotunu yakaladık ve aldığımız kalorileri de hem rampada hem de Pendik-Bostancı sahilinde yaktık. Saat : 22:30'da evlerimizdeydik.
Bir günlük mesafe rekorumu da böylece kırmış oldum. (Önceki : 143 Km.)

Asıl tura kadar en azından bir tane daha bu çapta bir antreman gerekiyor bize. Ama pek de vakit yok açıkçası. Yapabilirsek onu da size aktarırım.

Son söz : 28" 'leri tur meraklılarına şiddetle tavsiye ederim.

Tur güzergahı : Bostancı - Yalova - Orhangazi - İznik (Güney) - İznik (Kuzey) - Orhangazi - Yalova - Pendik - Bostancı = 155 Km.

Sigma BC 906 verileri
Çıkış : 07:20 (Bostancı)
Varış : 22:30 (Bostancı)
Mesafe : 155 Km.
Yolda Geçen Zaman : 08:30
Ortalama Hız : 18:15
Maksimum Hız : 62.87 Km/s


Hepinize kazasız turlar dilerim.

five
 
Scudo

dbr

Üye
Kayıt
27 Aralık 2007
Mesaj
87
Tepki
113
Şehir
KOCAELİ
28" janta birde (700*23) tak birde öyle dene rampaları
 

ilyasss

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ekim 2007
Mesaj
907
Tepki
208
Şehir
BURSA
neden 23c ki eğer performans daha önemliyse 19c kullan..
güzel tur olmuş valla okuyunca bende uzun turları özlediğimin farkına vardım:D
ayaklarına sağlık..
 
  • Beğen
Tepkiler: five

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.961
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba,
Her zaman en incesi en iyidir, diye düşünmüyorum. Bozuk yol şartlarında 35 de iyi performans veriyor. Hatta Scott Sportster P1'de 37'lik lastik vardı. O bile oldukça iyi görünüyordu :)

Yorumlarınız için teşekkür ederim.


Kazasız turlar
five
 

dbr

Üye
Kayıt
27 Aralık 2007
Mesaj
87
Tepki
113
Şehir
KOCAELİ
Her hangi bir şeyi kanıtlamak için önermemiştim.Ben hobi bisikletçisiyim .Daha önce dağ bisikleti kullanıyordum ,şehir tur bisikletine geçtim üzerindeki lastikler tırtıllı idi onları mıchelın 700*30c ile değiştirdim daha rahat oldu beni daha az yordu aradaki farkı yolda kullandım.Bu son yarışda beni gaza getirdi .Bu 700*23 leride çok merak ediyordum ,bir hamleyle satın aldım.Bir vites çaptan bir viteste lastik genişliğinden iki vites fark etti.Daha once gezdigim etapın ortalama hızı yükseldi vede yorulmadım ,daha fazla gezebilme kapasitem artmış oldu.Eve dönüşte rampa çıkıyorum onuda daha rahat bir şekilde çıktım.Farklı bir duygu yaşadıgım için onu sizinle paylaşmak istedim.





(link)




(link)
 

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.961
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tabi ki kanıtlamak değil. Tercih meselesi. Ben de daha önce, özellikle Trek 7.x serisindeki, daha ince lastikleri incelemiştim. Salt asfalt kullanımında bile Türkiye yolları için ince olabileceğini düşünmüştüm. Turlarda, zaman zaman asfalt şartlarının dışındaki yollara girebiliyoruz. Tur/hibrit formundaki modellere ve ön amortisöre yönelmemdeki en önemli neden de bu oldu.
Ben de çap ve lastik ebadının sonuçları hakkında size katılıyorum. Daha uzun mesafe (mesela 200+ Km.) yapabileceğimi düşünmeye başladım. Ama kat etmeyi düşündüğüm yollar için de bu ebadın (35) yeterli olacağını düşünüyorum. Belki bir Avrupa turu :) için daha ince lastiğe yönelebilirim.
Yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.
Bisikletiniz Magura frenli olduğuna göre Corratec x-vert (eski X-trail) cross country kullanıyorsunuz. Ben de bu modele uzun süre bakmış ve hatta 2008 sonlarında almaya karar vermiştim. Memnun musunuz ? Sizin izlenimleriniz nedir ?

Selamlar

five
 

dbr

Üye
Kayıt
27 Aralık 2007
Mesaj
87
Tepki
113
Şehir
KOCAELİ
Merhaba Corratect'ten gayet memnunum.Önce frenlerden başlıyalım .Aşagıdaki linklerde göreceğin gibi benim kilo biraz fazla,bu kilo ile beni gayet başarılı bir şekilde durdura biliyor,durmayacak diye bir teredüt yaşamıyorum.Dolaştığımız yerlerden dolayı frenleri sık kullanmaktan vede benim kilodan fren lastikleri biraz çabuk aşındı.Normal kiloda bu kadar olmaz sanırım.Bu güven hissine o kadarda olsun .Turdaki diğer arkadaşlarda benim yüzümden 28" geçtiler.Biri Corratec diğeride Trek 7.5 fx aldı .Onlar düz maşayı tercih ettiler.Gerçi bende genellikle kilitli kullanıyorum.İnce lastikleri yeni taktım turda nasıl davranır sonra belli olacak.Diğer bisikletlerle kıyaslama imkanım daha olmadı.Düz maşaları denedikten sonra anlatabilirim.Onlar denedikten sonra 28 lere geçmişlerdi.




(link)



(link)
 

jamesjoice

Daimi Üye
Kayıt
18 Aralık 2007
Mesaj
260
Tepki
301
Şehir
Bursa
Güzel bir tur olmuş. Uzun tur hesapları için de iyi bir deneyim. Detaylar için ayrıca teşekkür ediyorum.
Yakında Bursa-İznik tur planımız var. Bir güne 140 km'lik inişli çıkışlı etabı sığdırmanız da güzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: five