Eskişehir'de Çivili Lastik Yaptık

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
Eskişehir'in her yerini sarmış olan karda ve devamında gelecek olan buzda güvenliği sağlamak için, ayrıca bu hava koşullarında gezi falan düzenleyemediğimizden dolayı bari yine toplanalım da bu sefer bir işe yarayalım diyerek bu pazar hep birlikte çivili lastik yaptık. Böylesine zahmetli bir işin bu kadar eğlenceli olabileceğini pek düşünmezdim, fakat umduğumdan da eğlenceli bir etkinlik oldu :) Sözü daha fazla uzatmıyorum, buyursunlar efendim ;)

Artık klasikleşmiş bir şekilde, yine Vilayet'in önünde toplanıyoruz. Alper kardeşimiz sağ olsun, gayet profesyonel bir fotoğraf makinesi getirdiğini müjdeleyerek günümüzün güzel geçeceğini garanti ediyor. İşte buluşma anından bir kaç kare:

(link)

Sıradışı kişiliğim bu karede de kendini ele vermiş, nedense grupla tamamen alakasızmış gibi durmuşum... Halbuki onca insanı oraya toplayan kişi bizzat benim :)

(link)

Selçuk Bey'ciğim yine o acayip pozlarından birini vermiş :D

(link)

Bize apartmanının garajının kapılarını açan Yiğit'e, ve orada canımız çıkarken kek ve çay servisiyle yüzümüzü güldüren annesine bir kez daha teşekkürler

(link)

(link)

Sedona X11'e kısa bir test sürüşü yaptıktan sonra, hareket ediyoruz...

Sabah ben, Uğur ve Yiğit pazar günü açık olan hırdavatçıları dolaşıp biraz piyasa araştırması yapmıştık, herkesi topladıktan sonra içimize en çok sinen hırdavatçıya uğrayıp alışverişimizi yaptıktan sonra Yiğit'lerin garaja geliyoruz ve hazırlıklarımızı yapıp, asıl toplanış amacımız olan operasyona başlıyoruz... Artık yeterince meraklandıysanız, buyrun size resimler...

(link)

Kullanacağımız vidalar işte bunlar... Çalışacak herkes bunlardan ceplerine dolduruyor ve tornavidaları ellerine alıp, başlıyorlar delmeye...

(link)

Lastikleri delmek için çivi kullanmamız önerilmişti, bizse lastiği ters yüz edip sert bir zemine bastırdığımızda dişlerin çukur şeklinde kendilerini belli ettiklerini keşfettik ve matkap uçlu vida kullandığımız için çiviye ihtiyaç duymadık. Sonuç da gayet başarılı oldu...

(link)

(link)

Zaman ilerledikçe, lastikler üzerindeki vidaların sayısı da artıyor.

(link)

(link)

Bendeniz de kendi çivili lastiğimi yapmayı bir sonraki seneye ertelemiş olsam da; boş durmayıp Onur Abi'nin arka lastiğe başlıyorum...

(link)

Bir ara, çiviyle delmenin nasıl olacağını merak edip deniyoruz. Sonuçta görüyoruz ki, her defasında tek bir vidayı takmaya harcadığımız zamanın yaklaşık 1 buçuk katını sırf çiviyi çakıp geri çıkartmak için harcıyoruz. Böylece çekiç ve çiviye sonsuza kadar elveda deyip, vidalarla aynen devam ediyoruz ;)

(link)

Uzun uğraşlardan sonra, nihayet lastiklerden biri bitmek üzere :)

(link)

Ve bitti...

(link)

Çivileri biten lastiğin iç kısmına, mtbtr'de bahsi geçen ve uzun aramalar sonucunda bulabildiğimiz kumaş elyaflı bandı sarmaya başlıyoruz. Böylece lastiği şişirdiğimizde, vida başları iç lastiği patlatmayacak...

Bu arada bütün gün amele gibi tornavida çevirmeyeceğimizi söylemiştim ;) Çaylar geliyor ve ortalık şenleniyor :) Yanında fırından yeni çıkmış taptaze kek ve Selçuk ile Zafer eşliğinde gittiğimiz fırından aldığımız pohaçalar eşliğinde tabii ki :)

(link)

(link)

Toz toprak içinde, evimizin konforundan çok uzaktayız, ama mutluyuz sanki :)

(link)

En azından Onur Abi mutlu :D

(link)

Ve işte sonuç... İşi bitmiş lastiği şişirip bisiklete takıyoruz, gece karanlığında karların üzerindeki lastiğin çivileri ışıl ışıl parlıyor...

(link)

Bu arada insanlar çalışırken, her şeye muhalefet olanlar da vardı aramızda :D Selçuk Bey'ciğim sağ olsun sözünü tuttu ve beni bir an bile yalnız bırakmadı. Sen koca etkinliği organize et, her şeyi en ince ayrıntısına kadar planla, gel gelelim sonuç:

(link)

İşte hiç bir şeyi beğenmeyen Selçuk Bey, elindeki çekiçle organizatöre tepkisini belirtirken... Tabii bu arada karnının aç olduğunu da unutmayalım :D

(link)

Vay sen misin benimle uğraşan, ben de Selçuk'un elinde çay tepsisi olmasını fırsat bilerek onunla uğraşıyorum. Nasıl olsa elinde hassas bir yük var, karşılık veremez :D

(link)

Bu pozun çekildiği anı bile hatırlamıyorum, artık o sırada kim bilir aklım neredeydi :)

(link)

Ve işte çivili lastiğin en büyük tehlikesi... Onur abi, bitirdiği lastiği janta geçirirken bir anlık dalgınlık sonucunda alnında bir çizik oluşuyor. Neyse ki ciddi bir durum yok...

(link)

Garajdan ayrılmamıza az bir zaman kala, Selçuk Bey bir arkadaşından ödünç aldığı mtb ile poz veriyor ve ortaya bu hoş kare çıkıyor...

(link)

Bir de 3 kişiyle poz alıyoruz, ve artık toparlanıp garajdan ayrılıyoruz. Arka lastikler yarım kaldı, biz de onları çantaya atıp sadece ön lastikler çivili olarak yola çıktık. Zaten koca garajda sadece 3 kişiye lastik yaptık, hepimiz işin bir ucundan tutsak da zamanımız ancak buna yetti...

Çivili lastiklerin kendine has sesi eşliğinde, tekrar Vilayet'e geliyoruz. Belediyenin süsleme ekibi sağ olsunlar, tramvay yollarının kesiştiği alandaki direğin etrafını ışıklı kablolarla donatmışlar ve ortaya çok hoş bir görüntü çıkmış. Biz de fırsatı kaçırmayıp, bu süslemenin altında eşine az rastlanır karelere imza atıyoruz :)

(link)

(link)

Bu resimler forumda yerini aladursun, diğerlerini kendimize sakladık :D

Böylece, bir etkinliğin daha sonuna gelmiş olduk... Katılan herkese sonsuz teşekkürler, çivili lastik yapmak hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı :) (Sanki hep yaptığımız şey de, neyse :D)

Özel teşekkürler:

Alper: Fotoğraf makinesini getirdiği için
Yiğit: Apartmanının garajını bizlere açtığı için
Yiğit'in annesi: Tavşan kanı çaylar ve sıcacık kek için
Zafer ve Selçuk: Fırından aldığımız pohaçalar için
Uğur: Pratik zekası ve bilgileri sayesinde, başımıza iş açabilecek bir çok sorunu daha oluşmadan engellediği için
mtbtr editörleri: Bu organizasyonun yapılmasına teorik bilgi açısından zemin hazırladıkları için
Selçuk Bey'ciğim: Bütün gün dibimden ayrılmayıp, organizasyonun her aşamasında bir kusur bulduğu ve bir sonraki organizasyonlarımın daha iyi olmasına imkan sağladığı için (Gerçi böyle bir şeye de pek ihtiyacım yoktu ya, neyse :D)

Bu harika ekibe bir kez daha teşekkür ederim. Siz olmasaydınız bunların hiç biri olmazdı. Bir sonraki etkinlikte görüşmek üzere...
 
Scudo

Nedret Günaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ocak 2007
Mesaj
4.626
Tepki
3.629
Şehir
Avrupa Yakası
@by tasiyici

bende bunu merak ettim açıkçası,karda çekişi arttırmak adına olumlu bir çalışma ama karsız bölgelerde verimliliği nasıldır.

sizlerden gelen uygulaması yapılmış olan çalışmanın neticesinde uludağ tırmanışı ve inişinde bu yöntemi uygulayacağım.
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
çivili lastikleri bizzat ben kullanmadım, fakat anladığım kadarıyla asfalt üzerindeki kullanımda da öyle büyük bir sıkıntı yaratmıyor. tek sorun sesi, zincir takmış araba gibi ses çıkartırken trafiğe kapalı alanda yayaların arasında ilerlemek pek olağan bir durum değil tabi :)

frenleme kapasitesi sert zeminde kesinlikle çok başarılı. sadece ön lastikler çivili olduğu için o şekilde denedik, ve gördük ki hem asfaltta hem de buzda ön tekerlek neredeyse hiç kaymadan bir anda duruyor. ayrıca virajlarda da hiç bir şekilde sorun çıkarmıyor. sadece yumuşak kar üzerinde çivi falan fark etmiyor, o tür zeminlere dikkat...
 

semıh gunay

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2006
Mesaj
837
Tepki
392
@cESk_

yok yha ben ne yapıyorum kı sıze ogretıyım.sızde yaza kadar gelıstırısenız beraber surmek nasıp olur ıns.mosso lu felan ark vardı orda o devam edıo mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: RECEP İŞLEK

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
Selamlari,
Sağlam bir iş çıkarmışsınız. Tebrik ederim ;) Bende kar üzerinde çekişi arttırmak için arka tekere kalın iple bir çalışma yapmıştım. Kullandığım fren v fren olunca biraz ince işçilik gerekmişti. İstediğim verimi tam olarak alamasamda uğraşması bile çok zevkliydi.

Sizlerin fotoğraflarından da arkadaş ortamı, çay ve kek'i görünce imrenmeden edemedim. Mekan neresi olursa olsun o ortam hiç bişeye değişilmez. Güzel günler sizinle olsun ;)
 

kont26

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2006
Mesaj
273
Tepki
95
Şehir
eskişehir
güzel bi etkinlik olmuş.tebrikler.bende daha once bunu yapmayı dusunmustum ama benden daha cabuk dawranan Emre Ede arkadasımın vıdaların ıc kısımlarının uzun faalıyetlerde iç lastıgı kestıgını uzun mesafede kullanıslı olmadıgını bı cozum dusundugunu soylemıstı we vaz gecmıstım.lastıklerın ıcıne cektıgınız bantlar yeterlı oldumu ıc lastıklerı korumak ıcın ?
 
  • Beğen
Tepkiler: RECEP İŞLEK

Aytekin Erzan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Kasım 2008
Mesaj
1.560
Tepki
2.086
@Nedret Günaydın

ben arkadaşlara yazmış birçift ödünç istemiştim uludağ için onların tecrübelerine dayanarak bizde deneyebiliriz birde tırmanışın n ayrıntılarını yazın artık rota falan
 
  • Beğen
Tepkiler: RECEP İŞLEK

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
@kont26

bantların ne kadar işe yaradığını henüz bilmiyoruz, zaman içinde çıkabilecek sorunları sizinle paylaşırız ;) banttan çok daha güvenilir bir yöntem de, eski bir iç lastiği kesip baliyle yapıştırmak. fakat bunu yapması çok uzun ve zahmetli bir iş, ayrıca zaten vidalar yüzünden iyice ağırlaşmış olan tekerlekte fazladan bir ağırlık daha oluyor. yine de uzun faaliyetler için uğraşmaya değer
 
  • Beğen
Tepkiler: RECEP İŞLEK

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
siz istersiniz de ben yapmaz mıyım :) aranızda bu tür ilginç fikirleri olanlar varsa bana söylesin, olabilecek bir şeyse yapalım ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: RECEP İŞLEK