Rahman Ketenciler
Daimi Üye
- Kayıt
- 25 Nisan 2007
- Mesaj
- 213
- Tepki
- 504
- Şehir
- Edirne/Keşan
08/03/08 tarihli Keşan - Adilhan gezi güzergahımız:
(Kırmızı renkli yol gidiş yolumuzu, turuncu renkli yol dönüş yolumuzu gösteriyor.)
(link)
foto1 ()
(link)
foto2 ()
(link)
foto3 ()
(link)
Gezi Notları:
İki hafta önce gerçekleştirdiğimiz gezisinden sonra aynı güzergahta biraz daha yol alıp gidebildiğimiz kadar gitmeyi planlamıştık. Cumartesi günü saat 11 gibi yola çıktık ve sorunsuzca kadar geldik. Tesise 100 mt kadar yaklaşmışken yolun sağındaki manzara o kadar güzeldi ki burada durup fotoğraf çektik (foto1). Daha sonra alet edevatı toplayıp tesise gidecekken, Fatih'in bisikletin lastiğinin patladığını farkettik. Tam o sırada 15-20 kişilik bir bisiklet grubu arkalarında üzerinde bir sürü bisiklet olan bir karavan ve onları takip eden polis arabası tesisten ayrılıyordu. Bisikletin birinde almanya bayrağı vardı. Ama Fatih'in lastiği patladığı için bu grup hakkında daha fazla bir bilgi edinemedik. Arkalarından bakakaldık
Bizim daha önemli bir problemimiz vardı çünkü Fatih'in bisikletin tekerine 5 tane diken girmişti ve için yedek iç lastik ve tamir için gerekli hiçbir şey yoktu yanımızda. Neyse ki ben de daha önceden tamir ettirdiğim bir yedek iç lastik vardı. Benim dağ bisikletinin iç lastiğini zorla Fatih'in yol bisikletinin tekerliğine yerleştirdik ve yola devam ettik :cheer:
(link)
(link)
Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz arılarla yolda birçok kez karşılaştık. Benim bu arlılar hakkında hiçbir bilgim yoktu. Fatih biraz bahsettikten sonra ilgimi çekti ve internetten biraz araştırdım. Bombuslar, 7-8 derece sıcaklıktan itibaren doğal döllemede etkili olduğu için hormona alternatif olabiliyor.
''Batıda bombus arısı bir hizmet olarak seracılara veriliyor. Üretici, şirketten belli sayıda arı kolonisi sipariş ediyor. Şirket belirlenen sürede belirtilen miktarda arıyı getirip, 8 hafta sonra, dölleme işlemi bitince tekrar topluyor. Şirket, bu koloniyi yenileyip yeniden üretime sunuyor. Türkiye'de ise ithal edilen bombus arıları, seradaki üretim dönemi bitince doğaya salıveriliyor. Bu arılar doğadaki diğer bombus cinsi arılarla birleştiği için, doğal gen kaynakları kirlenmiş, bozulmuş oluyor.'' Verilen bilgiye göre, bombus arısı üretimi dünyada da hemen hemen tekel durumunda ve Belçika, Hollanda, İspanya ve İtalya'daki toplam 4-5 firma tarafından gerçekleştiriliyor.
(link)
Yerlisu'ya kadar acil şeridini kullanarak rahatça seyahat ettik. Fakat burdan sonra fotoğrafta da gördüğünüz gibi bisikletin gidebileceği güvenli bir şerit bulunmuyordu.:Skull-175 :045:
(link)
Daha önceki gezilerimizde olduğu gibi bu gezide de yine köpekler bizi rahat bırakmadı. Fakat bu sefer Bisikletema Sempozyumunda söz alan biri köpeklerden korunmak için mantar tabancası kullandığını, tabancanın çıkardığı yüksek sesten korkan köpeklerin onu rahat bıraktığını söylemişti. Ben de 2ytl ye bir tane aldım bakalım işe yarayacakmı diye.. Arkadaşlar bunu bizzat denedim ve %100 işe yarıyor ! Adilhan Köyü girişinde üzerimize koştura koştura gelen 3 tane köpek tam yanımıza yaklaştığı anda silahı patlattım :2gunsfiri ve köpekler koştura koştura kaçtılar
(link)
Bol bol fotoğraf çekip, muabbet ederken biraz geç kaldık ve Adilhan'dan ayrılırken gün batmak üzereydi. Köyden çıktıktan hemen sonra sola doğru sapan bir yol vardı. (Haritada gösterdim) Yoldan geçenlere sorduk, anayola çıkıyor güvenlidir gidebilirsiniz dediler. Biz bu yola girdiğimizde güneş batmıştı ve karanlıkta ormanda yol alıyorduk. Bir ara anayoldan geçen araba sesleri de kesildi, artık ormanın tam ortasındaydık neyseki benim yanımda bir el feneri vardı. Fotoğraf makinesinin pilleri bitmemiş olsaydı o anları sizlerle paylaşmak isterdim. Sonunda Yerlisu' ya yakın bir yerden anayola çıktık ve o an ne kadar rahatladığımızı tahin edemezsiniz. Buradan sonra acil şeritten Keşan'a kadar sorunsuzca gittik. :rolleyes:
Gezide çektiğimiz diğer fotoğraflar:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Bir daha ki gezide görüşmek üzere hoşçakalın
(Kırmızı renkli yol gidiş yolumuzu, turuncu renkli yol dönüş yolumuzu gösteriyor.)
(link)
foto1 ()
(link)
foto2 ()
(link)
foto3 ()
(link)
Gezi Notları:
İki hafta önce gerçekleştirdiğimiz gezisinden sonra aynı güzergahta biraz daha yol alıp gidebildiğimiz kadar gitmeyi planlamıştık. Cumartesi günü saat 11 gibi yola çıktık ve sorunsuzca kadar geldik. Tesise 100 mt kadar yaklaşmışken yolun sağındaki manzara o kadar güzeldi ki burada durup fotoğraf çektik (foto1). Daha sonra alet edevatı toplayıp tesise gidecekken, Fatih'in bisikletin lastiğinin patladığını farkettik. Tam o sırada 15-20 kişilik bir bisiklet grubu arkalarında üzerinde bir sürü bisiklet olan bir karavan ve onları takip eden polis arabası tesisten ayrılıyordu. Bisikletin birinde almanya bayrağı vardı. Ama Fatih'in lastiği patladığı için bu grup hakkında daha fazla bir bilgi edinemedik. Arkalarından bakakaldık
Bizim daha önemli bir problemimiz vardı çünkü Fatih'in bisikletin tekerine 5 tane diken girmişti ve için yedek iç lastik ve tamir için gerekli hiçbir şey yoktu yanımızda. Neyse ki ben de daha önceden tamir ettirdiğim bir yedek iç lastik vardı. Benim dağ bisikletinin iç lastiğini zorla Fatih'in yol bisikletinin tekerliğine yerleştirdik ve yola devam ettik :cheer:
(link)
(link)
Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz arılarla yolda birçok kez karşılaştık. Benim bu arlılar hakkında hiçbir bilgim yoktu. Fatih biraz bahsettikten sonra ilgimi çekti ve internetten biraz araştırdım. Bombuslar, 7-8 derece sıcaklıktan itibaren doğal döllemede etkili olduğu için hormona alternatif olabiliyor.
''Batıda bombus arısı bir hizmet olarak seracılara veriliyor. Üretici, şirketten belli sayıda arı kolonisi sipariş ediyor. Şirket belirlenen sürede belirtilen miktarda arıyı getirip, 8 hafta sonra, dölleme işlemi bitince tekrar topluyor. Şirket, bu koloniyi yenileyip yeniden üretime sunuyor. Türkiye'de ise ithal edilen bombus arıları, seradaki üretim dönemi bitince doğaya salıveriliyor. Bu arılar doğadaki diğer bombus cinsi arılarla birleştiği için, doğal gen kaynakları kirlenmiş, bozulmuş oluyor.'' Verilen bilgiye göre, bombus arısı üretimi dünyada da hemen hemen tekel durumunda ve Belçika, Hollanda, İspanya ve İtalya'daki toplam 4-5 firma tarafından gerçekleştiriliyor.
(link)
Yerlisu'ya kadar acil şeridini kullanarak rahatça seyahat ettik. Fakat burdan sonra fotoğrafta da gördüğünüz gibi bisikletin gidebileceği güvenli bir şerit bulunmuyordu.:Skull-175 :045:
(link)
Daha önceki gezilerimizde olduğu gibi bu gezide de yine köpekler bizi rahat bırakmadı. Fakat bu sefer Bisikletema Sempozyumunda söz alan biri köpeklerden korunmak için mantar tabancası kullandığını, tabancanın çıkardığı yüksek sesten korkan köpeklerin onu rahat bıraktığını söylemişti. Ben de 2ytl ye bir tane aldım bakalım işe yarayacakmı diye.. Arkadaşlar bunu bizzat denedim ve %100 işe yarıyor ! Adilhan Köyü girişinde üzerimize koştura koştura gelen 3 tane köpek tam yanımıza yaklaştığı anda silahı patlattım :2gunsfiri ve köpekler koştura koştura kaçtılar
(link)
Bol bol fotoğraf çekip, muabbet ederken biraz geç kaldık ve Adilhan'dan ayrılırken gün batmak üzereydi. Köyden çıktıktan hemen sonra sola doğru sapan bir yol vardı. (Haritada gösterdim) Yoldan geçenlere sorduk, anayola çıkıyor güvenlidir gidebilirsiniz dediler. Biz bu yola girdiğimizde güneş batmıştı ve karanlıkta ormanda yol alıyorduk. Bir ara anayoldan geçen araba sesleri de kesildi, artık ormanın tam ortasındaydık neyseki benim yanımda bir el feneri vardı. Fotoğraf makinesinin pilleri bitmemiş olsaydı o anları sizlerle paylaşmak isterdim. Sonunda Yerlisu' ya yakın bir yerden anayola çıktık ve o an ne kadar rahatladığımızı tahin edemezsiniz. Buradan sonra acil şeritten Keşan'a kadar sorunsuzca gittik. :rolleyes:
Gezide çektiğimiz diğer fotoğraflar:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Bir daha ki gezide görüşmek üzere hoşçakalın