1500 liraya kadar şehir bisikleti

Hasan K.

Üye
Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
10
Tepki
0
Şehir
Sivas
Merhabalar,
İşe-okula giderken şehir içinde kullanabileceğim türde, 1500 liradan daha fazla tutmayacak(ikinci el de olabilir) bir bisiklet arıyorum. Genellikle günlük 5-6 km kadar ayda bir kez de 30-40 km yol yapacağımı tahmin ediyorum. Kendi çapımda ufak araştırmalar yaptım, tam bir terminoloji oluşmuş mu bilemiyorum, commuter bike-şehir bisikleti olarak tarif edilen bir bisiklet almaya karar verdim. Yalnızca marka model olarak değil, sele, kasa malzemesi, vites-fren sistemleri- tekerlek kalınlığı gibi konularda da önerilerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
(link)

Kullandığım mtb ile aynı fren vites yapısına sahip. Çok memnun olduğum için tavsiye etmek istedim. Marka destek olarak ta asla üzmez seni.
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
En iyi işe gidiş-geliş bisikleti (commuter) ve en iyi çarşı-pazar bisikleti, tur bisikletidir aslında. Daha doğrusu bir tur bisikleti bu ihtiyaçları mükemmel karşıladığı gibi, üzerine bir tık da fazlasını ekliyor: Yük ile uzun yol.

Mesela işe giderken şunlarla karşılaşıyorum. İşe vardığımda donuma kadar suya batıp çıkmış gibi ıslandığımdan, duştan sonra üzerimden çıkanları hava geçirmez bir torbaya koyuyorum, dönerken başka bir bisiklet kıyafeti giyiyorum. Dolayısıyla yanımda şunları taşımam gerekiyor: İş kıyafeti (mesela casual pantolon + polo t-shirt), dönüş için bisiklet kıyafeti (don, tshirt, çorap), patlak ve basit tamir kiti, yedek havlu, güneş kremi, en az 1 lt su, vb. Artı kişisel çanta içeriği (cüzdan, telefon, gözlük, mendil vb. Artı bazen laptop.

Bunları sırt çantasında taşımak zulüm. :) Heybe veya yüklüğe bagaj lastiğiyle tutturulan bir çanta şart. Dolayısıyla, yüklüksüz commuter olmaz. Hele bir de iş dönüşü alışverişe uğrayacaksanız, çiftli heybe kimi zaman yetmiyor bile.

Yağışta bisikletle işe gitmesem de, yağış sonrası ıslak zeminde kullanabilmek için çamurluk şart.

Yol uzun, birinci amacım fitness değil, işe en az efor ile en kısa zamanda varabilmek. Fitness arkadan kendiliğinden geliyor zaten. Sonuçta bisikletin yola yatkın ve akıcı olması lazım. Dolayısıyla 700mm jant, patlak korumalı ve orta incelikte (28-38mm) slick lastikler lazım. Gidonda çeşitli tutuş posizyonları da (aero pozisyon dahil) lazım. Yani boynuz bar-end, veya kelebek veya tur tipi drop-bar gidon gerek.

Öte yandan bazı insanlar commuter diyince çift borulu ağır hantal bir bisiklet anlıyor. Hani ev-iş arası 5 km.den az ise olabilir belki. Ama iyi bir commuter bir yandan tur bisikleti gibi katır gibi yük taşıyabilmeli, diğer yandan yol bisikleti gibi mümkün olan en az efor ve terleme ile en kısa zamanda işe götürebilmeli. E bunlar da zaten bir tur bisikletini tanımlıyor. Tur bisikletine "commuter-plus" diyebiliriz. :)
 
Kayıt
7 Kasım 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Trek
bende trek fx1 var 17 inç bir yaz kullandım şu an kullanamıyorum saglık nedeniyle .yanında arka sele sele çantası pompa eldiven kask yedek iç lastik arka ön çakarlar pek kıymetil olmayan km saati daha aklıma gelmeyen malzemeleri ile verebilirim 2012 de aldım faturalı.fiat 1000 tl
 

Hasan K.

Üye
Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
10
Tepki
0
Şehir
Sivas
@Abdullah.R

Abdullah bey son mesajınızdan sonra 1 aylık bir araştırma dönemi neticesinde ghost trekking 1300 almaya karar verdim. Hakkında düşüncelerinizi yazabilir misiniz acaba?
(link)
(link)
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Hasan K.Merhaba Hasan bey,

2013 model 444+120 = 564 pounds = 2.050 TL (tesadüfe bakın, tam da Fuji Touring fiyatı :))
2014 model 704+120 = 824 pounds = 3.000 TL

Bir defa 2014 modeli unutun derim. Fiyatı dışında hiç bir mühim farkı yok.

Bunlar bir yana, aşağıdaki yazımı da okumuş olduğunuzu varsayıyorum.
(link)

Şimdi 619 liralık Salcano Sarajevo ile 2.050 liralık 2013 Ghost TR 1300 arasındaki farklara bakalım ve bu bisikletin bu fiyata değip değmeyeceğine kendiniz karar verin.

Bu karşılaştırmayı yaparken, Fuji Touring ile Salcano Sarajevo arasındaki karşılaştırma kıstasları da işe yarayacaktır:
(link)

Ağırlık: Sarajevo=14.67 kg ; Ghost=15.2 kg (aksesuarlar neredeyse aynı, dolayısıyla aksesuar farkı diyemeyiz)

Kadro: Sarajevo= Hi-Ten (çelik) ; Ghost= 7005 "alaşım" (alu? / çelik?)

Kadro karşılaştırmasında (aldatıcı pazarlama jargonu sayesinde) malzeme bilgisi yanıltıcı olabiliyor. İşin içinde bir sürü faktör var. Malzemenin kesit geometrisi (butted olup olmadığı), kalınlığı, kadro geometrisi vs. Mesela Sarajevo ile aynı klasmanda Carraro 702 Grande alu olmasına rağmen Sarajevo'dan daha ağır (16.15 kg). Kadroda ben neticeye bakarım. İki ana kıstasım vardır. (1) ağırlık, (2) rijidite. Ağırlık farkını görüyoruz. Rijidite hakkında ise denemeden konuşmak zor. Fuji karşılaştırmasında değinmiştim buna.

Groupset: İkisi de genelde Shimano kullanılmış. Shimano Altus/Acera ile Shimano RD/ST/MF/TZ arasında karşılaştırma yapacak derecede tanımıyorum ama Ghost lehine bir gömlek fark olduğunu sanıyorum.

Diğer komponentler de genellikle aynı minvalde. Ghost komponentleri Sarajevo'dan bir gömlek üstün varsayıyorum.

Sonuçta Sarajevo'nun komponentleri bir gömlek aşağı olsa da, temel kaliteden taviz vermeyen markalı komponentler. Dolayısıyla bence güvenilir. Buna da Fuji karşılaştırmasında değinmiştim.

Tekerler: Sarajevo= 36 telli ; Ghost= 32 telli (yetersiz) fakat DTSwiss tel kullanmışlar. O yüzden teker sağlamlıklarını başa baş kabul ediyorum.

Ghost ön göbek dinamosu var ama benim için değersiz bir özellik, hatta fuzuli ağırlık. Solar panel varken pedal kuvvetiyle elektrik üretmek mantıksız bence. Boşuna hamallık. Bir de Ghost'da ön amortisör var ama amortisör benim istemediğim bir şeydir. Verdiğim ilk linkte sebebini açıkladım.

Sonuçta Ghost, Sarajevo'dan sağlamlık açısından bir gömlek üstün, kilo açısından bir gömlek zayıf gibi duruyor. Sarajevo liste fiyatı 619 TL (500'e kadar da bulunabilir) iken, Ghost TR 1300'e benim vereceğim para max 750-800 TL dir. Kaldı ki, amortisör, hub-dinamo ve ağırlık farkı yüzünden elerim bunu zaten. Adamlar 2050 TL.ye satıyor... :)
 

serdar k

Bize her yer 61
Kayıt
14 Mayıs 2014
Mesaj
454
Tepki
482
Yaş
43
Şehir
Antalya
Bisiklet
Focus
arada 5 kilo yok hoş, Bence aklınızı karıştırmayın lütfen. Ghost a verdiğiniz paranın hakkını dibine kadar alacaksınız merak etmeyin. Abdullah Bey'in Salcano nun herhangi bir markasını GHOST ile aynı yazıda karşılaştırmasını anlayamadım. Sonuçta bir tanesi Alman mühendislik harikası ve popoyu sele ye koyup pedala dokunur dokunmaz geometrisinden hissetmeye başlıyorsunuz. Ben eski bir salcano kullanıcısıyım. Salcano mu sevmiyor değildim, bir çok sorun çıkarsada, ama bisikletim çalınınca bende ghost cross 1300 aldım. sonra kendi kendime şunu dedim, bisiklete değilde tekerlekli bişeye binmişim bunca zaman :)
 

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
2.725
Tepki
2.174
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
@serdar k

Aynı şeyi bende Trek alınca düşündüm :) (2010 Salcano İgman vardı)
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hasan bey, aklıma gelmişken şunu da eklemek isterim.

Fiyat mühimdir, ama tek başına hiç bir şey ifade etmez. Kalite de öyle. Bir seçimi akıllıca veya aptalca yapan şey, fiyat-kalite dengesidir. Hani fayda/maliyet dediğimiz şey. Bir bisikletin fayda/maliyet başarısı, sahibinin zeka katsayısını yansıtıyor biraz. Piyasadaki bisikletlere bir de bu gözle bakın. :)

Bazı ana kurallar vardır, sizi ince detaylarda boğulmaktan kurtaran. İşte bunlardan biri de, yerli bisikletler genelde (çok) daha iyi fayda/maliyete sahiptirler.
 

Abdullah Cimis

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Haziran 2013
Mesaj
501
Tepki
208
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
1000-2000 lira arası çok güzel bisikletler var. çeşit çok tercihte aşırı zorlanacaksınız o kesin.
 

S.Paker

Aktif Üye
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
126
Tepki
100
Şehir
izmir
Selamlar ben Sedona 325 aldım ve öneriyorum. Hemen hemen ayni Bianchi 727 de ÇOK güzel bir bisiklet. Şu başlığa bir göz atmanızı önerebilirim

(link)
 

Hasan K.

Üye
Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
10
Tepki
0
Şehir
Sivas
@Abdullah.R
Verdiğiniz tüm başlıkları okudum, lakin bir yerde sizin de belirttiğiniz gibi bisikleti bir kere alınca tam olarak almak istiyorum. Yerli markalar dediğiniz gibi fiyat performans olarak daha iyi gibi görünüyor ama satış sonrası desteği ve ürünleri bulma konusunda sıkıntı çekiyorum. Uzunca bir süre sedona 345 aradım ilk olarak onda karar kılmıştım. Tecrübeli ağabeylerimizin bisikleti görerek almalısın önerileri doğrultusunda bir mağazaya girdim ve mevzu bahis olan bisikleti gördüm üzerine bindim ve sanki bir ömür sorun çıkartmayacakmış gibi hissettim. Sonra bu yazıyı okuyunca yine fikirlerim değişti. Yazı böyle bitireceğim sanırım :). Tahmin edebildiğim üzere her şeyi bir arada olan bisikletlerde, ortalama bir aksesuara verdiğimiz para da iki katına çıkıyordur muhtemelen. İlk gerçek anlamda bisikletim olacağından hemen hemen hiç bir aksesuar için doğru tercihleri de yapabileceğimi düşünmüyorum. En azından birlikte alınca birbirine uyumlu komponentler kullanılmıştır gibi bir mantık yürütüyorum ne kadar doğru tabi bilemiyorum.
@S.Paker
Sedona 345 düşünüyordum ama disk fren konusunda kararsızım, v fren hem hafif hemde öyle yağmurda çamurda pek kullanabileceğimi sanmıyorum bisikletimi, o yüzden ekstra masraftan da ağırlıktan da kaçınmak istiyorum

@serdar k
Sizin gibi birden çok kullanıcı var, bilinen tanınmış markalardan al kesin memnun kalırsın diye düşünen. Başka konularda size katılırdım bisiklet konusunda yeni olduğum için sanırım alıp kullandıktan sonra aynı fikirde olabilirim ancak.
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Hasan K.Bir yanlış anlama olmasın? Ben genellikle ilk bisikletin giriş seviyesi olmasından yanayımdır.

Bu konudaki yazılarımdan birini buldum. Daha da var ama arayamadım.
(link)

Satış sonrası destek hakkında ise, yabancı markanın yarın ne olacağı belli değil. Yarın Türkiye piyasasından çekilse, hangi kanun onu servis/parça sağlamaya zorlayabilecek? Mesela bende 1990 model Raleigh dağ ve tur bisikletleri var. Hani servis? Yerli imalat hiç olmazsa yerleşiktir, fabrikayı kapatmadan piyasadan gidemez ve servis/parça temini konusunda kanunlarla bağlanmıştır. Zaten bisiklet ilk senesini doldurduktan sonra servise pek bakmazsınız artık. Küçük işleri kendiniz halleder, büyük işleri de civardaki en iyi bildiğiniz tamirciye götürürsünüz. Genelde böyle oluyor.

Salcano, Sedona, Kron, Ümit, Carraro , Bianchi, Orbis ve Orbisplus... bunlar yerli markalar bildiğim kadarıyla. İlk 5, (kalite yelpazeleri farklı olsa da) genelde iyi fayda/maliyet veriyorlar. Son 3 hakkında bir şey diyemeyeceğim. Fakat en iyi fayda/maliyeti Salcano sağlıyor sanırım. Sedona'nın da grafik tasarımları çok güzel.
 

serdar k

Bize her yer 61
Kayıt
14 Mayıs 2014
Mesaj
454
Tepki
482
Yaş
43
Şehir
Antalya
Bisiklet
Focus
Bu bağlamda benim şahsi fikrim şudur, yerli alınacam diyorsanız en azından sedona olmalı. yabancı marka ise kesinlikle trek, ghost olmalı. Bu arada şöyle birşey var, bisikletçiye gidince bakcağınız model ör. salcano olursa inanın salcanoyu alırsınız. sözüm yok. Fakat ve lütfen ileride sıkıntı yaşamamak adına tercihinizi iyi yapmanız. Tecrübeyle konuşuyorum. madem bu ola çıktınız bütçede belli, iyi bir bisiklet alın.
Salcano bisikletim çalındıktan sonra bir gün bisikletçiye modellere bakmaya gittim. focus lost lagoon vardı. 2013 model çok ilgimi çekmişti. ayrıca ghost cross vardı. Bisikletçi ile muhabbet esnasında ona bisikletimin çalınıdığını ve yeni bir bisiklet almak istediğmi ama kararsız olduğumu anlatmıştım. Adamaın söylediği laf içime oturmuştu. Bana dediki, o bisikletinizin çalınması iyi olmuş, o bisiklete çok şey borçlusun, sana yeni ve iyi bir bisiklet almana vesile olacak demişti. adama kızmış tım içten içe. Hatta ciddi ciddi tekrar salcano modellerine bakmaya başlamıştım. sonra ghost u almak nasip oldu başka biryerden. O an o bisikletçinin ne demek istediğini anlamıştım. :)