@Hasan K.Merhaba Hasan bey,
2013 model 444+120 = 564 pounds = 2.050 TL (tesadüfe bakın, tam da Fuji Touring fiyatı
)
2014 model 704+120 = 824 pounds = 3.000 TL
Bir defa 2014 modeli unutun derim. Fiyatı dışında hiç bir mühim farkı yok.
Bunlar bir yana, aşağıdaki yazımı da okumuş olduğunuzu varsayıyorum.
(link)
Şimdi 619 liralık Salcano Sarajevo ile 2.050 liralık 2013 Ghost TR 1300 arasındaki farklara bakalım ve bu bisikletin bu fiyata değip değmeyeceğine kendiniz karar verin.
Bu karşılaştırmayı yaparken, Fuji Touring ile Salcano Sarajevo arasındaki karşılaştırma kıstasları da işe yarayacaktır:
(link)
Ağırlık: Sarajevo=14.67 kg ; Ghost=15.2 kg (aksesuarlar neredeyse aynı, dolayısıyla aksesuar farkı diyemeyiz)
Kadro: Sarajevo= Hi-Ten (çelik) ; Ghost= 7005 "alaşım" (alu? / çelik?)
Kadro karşılaştırmasında (aldatıcı pazarlama jargonu sayesinde) malzeme bilgisi yanıltıcı olabiliyor. İşin içinde bir sürü faktör var. Malzemenin kesit geometrisi (butted olup olmadığı), kalınlığı, kadro geometrisi vs. Mesela Sarajevo ile aynı klasmanda Carraro 702 Grande alu olmasına rağmen Sarajevo'dan daha ağır (16.15 kg). Kadroda ben neticeye bakarım. İki ana kıstasım vardır. (1) ağırlık, (2) rijidite. Ağırlık farkını görüyoruz. Rijidite hakkında ise denemeden konuşmak zor. Fuji karşılaştırmasında değinmiştim buna.
Groupset: İkisi de genelde Shimano kullanılmış. Shimano Altus/Acera ile Shimano RD/ST/MF/TZ arasında karşılaştırma yapacak derecede tanımıyorum ama Ghost lehine bir gömlek fark olduğunu sanıyorum.
Diğer komponentler de genellikle aynı minvalde. Ghost komponentleri Sarajevo'dan bir gömlek üstün varsayıyorum.
Sonuçta Sarajevo'nun komponentleri bir gömlek aşağı olsa da, temel kaliteden taviz vermeyen markalı komponentler. Dolayısıyla bence güvenilir. Buna da Fuji karşılaştırmasında değinmiştim.
Tekerler: Sarajevo= 36 telli ; Ghost= 32 telli (yetersiz) fakat DTSwiss tel kullanmışlar. O yüzden teker sağlamlıklarını başa baş kabul ediyorum.
Ghost ön göbek dinamosu var ama benim için değersiz bir özellik, hatta fuzuli ağırlık. Solar panel varken pedal kuvvetiyle elektrik üretmek mantıksız bence. Boşuna hamallık. Bir de Ghost'da ön amortisör var ama amortisör benim istemediğim bir şeydir. Verdiğim ilk linkte sebebini açıkladım.
Sonuçta Ghost, Sarajevo'dan sağlamlık açısından bir gömlek üstün, kilo açısından bir gömlek zayıf gibi duruyor. Sarajevo liste fiyatı 619 TL (500'e kadar da bulunabilir) iken, Ghost TR 1300'e benim vereceğim para max 750-800 TL dir. Kaldı ki, amortisör, hub-dinamo ve ağırlık farkı yüzünden elerim bunu zaten. Adamlar 2050 TL.ye satıyor...