AykutÇ.
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Mayıs 2014
- Mesaj
- 386
- Tepki
- 395
- Yaş
- 35
- Şehir
- Eskişehir
- İsim
- Aykut Ç.
- Başlangıç
- 1997—98
- Bisiklet
- b'Twin
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Selamlar. Bisiklet camiasına yeni katıldım. Katılırken hem maddi sebepler, hem de bisiklet tamir-bakım işlerine hakim olabilmek amacıyla, yeni bisiklet almaktansa 17 yıllık eski bisikletimi tamir etmenin daha faydalı olacağını düşündüm. İleride hedefim uzun turlara çıkmak olduğu için olası bir arıza da elim kolum bağlı kalmasındansa, tamir ve bakım adına bazı şeyleri, hatta bir çok şeyi, elimden gelse her şeyi yapabiliyor olmayı istedim. Bu çerçevede başladım internetteki kaynakları okumaya. Videoları seyretmeye. Yerli yabancı ne kadar video varsa seyrettim neredeyse Bu forumun da bana çok büyük katkısı oldu. Dolaylı olarak bana yardım etmiş olan herkese teşekkür borcumu gidermek istiyorum öncelikle.
Bisikletten kısaca bahsedecek olursam, 17 yıl önce klasik Türk mantığı ile “Az büyük olsun, büyüyünce de kullanır” diye aldık. Sanırım baya büyük almışız o zaman Kardo boyu 46cm yanlış hatırlamıyorsam. Boyum 183, bacak boyumu ölçmedim. Şu an bisiklet az küçük gibi ama bir geçiş dönemi bisikleti olduğu için idare ediyorum şimdilik. Alırken kriterim sarı-lacivert ve boynuzlu olması idi sadece
Markası Wichita Viper. Türkiye’ye girmemiş sanırım bu marka hiç. Biz yurt dışından(Avusturya- hatta bisiklet ehliyeti bile almak zorunda kalmıştım orada, o konuya başka zaman değineceğim inşallah) almıştık o zamanlar. Şu an internette de bulamadım hiçbir izini. Bir iki satılık ilanı dışında.
17 yıllık bisiklet diyince ilk düşünce “Hmm bu kesin çelik kadro, migrosta satılan çift amortisörlü 300liralık kütükler gibi bir şeydir” izlenimi oluşuyor. Bisikleti henüz tartmadım. Ama elle tartarak migrostaki o kütüklerle benim velespiti kıyasladım. Aralarında dağlar kadar kilo farkı var. 13-15kg civarındadır benimki. MTB bisiklet. Gerçi hiç amortisörü yok. Lastik ve janttan ötürü mtb denebilir sadece. 26 jant. Lastikler CST 26x1.75
Ön ve arka vites aktarıcılar Shimano CST. 3x7 21 vites bisiklet.
Vites kolları SRAM Grip Shift yazıyor üzerinde. Elcikten değişiyor vitesler.
Frenler anam babam usulü klasik V fren.
Ruble ve aynakol adı şanı bilenen bir şey değil.
Bisikleti biraz anlatmaya çalıştıktan sonra gelelim nasıl yeniden adam etmeye çalıştığıma.
İlk iş bisikleti çelik halka kilitle bağlı olduğu yerden çıkarmak oldu. En çok efor sarfettiğim olay bu oldu çünkü anahtarı yoktu. Adını tam bilmediğim şu küçük testeremsi aletle uğraşa uğraşa yaklaşık bir saatte kestim o kilidi.
Temsili fotoğraf
http://shop.berner.eu/cdn32/hf7/ha5/8844729876510.jpg
Artık bisiklet ellerimdeydi (Kilidi binbir güçlükle kestikten 3 gün sonra bulduk anahtarını ama olan olmuştu )
2. Aşamada pasları sökmeye karar verdim. Üzerindeki pas kaç yıllıktı bilmiyorum. Bisikleti aktif kullanmayı bırakalı yıllar olmuştu. Lise ve üniversitede ara ara bakkala falan gitmek için kullanıyordum ve o zamanlar bakım adına tek yaptığım, bisikleti 2-3 yılda bir, bir mahalle bisikletçisine verip “Usta şunu bir adam ediver, beni bakkala makkala götürsün” derdim. Akşam geri alırdım. Pası ması incelemezdim hiç. Ki sökmekle uğraşacaklarını hiç sanmıyorum : ) Bu çerçevede, metal aksam olan neredeyse her yer pas içerisindeydi. Jantlar, Jant telleri, vidalar, zincir, aynakol, ruble vs. Metal kısımlar gözükmüyordu hiç. Burada devreye muhteşem bir kurtarıcı girdi. Kendisinin adı WD-40
http://images.hepsiburada.net/assets/Hirdavat/300/Hirdavat_2919910.jpg
Paslı yüzeylere bu zımbırtıyı sıkarak ve bulaşık teliyle sürterek her yerin pasını inanılmaz bir şekilde sökebildim. 2-3 günümü aldı bu olay 5’er saatten. İlk halinin fotoğrafını çekmedim bisikletin. Pasların çıkabileceğine dair hiçbir umudum yoktu çünkü. Kıyaslama adına keşke çekseymişim diyorum şimdi.
Bunları yaparken bir yandan da internetten araştırmalar yapıyordum başka ne yapabilirim diye. Tamam dedim, iç lastikler değişecek, akor ayarı yapılacak, dış lastikler kontrol edilecek, tamir seti edinilecek, zincir, fren pabucu, yan ayak, zincir değişecek ve en önemlisi, Kask alınacak. Kasksız bakkala bile gitmem, emniyet kemerini takmadan 10 metre araba kullanmam
Gerekli eşyaları almak için ilk önce 2 mahalle bisikletçisine uğradım. Alacağım şeyin bir çoğu ellerinde yoktu. Ustaya da kıl olmuştum. İç lastik lazım değiştireceğim, şu lazım şunu yapacağım vb cümlelerime, ürünün elinde olup olmamasından ziyade “Sen yapamazsın ki, nasıl yapacaksın, iş malzemede değil yapanda” gibi cümleler sarf etti. Tamam dedim Aykut sakin ol. Bir şey almadan ayrıldım, ayrılırken sadece şunu söyledim o ustaya “Ustam bana asla ne yapamayacağımı söyleme” : ) John Lock reyise selam olsun buradan.
Sonra araştırıp başka bir bisikletçi buldum. Eli yüzü düzgün kapsamlı bir dükkan. Antmen Bisiklet. Eksikleri oradan tamamladım;
Kask, yan ayak, zincir, zincir değiştirme aparatı, zincir yağı, iç lastikler,suluk tutma zımbırtısı, akor anahtar zımbırtısı, bisiklet ayar sehpası, levye, yama seti şu an aklıma gelenler.
Yan ayağı monte ettim;
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2162_zps996ad4bb.jpg
Jantların akor ayarını yapmak ve iç lastikleri değiştirmek için jantları söktüm.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1914_zps3fbb1434.jpg
Akor ayarı için ilkel bir yöntem oluşturdum. Bir kap ve üstüne monte ettiğim bir fosforlu kalem.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2155_zps19c37e50.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2157_zps4adfce17.jpg
Bu mekanizmayı janta iyice yaklaştırıp jantı yavaşça döndürüyordum. Janta değip boyadığı yerlerin ayarlarını yapıyordum. Jantın temasıyla kalem geriye kaymasın diye kabın içini ağır taşlarla doldurup bantladım etrafını. Evet milimetrik ayar yapmak baya uğraştırıyor, sabır gerektiriyor. O kadar uğraşmadım şu an için.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1903_zpsa80822d1.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1902_zpsa561fbcb.jpg
Dış ve iç lastikleri çıkardım. İç lastiklerimin aslında sağlam olduğunu fark ettim. Yine de yenilerini taktım. Eskileri yedek olarak sakladım. Turlarda lazım olacaklar ilerde. Ön dış lastik iyi durumdaydı. Arka dış lastik ise kısmen yıpranmış, çıkıntıları düzleşmişti baya. Ağırlığımdan olsa gerek. Yerlerini değiştirdim. Önü arkaya, arkayı öne taktım. İlerde yeni lastikler alacağım, yol lastiğine yakın olanlardan. Nitekim sadece asfaltta kullanıyorum bisikleti.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1901_zps1d954010.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1921_zps686e4881.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2220_zpsae6317b9.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2219_zps49ff28f5.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2218_zpsded7bf68.jpg
Eski zincirin pasını WD-40 ile çözdüm. Bulaşık deterjanı ile iyice yıkadım ve arasındaki yapışmış olan kir birikintilerini tek tek çıkardım. Baktım ki zincir sağlam duruyor. Bulaşık deterjanı ile yağı tamamen arındırıldığı için, yedeğe ayırmadan önce iyice yağlayıp, baklaların arasına yağın iyice nüfuz ettiğinden emin olup, sonra dış kısmını bezle hafifçe silip, pakete koyup yedeğe ayırdım. Yeni zincirin bakla sayısı eskiden 4 tane fazlaydı. Onları da söküp yedeğe ayırdım.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1913_zps6fd09f5e.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1917_zps277445d0.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1919_zpscdda3152.jpg
Fren pabuçları dümdüz olmuş, her frende can çekişiyor bisiklet. Yeni pabuçları bulmam zor oldu. Malzemeleri aldığım bisikletçide yoktu. Başka bir bisikletçiye gittim, mahalle bisikletçisi tarzında ama ilk gittiklerime göre daha derli topluydu. Orada buldum artık milli fren pabuçlarımı. Bisiklete taktım. Frenler ilk ana göre zımba gibi oldu. Ama aklımı kurcalıyor. Mesela ön frene hareket halindeyken tüm gücümle bassam bile takla atacak hale gelmiyor bisiklet. Belli bir ivmeyle yavaşlıyor. 89kg ağırlığımın da etkisini düşününce Belki de normali budur bilemeyeceğim. Küçükken ön frene yanlışlıkla kökleyip takla attığımı hatırlarım, bu bisikletle ve frenle öyle bir ihtimal hiç gözükmüyor şu an : ) Belki de olabilecek en iyisi budur. Daha iyisi için disk frenler gerekiyordur. Bunu kısmet olursa başka bir (disk freni olan) bisikletçiden rica edip bisikletini deneyerek şekillendireceğim kafamda.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1920_zps7606fe14.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2170_zpsd6796ce6.jpg
Sıra geldi vites-aktarıcı ayarlarına. Yıllardır aynakolda 3. dişlilere geçince müthiş bir zincir sürtme sesi gelirdi. O yüzden 3’e almazdım orayı hiç. Biraz araştırıp okuyup öğrenip H-L vidalarını kurcalayınca ön ön aktarıyıcı da, arka aktarıcıyı da daha stabil hale getirdim. En alt ve en üst dişlilerde sıkıntı yok ama arada bazı dişlilerde vites geçişi sırasında naz yapıyor bisiklet. Vites teli falan da gayet gergin. Sanırım arka aktarıcıdaki o tel gerginliğini elle çevirerek ayarladığımız zımbırtıyla çözülecek sorun, eğer çözülecekse tabi. Biraz kurcaladım ama pek düzelmeyince bıraktım bende. Rublede zaten 17 yılın verdiği yıpranmışlıkla bazı dişlileri aşınmış, buna da şükür diyorum. Tam performans beklemiyorum vites geçişlerinde. Şu ana kadar 50km falan yaptım. Bir çoğu tırmanış ve zincir atması vb bir problemim olmadı hiç. Eğer yeni bisiklet almayacak olursam rubleyi ve aynakolu değiştireceğim yakında.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2172_zps81342619.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2174_zps15a1e944.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2202_zps66dfff7b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2205_zps47fff267.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2193_zps4bf3905e.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2202_zps66dfff7b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1930_zps5fe9abbb.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1922_zpsc4b78c73.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1923_zpsff8958d1.jpg
Arka rubleyi vs temizlerken lastiği çıkardığımda iyice bir kurcalayım şunu dedim. Jantın milinin vidalarını falan sökmeye başladım ve bilyaları görünce kapattım geri. Elimde gres yağı olsa oraya da el atacaktım ama dokunmadım şimdilik. Ama bunu yaparken mi oldu bilmiyorum, daha sonradan fark ettim, arka mil hafif yamulmuş ve bundan dolayı arka tekerle ruble bütün olarak yalpalıyor hafiften. Sanırım çözümü milini değiştirmek olacak. Çok aşırı bir yalpalama yok diye erteledim şimdilik onu.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2191_zpsa69be5f9.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2176_zps288375e0.jpg
Kardonun ve diğer ekipmanların temizliğini de yaptım. Bulaşık deterjanı, ılık su, fırça ve bez. Yine yaşından ötürü bir çok kalıcı iz vs vardı. Cila gibi parlamadı bisiklet ama dert değil. Beni taşısın yeter. Görüntü önemli değil.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2208_zpsee036b1b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2169_zps95623ce6.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2168_zps964b0421.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2180_zps38e97391.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2217_zps5429ee6f.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2167_zps3174e59b.jpg
Son birkaç fotoğraf daha
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2211_zps866ff98b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2163_zps78e792af.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2204_zps0d5edad6.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2181_zps014f8e12.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2165_zpseebc924b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2171_zpsab770537.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2186_zpseb174e07.jpg
Şimdilik çok iyi geçiniyoruz keratayla. Bana sorun çıkarmadı hiç 10 gündür yaptığım sürüşlerde. 50 km falan anca gitmişimdir gerçi. Şehir içinde de sürdüm, asfalt dağ yolunda da. Sürücüler tarafından zor durumda bırakılmadım pek. Bir defa bir bayan sürücü sıkıştırdı bomboş yolda. Sağlık olsun
Kaskı, eldiveni (eski halter eldivenim ) ve gözlüğümü (eskiden kullandığım güneş gözlüğü, ama velespit içinde uyumlu şekli şemali ) eksik etmiyorum hiç sürüşlerde. Pedallamaya devam
Bisikletten kısaca bahsedecek olursam, 17 yıl önce klasik Türk mantığı ile “Az büyük olsun, büyüyünce de kullanır” diye aldık. Sanırım baya büyük almışız o zaman Kardo boyu 46cm yanlış hatırlamıyorsam. Boyum 183, bacak boyumu ölçmedim. Şu an bisiklet az küçük gibi ama bir geçiş dönemi bisikleti olduğu için idare ediyorum şimdilik. Alırken kriterim sarı-lacivert ve boynuzlu olması idi sadece
Markası Wichita Viper. Türkiye’ye girmemiş sanırım bu marka hiç. Biz yurt dışından(Avusturya- hatta bisiklet ehliyeti bile almak zorunda kalmıştım orada, o konuya başka zaman değineceğim inşallah) almıştık o zamanlar. Şu an internette de bulamadım hiçbir izini. Bir iki satılık ilanı dışında.
17 yıllık bisiklet diyince ilk düşünce “Hmm bu kesin çelik kadro, migrosta satılan çift amortisörlü 300liralık kütükler gibi bir şeydir” izlenimi oluşuyor. Bisikleti henüz tartmadım. Ama elle tartarak migrostaki o kütüklerle benim velespiti kıyasladım. Aralarında dağlar kadar kilo farkı var. 13-15kg civarındadır benimki. MTB bisiklet. Gerçi hiç amortisörü yok. Lastik ve janttan ötürü mtb denebilir sadece. 26 jant. Lastikler CST 26x1.75
Ön ve arka vites aktarıcılar Shimano CST. 3x7 21 vites bisiklet.
Vites kolları SRAM Grip Shift yazıyor üzerinde. Elcikten değişiyor vitesler.
Frenler anam babam usulü klasik V fren.
Ruble ve aynakol adı şanı bilenen bir şey değil.
Bisikleti biraz anlatmaya çalıştıktan sonra gelelim nasıl yeniden adam etmeye çalıştığıma.
İlk iş bisikleti çelik halka kilitle bağlı olduğu yerden çıkarmak oldu. En çok efor sarfettiğim olay bu oldu çünkü anahtarı yoktu. Adını tam bilmediğim şu küçük testeremsi aletle uğraşa uğraşa yaklaşık bir saatte kestim o kilidi.
Temsili fotoğraf
http://shop.berner.eu/cdn32/hf7/ha5/8844729876510.jpg
Artık bisiklet ellerimdeydi (Kilidi binbir güçlükle kestikten 3 gün sonra bulduk anahtarını ama olan olmuştu )
2. Aşamada pasları sökmeye karar verdim. Üzerindeki pas kaç yıllıktı bilmiyorum. Bisikleti aktif kullanmayı bırakalı yıllar olmuştu. Lise ve üniversitede ara ara bakkala falan gitmek için kullanıyordum ve o zamanlar bakım adına tek yaptığım, bisikleti 2-3 yılda bir, bir mahalle bisikletçisine verip “Usta şunu bir adam ediver, beni bakkala makkala götürsün” derdim. Akşam geri alırdım. Pası ması incelemezdim hiç. Ki sökmekle uğraşacaklarını hiç sanmıyorum : ) Bu çerçevede, metal aksam olan neredeyse her yer pas içerisindeydi. Jantlar, Jant telleri, vidalar, zincir, aynakol, ruble vs. Metal kısımlar gözükmüyordu hiç. Burada devreye muhteşem bir kurtarıcı girdi. Kendisinin adı WD-40
http://images.hepsiburada.net/assets/Hirdavat/300/Hirdavat_2919910.jpg
Paslı yüzeylere bu zımbırtıyı sıkarak ve bulaşık teliyle sürterek her yerin pasını inanılmaz bir şekilde sökebildim. 2-3 günümü aldı bu olay 5’er saatten. İlk halinin fotoğrafını çekmedim bisikletin. Pasların çıkabileceğine dair hiçbir umudum yoktu çünkü. Kıyaslama adına keşke çekseymişim diyorum şimdi.
Bunları yaparken bir yandan da internetten araştırmalar yapıyordum başka ne yapabilirim diye. Tamam dedim, iç lastikler değişecek, akor ayarı yapılacak, dış lastikler kontrol edilecek, tamir seti edinilecek, zincir, fren pabucu, yan ayak, zincir değişecek ve en önemlisi, Kask alınacak. Kasksız bakkala bile gitmem, emniyet kemerini takmadan 10 metre araba kullanmam
Gerekli eşyaları almak için ilk önce 2 mahalle bisikletçisine uğradım. Alacağım şeyin bir çoğu ellerinde yoktu. Ustaya da kıl olmuştum. İç lastik lazım değiştireceğim, şu lazım şunu yapacağım vb cümlelerime, ürünün elinde olup olmamasından ziyade “Sen yapamazsın ki, nasıl yapacaksın, iş malzemede değil yapanda” gibi cümleler sarf etti. Tamam dedim Aykut sakin ol. Bir şey almadan ayrıldım, ayrılırken sadece şunu söyledim o ustaya “Ustam bana asla ne yapamayacağımı söyleme” : ) John Lock reyise selam olsun buradan.
Sonra araştırıp başka bir bisikletçi buldum. Eli yüzü düzgün kapsamlı bir dükkan. Antmen Bisiklet. Eksikleri oradan tamamladım;
Kask, yan ayak, zincir, zincir değiştirme aparatı, zincir yağı, iç lastikler,suluk tutma zımbırtısı, akor anahtar zımbırtısı, bisiklet ayar sehpası, levye, yama seti şu an aklıma gelenler.
Yan ayağı monte ettim;
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2162_zps996ad4bb.jpg
Jantların akor ayarını yapmak ve iç lastikleri değiştirmek için jantları söktüm.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1914_zps3fbb1434.jpg
Akor ayarı için ilkel bir yöntem oluşturdum. Bir kap ve üstüne monte ettiğim bir fosforlu kalem.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2155_zps19c37e50.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2157_zps4adfce17.jpg
Bu mekanizmayı janta iyice yaklaştırıp jantı yavaşça döndürüyordum. Janta değip boyadığı yerlerin ayarlarını yapıyordum. Jantın temasıyla kalem geriye kaymasın diye kabın içini ağır taşlarla doldurup bantladım etrafını. Evet milimetrik ayar yapmak baya uğraştırıyor, sabır gerektiriyor. O kadar uğraşmadım şu an için.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1903_zpsa80822d1.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1902_zpsa561fbcb.jpg
Dış ve iç lastikleri çıkardım. İç lastiklerimin aslında sağlam olduğunu fark ettim. Yine de yenilerini taktım. Eskileri yedek olarak sakladım. Turlarda lazım olacaklar ilerde. Ön dış lastik iyi durumdaydı. Arka dış lastik ise kısmen yıpranmış, çıkıntıları düzleşmişti baya. Ağırlığımdan olsa gerek. Yerlerini değiştirdim. Önü arkaya, arkayı öne taktım. İlerde yeni lastikler alacağım, yol lastiğine yakın olanlardan. Nitekim sadece asfaltta kullanıyorum bisikleti.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140504-20140504-IMG_1901_zps1d954010.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1921_zps686e4881.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2220_zpsae6317b9.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2219_zps49ff28f5.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2218_zpsded7bf68.jpg
Eski zincirin pasını WD-40 ile çözdüm. Bulaşık deterjanı ile iyice yıkadım ve arasındaki yapışmış olan kir birikintilerini tek tek çıkardım. Baktım ki zincir sağlam duruyor. Bulaşık deterjanı ile yağı tamamen arındırıldığı için, yedeğe ayırmadan önce iyice yağlayıp, baklaların arasına yağın iyice nüfuz ettiğinden emin olup, sonra dış kısmını bezle hafifçe silip, pakete koyup yedeğe ayırdım. Yeni zincirin bakla sayısı eskiden 4 tane fazlaydı. Onları da söküp yedeğe ayırdım.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1913_zps6fd09f5e.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1917_zps277445d0.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1919_zpscdda3152.jpg
Fren pabuçları dümdüz olmuş, her frende can çekişiyor bisiklet. Yeni pabuçları bulmam zor oldu. Malzemeleri aldığım bisikletçide yoktu. Başka bir bisikletçiye gittim, mahalle bisikletçisi tarzında ama ilk gittiklerime göre daha derli topluydu. Orada buldum artık milli fren pabuçlarımı. Bisiklete taktım. Frenler ilk ana göre zımba gibi oldu. Ama aklımı kurcalıyor. Mesela ön frene hareket halindeyken tüm gücümle bassam bile takla atacak hale gelmiyor bisiklet. Belli bir ivmeyle yavaşlıyor. 89kg ağırlığımın da etkisini düşününce Belki de normali budur bilemeyeceğim. Küçükken ön frene yanlışlıkla kökleyip takla attığımı hatırlarım, bu bisikletle ve frenle öyle bir ihtimal hiç gözükmüyor şu an : ) Belki de olabilecek en iyisi budur. Daha iyisi için disk frenler gerekiyordur. Bunu kısmet olursa başka bir (disk freni olan) bisikletçiden rica edip bisikletini deneyerek şekillendireceğim kafamda.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1920_zps7606fe14.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2170_zpsd6796ce6.jpg
Sıra geldi vites-aktarıcı ayarlarına. Yıllardır aynakolda 3. dişlilere geçince müthiş bir zincir sürtme sesi gelirdi. O yüzden 3’e almazdım orayı hiç. Biraz araştırıp okuyup öğrenip H-L vidalarını kurcalayınca ön ön aktarıyıcı da, arka aktarıcıyı da daha stabil hale getirdim. En alt ve en üst dişlilerde sıkıntı yok ama arada bazı dişlilerde vites geçişi sırasında naz yapıyor bisiklet. Vites teli falan da gayet gergin. Sanırım arka aktarıcıdaki o tel gerginliğini elle çevirerek ayarladığımız zımbırtıyla çözülecek sorun, eğer çözülecekse tabi. Biraz kurcaladım ama pek düzelmeyince bıraktım bende. Rublede zaten 17 yılın verdiği yıpranmışlıkla bazı dişlileri aşınmış, buna da şükür diyorum. Tam performans beklemiyorum vites geçişlerinde. Şu ana kadar 50km falan yaptım. Bir çoğu tırmanış ve zincir atması vb bir problemim olmadı hiç. Eğer yeni bisiklet almayacak olursam rubleyi ve aynakolu değiştireceğim yakında.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2172_zps81342619.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2174_zps15a1e944.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2202_zps66dfff7b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2205_zps47fff267.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2193_zps4bf3905e.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2202_zps66dfff7b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1930_zps5fe9abbb.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1922_zpsc4b78c73.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140505-20140505-IMG_1923_zpsff8958d1.jpg
Arka rubleyi vs temizlerken lastiği çıkardığımda iyice bir kurcalayım şunu dedim. Jantın milinin vidalarını falan sökmeye başladım ve bilyaları görünce kapattım geri. Elimde gres yağı olsa oraya da el atacaktım ama dokunmadım şimdilik. Ama bunu yaparken mi oldu bilmiyorum, daha sonradan fark ettim, arka mil hafif yamulmuş ve bundan dolayı arka tekerle ruble bütün olarak yalpalıyor hafiften. Sanırım çözümü milini değiştirmek olacak. Çok aşırı bir yalpalama yok diye erteledim şimdilik onu.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2191_zpsa69be5f9.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2176_zps288375e0.jpg
Kardonun ve diğer ekipmanların temizliğini de yaptım. Bulaşık deterjanı, ılık su, fırça ve bez. Yine yaşından ötürü bir çok kalıcı iz vs vardı. Cila gibi parlamadı bisiklet ama dert değil. Beni taşısın yeter. Görüntü önemli değil.
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2208_zpsee036b1b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2169_zps95623ce6.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2168_zps964b0421.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2180_zps38e97391.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2217_zps5429ee6f.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2167_zps3174e59b.jpg
Son birkaç fotoğraf daha
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2211_zps866ff98b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2163_zps78e792af.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2204_zps0d5edad6.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2181_zps014f8e12.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2165_zpseebc924b.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2171_zpsab770537.jpg
http://i1133.photobucket.com/albums/m589/aykutcelme/20140516-20140516-IMG_2186_zpseb174e07.jpg
Şimdilik çok iyi geçiniyoruz keratayla. Bana sorun çıkarmadı hiç 10 gündür yaptığım sürüşlerde. 50 km falan anca gitmişimdir gerçi. Şehir içinde de sürdüm, asfalt dağ yolunda da. Sürücüler tarafından zor durumda bırakılmadım pek. Bir defa bir bayan sürücü sıkıştırdı bomboş yolda. Sağlık olsun
Kaskı, eldiveni (eski halter eldivenim ) ve gözlüğümü (eskiden kullandığım güneş gözlüğü, ama velespit içinde uyumlu şekli şemali ) eksik etmiyorum hiç sürüşlerde. Pedallamaya devam