Antalyadan bir marin belvedere

emre daran

Üye
Kayıt
9 Kasım 2011
Mesaj
72
Tepki
27
Şehir
Antalya
arkadaşlar merhaba. sitede yeniyim. üye olalı çok oldu ama yeni yeni konu açıyorum. bu da benim bisikletim marin belvedere. yaklaşık 3 ay önce aldığım ve uzun yol turları yaptığım bisikletim Marin Belvedere. Ancak kullandıkça ve tecrübe ettikçe değişmesi gereken parçaları değiştirdim. sonra kendi kendime ulan hybrid öyle olmaz böle olur dedim. sonuçta hybridler hem yol hem de mtb kırması gibi bi şey. hafif yol bisikletine kaçar bir tarzda bisikletimi bi değişime soktum. fsa plasma karbon yol gidonu 2300 stı shifter(daha üstüne gerek yok çünkü 3x8 kombinasyon kullanıyorum.yarışçı da olmadığıma göre) hem rampada yükle daha rahat oluyor) karbon maşa, shimano 105 kilitli yol pedalları frenler tektro r530 bir de arkada orjinalinde 12-25 ruble vardı saklıkent tırmanışımdan sonra (resimdeki römork ile birlikte) beni biraz kastığını farkettim ve 11-32 ruble ile değiştirdim. aynakol üzerine gelen fsa dyna drive(aşırı performans beklentisi olmayanlar için sıkıntısız bir aynakol) arka aktarıcı yine giriş seviyesi 2300 serisinden. zaten fazla masraf yapmamak için kolları da aynısını aldım ve çok memnunum. uzun yolda hem yol bisikletinin aerodinamiğine yakın bir sürüş sergiliyor hem de tur bisikletlerindeki rahatlık mevcut. fakat inanın marin işi biliyor. zaten sitesinde de yol bisikletine benzer bir sürüşü olduğu yazıyor. çok önemli değil. ama gerçekten marinimi seviyorum güzel bir kadroya sahip. ayrıca trek almayı düşünürken 400 kilometrelik testten sonra vazgeçtim(ve test sakatlıkla bitti) ve belvedereyi aldım.
 
Scudo

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Frenleri yakından çekebilirseniz çok sevinirim.
Şu an, bu bisiklete benzer Sedona 321 kullanıyorum fakat cantilever frenlerden hiç memnun değilim.
Eğer yol frenlerinin bacak uzunluğu yeterli gelecekse, yol frenlerine geçmek istiyorum.
 

emre daran

Üye
Kayıt
9 Kasım 2011
Mesaj
72
Tepki
27
Şehir
Antalya
sayın gökhan bey ben de v-frenlerin ayar tutmayışından ve araba kornasından çok ses çıkarmasından bıktım. maşayı değiştirdim ön kısıma direkt olarak bi müdahale yapmadan yol frenını taktım. ancak arka kısımda kadroda bulunan vida deliği çok yukarıdaydı ve fren kartuşları janta değik lastiğe geliyordu. araya 2 cm boyunda bir metal parça koydum delip kadroya taktım. alt kısmına bir delik daha delip freni de oraya taktım sorunsuz çalışmakta. fakat uzun soluklu bir çözüm değil çünkü kullandığım metal bildiğimiz ferforje demiri. bi vakit bulduğumda autocad'de çizip kromdan daha sağlam bir parça yapıcm. yaptığım vakit fotoğraflarını eklerim.bu haliyle de yakın fotoğraflarını yarın eklerim saygılar...
 

metin bayer

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2009
Mesaj
411
Tepki
87
Şehir
istanbul/Avrupa
Çok güzel bisikletiniz güle güle binmek nasip olsun . ben römorkun markasını ve nereden aldığınızı sorabilirmiyim?
 

emre daran

Üye
Kayıt
9 Kasım 2011
Mesaj
72
Tepki
27
Şehir
Antalya
çok teşekkür ederim Metin Bey. römorkun markası Topeak Journey Trailer. delta bisikletten aldım. bi ara kampanyaya girmişti. kısa mesafeli yani 100-150 km'lik fazla rampası olmayan turlar için çok güzel alet. arkada yokmuş gibi hissediyorsunuz. rampada biraz geriye çekiyor ben de rubleyi 12-25ten 11-32 çıkardım bi sorun kalmadı. hatta 3 kişi kampa gittik çadır tulum mat 3 kişilk malzemenin hepsini aldı. tüm yükü ben çektim o başka ;)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Parçaları üretirken eğer sorun olmayacaksa, bana da 2 adet yapabilir misiniz?
Cantilever frenlerden gerçekten memun değilim.

Hatta, bir yerde konuşup (facebook mesela) tasarım konusunda da görüşebiliriz.
 

emre daran

Üye
Kayıt
9 Kasım 2011
Mesaj
72
Tepki
27
Şehir
Antalya
gökhan bey facebook'tan ekleyin beni isterseniz oradan görüşelim. çünkü sizin bisikletin ölçülerini bilmiyorum. olmazsa bana fotoğraflarını gönderirsiniz ben de ona göre olur veya olmaz yardımcı olmaya çalışırım.

Çağatay bey çok sağ olun. Teşekkür ederim.

gökhan bey arka freni takabilmek için araya koyduğum parçanın resmi
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Benim aklımda vida için desteğin (yani kadrodaki vida deliğinin) önüne de arkasına da aşağıya doğru parça koymak var.
Bu şekilde esnemezlik daha iyi olacak, fren performansı daha iyi olacaktır.

Fırsat bulduğum zaman BAUHAUS'a uğrayıp bu tür parçaları inceleyeceğim. Eğer bir şeyler uydurabilirsem, o şekilde kullanırım.
Olmadı, bir şekilde üretmek lazım.
 

metin bayer

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2009
Mesaj
411
Tepki
87
Şehir
istanbul/Avrupa
ben teşekkür ederim emre bey fiyatı ne kadardı acaba sanırım benim işime çok yarıycak yakında türkiye turuna çıkacağım yani planlarım o yönde heybe yada çanta çok yavaşlatıcı römorkun daha aktif olduğunu sizdende duyunca sempatim arttı ama acaba maddi açıdan nasıl?
 

emre daran

Üye
Kayıt
9 Kasım 2011
Mesaj
72
Tepki
27
Şehir
Antalya
metin bey uzun zamandır foruma giremeim. ksura bakmayın geç cevap yazıyorum. ekonomik olarak heybe ve çantadan daha pahalıya maal oluyor. ben kampanyadan almıştım 450 tl'ye. sanırım şimdi 650 seviyesinde. alternatif olarak yerli üretim olan mamut trailer'a da bakmak lazım.
 
Kayıt
18 Mart 2013
Mesaj
10
Tepki
6
Şehir
şanlıurfa
Bisiklet
Sedona
merhaba
arka römorkla ilğili bir sorum olacaktı
diyelimki 20 kğ bir yük var
bunu arka bagajta çanta içinde taşımakla
römork ile taşımak arasında ne fark var
yani römorkla taşındığında bisiklete daha azmı yük basıncı oluyor
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Römork ile bagaj ın kendilerine göre avantajı var. Biraz bagajdan bahsedelim. Arkadaşın kullanmakta olduğu römork topeak ın journey modeli. Bunun yanında yerli üretim taşocak firmasının mamut modelleri var. Birbirine benzer ve özellikleri birbirine yakın römork modelleri bunlar. Şimdi şöyle düşünelim. Bagajla yola çıkacaksın, hem önde hem arkada bagajın bulunması gerekir. Bunlar alü dense yaklaşık 1.5-2 kg gelir. birde bunlara heybe veya çanta takarsın. En hafifi 0.75 kg den 3 kg eder. Topladığında sadece bagaj ve çantaların darası ne olur. 5-6 kg eder. Peki römork un çantasıyla beraber-ki su geçirmezdir-ağırlığı nedir. 6.5 kg dir. Şimdi römork a bir ağırlık gözüyle bakıyorlar ama sanki bisiklete takılan bagaj ve çantaları ağırlıksız zannediyorlar. Demekki ağırlık bakımından bir üstünlüğü yok bagajın. Römork un diğer dezavantaj gibi görülen tarafına bakalım. Oda römorkun tekerleği. Evet teker bir sürtünme etkisi yaratır fakat römork öndeki bisikletin izini takip ettiğinden dolayı rüzgar direncine karşı daha az yüzey sunar. Oysaki bisikletin önünde ve yanındaki bagaj ve çantalar bu yüzeyi büyütür. Demekki sürtünme etkisi bakımından da bagajın bir üstünlüğü yok. Şimdi gelelim römorkun artılarına:
1-Geniş bir yük alanı sunar. Bisikletin üzerine alamayacağın bir mangal ve semaveri bile yükleyebilirsin. Nerdeyse yükleme için 45*45*70 cm lik bir alan sunar.
2-Hızlı bir şekilde kamp alanını toparlama imkanı sunar. Eşyaları bisiklete nasıl tıkıştırırım diye düşünmezsin.
3-Gereğinde bisiklet ile yükünün hemen ayrılmasına imkan sağlar.
4-Bisiklet üzerindeki yükten kaynaklanan denge problemine çözüm oluşturur. bisiklet üzerindeki hareketlerini rahatlatır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar