Scudo Sports

ZİPP firmasının artık 16 tel ön jant üretmiyor olması

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.997
Tepki
24.869
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Merhabalar, wheelbuilder.com yetkilisi zipp'in artık 16 tel ön jant üretmediğini söyledi. zipp 88 (yani ön göbek)ler de artık 16 değil 18 delikten başlıyormuş. (18-20-24 diye gidiyor sanırım)
ingilizcem iyi sayılmaz, bunun sebebini tam olarak ingilizce soramadım o yetkiliye. bu konuyla ilgisi/bilgisi olan var mıdır?
yabancı forumlara da anlayabildiğim kadarıyla baktım fakat çok büyük problemler duymadım.

sorunun özü şu; "Zipp gibi bir firma 16 tel işinden caydıysa bi bildiği vardır?"
almayı planlıyorum o yüzden soruyorum :)
16 ön / 20 arka

http://images.fatbirds.co.uk/images/zipp_404_firecrest_tubular_front_wheel_16_spokes_black_decal2.jpg?maxheight=1200
 
Scudo
Cevap burada:
(link)
Özetlemek gerekirse, 16 yerine 18 tel kullanmak aerodinamik olarak neredeyse hiç fark yaratmıyor ama esnemezliği ciddi derecede arttırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Murat B.
peki tel sayısının akıcılığa da bir etkisi oluyor mu ağırlık faktörünü hesaba katmazsak, benim bisiklette 32 tel var mesela çok büyük bir olumsuz etkisi olurmu bunun, rüzgarda baya bir sarsılıyorum ama akıcılığa etkisi nedir merak ediyorum
 
@Fırat Y.

"Akıcılık" dediğiniz şey zaten aerodinami, lastiklerin yuvarlanma direnci ve mekanik kayıpların toplamı. Linkini verdiğim pdf'e bakarsanız son grafikte sizinkine benzer bir jantın saatte 48km hızla giderken neden olduğu aerodinamik kaybın, 16 veya 18 telli Zipp'ten yaklaşık 20W daha fazla olduğunu görebilirsiniz.
 
Dosyanın adını değiştirip spokecount.pdf yaparsanız adobe reader (veya başka bir pdf okuyucu) ile açabilirsiniz.
 
20 tel arka zipp jantlardan pek memnun değildi kullanıcılar. O nedenle son jantları 24 tel olarak satmaya başladı Zipp.
Onunla alakaslı olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri