Zincirin değişmesi gereken zaman ?

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
16
Genelde 1500-2000km civarlarında değişmesi gerektiğinden bahsediliyor lakin bu mesafeleri aldıktan sonra götürdüğüm bisikletçi değiştirmeye gerek olmadığını söylemişti.Bu durumda sanırım mesafe ile aşınmanın boyutunu oranlamak pek doğru değil,dişlilerle zincir arasındaki boşluklardan ya da zincirin uzamasından gözle görülür tespitler yapmak mümkün gibi,bu konuda püf noktaları nelerdir ?,mutlaka bahsedilen mesafelerde zincir değiştirmek gerekiyorsa 3-4 haftada bir zincir değiştirmek mi gerekir ?
 
Scudo

alperen_69

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2005
Mesaj
896
Tepki
306
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
peki benim komponentler 2000 yılında toplandı zincirimde 2000 yılının xtr zinciri bu zincirden bulunurmuki piyasada
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160
bence en kolayı zinciri temizleyip gözle kontrol etmek.baklalarda ezilen yada sürtünme sonucu incelen yıpranan var mı diye. genel bir yıpranma (sürtünmeye bağlı incelme) gözlenebiliyorsa ; ki zincir üzerindeki yazılar falan bu durumu anlamakta kolaylık sağlar; artık değişim zamanı gelmiş-geçmiş-yaklaşıyor denilebilir.

eklediğim iki fotoda zincirin bir baklasının üstten ve yandan görüntüleri.görüldüğü gibi baklanın ortası (en azından benim zincirde) biraz daha bombelice...bombeye denk gelen Z eğer yıpranmışsa değişim zamanıdır...
;)
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160



illa ki 2000 model xtr istersen biraz zor sanırım hatta imkansız.ama mutlaka onun yerine kullanabileceğin zincir bulunur.
 
T

Tuğrul

Misafir
24 vitesli bisikletlerde 2500 -3500 (kullanım durumuna göre)
27 vitesli bisikletlerde 1500-2000 km de zincirin değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

Eğer çok düz yolda ve yumuşak kullanıp yağlama işlemlerini zamanında yapıyorsanız
500 km ilave edebilirsiniz.

Selamlar
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
abi vites arttıkça zincir ömrü kısalıyor.bunu vitesin artmasıyla kasetteki vites aralarındaki boşlukların dar olması neden olabilir diim?
 

Ergün Gündoğar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
676
Tepki
209
Şehir
Tuzla - İstanbul
Arazi kullanımın yoğun ve sürekli tork uyguluyorsan zincir doğal olarak çabuk esner ve aşınır, düz yolda kullanıyorsan daha uzun sürede esner ve aşınır, sürekli bakımlı ve her zaman iyi sürüş istiyorsan 1500km de bir değiştirmek en idealidir.
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


2000 model XTR IG zincir kullanır.. Yani herhangi bir 8'li IG zincir olur.. Ya da KMC X8 de olur.. Paniğe gerek yok..
Gürsel
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Arkadaşlar elektrik ampülü varken karanlıkta kitap okumaya kalkmayın..
Senin o bisikletçinin dünyadan haberi yok herhalde.
Shimano 800-1000 km yol yapmış zinciri değiştirin der..Hadi diyelim biraz abarttı. Ama aheste binilmiş bir bisikletin zinciri en fazla 1500-2000 km sonra değişmesi gerekir.. Tabi şimdi "ben zincirimi hiç değiştirmedim 7 bin km oldu, sorun yok " diyenler olmuştur.. Ama bunların da diğer donanımlarının ömrü fazla kalmamıştır bilsinler.. Bu bir seçim meselesi.. Aluminyum orta dişlilerin varsa ömrü en fazla zincir değişmezse 3-4 bin km.. Değişirse 8-10 bin gider.. Donanımlarınız ucuzsa değiştirmeyebilirsiniz.. Ama sonunda hepsi birden değişecek ona göre..Ben son zincirimi değiştirmekte biraz (1500 de) geciktim: Sonuç: 100-150 km boyunca orta ve küçük arka dişlilerde habire kaydırdı durdu.. Sonra aşınınca kesti.. Yine değişme zamanı geldi ama..

Bir de çamurda çok biniliyorsa zincirin daha sık değişmesi lazım.. Yoksa "chain suck" yapar.. Bu daha feci bir derttir..(Bununla ilgili yazıyı (2 sayfa) foruma atmıştım)

Zincir ölçme aleti diye bir şey vardır..Ben Alman malı Rohloff kullanırım .. En iyisi budur. Alu veya demir dişlilere göre yapılmıştır..Zincirdeki uzama milimetriktir..(Tüm boyunda) İyice açınmış zincirin boyu yeniye oranla yarım bakla uzar.. Ama bu hale gelmeden zincirin değişmesi gerekir. Fakat yapılan km nin cinsi de önemlidir.. Gezinti bisikletinin zinciri ile, ormanda, çamurda ayakta abanarak binilmiş bisikletinin zincirleri arasında aynı km.yi yapmış olsalar bile aşınmaya bakarak 1000 km fark vardır sanılabilir..Yani bu mesafe olayı biraz göreceledir..Yani aheste bisiklet 2000 yapmışken sıkı bisiklet 1000 yapmış olsa bile aşınmaları aynı olabilir..

Selamlar..
Gürsel
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
16
Dünyadan haberi yok dediğiniz bisikletçi Yeşilbisiklet,2003 yılında bisikleti sizden almıştım 1.5 ay zarfında 2000km kadar yol yaptıktan sonra zinciri değiştirmek için geldiğimde elemanlarınızdan biri göz ucuyla kontrol edip gerek olmadığını söylemişdi.
 

Özgür Dilaver

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2005
Mesaj
708
Tepki
306
Şehir
Zeytinburnu/ İST
Bisiklet
Kron
Ortalama 1700 km sonra zincirin gercekten arka dişlilere zarar verdiğini tespit ettim tabiki hemen zinciri ve arka dişliyide değiştirmem gerekti galiba biraz daha zorlasaydım ön dişlilerede veda etmem gerekebilirdi neyse ki teknik arkadaslar bu konuda dogru tespitte bulunmuşlar ve daha büyük masraftan beni kurtadılar dogrusu... İllaki yüksek model bir takım kullanmayı dusunmuyorum XT XTR fiyat ve kullanım performansı olarak yüksek olabilirler ama eger 1000-2000 km de ben bunları degiştireceksem 1. fiyat performansı negatif demektir orta sınıf mekanik her kosulda daha verimli olacagını düşünüyorum ...
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
gerçekten çok güzel bir noktaya değindim tebrikler abi..bencede xtr alıpta 1000km sonra veda etmek çok kötü bir his olsa gerek..
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


2000 km binilmiş bisikletin zincirini değiştirmenin alemi yok da o yüzden öyle denmiş.(Çünkü bu durumda herşeyin değişmesi gerekiyor) Size kısa sürede büyük masraf çıkartmak istememişlerdir. Yani sizin lehinize bir karar verilmiş..Bu kadar basit..
Yoksa stoğumuzdaki zincirleri tabii ki satmak isteriz..
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
gürsel benim birkaç basit sorum var? ama cvplarını kulaktan dolma bilgilerle değilde senin işten anlayan birisine sormak istedim. Aynakol'un, kaset'in, ön ve arka attırıcıların,zincirin ömrü kaç kmdir acaba??
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160


verilecek cevap çok teorik olur.yukarıda da buna benzer açıklamalar var.
sahil yolunda asfalt üstünde sprint yapmadan, 20km. hızı geçmeden kullanıyorsan 15.000km. diye bi cevap versek sanırım ne demek istediğimi anlarsın.kullanılan koşulalr malzemenin ömrünü belirler.
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.271
Tepki
792
Şehir
Eskişehir & Didim
Hımm şimdi anladım benim zincirin ve rublenin neden hala taş gibi olduğunu :D 4 senedir orjinali duruyor, tahmini km 15-20 bin km :rolleyes: Aynakol yamuldu değiştirdim zincir ve ruble tıkır tıkır halen :D Asfalttan dışarı fazla çıkmam. Çıksamda ağır araziye girmem. Patika ya da toprak yol...

Sprint de yapıyorum aslında şehir içinde her gün trafikte kullanıyorum. Yani 0'dan 40-45 lere sonra aniden 20lere sonra tekrar 35lere :)

Hala ben dahil kimse anlayabilmiş değil zincirin ve rublenin düzgün çalışması durumuna :D Ama az kaldı değiştirecem..
 

Önder Özdoğan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2005
Mesaj
2.284
Tepki
1.204
Zincir onemli kompenantlardan birisi olduğuna göre...2000 km değişmesi makuldur..
değişmesi sizin açınızdan iyi olucaktır ayna kol ve arka dişlileri bozmak istemezsiniz arkadaşlar..

daha fazla km yapılabilir ama olsun gürsel abim taş mı yicek.. :D :D gelirsiniz bir güzel itina ile değiştirilir...
saygılar..
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160


işin ilginç yanı bu örnekte olduğu gibi aşırı kullanımda zincir ve ruble ve biraz da ayna dişlinin bir bütün halinde yıpranması halinde sorun çıkarmadan çalışmaya devam edebilmesidir kimi zaman..

ancak şundan eminm ki ruble ve aynakolda yıpranma meydana gelmişse sadece zincir değiştiğinde sıkıntılı bir süreç başlayacaktır. efektif çalışmayan vites geçişleri, kendiliğinden oluşan vites değişimleri v.b.
 

chavanel

Üye
Kayıt
8 Temmuz 2007
Mesaj
37
Tepki
36
Üstünden epey zaman geçmiş ancak, zincir konusunda bir iki şey yazayım dedim. Daha sonra takip edenler belki faydalanır.

Bir zincir halkası 1 inch = 2.54cm olduğuna göre, 10 adet zincir halkası 25.4cm yapar, dolayısıyla %1 uzama olduğunda dişlilere de zarar verecek kadar uzamış ve değiştirilmesi zamanı gelmiş olan 10 adet zincir halkasının 2.54 milimetre uzamış olması lazım. Bu ise aşağı yukarı bir adet zincir pini profil boyundan biraz fazladır.

Benim şu anda yol bisikletimin üstünde bulunan kmc x9 93 serisi zincirin ömrü websitesinde yaklaşık 4000 mil olarak veriliyor. Bu ocak-haziran arası 5500 km yapmışım, gerçi bunun yarısı trainer üstündedir, halen aynı zinciri kullanıyorum, 25.4 cm de uzaması yaklaşık bir mm civarı, en az bin - bin beşyüz km daha yapıp değiştirmeyi düşünüyorum. Heralde dağ bisikletlerinde düşük viteslerde dik yokuşlar çıkarken binen yük, toz, çamur vb. etkiler zinciri daha çabuk yıpratıyor olabilir.

İster bir cetvelle yada, a4 kağıdına 25.4cm ayarlayarak hemen bakıp zincirinizin ne kadar uzadığına/yıprandığına bakıp, gerekiyorsa bisikletçinizin yolunu tutmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Yukarı Alt