1-) Hep aynı bakladan açmanın çok bir anlamı yok, hele hele oraki pim gevşerse başa bela olabilir

. En iyisi klipsi zincir kullanmak. Sram ve KMC zincirlerini bu şekilde üretiyor. En pratiği bence...
2-) Bu konuda da özel bir özen göstermeye gerek yok. Zaten zincirin yüzeysel aşınmasından çok zincirin 2 pimi arasındaki mesafenin uzaması, ömrünün tamamlandığı anlamına geldiği için hangi yönden takarsak takalım o mesafe değişmeyecek

(offtopic: Baklalar arası mesafenin genişlemesi 0,075 mm'ye dayandığı anda o zincir bitmiş demektir

.
3-) Bu ayna kolun aşınma durumu ile ilgili aslında. Demir yapraklı olanlar neredese hiç aşınmıyor, ancak üst modellerdeki gibi aluminyum yapraklar söz konusu olunca aşınma da hızlı oluyor tabi ki. Ancak yine de bir kaç zincir, bir kaç rubleden sonra değişme zamanı onun da geliyor. Ancak ayna kol, ruble ve zincire göre çok daha "sesli" ve "sert" bir biçimde değişme zamanının geldiğini haber veriyor

. Anlamamak imkansız neredeyse...
Bir de zincir, ruble değiştirmek için ille de sistemde sorun olmasını beklememek gerekiyor. Uzun ömürlü kullanım için belirli periyodlar da bu zincirlerin değiştirilmesi gerekiyor. En sağlıklı yöntem, sürekli zincir ölçümü yapmak.
Zincir değiştirme periyodu sürücü ağırlığından IG, HG sistemine, sürüş tarzından tutun da sürüş alanına kadar bir çok değişken yüzünden farklılık gösterebilir.
4-) Marka önemli değil önemli olan gönüller bir olsun

. Şey yani modeller uyumlu olsun

. Eski zincirin kısalığı gibi bir şeyden şikayetçi değilsen Ender Abi, yenisini de kısalt. Ancak ölçüt olarak ayna kol ve rubleyi en küçük dişliye getirdiğinde, arka vitesin alt bacağının yere paralel olması gerektiğini düşünebilirsin. Bu genel geçer bir yöntemdir, hep de işe yaramıştır

.