Zincir yağlama

avcioglu

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2017
Mesaj
295
Tepki
467
Yaş
44
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
@Cem cm
kahkaha attım :koptum::koptum:

Bi an sevinmiştim, ben 5-600 km'de bir yağlıyorum, oh be iyi ediyormuşum diye :acpsnr::acpsnr: sonra yorumları okudum, üzülmeye devam :)
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Haklı olduğu tek nokta yağın toz toplaması. Yağladıktan sonra güzelce kurulanmalı, ne kadar az yağ kalırsa o kadar az toz tutuyor ve bir sonraki temzlik/yağlama zamanı o kadar uzun oluyor.
Günlük kullanımda işin bir de konfor boyutu var. Temiz bir zincir şıkır şıkır işliyor. Zincir yağsızsa sanki arkada bir kişi oturuyor gibi bisklet ağırlaşıyor.
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Video içeriği kendi kendiyle çekişiyor aslında bakarsan. Birincisi 4 ayda eskiyen - değişmesi gereken bir dişli zincir görmedim ben bugüne kadar hele ki gündelik kullanıcı söz konusuyken.
X9 zinciri en az 2 senedir kullanıyorum, uzadı ancak halen daha taş gibi. En ufak sorun yaratmadı bana bugüne kadar. Gündelik kullanıcı için zincirin uzaması zaten problem değil. Zincirin uzunluğu gündelik kullanıcı için daha fazla problem değil ; Zincir dişlinin tamamen yağsız ve bakımsız olmasından.

Yani elle tutulur, savunulabilecek hiçbir tarafı yok. Gündelik kullanıcılar için mantıklı bir tarafı da yok. Paran kıymetliyse yağlarsın ama uzasa bile değiştirmezsin, benim gibi kullanmaya devam edersin. En azından sürüş sevkin bozulmaz.

Bakımsız bir zincir - dişli varken asla bisiklet süremem, inanılmaz rahatsız ediyor beni. Vitesleri yağ gibi kullanmak varken ne diye kendime işkence çektireyim.
Hadi diyelim ömrünü gerçekten uzatıyor? 2 senede 1 defa 150TL veremiyorsanız zaten binmeyin bisiklete. Gündelik kullanıcının alacağı zincir - ruble anca o kadar tutar zaten.
 

Fırat Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2017
Mesaj
812
Tepki
851
Yaş
25
Şehir
Mersin
İsim
Fırat
@Gökhan Akkaya
Hocam zincir uzadığını bilipte biniyorsanız hem rubleye hemde aynakol dişlilerine zarar veriyorsunuz,bu halde devam edip ruble zincir değişimini 1-2 yıl sonra yaparsanız aynakolda çoğunlukla kullandığınız kademedi zincir dişliye tam oturmayacak ve atlama yapacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Kasıtlı olarak uzatıp XTR aynakolu çöp etmeye niyetim yok merak etme :) Şuan içeride tutuyorum soğuklar yüzünden, yaz ayına yeni dişli - zincir ile gireceğim.
Hatta Komple 2x10 sisteme geçmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ç.

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.181
Tepki
5.383
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim için tek değerli eşyam bisikletim. Öyle olunca da üşenmiyorum gözüm gibi bakıyorum. Teknik konularda da oldukça iyiyim tamirciyle uğraşmam. Zincir olayına gelince Rublem 105 serisi (5800) 10.000 km'yi geçti, kaplama sapa sağlam duruyor, sadece biraz matlaştı. Zinciri 8.000 km'de değiştirdim. Kullanım koşuluna ve yoğunluğuna göre bakarım, gerekli görürsem hiç üşenmez zinciri söker (quick link) önce mazot ile içindeki tozlar çıkıncıya kadar bir kapta çalkalarım. Sonra fırçalayıp tekrar mazotla çalkalarım. Bulaşık deterjanı ile mazotu akıtıp durulayıp kurularım. Rublemi de ruble fırçası ve mazotla fırçalayıp wd40 ile aralarından bez geçirerek temizlerim. Zinciri taktıktan sonra Shimano'nun kuru ortam teflonlu yağı ile yağlarım. Vites değiştirirken sadece sti den tık sesi geliyor. Tabi diğer parçaların bakımlarını aksatmadan yapıyorum.
 

Saburié

Always do FAVORS Never take ORDERS
Kayıt
14 Kasım 2015
Mesaj
425
Tepki
443
Yaş
23
Şehir
İstanbul
İsim
Burhan Has
Bisiklet
Bianchi
@ziyadeniz

bende shimano yağ hariç aynısını yapıyorum ancak deneyen var mı diye merak etmiştim.
 

sirrunu

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Mesaj
369
Tepki
570
Şehir
Türkistan
İsim
Runner
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Peugeot
tamamen saçmalık. zinciri temizleyip yağladığım zaman bisiklet öyle akıyor ki anlatamam. yağlamanın verdiği etki, her pedala basışımda pürüzsüz bi şekilde zincirin bütün gücünü yola ilettiğini hissediyorum
 

Eroseros

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Aralık 2015
Mesaj
614
Tepki
1.306
Yaş
51
Şehir
İzmir
İsim
Eray Yumuşaker
Bisiklet
Sedona
Videodaki kardeşi dinlersek o zaman yağa gerek yok. Rahat dönsün diye zincire sabun ya da muz kabuğu sürelim, alet aksin gitsin. Zaten aşınma yok denecek kadar az diyor.
 

ErkanYrt

Üye
Kayıt
11 Mayıs 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
34
Şehir
istanbul
Merhaba
Zincir yağlama / bakım için resimdeki aparatı arıyorum.

İşlevini görmeniz için video:
Nereden temin edebileceğim hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. Alternatif aparatlar da olabilir.
 

oscak41

Rider
Kayıt
5 Temmuz 2018
Mesaj
392
Tepki
393
Yaş
24
Şehir
Kocaeli
İsim
Osman Çakmak
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamün Aleyküm arkadaşlar ve hocalarım yeni katıldım hep bu siteye hayran olmuşumdur. Konuya geleyim:

Elimde TAÇ (Kir, yağ & Pas Sökücü) Sprey var ve bazen bir yerlere arttırıcı gelince tık tık yapıyor yada zincir boşluk atıyor.

Başlıktaki gibi ne kadar süre ile sprey sıkmalıyım?
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Yeni bir yazıya denk geldim, paylaşıyorum :)



ChainGaps-800x533.jpg

  • Daha yapışkan yağlar (wet lube) pine daha iyi ulaşıp daha iyi yağlar
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile birkaç baklaya 1 damla yağ damlatmak arasında 0.01 watt fark oluşur, her baklaya 1 damla yağ zinciri daha iyi yağlar
  • Fakat her baklaya 1'den fazla damlaya gerek yoktur
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile, pedalı hızlıca çevirerek ve zincire değdirerek yapılan yağ damlatma işlemi de kıyaslanmış ve her baklaya 1 damla yağ damlatmak 0.08 watt kazançlı çıkmış. Çünkü zincire hızlıca sürterek yapılan yağ damlatma işlemi biraz hızlı olduğun için baklalar yeterince yağ alamıyormuş.
  • Bakla başına 1 damla yağ zinciri çok iyi yağlıyor çünkü günümüz zincirlerinde çapraz vites kullanımına daha iyi olanak sağlamak adına, resimde görülen GAPlar (boşluklar) kasten daha geniş yapılıyor. Eski geleneksel zincirlerde bu boşluklar çok daha küçüktü. Zincirin yanal bükülebilmesine daha iyi olanak sağlaması için artık bu boşluklar büyük. (Yukarıdaki görsel Sram 1x12 vites sisteminin zincirine ait)
-Jason Smith
(link)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benim ekstra tavsiyelerim:

  • Zinciri yağlayışımızdaki amacın, kırmızı dikdörtgen ile gösterdiğim PİN'i yağlamak olduğunu unutmayın. Zincirin farklı bölgelerini veya yanlarını yağlamaya gerek yok, rubleyi de yağlamaya (yapan gördüm) gerek yok :snzdglsn:
  • Eğer zincire çok fazla yağ sürdüyseniz ilk sürüşte bütün bu fazla yağ jantınıza ve jant tellerinizi sıçrayacaktır :acpsnr:
  • Yağlama sonrası pedalı birkaç tur çevirip biraz bekledikten sonra, bir kağıt havlu veya bezle hafifçe fazla yağın alınmasını tavsiye ediyorum (Çünkü birkaç saniyenin ardından yağ pinlere güzelce ulaşmış ve nüfus etmiş oluyor, dışarıda kalan ihtiyaç fazlası yağ ise hızlı bir şekilde toz çekerek simsiyah bir görüntü oluşturacak ya da rubleye ve aynakola akacak en yakın zamanda. Unutmayın, yağ siyah renk değildir, siyah bir zincir kirli bir zincirdir. Yağ+toz=alışık olduğumuz siyah çamursu görüntü)
  • Yeni satın alınan bir bisikleti zincirini yağlamayınız, zaten zinciri paslanmaktan korumak adına fabrika yağı ile geliyor ve mükemmel bir şekilde yağlı oluyor :) Zincirin belki de en verimli zamanları bu ilk fabrika yağıyla kullandığımız zamanlar :)
  • Zinciri temizleme ve yağlama işleminin 250 km'de bir yapılması öneriliyor. Zincirin yeterli tozu çekip siyahlaşması için genellikle bu mesafe yetiyor. Fakat yol ve hava şartlarına bağlı olarak mesafe değişebilir tabiki, bu ortalama bir bilgi.
  • Zinciri temizlerken rublede,aynakolda kalan yağları da silmeye çalışın (En azından ulaşabildiğiniz yerleri. Yoksa zamanla birikip çamur oluyorlar ve zincire yapışıyorlar)

Kazasız sürüşler :harika:
 

mesuttkgz

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2018
Mesaj
40
Tepki
55
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
Mesut
Bisiklet
Carraro
Teşekkürler Serkan hocam akşama temizleme, yağlamayı bu bilgilere göre yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Noldor

Herr Bockolog
Kayıt
6 Ağustos 2018
Mesaj
719
Tepki
2.032
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
Caner Kocaman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Serkan hocam, ben de bir soru sorayım...
bisikletimi eve taşıyamadığım için kullanım harici arabanın arka koltuğunda bırakıyorum...
ve araç gündüzleri güneş altında kavruluyor. Tahminen gün içerisinde 40 dereceleri görüyordur...
bu gibi sıcaklıklar zincir yağı performansını etkiler mi??? daha sık temizleme/yağlama yapmamızı gerektirir mi???

bisiklet triban 500...
kullanım sıklığı, haftalık 3-4 gün, toplamda 130-150km civarı...
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Noldor sorun olacağını sanmıyorum, güneşin altında saatlerce sürüyoruz sonuçta. 40 derece problem yaratacak bir sıcaklık değil.
 

Noldor

Herr Bockolog
Kayıt
6 Ağustos 2018
Mesaj
719
Tepki
2.032
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
Caner Kocaman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serkan Mıstınoğlu
sürerken sürekli bir hava akımı oluyor... arabada ise kuru ortamda, çalışmadan sürekli sıcaklık yemesi yapı etkileyebilir demiştim...
gereksiz bir düşünce olmuş sanırım benimki...

cevap için teşekkürler...
 

Noldor

Herr Bockolog
Kayıt
6 Ağustos 2018
Mesaj
719
Tepki
2.032
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
Caner Kocaman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@M. Burak
ön tekerleği çıkarıp, arka koltuğun hemen önündeki boşluğa koyuyorum...
araba için herhangi bir sıkıntı göremedim şu ana kadar...

şöyle duruyor orada;
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: serhanaltintas

karakabus_

Üye
Kayıt
27 Haziran 2017
Mesaj
8
Tepki
3
Yaş
36
Şehir
bursa
merhaba arkadaşlar bende salcano NG450 26 HD model bisiklet var. 5 ay kadar önce bakım için tamirciye verdim. sağolsun iyice elden geçirip bakımını yaptı. 20 tl para aldı ve bisiklet yağ gibi akmaya başladı. şimdi bisikletin zincir ve ruble bölümde yağ tortusu oluştu. bende bu yağ tortusunu ne ile çıkarabilirim. evde kullanılan limon katkılı yağ çözücü işimi görür mü zarar verir mi? bisikleti yıkamayı düşünüyorum sonra zinciri tekrar yağlamak için ne önerirsiniz. dikiş makinelerinde kullanılan yağ olur mu?