Yagin toz tutmasi daha cok cinsiyle alakali, benim de kullandigim araziye yazin pek yagmur yagmadigi icin genelde cok tozlu oluyor.
Ben "White Lightning: Clean Ride" diye bir yag kullaniyorum. Guzel turkcemizde zincire surulen herseye yag denildigi icin anlatmakta zorlanacagim biraz, ama zincir yaglari benim bildigim ikiye ayriliyor:
- "Kuru" yaglar, zincire sivi halde uygulaniyor, bir sure sonra kuruyor ve bildigimiz yaglar gibi zinciri islak birakmiyor. Kuru haliyle zinciri balmumuna batirip cikarmissiniz gibi bir hal aliyor. Kuru yagin zincirin disinda kalan kismi bisiklete bindikce kaptigi tozlarla beraber zincirin ustunden kabuk halinde soyulup dusuyor ve teoride zincirin disinda tozu cekecek yag kalmiyor, ama zincirin ic kismindaki yag sabit kalip yaglama gorevini yerine getiriyor. Benim kullandigim yag bu cesit.
- "islak" yaglar, bildigimiz yag iste
ProLink gibi kaliteli yaglar zincirin ustunde sivi halde bulunsalar da tozlu ortamlarda iyi performans verdikleri soyleniyor, kullanmadigim icin bilemiyorum.
Karsilastirma yapacak olursak:
- kuru yaglar islak ve yagisli havalarda, nehir gecisi bulunan sulu ortamlarda verimliliklerini daha cabuk kaybediyorlar
- kuru yaglar islak yaglar kadar uzun sure dayanmaz sik sik yaglamayi gerektirir, ama kuru yaglarda zincir temizleme derdi yoktur. Zinciri kuru bir bezle silip yagi uygulamak 2 dakikanizi alir genelde.
- islak yagdan kuru yaga gecilirken zincir tamamen islak yagdan arindirilmazsa ilk suruste zincirde ve dislilerinizde cok guzel bir bulamac olustugunu gorebilirsiniz