Scudo Sports

Zincir ve Ruble Temizlendi - Renkleri Değişti

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
403
Bisiklet
Salcano
Ruble: Shimano CS-HG20-9 Temsili Resmi:
http://i.imgur.com/mp91GY7.jpg

Bisiklet 1 haftalıkken çekilen resmi:
http://i.imgur.com/6byXi9d.jpg

Bu da temizlik sonrası son hali:
http://i.imgur.com/3InYkP2.jpg

Benzin içinde yarım saat kadar bekletilip silindi, daha önce itiraz ettiğim halde WD-40 ile temizlenip yağlandığı için(başka yağ eklenmeden) önce tamamen yağdan arındırmak istedim. Şuan Finish Line Wet var son fotoğrafta.

Benzin boyasını sökmüş sanırım, bunun bir zararı olur mu ruble ve zincir için?
Tek etkisi renk değişimi midir?
 
Scudo
Görünürde tek etki boyanın sökülmesi gibi görünüyor. Herhangi bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ancak ruble zincir ve aynakol temizliği dikkat gerektiren hususlardır. Ben benzin, mazot, tiner, çamaşır suyu gibi kimyasalların bu parçaların temizlenmesinde kullanılmasını doğru bulmuyorum. Metal yüzeyi sürtünmelere karşı dirençlidir. Sürtünme darbe vs etkenlerle yapı bozulması yaşaması için uzun bir süre gerekir. Bu süre zarfı gelmeden dişler aşınmış ruble zincir aynakol her ne ise ömrünü tamamlamış olur zaten. Ancak benzin mazot çamaşır suyu tiner vs maddeler metallerin yapı bozulmasını hızlandırır. Dayanıklılığını da etkiler. Bilimsel olarak açıklamaları vardır. Ben pek bilimsel bir açıklama yapamayacağım ancak yıllardır baba mesleğinde görüp tecrübe ettiklerim doğrultusunda bunları söyleyebilirim. Çelik borular üzerinde çokça gözlemlediğim bir olay bu. Üzerinde sanayii yağ bulunan temizlenmesi gereken çelik boruları bu maddelerle temizliyorduk ve dikkat çekici bir nokta ki bu maddelerle temizlenen borular normalin yarısından bile daha az zamanda küflenip çatlıyordu. Yeri geldi bunu denediğimde oldu. Ruble gibi parçaların temizlenmesinde en iyi deterjan vs kullanılması ve güzelce durulanması. Bu tarz parçaların temizlenmesinde kullanılan yağ sökücüler de var. Ben kullanmadım periyodik olarak temizlik yapılırsa gerek olacağını da düşünmüyorum zaten.
 
@ömer karan

ben de bundan sonra sürekli aynı yağı kullanacağımdan tazyikli suyla toz ve pisliği arındırıp tekrar yağlamayı düşünüyorum zaten.
ama şimdiye kadar bisikletin depoda 1 sene üzerinde duran yağ, bisikletçide kurulumdan sonra sıkılan yağ, üç kez daha temizlenmeden sıkılan yağ, 6 aylık pislik ve en son wd-40 ile kabaca dış yüzeyinin silinip yine wd-40 sıkılması gibi işlemler yapıldı...
yani üzerinde ne var ne yok belli değildi zincir ve rublenin. o yüzden tam bir temizleme gerektiğini düşündüm öncesinde.

zaten ömrünün sonuna kadar kullanmayı değil, bütçeyi ayarladıkça xt sete geçmeyi düşünüyorum. ilk parçayı alıp kenara koydum bile :) xt'lere benzin bulaştırmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
@Mert C.

İnşallah sonuçta parçalar ne olursa olsun xt olur acera olur slx olur hepsi birer milli servet zarar görmelerini istemeyiz. Bence de en mantıklısı bakımları periyodikleştirmeye çalışıp bu denli riskli uygulamalardan kaçının.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek
Geri