bikernomad
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Kasım 2006
- Mesaj
- 269
- Tepki
- 234
- Şehir
- Dağlar
Sanırım zincir yağlama ile en çok uğraşanlardan biri de benim.Her zincir yağını her koşulda kullanamayız.Örneğin yol bisikletlerinde genelde iyi bir ince yağ,dağ bisikletlerinde arazide kullanıyorsak toz tutmayı engelleyen anti statik kuru yağlar,veya şehirde kullanıyorsak iyi yağlama yapan gres özelliği içermeyen ince yağlar kullanmalıyız.Asıl dikkat edilmesi gereken (hangi yağdan daha önemli bence)zincir ve ruble bakımının kullanım süresi ve yeri ile doğru orantılı olarak asla ihmal edilmemesidir.Bir çok arkadaşımız sadece zinciri değil;aynakol ve rubleyi de yağlıyorlar.(Bu çok yanlış.Çünkü;insan gücü ile çalışan bir makinada anlamsız efor kayıpları beraberinde oluşan yağ tabakaları yüzünden düzensiz vites geçişlerine de sebeb olabiliyor.)Ben tabaka oluşmasına zincir yaprakları arasına kalıntı birikmesine izin vermiyorum.Herkese tavsiyem bir zincir temizleme kutusu edinmesi,zincirin mutlaka temiz olması,rublenin sökülerek temizlenmesi(zor ise dikkatlice kalıntılar yok edilmeli)Arka vites değiştiricedeki makaraların mutlaka sürekli temiz tutulması.Aynakoldaki kalıntıların temizlemesi diğer domanıma göre daha kolay.Zincir temizleme kutusuna dizel vs.ya da benim gibi motor temizliğinde kullanılan alkali esasli degreeser (çözücüler) kullanılabilir.(Orta göbek ve arka teker göbeğine su temizlik malzemesi gitmemesine dikkat!!!.Yapalım derken bozmayalım.)zincir sadece gerektiği kadar yağlarsanız bu zor işle daha az uğraşırsınız.(Tek kat sadece ''O''rinlerin olduğu kısmı 20şer cm.aralıklarlayağlayıp,zincir yapraklarının dış yüzeylerindeki fazlalıkları silerek)Yok zor geliyorsa bir yığın uzman firma var.Onlardan yardım istemek en doğrusu.