Yürür aksam soruları?

biyani

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2007
Mesaj
165
Tepki
71
Şehir
istanbul
merhaba
Şu anda kulalndığım bisiklet amoeba marka hussar model ve zamanla değiştirmek istediğim ilk parçalar göbekler ve arka arttırıcı.Kilom 85 bisikleti kullanım amacım şehirde asfaltta ve uzun tur(gerçi daha tur için siftah yapamadım ).
Göbekler ,arka vites,zincir,aynakol,ruble ilgili merak ettiğim sorularımı sizlerle paylaşmak istiyorum,bu konuda bilgi sahibi olanlar bilgilerini esirgemezse sevinirim.
1-Göbek dağıtmak nedir?Forumda bazı konularda arka göbeği dağıttım diyenler olmuş bunu tarif edebilirmisiniz.
2-Göbeklerin yolda giderken kilitlenmesi ihtimali varmıdır?Bu soruyu sorma nedenim göbeklerin iç mekaniğini bilmemem.
3-Shimano nun çeşitli model göbekleri var bunların arasındaki hafiflik dışındaki temel fark nedir?Acera göbek yerine lx yada xt model göbek kullandığımda bana getirisi ne olur.Acera ile tura çıkarsam başıma gelebilecekler nelerdir?
4-Göbek bakımını ne zaman yaptırmak lazım?çeşitli konularda elle kontrolden sonra boşluk hissedilirse denmiş ama bu olmadan da bakım yapılması gereken bir periyod varmı?
5-Arka vitesin kırılıp jant tellerine dolanıp kaza geçirme ihtimali varmı?Böyle bir örmek varmı?Varsa önüne geçmek için ne yapmak lazım.
6-Arka vitesteki çark millerinin zamanla aşınıp gevşeme kopma ihtimali nedir.
7-Arka vitesi değiştirme zamanının geldiğini nereden anlarız?
8-Acera yerine alivio,deore yada lx arka vites kullansam bana getirisi ne olur.Acera ile tura çıkarsam başıma gelebilecekler nelerdir?Bu modeller arasında hafiflik dışında başka ne tür temel farklar var?
9-Arka vitese bakım yapılması gerektiğinin belirtisi nedir?hangi periyodlarda bakım gerekir?
10-Ruble ne kadar zamanda değiştirilmeli?
11-Aynakol ne kadar zamanda değiştirilmeli

cevaplıyan arkadaşlara şimdiden emekleri için teşekkürler soruların sayısı korkutacak kadar fazla :)
 
Scudo

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
1) Göbek dağıtmak, göbeğin içinden geçen milin eğilmesi, göbeğin içindeki bilyalaların aşınması, göbek iç yatağının aşınması gibi durumlardaki soruna verilen addır.
2) Göbek yolda giderken kilitlenmez, kilitlenmekten maksat eğer dönmemesi ise, kilitlenmez.Fakat göbek eğer dağılır da tel başlarından ayrılırsa çember birden katlanır ve yere düşülür.Bunun yaşanma ihtimali 1000'de 1'dir.
3)Göbekler arasında hafiflik dışındaki farklar; sızdırmazlık özelliği ile yağmurlu, çamurlu kötü hava koşullarında göbeklerin iç mekanizmalarının her türlü sıvı ve tozdan izole olmaları sayesinde daha uzun ömürlü hizmet etmeleri söylenebilir.Ayrıca iç yatakları ve bilyaları daha pürüzsüz olduklarından dönüş dirençleri daha düşüktür ve bu sayede hafiflikten bağımsız olarak daha kolay dönerler, bu da sürüşe %100 olumlu etki sağlar.Bakımlı bir acera göbekle dünya turu bile yapabilirsiniz.
4)Elle kontrol de bir gösterge olduğu gibi, eğer sürekli binen biriyseniz, özellikle arazide teknik sürüşler yapıyorsanız veya yılda +5000km yapıyorsanız ve bu binişlerin hepsi de kaymak asfaltta geçmediği için sürüş yoğunluğunuza ve sürüş ortamınıza göre belirli aralıklarla göbeklerinize bakım yaptırabilirsiniz.Bir arazi yarışçısı her 3-5 ayda bir göbeklerinin bakımını yaptırır.Ya da bir uzun turcu yılda 1-2 defa göbeklerinin bakımını yaptırmalıdır.
5) Arka vites kırılır, eğilir de göbeğe doğru girerse evet arka tekeri kilitler ve kazaya sebebiyet verir fakat bu da asfaltta sakin sürüş yapan biri için bakımlarını da bilen bir bisikletçiye yaptırıyorsa 10.000 binişte 1 ihtimal olarak görülebilir.
6) Arka vitesteki makara millerinin çıkma ihtimali yine asfaltta sakince binen bir binici için 5. maddedeki gibi bir olasılıktadır.
7) Arka vites koluyla vitesi değiştirmek istediğimizde arka vites istediğimiz dişliye geçmiyorsa, içindeki yayı bozulmuş olabilir ve değiştirilmelidir.Fakat bu sonucu doğuran tek sebep bu değildir.Sadece arka vites telinizin ömrünü tamamlamış olması veya vites ayarlarının değişmesi de bu sonucu doğurabilir.Böyle bir durumda doğru kararı işinin ehli bir bisiklet dükkanı çalışanı verecektir.
8) Arka vites estetik açıdan da önemli bir parça olduğundan tüm yeni bisikletlerde önemsenen ve ilk bakılan yerlerden biridir.Eğer sakin bir kullanıcıysanız, hep asfaltta kalacak ve sorun hissettiğinizde bakımını yaptıracaksanız Acera bile işinizi görür.Benim seçimim bu parçaların aralarında çok fiyat farkı olmadığı için Lx olurdu.
9) 7. cevap bu soruyu da kapsıyor.
10) Asfaltta kullanıyorsanız, vitesleri sakince geçiriyorsanız, zinciri çapraz kullanmıyorsanız, vites geçişlerinde aynakola çok yüklenmeyip de pedala verdiğiniz gücü yumuşatıyorsanız, gerektiğinde temizleme ve yağlamayı yapıyorsanız ömrü 10.000km leri de geçebilir.
11) 10. madde bu cevabı da kapsıyor.
 

biyani

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2007
Mesaj
165
Tepki
71
Şehir
istanbul
sayın athletic,
Gerek bu konuya verdiğiniz cevaplarda ,gerekse daha öncedende açtığım konulara verdiğiniz cevaplarda hep aynı özen ve itinayı gösterdiğiniz için teşekkürler, bilginizi paylaşmak için gösterdiğiniz çabayı taktir ediyorum.
saygılar
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
İçimdeki bisiklet aşkını herkese aşılamaya çalışıyorum Engin bey.
Forumları sitelerden ayıran en büyük özellik, bilgi paylaşımı ile konuya dair meraklı insanları bir bütün içinde tutmaktır.
Bunlar içimden geldiği için ağzımdan döküldü, üzerinize alınmayın.
Zaten forumumuzun demirbaşlarındansınız :)
Ne kadar fazla keyif alırsak tutkumuz o denli büyük olur ve yaşamımızın kalitesi daha da artar, gelecek nesillere kadar da faydalı bir yaşam sürmüş oluruz.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
 

KemalBaloglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesaj
502
Tepki
779
Şehir
istanbul/suadiye
ellerine sağlık dostum süpersin aradığım bazı cevaplarıda senin metinde buldum
tekrar teşekkürler