Yurtdışından bisiklet parçası satın alıp getirten kimse var mı? Yorumlarınız?

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
219
Şehir
Istanbul
Selamlar. Bu yurtdışı kaynaklı bisiklet parçası satışı yapan sitelerden hiç parça, kadro ya da komple bisiklet alanınız var mı? Bisiklete dair istemediginiz kadar çok parça, ıvır zıvır satan bazı siteler buldum (agzımın suyu aktı :eek: :D ), türkiye'ye de yolluyolar ama merak ettigim gümrükten geçerken sorun oluyo mu? Ek vergi alınıyor mu? Vergi için azami bi kilo ya da boyut vs var mı? (belli bir degerin altındaysa bişey alınmıyodur belki..) vs vs..

Bu konuda tecrübesi olanların yorumlarını bekliyorum.
 
Scudo

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
resmi sitelerden alırsanız yani online alışveriş yapılan sitelerden bahsediyorum 100€ (kargo bedeli hariç) maksimum bir limit var eğer bu limit aşılırsa gümrükte kontrol için açıldığında içinden 100€ üstü bir bedelli fatura çıkınca gümrüğe takılıyor kesin kes...ama belli bir büyüklük ve ağırlık limiti yok...Ama eğer e-bay tarzı sitelerden alışveriş yaparsanız satıcı kişiyle anlaşıp içine bedelsizdir diye bir notyazdırdığınız kutuyla yollamasını isterseniz gümrükte açıldığında üstünde bir bedel yazmadığı için gümrüğe takılmayacaktır...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
0
ben 2 kere yabancı bir parça/bisiklet satışı yapan siteden sipariş verdim. ilkinde 240$'lık bir kadro geldi. 2.'sinde ise 700$ değerinde bisiklet malzemeleri. yaşadığım tek sorun firmanın 2. kargodaki bir parçayı eksik koyması oldu (sele borusu) onu da arayıp belirtince kredi kartı hesabımdan düştüler. yani fed-ex international priority'le geldi ve gümrük sorunu yaşamadım.
 

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
291
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
benim bildigim
1: kutunun buyuklugu(tam olarak limit ebadi bilmiyorum)
2:100 dolar ve ya euro
3: agirlik (bunu da unuttum)
bu 3 sebepten doalyi siparisler gumruge takliliyo. ama sunu ekliyim bizim gumrukler o kadar SIKI deil. bazen, ozellikle ozel kargo firmalri ile yollandiginda gumruge takilmadan gelebiliyor.(hammurabi senin ki gercektende sans diyebilirim). ayrica yollayan kisi ye durumu aciklayip malin degerinin 100 dolarin altinda oldugunu belirtmesini isterseniz ya da hediye yani maddi degeri olmayan mal olarak gosterirseniz kargo ya da posta sirketine %100 gumrugu geciyo.
 

Murat EVGİN

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Kasım 2004
Mesaj
993
Tepki
970
Şehir
İstanbul
evet hediye olduğunu, ispatlayabilirseniz, gümrükte sorunla karşılaşmassınız, bu yüzden bu tür alışverişlerinizi özellikle bayramlara ve yılbaşlarına denk getirmeye calışın..
kargoyu gönderecek kişi eğer bir tanıdığınız olacaksa icine fatura ve garanti belgesini koymamasını ve orjinal kutusunda yollamamasını söyleyiniz...
böylece ürün 2. el bir ürün olarak görüneceği icin gümrükte sorunla karşılaşmazsınız..
bu alışverişlerinizde fedex'i kullanmanızı öneririm..
sevgiler.
 

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
291
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
turkiyede arkadaslarima burdan belki 10-15 tane laptop yolladim. orijinal kutusundan cikarip bide hediyedir deyince kimse durdurmuyor...
 

Murat EVGİN

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Kasım 2004
Mesaj
993
Tepki
970
Şehir
İstanbul
@beverly
evet üstad..bu şekilde bende bircok alışveriş yaptım. bu yol uygulandığı taktirde, ürünün bedeli ne olursa olsun gümrükte takılmıyor..
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
219
Şehir
Istanbul
@muratevgin

Teşekkürler :) Yanlış kelime ile arama yapmışım demek ki hehe.

Ya çok güzel şeyler var bisiklet için de işte gelir mi gelmez mi, gümrükte takılır mı falan kafamı çok kurcalıyo. Diyoruz ilk baş ucuz bişey sipariş edelim bakalım geliyo mu gelmiyo mu, da.. 100 eurodan daha pahalı bişey getirmeye kalkışınca ne olacak, illa takılacak yani ha? pff ://
 

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
291
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
degeri ne olursa olsun hediyedir ya da kullanilmis oldugu icin 100 euronun altinda diye gostertmen lazim. olmaz diye bi sey yok
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
219
Şehir
Istanbul
Arkadaş amortisör yag pompasıyla, şu maşa bogazını alttan üstten kavrayan kilitlerden (stem lock?) sipariş verdi. Bakalım ne olacak durum. Maşa ile arka amortisör almak istiyorum ben de işte... o_O :/
 
Yukarı Alt