Yol sorunu

Cengiz Parlakgül

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
1.120
Tepki
748
Şehir
istanbul
İsim
cengiz parlakgül
yorumların çoğunu okudum ve genelde bisiklet üzerindeki konfordan bahsedilmiş.ancak benimde bir sorum var. bu tür yollar bisiklete zarar verir mi? parke taşlı yollarda zincirlerini kıran tekerlerini yamultan insanlar gördüm.olur olur. ancak iri taşlı asfalta sahip olan stabilize yollarda bunlar olur mu?özellikle trek madone oclv carbon kadro için bütün bu sorularım teşekkürler
 
Scudo

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
383
Tepki
317
Şehir
ankara
@cparlakgul

Selam,

Acikcasi basligi acarken benim aklimdaki birinci soru da buydu. Acaba Scott CR1'i iri tasli asfaltta kullanirsam kadroya zarar verir miydim? Bu soruyu sorarken aslinda karbon kadrolara haksizlik ettigimi Bulent Ozer'in verdigi Trek kadro imalati ile ilgili su linkteki aciklamalari dinlerken farkettim. (link)
Siz de bir goz atin. Bence kolay kolay sorun cikmaz. Tabii surus konforundan degil kadro guvenliginden bahsediyoruz. (Bu arada iri tasli asfaltlarin sandigimdan daha yaygin oldugunu Datca-Ankara donus yolunda gordum. Dikkatle bakinca, ilk kaymak asfalt Denizli girisinde karsiniza cikiyor, o da fazla uzun surmuyor. Yol bisikletcileri icin genel durum herhalde asagi yukari boyle Turkiye'de.)
 
  • Beğen
Tepkiler: ErsoyBulduk

Cengiz Parlakgül

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
1.120
Tepki
748
Şehir
istanbul
İsim
cengiz parlakgül
vallla o videoyuyu izleyeli çok oldu zatn abi teşekkürler ama bilemiorum hani insan kıyamıyo ya bizde o durum var sanırım canımız bisikletle o yola girmek biraz rahatsız edioyo insanı ne kadar dayanıklı olursa olsun kadrosu kıyamıyoruz ve herkes yaşıyo bunu sanırım.. bir de arnavut kaldırımlı yollarda yarışlar var ama orda yarışan adamlarda da aynı bisikletten 20 tane var:) onlar rahat tabi :p
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano ve mask

nime

Daimi Üye
Kayıt
19 Aralık 2008
Mesaj
203
Tepki
78
Şehir
ist
@ikidiriki

Evet bu soruya cevap verecek kimse yok galiba :D
 
Kayıt
4 Ağustos 2009
Mesaj
35
Tepki
31
Şehir
İstanbul Kadıköy
Bisiklet
Trek
Yol, dağ, şehir ve tur bisikletlerinin sağlamlığı konusunda bir karşılaştırma yapabilir misiniz. Lastik incelince jant riske mi giriyor, amortisörlü maşalar bisikletin kadrosunun metal yorgunluğunu engelliyor mu? Sağlamlık konusunda mutlaka çelik aluminyumdan ve aluminyum karbondan iyi midir? Yol bisikletlerinin genel olarak tüm diğer bisikletlerden daha pahalı olması, buna karşın en "nazik" bisikletler olması nasıl açıklanabilir?
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@burhan ilterBisiklet türüne göre sağlamlık gruplaması yapmak yanlış olur. Çünkü üretilen her kadra birbirine göre farklı sağlamlıktadır. Kimi yol bisikletleri narin bile görünse, bazı tur bisikletlerinden sağlam olabilir. (Bu kabul, çelik-aluminyum-karbon gibi malzeme seçimi için de geçerli)

Lastik incelince jant riske girer demek %100 doğru olmaz. Bu kullandığını ortamla ilgili. Tabiki lastiğin sönümleme etkisi içindeki hava hacmi arttıkça artar.

Evet amortisör (yada kalın lastik) kadrodaki metal yorulmasını azaltır.

Yol bisikletleri "nazik" değil gayet sağlamlar.
 

nime

Daimi Üye
Kayıt
19 Aralık 2008
Mesaj
203
Tepki
78
Şehir
ist
@gurol

Harika bir açıklama olmuş Allah cc razı olsun :)
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
588
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
scott'un hibrid serileri örneğin Sub 20 ve ön amortisörlü sportster bu tarz yollar için uygun olmaz mı..?
Sub 20 700 32-35 jant ve lastikle sözü geçen yollarda daha güvenli sürüş sağlamaz mı?
speedster serisi bu anlamda yol bisikleti sürüş keyfini bu yollarda vermez mi?

Asfaltta ince lastik kullanılıyorsa basılan havanın miktarı (genellikle 80-140psı) titreşime ve konfora etki eden faktörlerden olmaz mı?

Hibrid yol bisikleri uygun lastiklerle cyclocross tarzında kullanılabilirler diye düşünüyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
atila filmer,gurol ve çağdaş efe arkadaşlarıma canı gönülden katılıyorum.ve de ben işi biraz daha abartıp time trial gibi bir şey dahi almayı düşünüyorum.her ne kadar insanlar yada bisikletçi arkadaşlar yolmu var nerde gezicen gibi atıfta bulunsalar bile.
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@burhan ilter

Yol, dağ- şehir- tur Bisikletleri arasında sağlamlık karşılaştırması yapamazsın.
Bu kamyonla ferrariyi karşılaştırmak gibi birşey.

Tur ve şehir bisikletlerini konu dışı bırak, çünkü her ikiside Yol bisikletinin amaçlı fakat biraz daha hesaplı versiyonu ( jant ebatları ve kadro geometrisi vs.) geriye dağ ve yol yarış bisikleri kalır, haa tabii birde Pist bisikletleri varki kimi zaman single/ fixed gear olarak şehirdede ve hatta patikada bile kullanılabilinilir, kaldıki bu kullananın becerisi ve zevkine/ seçimine bağlı.
Pist bisikletlerinin gerçek amacı olan pist'leri şimdi konu dışı bırakalım çünkü Türkiye' de bir tane bile yok.
Ama güzelim ülkemde dağ, bayır, orman çok. İşte dağ bisikleti orda çok işe yarar. Farklı disiplin, farklı keyif. Kadrosuda, lastiğide, jantıda farklılık gerektirir.

Lastik incelince jant riskemi girer? Girer tabii ! Bu alman gereken riske bakar, aynı lastikle kullandığın jantada bakar. " Hafif olsun diye" 1400 gr.(ön-arka) lık jantla İstanbul yollarında aşık atarsan ilk çukurda jantı eline alırsın, ama 32 tel örgü kalileli bir jantla 5yıl ayarda çekmeyebilirsin.

Amortisörlü maşalar kadro metal yorgunluğunu azaltıyorlarmı??
Sen metal yorgunluğunu hiç dert etme, ilk sıkı bir antramanda bacak yorgunluğu bütün "metalurji" dertlerini bir kenara bıraktırır.

Sağlamlık konusu: ( Aluminiumu bir kenara bırakalım) Titanium u unutmuşsun.
Günümüz tenolojisi ile inşa edilebilecek en sağlam kadro belkide "carbon fibre" kadrodur. Ama buda röletif, tıpkı sorularının "subjektif" oluşu gibi.
Günümüzde "çelik kadro" denince sağlamlık, "carbon" kadro denince hafiflik değerleri tartışılıyor.
900 gr. lık bir karbon kadro kesinlikle 1700gr.lık lugged çelik bir kadrodan zayıftır. Ama 1200 gr. lık bir karbon kadro en az ve hatta daha sağlam olabilir.
Kaldıki aynı karbon fiber ile 1400 gr. bir kadro imal edin ( birçok üst düzey pist ve time trial kadroları gibi) işte o kadro birçok çelik kadrodan çok daha sağlamdır.

Yol bisikletlerinin "nazikliği" ve pahalılığı.
Yol yarış bisikletlerini kastediyorsan pahalı olmaları normal, en üst teknolojinin indirgendiği yarış amaçlı makinalar bunlar, az sayıda üretiliyorlar ve en yüksek perfonmans amaçlı kullanım için hedeflenmişler, tıpkı Bugatti vs.

Naziklik konusu? Hafiflik ön plana çıktı çıkalı naziklik tartışılır ( "boru çapları 5 lik Pimaşı geçti") ama bu yinede bir zevk meselesi tabii.
İnan bana yol bisikletleri nazik görünseler bile muazzam sağlam ve hızlı makinalar: Eğer profesyonel bir sporcu senede 60-80000 kilometreyi dağ-bayır demeden yıllarca bu bisikletlerin üstünde çıkarabiliyorsa, yeri geldiğinde yokuş aşağı 100-120 kilometreye vurupta üstünde kalabiliyorsa o bisiklet sağlam demektir.
Nazik görünüşleri seni aldatmasın, they are mean machines.:D

Eh arada bir lastik değiştirmek istiyor tabii.

"5 lik Pimaş" (link)
 

nime

Daimi Üye
Kayıt
19 Aralık 2008
Mesaj
203
Tepki
78
Şehir
ist
@gurol

Ya ustadım senin yol sorunu ilgili cevabında üstüne cevap tanımıyorum :) Ya insan bu yazıyı ilke etmeli hayatında ! Ben ettim ve gaz demeyelim kendime geldim ve aynen senin yazdıklarını uyguladım. Her gün yollardayım en az 60 km devirip öyle yatiyorum. Artık benimde umrumda değil. Çok sağol ya :)
 

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
383
Tepki
317
Şehir
ankara
@nime

Dogrusu bahsettiginiz cevaba hicbir sekilde katilmamis ve neden katilmadigimi anlatmistim. Bir kere daha soylemis olayim: Konu karbondan yapilmis bir kadronun iri cakilli asfaltta kullanima uygun olup olmadigi idi. Mevsim yaz, yer Datca-Marmaris arasi karayolu, ve tatil ortami. Kimsenin yoldan kacmak gibi bir derdi yok, soruyu soran bisiklet sporuyla amator bir ruhla ilgileniyor, yani bisiklete binmek konusunda herhangi bir mecburiyeti yok. Sadece daha iyi bilenler vardir dusuncesiyle, "karbon bisiklet" veya yol bisikleti bu tur yollarda kullanilabilir mi diye soruyor, yanlis birsey yapmis olmamak kaygisiyla. Bahsettiginiz cevap baglaminin disinda sizin icin anlamli olabilir ama acikcasi benim icin konuyla ilgisizdi ve yorumcunun soruyu dikkatle okumadigini dusunduruyordu.
 

nime

Daimi Üye
Kayıt
19 Aralık 2008
Mesaj
203
Tepki
78
Şehir
ist
@hakano

Valla kendi adıma ben anlamak istediğimi anladım :) Ama dediklerinde haklısın :) Allah razı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

buraksm

Üye
Kayıt
13 Kasım 2009
Mesaj
52
Tepki
18
Şehir
italia/brescia
ben okul nedeniyle italyada bulunuyorum,burada bisiklet kültürü ülkemize göre kat kat gelişmiş,benim bulunduğum bölgede yol bisikleti ile dağ bisikleti eşit olarak popüler camdan baktıgınızda mutlaka bisikletiyle geçen birilerini görebilirsiniz,yol olarak baktığınızda burada 100 lerce kilometrelik bisiklet pistleri var fakat bu pistlerin tamamı asfaltlanmıs,düzenlenmis olmadığı için dağ bisikleti olanlar pistleri yol bisikleti olanlar ise asfalt yolları kullanıyor,yine ülkemize göre farklı bisiklet kültürü yerleşmiş olduğu için arablar yanınızdan geçip korna çalmıyor aksine eğer şerit değiştirip sizin uzağınızdan geçemiyorsa arkanızda bekliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano ve nime

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
383
Tepki
317
Şehir
ankara
Merhaba,

Su linkteki ((link)) bilgi dogru ise,
kotu asfaltta karbon bisiklet surerken karsilasilan asiri sarsinti probleminin cevabi ortaya cikmis oluyor. Celik, aluminyum, titanyum ve karbonun kadro malzemesi olarak ozeliklerinin karsilastirildigi makalenin yazari (Bill McGann), bir paragrafta ozetle karbon kadrolarin duzgun yollarda (kaymak asfaltta) yol titresimlerini iyice azaltarak puruzsuz bir suruse imkan verirken, kotu bir parkuru (soz gelimi iri cakilli asfalti) iyice berbat bir yola cevirdigini cunku yuk altinda karbon deformasyonunun dogrusal bicimde gerceklesmedigini ve karbonun elastikiyet limitlerinin gecildigini anlatiyor. Makale celik kadrolarin meziyetlerini bana gore cok inandirici bicimde acikliyor. Ilgilenenler icin ayni yazarin yine celigi agirlik acisindan savundugu baska bir makalesi de var ((link).

Bu bilgiler isiginda (tabii tartismaya acik) basligi ozetleme anlaminda su soylenebilir. Eger konforlu bir surus ariyorsaniz karbon kadro kotu asfalta uygun degil. Sozu edilen makalenin yazari aslinda atlet veya yarisci degilseniz ve birkac saniyenin sizin icin onemi yoksa, celik kadrolarin bircok bakimdan (surus karakteristigi, sonumleme, dayaniklilik vb) daha ustun oldugunu savunuyor. CR1'imi hala seviyorum ama makaleleri okuduktan sonra evdeki 25 senelik Wienmann ve Simplex donanimli Peugeot'ma daha dikkatli bakmaya basladim.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
City Life 30 kullanıyorum köy gezilerine gittiğimiz vakit mıcırlı ve hafif taşlı yollar denk geliyor. Sıkıntı olmadı bu zamana kadar çok geçtim ama korkuyorum. Sizce çatlama vs. olur mu? Bu arada kadro noname ama çok sağlam. :)
Şehir bisikleti almayı ben istedim.
1000 liraya havalı Rock Shox maşalı bir bisiklet varsa kıyamet yaklaşıyor demektir. :)
 

demir48

Üye
Kayıt
26 Aralık 2015
Mesaj
90
Tepki
119
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Ali Demir
Bisiklet
Carraro
Düz çelik maşa da darbeleri emer. Öne yük bağlayıp tur yapmıyosanız veya bam bum arazi sürüşü yapmıyosanız çok eksikliğini görmezsiniz. Tecrübelerime dayanarak biraz da malzeme mühendisliği bilgime güvenerek konuşuyorum. ?

Yol bisikletimin çelik maşasını arazide kırmışlığım var. Çok ağır görevler vermemek lazım düz maşalara. ?
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@demir48
Önde hiç yük yok. Hızlı şekilde dalmıyorum ama korkuyorum. :) Evet çelik
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@demir48
hocam birçok yerde okuduğum gibi çelik maşa darbeyi emer deniliyor lakin mesela bendeki çelik maşa 1300 gr ağırlıgında iken normal bir alu maşa 800-900 gr oluyor yani 400 gr lık bir ekstra ağırlık demek,belki de alu ağırlıgında çelik maşalar vardır.Sizce 400 gr için çelik maşaya değer mi ? Cidden alu maşaları denemek istiyorum aralarında darbeleri sönümleme farkı ne kadar cidden merak ediyorum
 

demir48

Üye
Kayıt
26 Aralık 2015
Mesaj
90
Tepki
119
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Ali Demir
Bisiklet
Carraro
@Desert Fox
Çelik ve alüminyum malzemeler ihtiyaca göre sert veya esnek özelliklerde üretilir. Alacağınız alüminyum maşa şehir-tur bisikletleri için üretilmişse, maşanın kullanılmasında sakınca yok. Aynı sertlikteki iki malzemeden çelik daha dayanıklı olacaktır fakat arada büyük fark olacağını düşünmüyorum. İki maşayı da alıp okuldaki laboratuvarda çekme deneyi mi yapsak? ?