Yol Bisikletleriyle İlgili Aklıma Takılan Bir Kaç Soru

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Öncelikle herkese selamlar. Yol bisikleti ile tur bisikleti arasında kaldım ve şu an itibarıyla bir karar da veremiyorum. Yol bisikletinin tasarımı, hafifliği, performansına karşılık, tur bisikletinin konforu ve yük taşıma artıları var. Aklıma takılanları yazayım;

-Yol bisikletiyle 0-250 km arası yol yapılır mı yoksa bu yol tur bisikletiyle daha mı akıcı olur? Yol bisikletinin tur bisikletine göre avantajları dezavantajları nelerdir?

-Bisiklete heybe, çanta ve benzeri yüklenmeyeceğini düşündüğümüzde günü birlik turlarda yol bisikleti mi, tur bisikleti mi tercih edilmelidir?

-Yol bisikletinde alüminyum kadronun ortalama ömrü ne kadardır? Eğer tur bisikleti tercih etmelisin diyorsanız Cro-Mo mu alüminyum mu önerirsiniz?

-İkinci el bir bisiklet alırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağatay Ay
Scudo

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
Yol bisikleti genel amacına göre dizayn edilmiş..Hava sürtünmesini mümkün olduğunda azaltmak için daha aerodinamik bir duruş pozisyonuna sahip..Hızlanmaya daha yatkın..Uzun mesafeleri kısa sürede alabilirsiniz ama bir tur bisikleti kadar konforlu olmaz...Tur bisikletlerinde daha dik oturursunuz konforludur..Amacınız uzun ve keyifli turlar yapmak ise tur bisikleti tercih edin..Ben performans sürüşleri istiyorum diyorsanız yol bisikletini tercih edin..Yol bisikletine bagaj , yük atarsanız , yolda sizi berdirir vites kombinasyonları zorlar..2.el alırkende kesinlikle en ince ayrıntısına kadar incelemek gerekiyor..Mümkünse görüpte almak lazım , sürprizlerle karşılaşmamak için :) kadro ise pek farketmez full yüklü bir tur canavarı yapıcaksanız cro - moly garanti olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Yanıma fazla araç-gereç almayacağım, turlarım günübirlik olacak ve genelde asfaltta kullanacağım için yol bisikleti düşünüyorum. Korkum yol bisikletinin 200-300 kilometrelik yollarda aşırı rahatsızlık verip vermeyeceği. Ayrıca alüminyum kadroların ortalama ömürleri hakkında bilgi edinebileceğim yazılar, kaynaklar vs. var mıdır?
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Burak B

Benim alu kadrolu bisikletin kullanma kılavuzunda kullanım ömrü 10 yıl yazıyor.Tabi bu değişken olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Bilindik bir markanın, aluminyum kadrolu bir yol bisikletini veya tur bisikletini alıp amacına uygun kullanırsanız (asfalt, paveli yollar ki Bisikletin kadro yapısını test eder ama bence sakıncalı değil(diğer aksamlar için sakıncalı :) ), biraz da topraklı(tozlu yollar :D şaka tabiki. Demek istediğimi anlamışsınızdır engebesiz toprak yol.) yollarda kullanıcaksanız, dağ taş yok ama :)) sizi 2 haneli senelere kadar idare eder diye düşünüyorum. Ömürleri uzun merak etmeyin, tabi sürüş harici düşmelere, çarpmalara dikkat etmelisiniz. Road bisiklet daha çok antrenman için kullanılır. Çünkü performansa dayalı bir Bisiklet türüdür. Ben size tur bisikleti tavsiye ederim. Sanki sizin istediklerinize daha uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
O zaman Cro-Mo kadro tur bisikletleri üzerinde odaklanmam en doğru seçim gibi görünüyor. Her ne kadar titanyum kadar uzun bir ömrü olmasa da 30-40 yıla kadar dayanabileceğini okumuştum iyi bir Cro-Mo kadronun.
 

nuhcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Nisan 2007
Mesaj
2.036
Tepki
812
Şehir
istanbul / kadıköy
İsim
nuh can
2 yol bisikleti, 1 tur bisikleti, Sapanca-Pamukova-İznik turu yaptık. Yolun yarısından fazlası asfalttı.

Toplamda 6 defa teker patlattık. 1 kere tur bisikleti, 3+2 defa yol bisikletleri...
Yol bisikletleri de dandik değildi, kaliteliydi...

Tur bisikleti, tur bisikletidir. Yol bisikleti ise yol bisikleti...

Eğer tur bisikletinin teker seçimini (700x32, 700x30) ve donanımını güzel yaparsanız şehir içinde de hızlı turlar yapabilirsiniz... Hem de uzun turlar gerçekleştirebilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Kamil Kamil

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
274
Tepki
106
Şehir
giresun
Bisiklet
Kron
Ben de şunu söylemek isterimki; (bence) yol bisikleti ile tur bisikleti arasındaki en büyük fark yol bisikletini şehir içinde kullanırken zorluk çekersen ama tur bisikletini şehir içinde yol biiskletine nazara daha rahat kullanabilirsin, yol bisikleti sadece asvalt yol için uygundur şehir içinde pek randuman vermez...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

murat beyaz

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
219
Tepki
152
Şehir
izmir
Arkadaşın dediği gibi, yol bisikleti performans amaçlıdır. Rahatsız olduğunu kabullenip performans isteyenler içindir.
Hele ki yük taşıyacağım diyorsanız ruble kritik bir konu, bence 25 dişten aşağı bir ruble kullanmayın.(aynakolun da en küçük 30 diş olduğunu varsayıyorum)
Kondisyon durumunuzu bilmiyorum ama 25 diş bir ruble bile, yükünüz de olduğunda, ciddi yokuşlarda sıkıntı yaratır, çabuk yorar.
En küçük vites oranınız 1 civarında olursa daha rahat edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Peki dediğim gibi Cross bir bisiklet nasıl olur? Hem yol hem de arazide. Örneğin şu bisikleti alsam beni iki durumda da tatmin eder mi?

(link)
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/12/5631.png
 

mustafa akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2010
Mesaj
2.361
Tepki
3.632
@Burak B

bomba yorum diye buna derim
soru şu
yol mu
tur mu

sonuçta
cross bike alacağım

Sevgili kardeş
sen beni güldürdün,
ALlah da seni hep güldürsün
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

bislet

Daimi Üye
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
342
Tepki
229
Şehir
türkiye
Size uygun olanın yol bisikleti olduğunu düşünüyorum.Siz şehir bisikletide alsanız eninde sonunda yol bisikletine döneceksiniz gibi duruyor çünkü anlaşıldığına göre gönlünüz yol bisikletinen yana.Zaten kullanım amacınız ne yük taşımak nede gezelim görelim amacıyla ikide bir durmak. Siz yol almak istiyorsunuz,en iyi yolda yol bisikletiyle alınır.Turcular sadece yük taşıyabilmek için tur bisikletini tercih ederler,eğer siz aşırı kilolu değilseniz yük taşıma derdinizde olmadığına göre en iyi seçiminiz yol bisikleti olur.Yol bisikletini yatark sürmek zorundada değilsiniz çünkü gidonu her türlü kullanıma uygundur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

çağrı türkmen

Aktif Üye
Kayıt
23 Mart 2010
Mesaj
197
Tepki
314
Şehir
İstanbul
(link) verdiğim seçenekleri de değerlendirmenizi öneririm. Üstelik 520 modeli forumda şu an 2. el ilanlar bölümünde var. Söz konusu bisikletlerin Türkiye'de satışı var mı veya fiyat olarak sitede yazılan ile arasında fark var mı bilemiyorum ancak tam bir tur canavarı oldukları kesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Anıl Akalp

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2009
Mesaj
370
Tepki
159
Şehir
Ankara
Bence de sizin için en uygunu yol bisikleti. Yol bisikletinin akıcılığı ve rahatlığını hiçbirinde bulamazsınız. Sürüş pozisyonuna da bir kaç haftada alışırsınız diye tahmin ediyorum ben bir haftada alışmıştım mesela :) Ayrıca kalın lastik taktığınız sürece (yarış lastiğinin bir boy büyüğü) yük de taşıyabilirsiniz. Aşağıdaki videodaki yol bisikletine bir göz gezdirin derim. Adam römork takmış krallar gibi gidiyo :in:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Tur bisikletinde şu bisiklete baktım:
(link)
SIZES:
53, 55, 57, 59, 62cm
FRAME:
Reynold 520 Butted Chromoly w/CNC Dropouts, Spoke Holders, Pump Peg
FORK:
4130 Chromoly Cross w/Disc Mounts
CRANKS:
Shimano FC-R453 Octalink 30/39/50t
BB:
Shimano Octalink
F.DERAIL:
Shimano Tiagra
R.DERAIL:
Shimano Deore
SHIFTER:
Shimano Dura-Ace 9spd Bar-End
BR.LEVERS:
Tektro R200 Aero Road
BRAKES:
Avid BB5 Road, 160/140mm Rotors
GEAR:
SRAM PG-950 9spd (11-34)
RIMS:
Freedom CTX2.3 Trekking Double Wall
TIRES:
Vittoria Randonneur Cross w/Reflective Sides 700x35c
PEDALS:
Wellgo M21, Alloy Body/Cage
HANDLEBAR:
WTB Mtn Drop, 31.8
STEM:
Alloy Ahead 2-Bolt Clamp
SEATPOST:
Alloy Micro Adjust 27.2x350mm
SEAT:
Brooks B17 Aged
HEADSET:
1-1/8" Threadless
COLORS:
Kahki
SPOKES:
14g Stainless MAC w/Alloy Nipples
GRIPS:
Brooks Leather, Dark Brown
EXTRAS:
SKS Fenders, Rear Rack, Lezyne Road Drive Pump, Rack and Fender Mounts, Water Bottle Mounts, Bell, Cateye Reflector Set, Clear Coat, Owner�s Manual
NOTE:
Specifications are Subject to Change

Tur alırsam bunu alırım, Almanya'dan alacağım için aradığım modeli bulmak konusunda çok sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum. Asıl kafama takılan tur bisikletiyle araziye de çıkılır mı? Forumda satılan Trek 520'ye baktım ama çok fazla para istiyor sahibi. Ben yurt dışından bu modeli aldığım takdirde tax free geri ödemesiyle ve biraz pazarlıkla ortalama 1800-1900 liraya gelir.
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Yol bisikleti için 70 kilo sorun yaratmaz sanırım. Peki önerebileceğiniz yol bisikletleri var mı 2000 tl civarına kadar yurt içi veya yurt dışı?

İnanın karar vermek benim için epey zor bu nedenle uğraştırıyorum sizleri de kusruma bakmayın.
 

Kerem Demirel

Daimi Üye
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
324
Tepki
41
Şehir
Maltepe, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
@Burak B

Türkiye'de bulma ihtimalin olan bazı modeller Specialized Allez Sport `11 ,Cannondale caad8 sora/tiagra `11 , Scott S40-50 `11 , Corratec Dolomiti tiagra dır.
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
140
Tepki
43
Şehir
Giresun
Peki yurt dışından almaya kalksam, alacağım yol bisikletinde dikkat etmem gereken hususlar nelerdir?
 

Kerem Demirel

Daimi Üye
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
324
Tepki
41
Şehir
Maltepe, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Valla yazdığınız kadarıyla yol bisikletine yeni başlıyorsunuz.O yüzden tavsiyem türkiye içi alıp garantisi olan bir modelle pedallamaya başlamanız.Yurtdışından sipariş olarak getirtmeye kalkarsanız gene aynı paraya denk gelir fakat garantisi olmaz.Eğer siz kendiniz yada bir tanıdıgınız vasıtasıyla beraber getirtmeyi düşünüyosanız en önemlisi kadro ölçüsü.Mümkünse şehrinizdeki dükkanlara gidip bazı modellere kendiniz binip en uygun ölçünün kaç oldugunu belirlemeniz.(Kağıt üstündeki boy - kadro boyu ölçü tavsiyeleri bi yere kadardır binmeden tam anlaşılmaz ) Dışardan da aleti alırken riskleri en aza indirirsiniz böylece.