Yol bisikletini tur bisikletine çevirmek

Tuncer Bayık

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
314
Tepki
308
Şehir
SİVAS
Eski bir Bianchi'yi (yol) topluyorum. Aynı bu. Ama toplayınca bu kadar eder mi bilmem! Arka vites değiştiricisi 8 dişe göre gibi, çıtlamalarını sayınca öyle çıkıyor ama 6 diş. Jantlarını değiştirmem gerek. Bunu turlarda kullanabilirmiyim, yüklük atarsam arka mil kaldırır mı? Nelere dikkat etmem lazım? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Scudo

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
Vay, çok güzel bisiklet. Çelik kadro sanırım. Bence rahat kaldırır. Forumdan Ahmet Mumcu arkadaş yol bisikleti ile uzakdoğu dahil bir sürü ülke dolaştı. Ve epey de yüklüydü bisikleti. Kendisi bu başlığı görürse eminim tavsiyelerde bulunacaktır. Ben de yol bisikletiyle uzun yol yaptım ama çok yüklemiyorum bisikleti (en fazla 3-4 kg lik bir sele çantası kullanıyorum, bazen onu bile almıyorum yanıma). Yüklemememin sebebi taşımaz diye korkmam değil, hafiflik kaygısı. Tavsiyem gidonu değiştirmeyin, yani düz gidon takmayın. Amortisör de olmadığı için uzun yollarda elleriniz mahvolur (hoş benimkiler düz gidonda amortisör olsa bile mahvoluyor). Yol bisikleti gidonu alternatifli tutuş sunduğu için, tutuş pozisyonunuzu sürekli değiştirerek gidiyorsunuz (zaten yol sizi buna zorluyor, inişlerde alttan, çıkışlarda üstten, düz yolda standart pozisyonda tutuyorsunuz vs). Böylece eller rahat ediyor. Umarım laf kalabalığı etmemişimdir. Şimdiden kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu

suzunkopru

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2008
Mesaj
2.203
Tepki
1.474
Şehir
İstanbul-Fatih
Sanırım sizin bisikletiniz bu değil. Bu bisiklete benzediğini varsayarsak, bu bisiklet 700 edermi derseniz, ben 2006 model STI kol Bianchi Yol bisikletini 550'ye zor sattım. Gelelim tur bisikleti olayına; Bu vites ve fren sistemi ile tura çıkmak yorucu olur. Tur bisikleti için düz gidon tercih edilir. Çünkü gidona yatmak insanı uzun turlarda yoracaktır. Diğer bir olay vites değiştirmek için eğilmeniz gerekecektir, ayrıca fren sıkmak içinde eğilmek gerekecek. Bence düz gidon ve MTB vites fren kolu uygun olacaktır. Tur bisikleti olarak bu bisiklet kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: arter

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
Türkiye'de bilgisizlikten ve çok fazla uzun yolcu olmamasından düz gidon tercih ediliyor olabilir ama normalde düz gidon çok da tercih edilmez uzun turlar için, çünkü tutuş alternatifi sunmaz. Aslında uzun turlar için "trekking handlebar" ya da "moustache handlebar" denen tipte gidonlar tercih edilir. Ama bunu bulamazsanız ki Türkiye'de bulamazsınız, gene yol gidonu alternatifli tutuş imkanı sunduğu için "bence" düz gidondan iyidir. "Karpal tünel sendromu" riskinden sizi korur. Ya da ille düz gidon kullanacaksanız bar-end ve/veya aerobar eklemeniz çok iyi olur. Hem düz gidon (barend li), hem de yol gidonu kullanarak uzun yol yaptım ve yol gidonunun elleri açık ara daha rahat ettirdiğini söyleyebilirim. Bir keresinde yüklü bir bisikletle düz gidon ile 2 günde toplam 300 km yapmıştım, ellerimin uyuşukluğu 3 ay geçmedi ve bu çok rahatsız ediciydi. Aynı yolu yol bisikletiyle yaptığımda hiç sorun yaşamadım. Gidona yatmak kısmına katılıyorum, alışmamış birisi için başlangıçta biraz bel ağrısı yapabilir. Ama alıştıktan sonra sorun olmuyor.

Dört farklı gidon türü hakkında temel bilgiler veren bir sayfa:
(link)

Aşağıda da an itibariyle 11 yıl ve 146,887 km dir yollarda olan (124 ülke gördü şimdiye kadar) Daisuke'nin turda kullandığı bisikletin resimlerini görebilirsiniz, ilk resmi kendim çekmiştim, gidona dikkat.
 

Tuncer Bayık

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
314
Tepki
308
Şehir
SİVAS
Benim için çok orjinal bilgiler.Teşekkür ederim. :) Yalnız bisikletteki 5 lt'lik su bidonu beni bitirdi. Valla bizler şekle şemale çok dikkat ediyoruz. Onlar da ihtiyacı neyse ona bakıyor. Çirkin bile görünse umurlarında değil. Benimki resmini verdiğim bisiklet değil tabi. Ama herşeyiyle aynı model. Orjinal rengi de yeşil. Ama boyatmam lazım. Bazısı orjinali bozulmasın boyama diyor ama o zaman da çirkin görünüyor. Bu bisikletteki (naşrapalı :)) gibi bir boynuz işe yarar mı acaba. (Paul pek memnun değildi ama). Bir de en son (çok sordum) fren kollarının yerini tam ayarlayamadım, bilemedim. Vites değiştiriciler de kadroda :( Alışmak çok zor olacak. İnşallah dediğiniz gibi alışılır!
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
Açıkcası bu kadar yüklü tur bisiketi kullanmayı hiç düşünmem, kontrolu çok zor olması yanında kazaya çok elverişli bir hale geliyor.Kullananlara kolay gelsin.
 

Aydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2006
Mesaj
643
Tepki
940
Şehir
istanbul
Kaçılın turcu geldi :)

Selamlar, önce tanışalım. İzmir'den Aydın ben. Sonrasında ise hayırlı olsun, tur bisikleti iyidir, hoştur, candır. Albenisi yoktur, sadece amaca yöneliktir. Doğru yolu bulanların arasına hoşgeldiniz kısacası. :)

Öncelikle ilandaki bisiklete gelelim. 700 lira kesinlikle etmez. Bu bir. İkincisi ise bu bisikletin alın borusu çok dik ve kadro muhtemelen çok yüksek. Tur bisikletinde bu kadar dik bir alın borusu ve büyük kadro ile zorluk çekilir. Bu da iki.

Ayrıca yapacağınız masraflar, astarı yüzünden pahalı hale getirecek bisikleti.
Size tavsiyem bir yerlerden cro-moly bir touring kadro bulun ve bisikleti bunun üzerine inşa edin. Hafifliği çok kafanıza takmayın. Sağlamlık ve hafiflik skalasında ibreniz her zaman sağlamlıktan yana olsun.

10'lu yol vites sistemi falan kullanmayın. Zincirleri daha incedir. Ben şu anda 8'li sistem kullanıyorum. (Dağ bisikleti komponentleri tümü de) Bir önceki bisikletimde 93 model Deore Dx'ler vardı. Kadrom kırılana dek te canavar gibi kullandım.

Jantlarınız mutlaka çift katlı olsun. En çok ceremeyi onlar çekiyor yollarda. Jantın çeperleri arası 19 mm'den de dar olmasın. 700*28'den düşük lastik takamazsınız bu janta ama zaten tur bisikletinde bu ölçüden daha aşağı lastik kullanmak delilik olur. (Konfor ve dayanım açısından)

Gidon meselesine gelince uzun yola çıkmadan bir süre ikisini de deneyebilirseniz deneyin, kafanıza hangisi yatarsa onu kullanın. Düz gidon kullanırsanız da mutlaka avucunuza uygun bir boynuz (hani yanlara takılıyor ya gidonun, neydi ula bunun adı? :) takın. Paul'un kullandığı aparat demişsiniz; o kadar yüklü bir bisiklette o aparat çok kullanışsız olur.

Aklıma şimdilik gelenler bunlar. Şimdiden kolay gelsin.

Aydın
120399.com / ustaadam.net
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur_jeo

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
Tuncer arkadaş ilandaki bisikleti alayım mı diye sormuyor. Kendisinde bu bisikletten olduğunu belirtiyor. Yoksa ilandaki o bisiklet tabii ki 700 lira etmez.
 

Tuncer Bayık

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
314
Tepki
308
Şehir
SİVAS
Poul de memnun değildi zaten o boynuzlardan.

Çok teşekkür ederim öncelikle Aydın Bey. Alın borusunun dik oluşunu anlayamadım yalnız, üstad. Bi de vitesleri dağ viteslerinden mi olsun diyorsun?
 

Ediz Tevfik Özgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ocak 2006
Mesaj
1.141
Tepki
972
Şehir
BURSA
Bi tavsiyede tur için yol gidonu kullanacaksanız gidon boynu açılı mtb olsun. konforunuzu arttırır.
 

Aydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2006
Mesaj
643
Tepki
940
Şehir
istanbul
Estagfurullah,

Alın borusu dediğim, çatalın içinden geçtiği borudur. Eski tip kadrolara bu çok dik ve yüksek olabiliyor. Bu ölçü ne kadar dik olursa kadro boyu da o derece büyüyor. (Ben de de var bir çelik tek vites, ordan biliyorum. :) Vites donanımı dağ bisikleti serisinden seçilirse, yapılış amaçları doğrultusunda daha kaba kullanıma dayanımları daha fazla olur diyorum. Ha yol bisikleti vitesi olmaz mı, olur. Ama elimde imkan varsa ve sıfırdan alacaksam ben dağ bisikleti komponentlerini seçerim. Ve mümkün olduğunca basit seri olmasına dikkat ederim. Ne kadar çok detaylı parça, o kadar fazla problem. Yollarda her zaman yedek parça bulma imkanı olmaz çünkü. Ediz abi'de önemli bir noktaya değinmiş. Hatta açısı ayarlanabilen bir gidon bogazi tadından yenmez.
 
Kayıt
11 Aralık 2008
Mesaj
29
Tepki
33
Şehir
istanbul
Ben olsaydım bisikletin ne vites kollarını ne de yol tipi gidonunu ellemezdim. Hatta beni pek çok gereksiz masrafa sokmayacak olsa, halihazırda kullandığım tur bisikletimin düz gidonunu (neyse ki bar end'lerle tutuş çeşitliliği var) hemen yol tipi gidona çevirirdim. Turda yüklü bisikletle yokuşlarda zorlanmamak için öne 3'lü aynakol (en basit Shimano modellerinden biri iş görür) ve arkaya da büyük dişlisi olan bir ruble takmakta fayda var. 8'li sistem bence de gayet verimlidir. Yeni düzende ön aktarıcı yetersiz kalırsa onu da değiştirebilirsiniz.

Arkaya bir bagaj takabilirsiniz, kadro zorlanmadan taşıyacaktır. Çıktığımız turda arkadaşımda benzer modifikasyonlardan geçmiş bir bisiklet vardı, oradan biliyorum. Yalnız çantaların tekerlere sürtmemesi açısından bagaın tur bagajı olmasına dikkat edin (tur bagajlarında arkaya doğru uzanan "u" benzeri eklentiler oluyor). Ayrıca arka bagaja çanta takılı vaziyette pedal çevirirken ayaklarınızın çantaya sürtmemesi çok önemlidir. Bagajınızı ve çantanızı buna göre seçmelisiniz.

Turun en önemli ekipmanlarından biri bence gidon çantasıdır. Bütün kıymetli eşyanızı koyacağınız bu çantayı bisikletten uzaklaşırken yanınızda götürebilirsiniz. Aşağıdaki çantayı kendim kullanıyorum ve pek çok diğer modeli incelemiş olmama rağmen bundan kullanışlısına rastlamadım. Görece yüksek fiyatına rağmen tercih edilebilir.

(link)

Arkaya en basit ve ucuzundan heybe tipi tur çantası, öne iyi kalite ve hacimli bir gidon çantası, gerekiyorsa sele arkasına bir çanta ve daha hala yer lazımsa bisikletin orta üçgenine takılacak bir çanta tüm yükünüzü depolamaya yeter. İki suluk için yer varsa ikisine de matara kafesi takmak iyi olur.

Yukarıda belirtilen çift kat jant ile 28 ve üzeri dış lastik görüşlerine katılıyorum. Bu eklentiler ve ufak tefek değişikliklerle gayet iş görür ve seri bir bisiklete kavuşursunuz. Sadece tur yapmak için üretilmiş bir bisiklet kadar verimli olmayabilir; ama emin olun, tur bisikletine çevrilmeye çalışılmış bir zamane dağ bisikletinden daha yüksek performans gösterecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres

ilkerturker

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
830
Tepki
197
Şehir
Fatsa/Ordu
Bisiklet
Merida
Merhabalar benim bir sorum olacaktı size yanıtlarsanız sevinirim. Eski bir yol bisikleti aldım ve bende kararsızdım acaba mtb vites takımlarından mı kullansam diye. Öyle birşey yaparsam nasıl olur? Örnegin acera ya da altus ön ve arka artırıcı kullandım diyelim, o zmana kullandıgım vites kolunu da değiştirmem gerekmeyecek mi?shimano 105 tarzı değil de acera tarzı mı kullanmam gerekiyor? O ekipmanlar yol bisikletinde sırıtır mı sırıtmaz mı? Yanıtlarsanız çok sevinirim. İyi günler dilerim.
 

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
Shimano'nun yol tipi vites kolları, mtb komponentleri ile de (shimano) uyumlu. En azından LX ile uyumlu, o şekilde kulanmıştım. Acera ile de sorun olmayacağını düşünüyorum. Ama racona ters biraz tabi :rolleyes:, bir de biraz daha ağır olur. Gene de maddiyat elvermiyorsa, kullanılabilir.
 

Bisiklet sever 93

Pejocu genç :-)
Kayıt
28 Temmuz 2017
Mesaj
700
Tepki
514
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba geçenler de aklıma şu soru takıldı ya benim yol bisikletim var ama onu uzun yol için onu uygun hale getirebilirmiyim sonra aklıma forum geldi şimdi asıl sormak istediğim ben bu bisiklete yaklaşık 10-15kg yük koyacam bende varım 90 kg oldu sana 105 kg bu bisiklet bu kadar agirligi taşıyabilirmi iste size bunu sormak istiyorum (ek olarak birde heybe önerebilirmisiniz;))
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Linç etmeyin ama çok yakın bir abim çanta üretiyor ve benim bisiklette bi deneyelim dedik,modelliğinide ben yapıverdim :D Gayet başarılı oldu,isteyene özel yaparız.İsveç merkezli bir şirket kurdu şimdi o abi :))