@ERSİN26
(link)
@ERSİN26
Selam,
Öncelikle fixie bisikletlerde tek dişli / tek vites kavramını tek vitesi olan bisikletler olarak görmekten öte konuyu açmak gerekirse bu fixie denilen makinaların krank ve arka dişli oranının sürekli değişmez, birbiri ile tam senkronda çalıştığını düşünürsek sürekli pedal çevirmeniz gerektiğini unutmamak ve sürekli bu pedal çevirmenin yanı sıra bacaklara, adalelere binecek olan kuvveti de gözardı etmemeniz gerekmektedir. Şayet eğer bunları gözardı ederekten tamamen bu fixie bisikletlerin estetik görünüşüne kapıldıysanız sonucunda istediğinizi bulamayabilir, hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunları yazmamda ki sebepte şudur ki, bir kaç sene öncesinde bende başta heves olarak başladığım bu uğraşta bu çeşit sıkıntılar çekmiş sonunda elimdeki parçalar ve malzeme bilgime göre hayal kırıklıkları yaşamıştım. O sebeple diyeceğim o ki, tüm bunları göz önünde bulundurun sonra böyle bir projeye girişin. Linkte örnek olarak verilen Langster'a gelecek olursak bu tip üreticilerin bisikletlerine her zaman için karşı olduğumu da ciddiyetle söylemek isterim. Piyasaya farklı şekilde hakim olmak adına yapılan bu bisikletleri tamamen ticari ve sıradanlaştırılmış görüyorum. Neticede alt bir kültür olan fixed gear bisikletçiliği kendisine tarz edinen bir kesime bu şekilde hazır kalıplar halinde bu bisikletlerin gelişi güzel lanse edilmesini doğru bulmuyorum. Tamamen gelişi güzel malzemeler ile olması gereken fixie ruhundan ve kişiye has karakterinden uzak, sıradan gündelik ve tabi ki de büyük üreticilerin birer yeni piyasa hakim olma oyuncakları olarak görüyorum. Konu da fazla dağılmadan her yol bisikleti uyumuna gelecek olursak geometrisi, kadronun teker ebat standartı bir yana drop-outlarından tutun kullanacağınız malzemeye göre de değişiklik gösterebilmektedir.
Sizin 2.mesajınızdaki Scott LTD 50 bisikletinize gelecek olursam da, vites kulağı dışarıdan ve entegre olmadığı için ne kadar başarılı olur bunu bir bilen ya da fized gear bisikletlere hakim birisi ile yakından görmek ve test etmek lazım. Görmek lazım çünkü bana ilk skid denemesinde bu gerilime bu kulak dayanamaz gibi geliyor. Hele hele vitesli bisikletlerde kırıldığına dair örnekleri göz önünde bulundurursak kırılması kaçınılmazdır. Kısacası başlangıç için fazla kafa karışmadan özetlemek gerekirse Ersin Bey öncelikle tavsiyem single speed ve fixed gear bisikletleri forumumuz ilgili bölümünden araştırın, sonrasında da yine kafanıza takılanları yine buradan bu alan konusunda deneyimli arkadaşlarla paylaşın. Eminim ki sorularınız cevapsız kalmayacaktır.
Sevgiler.
Doğukan Aksu