Scudo Sports

yol bisikletine başlangıç

turky

Aktif Üye
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
128
Tepki
84
Şehir
Süleymanpaşa / TEKİRDAĞ
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
arkadaşlar,

haftaya salı ya da çarşamba ilk yol bisikletim geliyor. corratec dolomiti tiagra. daha önce bir yol bisikletinin üzerine bile çıkmadım,

tavsiyeleriniz varsa faydalanmak isterim,

şimdiden teşekkürler

iyi pedallar
 
Scudo
Boyunuza ve fiziğinize göre ergonomi ayarlarını yaptırın...Mazgallara dikkat edin :) ve bolca pedal basın :)
 
Kendinizi eşekten inip yarış atına binmiş gibi hissedeceksiniz.İlk başlarda dizginleri elinizde tutun , kendinize hakim olun.Yavaş yavaş atınıza dehh demeye başlarsınız :)

Hayırlı olsun , güle güle kullanın.
 
MTB gibi kullanmayın yeter. Yol bisikletinde önemli olan hızınızı sabit tutabilmektir. Her zaman yapılacak ani ataklar sizi yoaup ortalamanızı düşürür.
 
slm

yol bisikleti çok güzeldir. yol bisikletinder sele yükseklik selenin ön ve arkada olması gidon boynu uzunluğu çok önemlidir. bu ayarları iyi yaparsanız zevkli ve sağlıklı bir sürüş olur
 
@FREEKARTAL
emin olun katılıyorum.. bir yarış bisikletiyle sıcak asfalt eğimsiz bir yola çıkın rüzgarı da arkanıza alın. bir daha mtb yi gözünüz bile görmeyebilir.. yarış bisikleti ayrıdır ya:) ama tavsiyem ilk başlarda pek rampa yapmayın, çünkü her zaman yol bisikletinin en küçük vitesi bir mtb nin en küçük vitesinden kat be kat zorlar sizi.. ilk önce düz yolun keyfini cıkarın.. hele ki birde spd pedala geçerseniz emin olun bırakmazsınız:)

hayırlı olsun iyi pedallar..
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
ayarları ne kadar düzgün yaparsanız yapın boynunuz sırtınız bir tutulacak ilk seferde.. o yüzden ilk kmleri düşük tutun bence. ama sakın bu sizin moralinizi bozup yol bisikletinden soğutmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
@turky

Yillardir her ikisini de kullanan bir kisi olarak dag ve yol bisikletinin tamamen farkli iki konu oldugunu soyleyebilirim. Yol daha iyidir veya dag bisikleti daha zevklidir demek oznel bir yargiyi ifade etmekten oteye gitmiyor. Duruma gore - basit bir karsilastirmayla - birisi spor otomobil digeri Jeep gibi denilebilir. Farkli yerlerde kullanilmak icin tasarlanmislar; dolayisiyla karsilastirmayi kendi siniflarinda kendi aralarinda yapmak lazim. Bu nedenle, eger mtb'den yol bisikletine gecenlerden iseniz bunun temelli bir gecis olmasi gerekmiyor. Dag bisikletiniz evde durmaya devam edebilir. En azindan, arazi icin her zaman ona ihtiyac var.
Yol bisikletine gelince. Iki konuda belki uyariya ihtiyaciniz olacak. Eger kilitli pedal kullanacaksaniz ve bu eski tip karpiye degil de SPD olacaksa, yol bisikletini kullanim tarziniza gore, mtb icin uretilen SPD'leri tercih etmek isteyebilirsiniz. Sebebi basit, yol SPD'leri ayakkabinin altinda cikinti seklinde duruyor ve bisikletten herhangi bir sebeple (marketten su almak, vs icin) indiginizde normal bir insan gibi yuruyemiyorsunuz. Belki performans kayiplari oldugundan yarislar icin tavsiye edilmeyebilir ama antreman/keyif surusleri icin dag bisikleti ayakkabisi ve pedali daha medeni ve pratik bir secenek.
Diger konu ("daha once yol bisikletinin ustune bile binmedim," dediginiz icin) surus pozisyonu ile ilgili. Yol bisikletinde mtb'ye en yakin surus pozisyonu ellerinizi gidonun altinda degil, frenlerin ustunden tuttugunuz pozisyondur. Sirtinizin daha az zorlamaya geldigi durus budur. Her an frenleri kullanabilecek durumda olduguniz icin guvenlidir de.
 
çok sağolun. bende mtb için kullandığım SPD lerden monte istedim. sanıyorum farklı ayakkabı da gerekiyor yol spd için.

müthiş tavsiyeler geliyor. çok teşekkürler arkadaşlar
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
yanınıza mutlaka küçük pompa,yedek iç lastik alın türkiye şartlarında patlama riski çok fazla oluyor , sonra ilk sürüşte hüsran olmasın :D
yanına alien anahtar alarak sele ayarını yolda yapabilirsin normalde mtb deki kadar dik oturmaman gerekiyor ama pro olmadığın sürece bunun çok önemi yok sanırım,
Bol pedallı günler dilerim....
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
yol bisikletinde lastik hat safhada önemlidir. bu sezon üstündeki lastikleri bitirince seneye iyi bir lastik almakta fayda var. iyi lastik konfor ve sürati en az %20 arttırır. pedal konusuna gelince ne yazıkki dağ bisikleti için kullanılan sistem yol için uygun değil. kullanabilirsin ama tadı olmaz. dağ bisikleti ve yol bisikleti pedallarındada performans farkı en az %10. bu da normal dağ bisikletinde ikide bir tak çıkar gerektiği için pedal ile ayakkabı arasındaki temas alanı küçük. bu da kayıplara yol açıyor. yolda ise bir inince takıyorsun birde sürüş bitince.:) neyse lafı uzatmayım. şimdilik böyle başla seneye lastik ve ayakkabı pedal sistemini tekrardan gözden geçirirsin.
 
Hayırlı olsun öncelikle, ama bir anda masraf yapmayayım derseniz eğer, mtb pedalıyla sürmenin bence bir sakıncası yok. İkisini de ayrı kullananlar farkı anlayabilir, yol pedalının alanı daha büyük o yüzden daha oturaklı hissi verebilir, ama mtb ayakkabınız düzgünse önemli olan tabanın ne kadar rijit olduğu. Pedalın performansı çok etkilediğini düşünmüyorum o nedenle.
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
Hayırlı olsun öncelikle YOL bisikleti kullanmanın Zevkini bindikden sonra anlıyacaksın MTB nin konforu güzelligi başka ama YOL bisikletinin güzelligi kat kat daha fazla. bugun YOL bisikletine binen coğu arkadaşım SPD pedal kullaniyorlar Şart degil Lock Tarzı Yada Shimano 105 - Ultegra Pedal alman şimdilik elinde olanlarla idare et.bindikde birseyleri hep degişesin gelicek :D
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
@ibrahim ALBAY

çok doğru tecrübelendikçe ihtiyaçlar daha iyi tespit edebilirsin. ama denemeden de bir şey öğrenemessin bir fırsat bulunca yol pedalı denemen faydalı olur.
 
Ben de yol bisikletimde spd pedal kullanıyorum (egg beater). Bunu almaktaki sebebim hakkında çok olumlu şeyler duyduğum ve yol pedallarına göre çok daha hafif oluşuydu (pedal+kilit takım olarak). Bir de acemisi olduğumdan daha kolay takıp çıkarılabilen bir sistem istiyordum. Ayakkabım spd kilidi takılabilen bir triatlon ayakkabısı.

Artık yol bisikletlerine özgü pedallara geçiş ihtiyacı hissediyorum, çünkü kadans ve pedala pasma gücüm arttığı için ayağım pedalın üzerinde yüzüyor gibi hissediyorum. Başlarda pedaldan kurtulur muyum endişesi yaşarken artık o yok, ama bir laçkalık hissi var. MTB kullanırken sanırım istenen bir özelliktir, ama yol'da daha sıkı bir bağlantı istiyor insan, bisikletle bütünleşebilmek için..

Kullandıkça ne demek istediğimi anlayacaksın, başlangıç olarak mantıklı ama spd kullanmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
arkadaşlar yeni bir soru daha,

tiagra yerine 800 lira kadar daha fazla verip 105 mi almalı,

şimd, tiagra alırsam sonra başımı taşlara vurur muyum?

ne dersiniz
 
hayır sora bile yeter o 800 lirayı ve lastik ve ayakkabı için harcayabilirsin. dağ bisikletinde xt ile xtr arasında bile ciddi fark vardır ama yol bisikletinde yarış koşmadıkça vites sisteminin seriliğine çok ihtiyaç duymayacaksın diye düşünüyorum çünkü ani dik yükseltilere girip zincir yükteyken vites düşürme durumu pek yaşamassın.
 
Arkadaşlar ben de mtb den sonra yol bisikletinin de tadına bakmak istedim, dayanamadım:) triple mı compact mı derken, compact bir yol bisikleti sahibi oldum. sitede bununla ilgili konular var mı bilemiyorum ama yavaş yavaş forum u karıştırıyorum. 3 lü aynakoldan sonra çok farklı geliyor. şimdilik dikkatli ve biraz da tedirgin kullanıyorum. böyle bir geçiş yapan varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. vites geçişlerinde nelere dikkat etmeliyim, özellikle yokuşlar(henüz başlamadım) Bir de virajlar... virajlara girerken nasıl davranmalıyım yol tutuşları çok mu azalıyor...
 
Geri