Yol bisikletinden fitness bisikletine dönüşüm için görüş ve önerileriniz önemli!!!

Gökhan Sümer

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2011
Mesaj
193
Tepki
51
Şehir
İzmir
Bisiklet
Sedona
Merhaba arkadaşlar,

yaklaşık 1 senedir çok büyük hevesle aldığım triban 5 yol bisikletimi kullanmaktayım. Bisikletin kadrosu 63cm; ancak bir sorun yaşıyorum ve bu sorun bisikletin kadro boyu değil. Öne eğilerek sürüş pozisyonuna bir türlü alışamadım. Yaklaşık 400km yaptım bisikletle, Bu süre zarfı içerisinde rahatsız hissettiğim noktalarda değişiklik yaptım

yaptığım değişiklikler;

1- gidon boğazını 3cm kısalttım.
2- gidon boğazını ters çevirerek gidon yüksekliğini arttırdım.

Şuanda halen uzun süreli sürüşlerde öne uzanmak beni rahatsız ediyor. Gidondan tutarken sorun yok ama orada vites ve fren yok sonuçta yol bisikleti. Fren ve vitesleri kullanmak için mecburen öne uzanmak zorundayım.


Sizlerin görüşleri benim için önemli bu nedenle hem ekstra düşüncelerinizi öğrenmek isterim hem de benim yapmayı düşündüklerim için yorumlarınızı merak ediyorum...

yapmayı düşündüğüm ve kafamdaki soru işaretleri;

1- gidon ve vitesleri değiştirip düz bar takıp ona göre vites kolları takmayı düşünüyorum ve bir nevi fitness bisikleti yapmayı düşünüyorum. Sizce bu sürüşte sıkıntı yaratır mı ya da bu şekilde yaparsam sorunum ortadan kalkar mı?

2- Bu bisikleti mi satıp yeni bir bisiklet almak; ama bunu satarsam bu hafiflikte uygun fiyatlı ve bu donanımda bisiklet bulabilir miyim?

3- Değerinde bir bisikletle takas yapmak.


bisikletim üzerindeki herşey ile 10.4 kilo ve full sora set var
http://666kb.com/i/co9hzrnnstq9g5px7.jpg
 
Scudo

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Adı bisiklette olsa bisikletler kadro geometrisi, donanım, malzeme vb nedenlerle farklı karakter özelliklerine sahiptirler. Aynı tür gibi görünen bisikletlerde bile farklı amaçlara hizmet eden veya bazı kullanım özellikleri öne çıkan modeller sözkonusudur. Kullanmakta olduğunuz bisiklet yarış amacıyla üretilmiş bir bisiklettir. Pek çok özelliği bu amaca matuf olmak üzere imal edilmiştir. Bisiklet alırken bir takım palyatif değişikliklerle türler arasında geçişin kolay olmadığını göz önünde bulundurarak bisiklet almak gerekir. Yarış ve fitnes bisikletler türler arasında birbirine yakın bisikletler gibi görünsede yol bisikletinin verili geometrisinin bazı durumlarda fitnesa dönüşümü imkansız olabilir. Yol bisikletinin geometrik özellikleri fitnesın amacını karşılamaktan uzaktır. Çeki demiri borusunun kısalığı bagaj kullanımında da kısıtlılığa neden olur. Bagaj başlıklarının olmaması yük taşımada önemli bir engeldir. Arka maşa çoğu kez büyük hacimli lastiklerin kullanımına imkan vermez. Çoğu kez iki yapraklı bir sitemi üç yapraklı bir sisteme dönüştürmek vereceğiniz uğraşın astarı yüzünden pahalıya mal olmasına sebebiyet verebilir. Bence bisiklet alımında baştan yapılan stratejik yanlışlık sonrasında verdiğiniz taktik mücadelelerle ortadan kaldırılamaz. Bisikletinizin 10.5 kg civarında olduğunu söylüyorsunuz. Zaten bu rakam yol bisikleti için neredeyse limitleri çoktan aşan bir ağırlık. Pekala bu rakamları çoktan karşılayan fitnes bisikletler alabilirdiniz. (Örnek: corratec shape 9.5 kg) Bisiklette benim uyguladığım bir HFS metodu vardır. Hafif, fonksiyonel, sağlam. Bu kriterleri öne alan bir spektrumdan sizin bisikletinizin verimsiz bir bisiklet olduğunu söyleyebiliriz. Madem yarış bisikleti alıyorsunuz bu bisiklet ne hafif, belki sağlam ama yol bisikletinin fonksiyonlarını karşılamaktan uzak. Bunun yerine en baştan bir fitnes almış olsaydınız amaçlarınızı % 80-90 verimlilikte karşılamış olur aynı zamanda sonu belirsiz bir çabanın içinede sürüklenmemiş olurdunuz.
 

Gökhan Sümer

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2011
Mesaj
193
Tepki
51
Şehir
İzmir
Bisiklet
Sedona
@mehmetsunu

Mehmet bey öncelikle yorumunuz için teşekkürler, dediklerinizin çoğu genelleme için çok doğru olabilir; ancak bu bisiklette benim üzerine taktığım ağırlık yapan malzemelerin varlığı( en ağır olan bataryası harici olan araba farı gibi olan far ve bazı vsler). Bunların dışında zaten bisiklet 10kg'ın altında. Ayrıca bu bisiklet fiyat donanım olarak en başarılı bisikletlerden biri. Benim sorunum yol bisikleti kullanmayı ve sahip olmayı çok isteyip bu bisikleti aldıktan sonra belirttiğim gibi eğilerek kullanma pozisyonunda uzun vadede rahatsız olmam. Bu noktada bunu ön görmem mümkün değil, ayrıca örnek verdiğiniz bisiklet 3000tl üzerinde benim öyle bir bütçem yok. Sonuç itibarı ile sizin dediklerinizden yola çıkarsak benim anladığım bu bisikleti satıp yerine başka bana uygun bisiklet almak ve bu fiyat aralığında da bu hafiflikte bir bisiklete sahip olamayacağım...

Birde bu bisiklet hakkında bilgi sahibi misiniz bilmiyorum ama bu bisiklet zaten 3x9 vitese sahip ve arkasına bagaj takılabiliyor. Birde inceltilmiş aluminyum değil bu daha sağlam bir aluminyum. Bende o nedenle belki fitnessa çevirebileceğimi düşündüm.
 

Ali Kerimoğlu

Daimi Üye
Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
272
Tepki
45
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Gidon, fren ve vites kollari degistirilerek fitnes bisikletine donusturulebilir. Zaten piyasada epeyce bu tarz fitnes bisiklet var (hersey yol, gidon drop bar yerine normal tur bisikleti gidonu). Ustelik sahip oldugunuz bisiklet uc yaprak aynakol ve bagaj deliklerine sahip. Dolayisiyla gidon, fren ve vites kollari maliyetinden elinizdeki dropbar ve kollarin ikinci el fiyatlarini dustukten sonra karsiniza cikacak maliyet sizin icin makulse sorun yok. Lakin elde edeceginiz dik surus pozisyonu sizi rahat ettirecek mi, oncelikle bundan emin olmak gerekir. Belki de daha fazla rahatsiz olacaksiniz, denemeden bilinmez.

HUAWEI P6-U06 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Sümer

Gökhan Sümer

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2011
Mesaj
193
Tepki
51
Şehir
İzmir
Bisiklet
Sedona
@Ali Kerimoğlu

Bugün sordum bir bisikletçi arkadaşa, bana maliyetsiz değiştirebileceğini söyledi. Ama işte forumda görüş almadan ve üzerinde etraflıca düşünmeden yapmak istemedim.

(link)

az önce şöyle bir sayfa buldum, arkadaş bu şekilde çok daha konforlu olduğundan bahsetmiş ve resimleri paylaşmış.

Bana düz bar olarak ne kullanacağım ve vites kolları olarak ne seçmem gerektiğini önerecek arkadaşlardan yardım bekliyorum. Bu iş kafama yatmaya başladı :)