Yol bisikletinde nabız kontrolüm.

caner adsız

Aktif Üye
Kayıt
13 Ocak 2014
Başlık
19
Mesaj
139
Tepki
421
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Focus
Herkese merhaba. Benim sorunum nabız sayım ile ilgili. Uzun süre dağ bisikleti kullandım. Kullanırkende nabız atımına hep dikkat ettim. Yani yol, mesafe, eğim, hava, ve trafik gibi bir çok kriteri dikkate alarak enerjimi sürekli kontrol altında tutuyordum. Fakat yeni bi yol bisikleti aldım normal kullanımda bile nabzım sürekli 160-175 e zıplıyor. Haliyle nabızımı kontrol edemediğim için daha çok yoruluyorum. Ortalama 90 km düz bir sürüşte bile, yol bisikletinde yüksek nabız yüzünden eve geçtiğimde bir yorgunluk hissediyorum. Normalde dağ bisikletinde yorulmayacağım bir parkur. Tamam belki alışma süreci olacak ancak yol bisikleti kullanım teknikleri konusunda bilgiye ihtiyacım olduğunu söyleyebilirim.
 

muratcolakoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2012
Başlık
35
Mesaj
3.097
Tepki
688
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
Yol bisikleti dişli oranları farklı olduğu için alışma süreci olacaktır. Nabzının yükselmesi nefessiz kalmadığın sürece sorun değil.
 

caner adsız

Aktif Üye
Kayıt
13 Ocak 2014
Başlık
19
Mesaj
139
Tepki
421
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Focus
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
Aslında kısmen nefessiz kalıyorum denilebilir. Çünkü benim nabız eşik değerim 161 bpm. Bildiğim kadarıyla bu değeri geçtikten sonra kaslar oksijensiz solunuma geçip, laktik asit üretiyor. Bu da yorgunluğa sebep oluyor tabi..:)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.695
Tepki
8.607
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Düz yolda nabzınızın o kadar yükselmesi normal değil. Biraz yavaşlarsanız sorun çözülür.

Yokuşlarda ise, yol bisikletine ilk geçişte yüksek nabız çok normal. Dağ bisikletinden çok daha sert oranları olduğu için, mecburen daha yüksek güçte çevirmek zorunda kalıyorsunuz. Bu da nabzın artmasına neden oluyor. Zaman geçtikçe düzelecektir bu. Dağ bisikletindeki gibi laylaylom çıkamıyorsunuz yani yokuşu.

Nabız kontrolü ile ilgili ise şöyle bir konu var;
Genelde vites düşürüp, daha yüksek kadansa geçip nabız düşürürler. Fakat çok doğru değil bu.
Vitesi yükseltip, daha ağır bir kadansa geçip, vücudu daha yavaş hareketlerle çalıştırırsanız daha çabuk düşecektir nabız.
 

özcan yılmaz

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2011
Başlık
3
Mesaj
298
Tepki
394
Şehir
Tekirdağ/çorlu
Bisiklet
Specialized
Gökhanın dediği gibi büyük ihtimalle kadans hızınızla ilgili.Daha çok öne eğilme nedeniyle diyaframa gelen baskı da artar,nefes almak zorlaşır.Vucudunuz öne daha fazla eğildiği için pedala uyguladığınız kuvvet mtb den daha fazladır.Hepsini toplayınca nefes nefese durumu ortaya çıkabilir.Zamanla alışırsın dert etme.
 
  • Beğen
Tepkiler: caner adsız

Çetin ŞAHİNÖZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2013
Başlık
36
Mesaj
1.650
Tepki
2.056
Yaş
52
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Sedona
Bilgi veren arkadaşlara teşekkürler, bana da çok yararlı oldu, benim de nabzım yokuşta 174 ü buluyor.
Nefessiz kalmıyorum kısa sürede normal 120 lere iniyor zaten ama bu bilgier de çok iyi oldu.:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: caner adsız

caner adsız

Aktif Üye
Kayıt
13 Ocak 2014
Başlık
19
Mesaj
139
Tepki
421
Yaş
36
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Focus
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #7
Bilgiler için teşekkürler herkese.
 

muratcolakoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2012
Başlık
35
Mesaj
3.097
Tepki
688
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
@caner adsız

"Yorgunluk" kelimesini çok kullanıyorsun. Spor yaparken elbette yorulursun.
 
Yukarı Alt