Bu ağırlıklar giriş seviyesi touring bisikletlerinde oluyor. Çamurluk ve taşıyıcı takma delikleri vardır muhtemelen. Hafif yol bisikletleri yük taşıyamayacak kadar zayıf oldukları için touring bisikletlerinin kadroları ve jantları daha ağır komponentlerden oluşur.
Hafif touring bisikletleri de 9-11 kg arasında oluyor.
Bende böyle bir Raleigh Winner vardı, şimdi sadece kadrosu duruyor. Kadro ağırlığı 2800+ gram, çatalı da 900+ gram ağırlığında. 1980'lerin giriş seviyesi bir bisikleti olduğu için ayna kol, jantlar, göbekler gibi komponentler aluminyum yerine çelikti. 14.7 kg geliyordu, binişi çok konforludur, yarışmak niyetinde değilseniz ve çok yokuşlu bir yerde yaşamıyorsanız parçaları düzgün çalıştığı sürece keyifle binilebilir. Hafifletme çabası çok maliyetli olacağından bisikleti olduğu gibi bırakmakta fayda var.
Eğer hafifletmek niyetindeysen en ekonomik çözüm, ikinci el 10-11 kg ağırlığında temiz bir bisiklet almak olacaktır. Yeni, orta hafiflikte bir jant setinden daha ucuza gelecektir. Yarışmadığın sürece 10-11 kg bir bisiklet hafif olacak, kaldırıp yürümek gerektiğinde fazla dert açmayacaktır.
Shimano Exage, Sora, Tiagra gibi aluminyum giriş seviyesi vites/fren grupseti olan bir bisiklet bakabilirsin.
Bisikletini seviyorsan ve değiştirmek istemiyorsan jant, jant telleri ve lastikleri değiştirebilirsin. Orta göbek ve krankı alüminyum bir model ile değiştirebilirsin. Bir de hesaplı, iyi kalite bir sele takıp 12-13kg seviyelerine inebilirsin. Çelik gidon boğazı ve gidonu aluminyum ile değiştirmek bile 700-800 gram hafifletebiliyor.