Yol bisikleti vitesleriyle mtb vitesleri farkı nedir?

furkan k.

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2013
Başlık
6
Mesaj
43
Tepki
10
Bisiklet
Salcano
Öncelikle herkese iyi akşamlar bildiğiniz gibi hybrid bisikletlerde hem yol bisikleti vitesleri 105,sora,claris gibi hemde mtb vitesleri kullanılıyor.Peki aşşağı yukarı aynı kalite ve fiyat oranına sahip yol ve mtb vitesinin farkları nelerdir ? birbirlerine karşı avantajları nelerdir,sağlamlık olarak bir farkları olurmu ?
 

OnurA

Aktif Üye
Kayıt
8 Ağustos 2013
Başlık
8
Mesaj
157
Tepki
167
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
Yol bisikleti vites sistemlerinin dişli oranları farklıdır.Bu da daha torklu ve hızlı sürüşler yapmanıza yardımcı olur.Tabi bunun için pedala daha fazla güç vermeniz gerekir:) Yokuş çıkarken ne demek istediğimi anlarsınız:)Hybrit olup yol komponentleri ile donatılmış bisikletler genelde fitness bisikleti diye adlandırılıyor.Bunlarda maşa düz lastikler görece daha incedir.Ben başlarken mtb komponenli bir şehir bisikleti ile başmamıştım.Yokuşlara çabuk adapte oldum böylelikle.
 

Hakan Gencer

Aktif Üye
Kayıt
13 Eylül 2012
Başlık
10
Mesaj
165
Tepki
48
Şehir
İstanbul, Şişli
Bisiklet
Scott
Onur beyi ben tamamlayayım, Fitness bisikletine alternatif olarak aynı görüntüdeki MTB komponentleri olan bisikletlere de Urban bisiklet deniyor. Açıkçası Fitness bisikletler klasik yol gidonu (boynuzlu gidon) sevmeyenler ve sürat yapmak isteyenler için tasarlanmıştır.

Özetle yol komponentleri sürat odaklı, MTB komponentleri ise dayanıklıklık odaklılığı için tasarlanmıştır.
 

furkan k.

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2013
Başlık
6
Mesaj
43
Tepki
10
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@OnurA
Daha onceden kondisyonumuz varsa o zaman yol komponentleri daha mantikli

@Hakan Gencer
uzun yol sehir ici genel ulasim icin seri olsun ama uzun yol sartinada dayansin dersek urban dediginiz turde bir bisiklet almamiz gerekiyor degilmi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Başlık
63
Mesaj
892
Tepki
1.960
Yaş
42
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
fark şöyle, örneğin bir mtb aynakolu 44x34x22 gibi bir dişli sayısına sahiptir, yol aynakolu ise 50x34. yani küçük dişli yok, ruble yani arka vites mtb için 11-34 olabilir, yolda ise 12-28 en fazla olur. özetle yol bisikleti vites oranları daha ağırdır daha güçlü olmanızı gerektirir, düzenli spor yapanlar için uygundur, ayda yılda bir bisiklete binen ve ulaşım aracı olarak kullanacaklara tavsiye etmem, hele tur yapacak heybe takacaksanız hiç tavsiye etmem... veya 3lü aynakol kullanan yol setleri var onlar daha uygundur.

yani seçim sizin kondüsyonunuzla ilgili... dayanıklılık olarak pek fark edeceklerini sanmıyorum.

fark şöyle, örneğin bir mtb aynakolu 44x34x22 gibi bir dişli sayısına sahiptir, yol aynakolu ise 50x34. yani küçük dişli yok, ruble yani arka vites mtb için 11-34 olabilir, yolda ise 12-28 en fazla olur. özetle yol bisikleti vites oranları daha ağırdır daha güçlü olmanızı gerektirir, düzenli spor yapanlar için uygundur, ayda yılda bir bisiklete binen ve ulaşım aracı olarak kullanacaklara tavsiye etmem, hele tur yapacak heybe takacaksanız hiç tavsiye etmem... veya 3lü aynakol kullanan yol setleri var onlar daha uygundur.

yani seçim sizin kondüsyonunuzla ilgili... dayanıklılık olarak pek fark edeceklerini sanmıyorum.
 

furkan k.

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2013
Başlık
6
Mesaj
43
Tepki
10
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@emrahozkan
Emrah abi cok tesekkurler ama dediginiz gibi 3 lü aynakol olan yol viteslerinden kullanirsam sanirim disli oranlari denklenicek buna ragmen mtb vitesleri ile aralarinda bir fark olusurmu
 

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Başlık
63
Mesaj
892
Tepki
1.960
Yaş
42
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
@Fklyc

yinede fark oluşur, 3 lü aynakolda en düşük dişli 30 diştir, mtb de ise 22 diş... Eğer bisiklet tecrüben yoksa mtb vites sistemi senin için daha iyidir. Bu işi spor amaçlı düzenli yapacaksan yol bisikleti iyidir, hatta belli kondisyondan sonra 2li aynakol yeterlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkan k.

Gökhan Sümer

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2011
Başlık
22
Mesaj
192
Tepki
44
Şehir
İzmir
Bisiklet
Sedona
bende de üçlü ayna kollu yol bisikleti var. Bende ilk sefer de şaşırmıştım, 1. vites mtb'dekinden daha sert gelmişti; daha fazla güç uygulamak zorunda kalıyorsun. Bende şimdi burada arkadaşların yorumunu okuyunca nedenini öğrenmiş oldum :)
 

meseduzu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2012
Başlık
33
Mesaj
702
Tepki
398
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
mtb'lerde öndeki dişliler ufak olduğu için torku, gücü yol bisikletine nazaran daha yüksektir. bu sebepden rampaları, bayırları, toprak yolları yara yara zorlanmadan çıkabilirsiniz. ama hız yapmaya gelince ne kadar çevirirseniz çevirin belli bir noktaya kadar hızlanırsınız, bacaklarınız çok seriyse yokuş aşağı giderken boşa çevirdiğinizi bile fark edersiniz bazen, ama yol bisikletlerinde öndeki dişliler büyük olduğundan devri daha yüksektir devirden kastım arka tekerleği döndürme tur attırması yani misal olarak kabaca geçende kendim bir deneme, yani bir gözlem yapmıştım. öndeki dişlerin tekeri ne kadar döndüreceğine dair. Bu denemeyi ayar sehpasında yapmıştım. hiçbir şekilde yük bindirip dişleri ve zinciri bozmamak için. gelelim deneye; arka en ufak dişlideydi arka dişliyi hep sabit tuttum ve öndeki dişlerle oynadım en ufak dişlideyken pedalı bir tur döndürdüğümde arka teker 1,5 tur döndü, öndeki dişliyi ortaya aldığımda teker 2,5 tur döndü en büyük dişliye aldığımda ise 4 tur döndü yani öndeki dişler nekadar büyürse sürat okadar artar bu artışla birlikde sizden istenen güçde artıcaktır. yokuş aşağı bile pedal çevirirken yorulursunuz. umarım faydalı olmuşdur. yanlışım varsada düzeltin affınıza sığınıyorum saygılar.
 

Celalettin aktaş

Daimi Üye
Kayıt
3 Temmuz 2013
Başlık
8
Mesaj
306
Tepki
19
Yaş
37
Şehir
Niğde
Bisiklet
Sedona
@emrahozkan

Peki soyle bir sorum olacak. 3 lu aynakola sahip bir mtb de lastik kalinligi ile kaybolan enerjimi daha fazla yoksa yol bisikleri disli oranlari ile kaybolanmi, mtb ile rampada vitesi dusuruyoruz ama yol bisikletinde lastik surtunmesi daha az, bu sekilde kiyaslama yaparmis
iniz

GT-I9500 cihazımdan tapatalk ile gönderildi. Bu nedenle Türkçe imla hataları içerebilir. Kusura bakmayın.
 

Celalettin aktaş

Daimi Üye
Kayıt
3 Temmuz 2013
Başlık
8
Mesaj
306
Tepki
19
Yaş
37
Şehir
Niğde
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar bu kıyaslamayı yapacak bir arkadaş yorum yaparsa memnun olurum. Aslında çevremde yol bisikleti yok olsa ve kendim tecrübeleyebilsem daha iyi olacak ama maalesef.
 

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Başlık
63
Mesaj
892
Tepki
1.960
Yaş
42
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Bende 3lü aynakollu yol bisikleti, şehir ve mtb var. hepsinin aşağı yukarı tepkisini biliyorum. Şu ana kadar anladığım tek şey var ki o da vites sisteminin bireysel olduğu. Yani her kişinin kapasitesi farklı ama siz ona aynı vitesi sunuyorsunuz.

Şimdi diyelim ki elinizde 9kg bir yol bisikleti var ve 12kg bir mtb var. yol asfaltı kaymak çok iyi, başladınız tırmanmaya, burada tabiki yol bisikleti hafifliğinden dolayı ve açıları gücü asfatla vermek için tasarlandığı için avantajlıdır. Örneğin ben kabaca yol bisikletiyle 16km/s hızla çıktığım bir rampayı mtb ile 14 km falan hızla çıkarım tahminen. Ama çok dik %10 üzeri ve uzun 3 km tırmanış yapacağım yol da bozuk. işte orada mtb daha iyidir çünkü 27vites mtb ile 6-7km hızla ağır ağır tırmanırsız, ama yol bisikletinde 12km nin altına indiğinizde çok yavaş çevirmeniz gerekir ve durmak zorunda kalırsınız... Elinize bisikleti alır 5km/s hızla yürürsünüz.

Düz yol kaymak gibi asfalt tabiki yol bisikleti farkını koyar. Benim demek istediğim aslında amatör kullanıcının ağır viteslerle işi yoktur. Önde 53/39 arkada 12-23 falan oranları ile diz sakatlanmalarından başka birşey elde edilmez. Çok iyi bisiklet sporcuları bile antenmanlarında kompakt dediğimiz 50/34 kullanıyorlar aynakolda. Benim gibi amatör bisikletçi için kompakt yada 3lü aynakol seçimi yerindedir.
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Başlık
4
Mesaj
129
Tepki
111
Yaş
33
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yol vs MTB Ruble farkları nedir ?

Mesela benim MTB 11-34T - 48x38x28 aynakol var yokuşlarda rahatım hafif kasarak dik kısa rampaları rahat çıkıyorum
Yol bisikletinde 11-28T 50-34 aynakol var hafif yokuşlarda bile zorlanıyorum
11-32T taksam MTB'deki gibi rahat yokuş çıkarmıyım yoksa aynakolun 34 olması MTB kadar kolaylaştırmazmı ?
Ne yapsam denk olur
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.704
Tepki
17.388
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
50-34 aynakol ve 11-32 rubleye sahip bir yol bisikletine ve
48-36-26 aynakol ve 11-34 rubleye sahip bir şehir bisikletine sahibim.

Yol bisikleti ile çok daha iyi yokuş çıkıyorum.(Her tipteki yokuşlar dahil)
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Başlık
4
Mesaj
129
Tepki
111
Yaş
33
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@hamlet2006
4 diş baya fark yapıyor ozaman 34-36 takmama gerek yok ozaman teşekkürler :)
 

gezgin gezer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Nisan 2018
Başlık
7
Mesaj
401
Tepki
709
Yaş
37
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Arka aktarıcının modeli nedir?
Aktarıcı destekliyorsa 32t fark eder. Bazı aktarıcılar 34t de destekliyor.
36t destekleyen yol aktarıcısı yoktur.
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Başlık
4
Mesaj
129
Tepki
111
Yaş
33
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@gezgin gezer
kısa bacak sora 3500 yoksa 34 takacaktım shimano sitesinde max 32 desteklediği yazıyor uzun olanda max 34 destekliyormuş
 

gezgin gezer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Nisan 2018
Başlık
7
Mesaj
401
Tepki
709
Yaş
37
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
4diş daha fazla hissedilir derecede rahatlatır.
daha büyük dişli takılınca zincire ekleme yapmanız gerekebilir(zincir masrafına hazır olun).

@hamlet2006

bunun nedeni dış lastikler. bazı lastikler çok enerji kaybına neden oluyor. daha fazla bacak gücü gerektiriyor.
yol bisikletlerine genelde biraz daha iyi lastik takılıyor.
şehir/dağ bisikletlerine ise ya ne olduğu bellisiz, yada cst filan takıyorlar.
aynı bisiklette cst 50mm lastik takılıyken yokuş çok zorlarken, shwalbe g-one 40mm e geçtiğimde çok rahatlamıştı.
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Başlık
4
Mesaj
129
Tepki
111
Yaş
33
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@gezgin gezer
benim mtb rubleside ne rubleymiş
Dişli Oranları : 11-34T (11-13-15-17-20-23-26-34)
geçici olarak takıp deneyim dedim bir alt dişte 30-32T vardır diye düşündüm 26 varmış :)
 
Yukarı Alt