Yol bisikleti segmentler arası ilişki

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol bisikleti alacaklar için bu konu bir öneri içeriğinde olması için açıyorum. Parça parça bazı içerikler sitede olabilir ama ben toplu olarak bir kaynak olması için gruplandırarak sormak istiyorum. 6 bin liraya kadarki yol bisikletlerini baz alarak soruyorum.

1. Kadro
Yol bisikletlerinde genelde alüminyum kadro ağırlık kullanılmaktadır, karbon kadroda bir seçenek olmasına rağmen fiyattan ötürü herkesin ulaşabileceği bir kadro değildir. Şuan piyasada 6061 ve 7005 serisi alüminyum kadrolar var.Aralarında önemli bir fark var mı sizce? Normal bir kullanıcı bu farkı hisseder mi? 4-5 binlik bir bisiklette bu farkın önemi var mıdır?

2. Jant setleri
Benim bildiğim mavic jantlar kaliteliymiş, bunun gibi önerdiğiniz,şu setlerin olmasına dikkat edin diyeceğiniz setler var mı? Kolay kolay akort bozmaması,sağlamlığı açısından?

3. Setler
Sora, claris, tiagra gibi giriş sekmenti setler mevcut bu fiyata kadarki yol bisikletinde. Bunlarda 8-10-11 gibi ruble olarak bizlere yansıyor. Sizce bu setlerden hangisi daha kullanışlıdır? Pratikte farkları hissetiliyor mu? Misal bazı modellerde sora ile tiagra setli bisikletler arasında bin TL kadar fark var. Sizce değer mi?

4. Ayna kol
Gerçi bu setler içerisinde bir konu ama bunda da fikrinizi almak istiyorum. 3'lü ayna kol 2'li ayna kola oranla bariz bir iyileşme sağlıyor mu tırmanışlarda? Düz yolda hızdan ne kadar bir kayıp yaratır mesala?

5. Markalar
Bildiğiniz gibi btwin ömür boyu kadro garantisi veriyor. Bu konu sizce çok önemli mi bir tercih meselesi mi? Btwinin dışında bu şekilde ömürboyu kadro garantisi veren yok biliyorum. Kadro ciddi bir kaza geçirmediğiniz sürece kolayca kırabilecek, çatlayacak bir yapıda mı oluyor yol bisikletlerinde? (daha önce alüminyum kadro kullanmadığımdan sınırlarını bilmiyorum) Farklı markaların, özellik tanınmış olanların aynı özellikteki bisikletlere oranla arada ciddi fark var gördüğüm kadarıyla. Bana kalırsa bu markadan gelen bir fiyat farkı ve biraz estetiğinde etkisi var. Siz nasıl yorumluyorsunuz?

Eğer yol bisikleti almaya kalkarsam 2 seçenek var aklımda. 1.si tripan 540. Özellikleriyle çok iyi duruyor,lakin şuan tek tip kadro boyu var gördüğüm kadarıyla.çeşitlilik artar mı artmaz mı,yeni kadro boyları gelse fiyarları artar mı bilemiyorum. İkincisi Mosso Tca 735 var. Lakin bu da 5 bin 5,500 tl civarlarında. tripan 540 ise 4binlerde. Set olarak üzerinde 105 set var ve daha bir estetik duruyor. Sizce bu aradaki farka değer mi dersiniz? Bence tiagra'dan sonrası sadece bu işin erbaplarının hisseteceği bir fark yaratıyordur ve birazda psikolojik olarak düşünüyorum.

Yukarıdaki maddeler arasından size uygun olanları,madde numarası belirterek fikirlerinizi yazarsanız sevinirim. :)
 
Scudo

Kook

Aktif Üye
Kayıt
5 Ağustos 2018
Mesaj
170
Tepki
170
Aslında böyle para sınırı olan konuları dolar veya euro ile belirtmek lazım :( Malum inişli çıkışlı kur, düşmeyen enflasyon derken umarım TL nin değeri daha da düşmez de isteyen istediği bisikleti alır, yoksa özellikle düzgün bir yol bisikleti almak hayal olacak.

1. Piyasada sadece Mosso nun 7005 kadroları var diye biliyorum. Fiyat olarak 6061 seri ile 1000 tl oynuyor. Açıkçası o kadar fark edeceğini düşünmüyorum. İki seriyi de kullanan arkadaşların yorumunu merak ediyorum. Ayrıca hangi metalden yapıldığı kadar kadro üretim teknolojisi de fark yaratır.

2.Her markanın farklı segmentlerde jantı var. Örn; shimano üst düzey jant setleri de var. Genel olarak rulmanlı jant öneriliyor, mavicler rulmanlı ama shimano üst seviye bilyalı jantlar da kaliteli diye biliyorum.

3. Sora setli ve tiagra setli bisikletin arasında o kadar fark olmasının nedeni sadece vites değil özellikle jant olmak üzere bir çok parçının kalitesi değişiyor. Ufak ufak farkların toplamı 1000 tl yi buluyor. Hissiyat açısından shimano yeni seri arasında fark yok diyorlar. 8 9 10 11 derseniz, bence kullanırken ara vites yokluğunu hissediyorsanız, yani istediğiniz kadans ve üretmek istediğiniz gücü aynı anda sağlayamıyorsanız, bir dişli büyük bir dişli küçük geliyorsa bir üst segmenti düşünebilirsiniz. İlk alıyorsanız bütçeniz hangi kalitede bisiklete yetiyorsa onu alın. 7 li sistemi almayın, ne dağ ne yol için yapılmış bir set, Tourney; ama şehir bisikleti için düşünülebilir.

4. 3 lü aynakol kullanırsanız zaten düz yolda büyük dişliye alır öyle kullanırsınız. Max hız dişli oranlarına bağlı, yokuşta da oran önemli. Özellikle yüklü seyahat edecekseniz, çok dik ve uzun yokuşlardan çıkacaksanız 3 lü alın, alırsınız en küçük dişliye yüksek kadansla seyahat edersiniz. 2li aynakol kullanım rahatlığı sağlıyor. Yol bisikletinde belli bir performans artışından sonra küçük dişli gereksiz kalıyor, pek kullanılmıyor.

Triban 500 ve 520 deki vites oranlarını genel olarak öneririm 50-39-30 12-25 diş sayılarıyla hem yumuşak geçişleri sağlıyor hem de yüksek ve düşük diş oranlarını.

5. Bu marka olayı bence de büyük oranda pazarlama stratejisi, az miktarda da boya kalitesi, kaynak kalitesi, satış sonrası destek oluşturuyor. Değeri yüksek markalar gördüğüm kadarıyla sorunla karşılaşınca da ha ilgili davranıyorlar. Btwin-Decathlon benim ve birçok arkadaşın mağduriyetini uğraştırsa da giderdi. (Daha önceki mesajlarıma bakabilirsin) Kimi arkadaş ömür boyu garantiye 10-15 yıl diyor, zaten kazayı da karşılamazlar herhalde. Ben de 100-110 kiloydum o yüzden btwin tercih etmiştim, düşünüldüğünden daha sağlam yol bisikletleri ama özellikle alın borusu kısa olanlarda çatlak meydana gelebiliyormuş. Ben triban alu kadro ve karbon maşasını tavsiye ederim.
Marka seçiminde garantiden ziyade önemli olan satış sonrası hizmet ve sorunla karşılaştığınızda gördüğünüz muamele, zira herkes garanti veriyor ama uygulama önemli. Mosso ya Ümit bisiklet bakıyor ve alınacak hizmet mahalle arası ya da paragöz bisiklet tamircisinden alınacak gibi.

Seçimlere doğru doların artması bekleniyor, şu anda yeni sezon fiyatlandırmaları da yüksek gidiyor bence 540 en düşük 4500 tl ye satılacak. Tabi bu risk alma meselesi, ayrıca yeni triban modellerini de getirebilirler.
Daha önce triban 500 kullanıyordum. Şu anda bende de 540 var, ama pek kullanamadım kar nedeniyle.

Tiagra sistemin çok fark yaratacağını düşünmüyorum.
Bence kadro geometrisi sizin için daha önemli olmalı biri endurance diğeri daha agresif.

1500 lira farka bence değmez ama bu kişinin maddi durumuyla alakalı tabi.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Eğer ağırlık takıntınız yoksa, 3lü aynakol olmadık yerde can kurtarıyor.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kook

Tüm maddeleri açıkladığınız için çok teşekkürler öncelikle.

Hocam kendimce bisiklete maksimum vereceğim sınır olduğu için dolar olarak bakmadım.Misal maksimum 5bin tllik bisiklet alırım,dolar artarsa illa bisiklet alacaksamda yine 5binlik olur bu . Hani varya biz her zaman 50tllik benzin alıyoruz muhabbeti,biraz onun gibi. :=)

2. Jant seti olarak olaya şöyle bakmak istedim. Şu jantları kullandım iyidir,beni uğraştırmadı veya şu jantlardan uzak durun gibisinden. Mantıken para ne kadar artarsa janttaki kalitede artar lakin aynı fiyatta farklı kalitede jant kullanan bisikletler var.4bin civarında benim gördüğüm 540 serisi ile mavic jantlar.Bu seti kime sorsam çok güzel diyor. Dış lastik gerektiğinde değişir ama jantlar nerden baksan 700tlnin üzerinde bu kadar para vermek zor.Diğer yandan ikide bir akort kaymasıydı vsde ilede uğraştırmayacak orta halli bir jant güzel gider gibi. Rulman,bilyalı göbek olarak bakacaksak kimisi rulmanlı diyor kimisi bilyalı.Şuanki kullandığım jantlar ve ucuz ürünler birisi bilyalı diğeri rulmanlı. :D İkiside iyi gibi.Bakalım hangisi önce patlayacak. :)Lakin o rulmanın yağ gibi akması ve daha uzun süre gitmesi avantaj sağlıyor.Bozuluncada direk rulmanı komple değişitiriyorsun,tamir edilecek gibi bir parça görünmüyor.

3. Hocam sora,clarris,tiagra set falan derken jantlarda için içine giriyor muydu?:naslyni: Olaya pek hakim değilim ama bu setlerden kasıt,ruble, orta arka aktrıcı,ayna kol,shifterlar, frenler oluyor diye biliyorum. 8li,9lu,10,11li seçenekler bence ilk alacak için can alıcı bir nokta.Çünkü bunları daha sonradan değiştirmek zor.hem shifterler değişmesi gerekebilir,hem zincir uzunluğu hatta özel durumlarda ayna kola bile yansırki oda orta aktarıcıyı etkiler.Bence 11li olması avantaj,belki o kadar dişliyi kullanmazsınız ama kafanız rahat olur.hatta 2x11 almak bunun yanına rubleyide 11-30t yapmak güzel sonuçlar verebilir.

4. Yüksüz tırmanışlarda daha olması açısından 3 ayna kol iyi midir gibisinden sormuştum.Lakin bazı arkadaşlar,2li ayna kol bile yeterli diyor tırmanışlar için,gerçi 3lü olanlarıda pek yaygın değil,seti bozmak gerekebilir..

5.dechalonun satış sonrası müşterisini mağdur etmediğini düşündüğüm için triban serisi mantıklı gibi duruyor.üstelik kadroya ömür boyu garanti sağlıyorlarmış.hani dersenki 10 sene diyor,yinede iyi.zaten o kadar zaman geçinceye kadar kim öle kim kala. :) Lakin işte bu garanti mevzusu ve detayı önemli.kadro nasıl hasar alır,allah göstermesin ciddi kaza yaparsın bir tarafından kırılır gider.burada zaten bisiklete bakmasın,sağlam çıkman,sakat kalmaman önemli olur.ama orta ve ufak kazalarda destek veriyorlar mu önemli olan o.misal yavaş giderken dengeni kaybettin ve düştün,kadroda sert bir yüzeye denk gelip çatladı. bu gibi durumları karşılaması önemli.yoksa normal kullanırken seni tartmayıp kırılırsaya olayı getirirlerse bir anlamı yok bu işin.sen bu konuda bir araştırma yaptın mı veya sordum mu dechatlona hangi durumlar için mi bu ömür boyu garanti olayı?Youtubede bir videoya denk gelmiştim,adam iki aracın arasında giderken dengesini kaybediyor ve park halindeki bir kamyonun burun kısmına hafif vurup düştü.ortalama 10-15km hız anca vardır.lakin hemen ön maşa yamuldu,jant yamuldu vs. bu kadarcık bir olayda bu kadar göçüyorlarsa sıkıntı var bu işte. :)

bakalım triban 540 verdiği özellikler bakımından ve fiyatı bakımından şuan güzel duruyor.lakin dürüst konuşmak gerekirse,insan kaynak noktalarının silik olması,kabloların içten geçmesi gibi önemli estetik özelliklerininde olmasını istemiyor değil. nasıl sen memnun musun bisikletten?esnemesi,hızlanması vs nasıl?rampada biraz zorlasan elinde kalır gibi mi yoksa sağlam mı duruyor.

Kadro olayında bahsettiğin endurance diğeri daha agresif vs olayını genelde ürün bilgilerinde vermiyorlar malesef ya da ben pek rastlamadım.

@Mehmet Metin Levent
Yok hocam,zaten ortalama 9-10 kg civarlarında bir şey alınır yol bisikleti alınınca.100-200gr ın bence lafı olmaz. Ama dediğim 3lü ayna kolllu ürünlerin sayısı çok kısıtlı.harici alamya kalksanda hem shifterlarıda değiştirmek isterki tuzlu olur.
 

Kook

Aktif Üye
Kayıt
5 Ağustos 2018
Mesaj
170
Tepki
170
:)Dolar konusuna biraz şakasına biraz da temenni olsun diye girmiştim. :)

Triban kadroları endurance, rahat kadrolar alın boruları epey yüksek, üst boru açılı. Çok eğilmeden sürersiniz. Diğer bisikletin ise üst boru düz ve uzun, alın borusu kısa daha yatarak sürersiniz bisikleti.



Kadro ve maşa sağlam bir sıkıntı yaşayanı da görmedim. Triban 540 ı pek kullanamadım açıkçası ama kadrosu 500 den daha kaliteli. Triban 500 ü 1500km epey zorlayarak kullanmıştım gayet sağlam, zaten bir şey olursa arkanda decathlon var diyebilirim(Alırsan internet mağazasından al, mağaza ile muhattap olma). Orta göbekte esneme var ama bunu yolda fark edermisin ya da performansını ne kadar etkiler bilemem. Kaynak izleri 500 deki gibi değil daha pürüssüz, boya kalitesi çok çok daha iyi. Eğer yarışa, hıza yönelik kullanacaksan mosso tca tarzı kadro tercih et, eğer spotif, tur amaçlı kullanacaksan tribana yönel,bagaj delikleri vs de var. Hatta 3 aynakol yapraklı 520 yi bile tercih edebilirsin. R3000 sora var üzerinde epey beğeniliyor.

2. Bilyalı göbeğe de bakım yapabilirsin ya da bilyayı değiştirebilirsin. Aynı şekilde rulman kapağını açarsan rulmanlı göbeğe de bakım yapabilirsin.

4.şu anki kullandığın bisikletin aynakol ruble dişli oranını alacağın bisiklettekiyle karşılaştır. Benzer orandaysa benzer şekilde çıkarsın yokuşları. 11 li sistemin yedek parçaları da epey pahalı. Zaten çoğu 11-28 olarak satılıyor.

3. Set değiştireceğine bisikleti sat yenisini al daha avantajlı. Çok doğru bu, genelde fren bacakları, jantlar isimsiz-firmanın kendi ürettiği yada farklı üreticilerden alıyor. Hatta triban 540 daki aynakol rs-500 yine shimanonun ama 105 değil. Ayrıca shimano 2018-2019 da yeni model setleri çıkardı, buna da dikkat etmek gerek özellikle yeni alt seri setlerin epey kalitesi artmış. 500 ve 520 de ruble sunrace örneğin ama gayet memnundum.

5. Allah kaza bela vermesin. Açıkçası çok uğraştırdı beni decathlon ama internetten müşteri hizmetleriyle sorunu halletim. Müşteri hizmetleri epey kuvvetli, mağdur etmezler gibime geliyor. Mağazalar sıkıntılı çıkarsa da müşteri hizmetleri da ha anlayışlı olabiliyor. Yanlara çok sert düşüşler ve sürükleme şeklinde kazalar yaşadım, ufak yara bere dışında sakatlık meydana gelmedi çok şükür, aynı şekilde bisiklette de öyle. Fakat burun çarpışmaları sıkıntılı diye biliyorum. Videoyu bulabilirsen atsana.
Bisiklet fiyatları o kadar arttı ki yakında kasko çıkar.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kook
İzlediğim video buydu, (8:39'dan itibaren olayı gösteriyor.)
Bulması biraz zor oldu, hayatımdan tv çıkardıktan sonra tvnin boşluğunu youtube doldurduğundan bu uğurda nice kotalar gitmiştir.:komik:
Öncelikle video hakkında konuşmak gerekirse o kadar basit bir düşüşte hem maşa hem jantın böyle yamulması çok kötü.Tabi maşa belki karbondur falan olabilir ama böyle basitçe durumlarda gitmesi insana güvensizlik veriyor.Bende şuan mtb-şehir bisikleti karışımı bir melez var. :D Kadrosu eski mtb kadrosu,amortösörsüz, çelik ya da demir. Öncelerden bir ara mazgala girmiştim jant bildiğin bükülmüştü ama maşada çizik bile yoktu. Tabi bir şeyleri elde ederken bir şeyler feragat ediliyor ister istemez. :)

Aslında dediğim gibi kafamda triban 540 var.Yarışlardı,turnuvalardı pek o taraflarda bezim yok.Ben şehir turcusuyum diyebilirim. :D Yol bisikletide alsam çamurluk ve ayaklık takarım :komik: Üstüne iki tane 650mllik matara,bisiklet telefon çantası vs 3lü ayna kol olayına pek bir girmeyeceğim gibi.Sert rampalara pek dalmıyorum,dizde sıkıntı yaratır korkusuyla.o yüzden 2lü ayna kol işimi görecektir. Şuanki bisiklette ayna kol zaten 48T,yolda 53 olmasada 50-52t kadar dayanırım gibi. :)
Yol bisikletlerin fiyatları bu kadar yüksek olmasa ve hayatım biraz daha düzen belirlilik içine girse alacağım böyle bir yol bisikleti ama işte...
İş için farklı bir ile taşınmam söz konusu olabilir,orada şartlar nasıl olur,çevre nasıl olur,zaman nasıl olur belli değil.Diğer yandan haftada 1 gün bisiklet sürmek için 4bin ve üzeri para vermek biraz koyuyor doğrusu.Ama en azından kafamda bir model belirlemek istiyorum,şartlar oluştuğu an direk almak için....

clariss set olda başlangıç seti,üstüne sora üstüne tiagra ile amatör sınıf tamamlanıyor.Bunun daha üstüne ise ihtiyacım yok,hakkını veremedikten sonra bir anlamı olmuyor benim için.Onlar yarışçı abiler,ablalar ve kardeşler için. :) Böyle diyince aklıma şey geldi,bir video mı yoksa makalede mi gördüm hatırlamıyorum.Bir ailede adam eşiyle birlikte karısına üst model yol bisikleti alıyor.Diyalogta bundan sonra artık benim bisikletini böyle yükseltiriz diyor adam,karısıda çok çalışır ortalamanı yükseltirsen,hakkedersen neden olmasın demişti. :D Onun gibi bazı bisiklet modellerinde parasına sahip olmanız yeterli değil bence,onun hakkını verecek düzeyede erişmeniz gerek...

triban 500'de 24 vites, triban 540 22 vites var. Lakin burada ruble 8'den 11'e çıkıyor. Bu ikisi arasında vites artışına dayanarak nasıl karşılaştırabilirsin?İyikide vites sayısı artmış,bu vitesler arasıda kendime uygun aralığı bulmam kolaylaştı diyebiliyor musun veya 8li rubleden 11'li rubleye geçmek her zaman iyidir diyebiliyor musun? Çünkü bu vites artışını genelde set kalitesi arttığı için yöneliyoruz :)
 

Kook

Aktif Üye
Kayıt
5 Ağustos 2018
Mesaj
170
Tepki
170
Talihsiz bir kaza. Ben de şaşırdım, ama tekerleği kıstırmış kamyona, değişik bir kaza. O bisikletin maşası çelik , eski triban 500 o. Karbon olsaydı direkt kırılırdı heralde maşa.

Ben de telefon çantası vs ile geziyorum :)
Şehir turcusuysan triban tipi endurance kadrolar sana göre diyebilirim, bagaj ve çamurluk delikleri var kadronun üstünde.

Açıkçası bu bisiklette bence şu an bana göre fazla, ama ileride ne olur bilinmez, inşallah hakkını veririm. Bence 7005 kadronun hakkını vermek tiagra 105 arasındakingarktan daha fazla. Al sat yapmak hem uğraştırır hem para kaybettirir. İleriyi düşünerek plan yaparak almakta fayda var. Ben bu bisikleti triban 500 değişimiyle decathlondan üstüne par ekleyerek aldım. Zaten 3 şeçenek vardı yol bisikleti olarak bir daha sorunla katşılaşmamak adına triban 500 tercih etmedim tekrardan. 520 ve 540 arasında epey gittim geldim. Kadroları aynı. Aynakolu ikili olduğu için deneyeyim diye tercih ettim. En küçük yaprağı çok sık kullanmıyordum zaten. Ha ararmıyım, çok dik ve uzun yokuşlarda yükümün olduğu kendimi çok zorlamak istemediğim zamanlarda ararım.

Sen neden ikili aynakola geçmek istiyorsun 520 de gayet uygun gibi sana?

Triban 500,520 30/25 ten 1,2 oranına 540 ise 36/28 den 1,28 neredeyse aynı ama ben uzun bacak claris arka vites ile 11-34 cs hg50 kaset almıştım duruma göre onu takıyordum,tabi öyle olunca diş sayısı aralıkları epey genişlemişti. 8 li sistemin parçaları uygun, 11 linin çok çok pahalı. Bırak vitesi ruble fiyatı bile uçuk.
Eğer kadansın yüksek olursa yokuşun dikliği fark etmez.
Dediğim gibi kar kış derken pek çıkamadım. Soğuk değil de yerler kar çamur bisiklette yeni olunca insan çıkmak istemiyor.:)

Özellikle büyük yapraktayken, kasetteki küçük dişliler birer birer değişiyor 11 12 13 14 15 16 vs bu da ince ayara olanak sağlıyor. Eğer kaset 11- 23 olsa küçük yapraktayken de bu böyle olurdu. Henüz bundan çok verim aldığımı söyleyemem, ileride deneyimlerimi paylaşırım.

İşe gidip gelirken de kullanabilirsin ya da akşam turları yaparsın hafta içi.

Tüm dişli oran kombinasyonlarını yanyanan yazıp karşılatırmak gerekir ama kabaca bir hesapla:
2x11 de aslında 14 kullanılabilir vites oranı var. 3x8 de ise 12 tane var ve bunlarin min max oranları eşit; 2x8 de ise 10 tane var ve oranları farkı büyük,eğer min vies oranını azaltmak isterseniz oranlat arasındi fark daha da artacak. Fark esas olarak kullanım rahatlığında, 3 lü sistemde sürekli ön vitesi ayarlamak gerekiyor. 3x8 li sistemde tek yapraktayken kullanabileceğiniz vites sayısı 5-6 iken, 2x11 de 8-9.
Yazdığım gibi ben 3x8 den gayet memnundum, farklı opsiyonlar oluşturabiliyordum kendime 2x11 kullanım kolaylığı sağladı, sürekli sol sti kolu düşünmeme ya da değiştirmeme gerek kalmadı. 3x9 da alabilirdim hem de yeni sora idi fakat bir değişiklik olsun diye geçtim bir de yazının başında dediğim gibi bir daha 2x11 li sistem almak bana pahalıya gelebilirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
(link)

Bu nedir abiya, bu set bildiğin komple yeni bisiklet almaya geliyor. Set yükseltmek harbiden fantazilik bir işmiş. Misal sora set kullanıyordun tiagraya geçmek istediğinde böyle bir fiyatla mı karşılaşacaksın? :krktm:
Tiagranın rublesine denk geldim,380 tl diyordu. Tiagranın üst modellerinde parçaların değerlerini hayal edemiyorum. Bu bisikletçilik değil,bildiğin mode gösterisi,teknoloji yarışı olmuş arkadaş...