Scudo Sports

Yol Bisikleti Seçimi (Yardım Lütfen)

@Derya Keçeci

Derya abi senin söylediklerin kağıt üstünde doğru.34 yaşına kadar yol kullanmamış biri olarak geçen sene yol bisikletine geçerken en çok korktuğum şey di bu yazdıkların.Bisikletimi alıp da hemen şehirler arası yola kendimi attığımda MTB ile saatte 14 km hızla zar zor çıkabildiğim 3 km lik rampayı 22 km hızla çıktığımı görünce bende çok şaşırdım :) (eğim yüzde 7 civarı) Nasıl oluyor dersen bisikletten atılan 3-4 kilo (orta halli bir MTB ile yol arasında minimum 3 kilo oynuyor) üstüne yüksek basınçlı lastikler çok şeyi değiştiriyor.3-5 km çıkılırmı olayıda dikey limit tur gezilerimi okursan oradaki rampalar yüzde 10 dan aşağı değil ve yaklaşık 12-15 km hiç bitmeden devam ediyor. dikey limit 2 deki ikinci rampa ise 20-23 km kadar uzunlukta ve yine yüzde 10 dan aşağı değil.Ben o turlara MTB ci arkadaşlarla gidiyorum ve şunu biliyorum düşük vites yerinde sayar gibi pedal çevirerek rampa çıkmak rahatmış gibi gözüksede genelde bakılırsa insanı çok fazla yoruyor.Onun yerine biraz ayakta ağır vites biraz oturarak kadans basmak üstüne nefes kontrolü ile çok daha az yorucu ve çok daha hızlı.

Konuya da dönersek şimdi yol bisikletlerinde 3 lü aynakol şanslarıda mevcut mesela bende 30-39-52 ultegra aynakol var.İlk 3 ay kendimi deneme maksatlı hiç 30 dişe inmedim baktım oluyor 39 ile de her yere gidiliyor şimdi kasmıyorum ne lazım gelirse onu kullanıyorum, kadansımı sabit tutmaya çalışıyorum.50-34 kesinlikle 2-3 ay içerisinde değiştirilmek istenecek bir seçim bana göre.Bunun yerine 34-52 yada yarış koşulmayacaksa benimki gibi 30-39-52 en güzel seçim diyorum.

Teknik olayına da gelirsek eğer limitleri zorlamak isterseniz cidden zor bir tekniği var özellikle yüksek hızlarda viraj alma, bir yandan insanı gaza getirirken bir yandan da korkutuyor.Fakat risk almayı sevmem limitlerimi zorlamam derseniz de korkacak hiçbir şey yok.Yağmurda karda her hava şartında uzun yol yaptım bu bir sene içerisinde büyük bir kazam olmadı çok şükür.
 
Scudo
@ferhat köse

tsk edeırm duzeltmenız ıcın;
kondısyon gerektırıyordakı kastım 10 sıstemlerın genelde 11-23(25)*52 veya 53 olmasını soylemek ıstememdı. ve bılgınız uzerıne 9lu sıstemlerın cogu daha dusuk kombinasyonlardadır.10 lular daha yuksek tüm firmalar giris sevıyelerınde düşük sıstemlerı kullanmaktadırlar..
ben sahşi fikrim olarak 12*50 9 lu sıstemı uygun goruyorum yenı baslıyacak bırı ıcın gayet guvenlı olucaktır.1 diş sayısının bıle nasıl hız farkları yarattıgını sızde bılıyorsunuzdur.bu diş farkını dusugunu gorup tecrube edıp yukseltmesı hız kontrolunu daha cok saglamasına sebep olucaktır.
direk sonradan degıstırırm masraf olmasın denıyorsa muhakkak kı dırek yuksek kombınasyonlar tercıh edılebılır..ama yınede dıyorumkı sindirerek ogrenmek denıyorsa ben en dusukten baslanılmasından yanayım..masraftan kacmakta bazen masraflar dogurabılıyor..
 
@serdar canıbeyaz

Biraz daha teknik bilgi vereyim isterseniz.10 lu sistemin ilk patentini alan firma campagnolo en alt seviyesinde bile 10 lu sistem kullanıyor.Shimano ve sramın alt seviyelerde kullanmamasının sebebi ticari satış ilkelerindendir.Tıpkı Mtb de de alt seviye 8 li iken üstler 9 luydu.Bu sene üstler 10 olunca alivio 9 a cıktı gibi.Shimano ve sram gibi firmalar en alttan en üste ürün yelpazeleri geniş olduğundan bu tip farklı uygulamalara gidebilirler.Nitekim shimanonun alt serileri malezya üretimi iken orta ve üst seriler japonyada yapılır.

Ruble meselesinede gelince 10 lu rubleler de sadece 11-25 değildir.12-25,12-28,11-26 gibi marka ve modellere göre oldukça değişkendirler.

Sonuç olarak tercih tabiki arkadaşımıza kalmış bizim yazdıklarımız kendi fikirlerimiz.Ayrıca bir sene olmuş yol bisikletine bineli amma çok yazıyor diyen arkadaşlara da birşeyler yazayım.Evet daha bir sene olmadı ama dün itibariyle 8 bin km yi tamamladım yol bisikletim ile.Bu süre sarfında 3 jant seti ,2 sele ,4 takım lastik ,2 zincir, 3 fren kaliper ve papuç çeşidi değiştirdim ve denedim :) ayrıca boş vakitlerimde shimano teknik kitabı okumaya bayılıyorum :)
 
Bunca bilgi ve açıklama için Ferhat abi,Derya abi ve Serdar kardeşime çok teşekkür ederim.Teknik bilgi olarak pek bişey bilmiyordum,bunca söylenenden sonra kafam iyice karıştı :) Kondisyon konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum,2aydır hemen hemen hergün bisiklete biniyorum vücudum bi hayli alıştı tempoya.50-34 dişliyle 52-34 dişli arasındaki fark çok mu? 3dişli aynakol için şubat-martı beklemem gerekiyormuş ancak o zaman getirtebilirmiş distrübütör.Yarış yada çok profesyonel anlamda kullanmayacağım.Yapacağım maksimum şey uzun yola çıkmak olacak.(Antalya'dan Side/Alanya/Kemer/Fethiye'ye gitmek).Bunu göz önüne aldığımız zaman 50-34 dişler her türlü işimi görür mü yoksa 52-34 almalı mıyım?
 
50 veya 52 olayına çok takılmamak lazım, neticede arkadaş yarış amaçlı kullanmayacak. 52 yerine 50 olmuş çok şey kaybettirmez, ancak yokuş aşağı inerken fark eder, ona da olumlu yönden bakalım kullanan kişi serlik kazanmış olur :D .
Yukarıda yazılmış zaten bence en iyi seçim 3lü aynakol. Compact aynakolun dik yokuşlarda özellikle yeni başlayanlara zor geleceği aşikar. Ayrıca sağlık açısından da sakıncalı. Bazı arkadaşlar 3lü aynakol kullanmayı gurur meselesi yapsa da, 2li aynakol kullanıp devirsiz pedal çevirmek gereksiz artislik bence.
 
@kkazim

Benimde istediğim 3lü aynakol aslında,rampalarda daha rahat gideyim istiyorum ancak alacağım bisikletin 3lü aynakolu için şubatı beklemem gerekiyormuş,distribütör ancak o zaman getirtebiliyormuş.Bende o zamana kadar beklemek istemiyorum,şubata-marta kadar kondisyonumu artırıp bahar aylarında yollara düşmek amacım.Antalya'da Kepez ve Tünektepe harici zorlayacak rampa yok.Yollar doğru düzgün olmadığından genelde Kemer ve Kundu yollarında,düz asfaltta kullanacağım bisikleti.Amacım kilo vermek olacağı için sürekli pedal çeviriyor olacağım belli bir devirde,bu da öyle sanıyorum ki bir hayli yardımcı olur bana.
 
yakın zamanda yol bisikleti alırken edindiğim tecrübe-bilgi-sorunların bir bölümünü aktarayım
1-53*39 ya da 54*34 aynakol alırım kullanırken yokuşlarda zorlanırsam 3 lü aynakola geçerim (yani 50*39*30 gibi )
çok masraflı olur. sadece aynakol değil ön vites değiştirici , vites kolu değişecek , vites kolu sağ sol takım olarak satıldığı da hesba katılırsa ayrıca arka değiştirici kısa bacaksa ruble kurtarmazsa uzun bacak almak gerekliliği hesaba katılınca, denerim işime gelmezse değiştiririm doğru yaklaşım değil. baştan 3 lü ya da 2 li ayna kola doğru karar vermek lazım.
2- 53*39 ayna kolla hiç durmadan 1 km %8-10 yokuş çıkmak sırf antreman yapmakla sağlanabilecek bir performans değil. bunun tam karşılığı koşu ya da yüzmede nedir ben kıyaslayamıyorum ama sporcu arkadaşlar yaklaşık herkezin anlayabileceği ölçü verebilirler belki. Böylece forum kullanıcıları kendilerini tartabilirler. (profesyoneller bile bazı parkurlarda 39*26 gibi bize bile komik gelen ayna kollar kullandığını unutmayalım. Bu parkurlar yer yer %15-20 ye varan rampalar bulunduran sayılı sert parkurlar tabiki)
3- Olay sadece yokuşu çıkabilmekte değil . sonuçta diz eklemine yüklenmenin riskleri de var. faydalı ve zevkli diye bisiklet binerken bir de sağlık sorunu çıkarmaktan sakınmak lazım
4- eğer yüksek fiyatlı bir bisiklet alma öncesinde isek bir yol bisikleti ödünç alıp ya da kiralayıp durumumuzu gözden geçirmemiz sonrasında vites-çekiş sistemi oranlarına karar vermemiz çok faydalı olacaktır.

yazdıklarım biraz fazla tedbirli olabilir. en azından hiç yol bisikleti kullanmamış olanların aklında bulunsun diye düşündüm
 
  • Beğen
Tepkiler: amd
@caner ünsal

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim,benim alacağım aynakol 50-34.Konuyla ilgili tecrübeli arkadaşların genel görüşü bunun bana bir süre sonra yetmeyeceği,bir kac aya kalmaz değiştirmek isteyeceğimdir.Acıkcası kısa vadede bisiklete daha fazla yatırım yapmak istemiyorum,taaki borcu harcı bitene kadar.Ne zaman yol bisikletinin kurdu olur,herşeyini öğrenirim o zaman ihtayaç durumuna göre upgrade ya da değişikliğe giderim.Şu an çok yeniyim yol bisikleti için,bu alacağım ilk olacak ve ilk defa yol bisikleti deneyimim olacak.Bu nedenle merak ediyorum 50-34 en azından 1yıl kadar işimi görür mü?
 
@Melih Demir

çok rahat iş görür tabi rublede önemli ruble 11*25 ya da 11*28 olacak her halde
 
  • Beğen
Tepkiler: amd
@caner ünsal

Ruble 12-28 sanırım
 
Bu arada Merida, Scott ın dahi tayvanda kadrolarını ürettirdiği büyük bir tayvan firmasıdır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: amd
Ve bu arada tayvanı küçümsemeyin bugün dünyanın en büyük kadro imalatçısı olan Giant ta %100 tayvan malıdır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@Harun Sayı
Bizim millet böyle . Tavyan'ı , Çin'i küçümser . Çinliler daha geçen gün uzaya insanlı araç yolladılar . Tavyanlılar da Çinli bu arada !
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
50 yerine 52 olması hız olarak aynı kadansta 4% farkettirir.
Yani aynı kadansta 10 yerine 10.4 kilometre hız yaparsınız.
Ya da 40 yerine 41.6 kilometre hız yaparsınız.
Çok aşırı performans hedefleriniz yoksa gayet rahat idare eder, dizlerinizi de zorlamamış olursunuz.

Asıl konu 50 yerine 52 değil, 34 yerine 39 olmasıdır bence (15% fark var arada). Düşük hızlarda 39 sıkıntı yaratır.
 
  • Beğen
Tepkiler: amd
@murat beyaz

39-52 mi olmalı yani?
 
@Harun Sayı

@Harun Sayı

@Cem Unden


Bu yazılanlar benim shimanonun alt ve orta serilerini taiwanda üst serilerini Japonyada ürettiğine cevaben yazılmış sanırım.Bir açıklama şart olmuş ben o cümleyi yazarken Taiwanı küçümsemek için yazmadım shimanonun kendi satış politikasını belirttim.9 lu ile 10 lu yol bisikleti sistemlerine örnek verirken yazılmış bir cümledir.Aradaki fark da çok nettir elinize tiagranın her hangi bir modelini alırsınız(aynakol,ruble,stı kol,aktarıcı) birde ultegra yada dura ace alırsınız çok teknik olmaya gerek yok bariz farkları görürsünüz.tekrar yazıyorum amacım Taiwanı küçümsemek değildir.Bende biliyorum Taiwan ve çinde işçilik ucuz olduğu için firmaların o ülkeleri tercih ettiğini ama japonlarıda az çok tanırım.Kaliteyi bozmak istemedikleri hiçbir ürünü bu ülkelerde yaptırmazlar.Herhangi bir japon arabasını da incelerseniz aynı detayları görürsünüz.Hassas kısımları kendileri yapar önemsiz gördüklerini diğer ülkelere yaptırır.Kalitede asla ödün vermezler.
 
@murat beyaz

Bunu biraz açıklayan olur mu acaba? ve bir yol bisikleti alırken satıcıya bunu nasıl ifade edebiliriz..bu ayna kolu değil şunu istiyorum denir mi?
(50-34 baktığım modeller hep..caad 10 almak istiyorum)
 
Satıcı pek oralı olmaz bence, bisikletin üstünde ne varsa onu verir ama parçalar üzerinde pazarlık etmeyi deneyebilirsin.
Dişli oranları tercih meselesi, sizin seçiminiz.
 
@bkaan

Fabrika çıkışı neyse o dur 53-39'lu Cadd 10 yok ise fabrika çıkışlı, sizin değiştirmeniz gerekecektir.
 
Geri