Scudo Sports

Yol bisikleti mi, tur bisikleti mi almalıyım?

ali bal

Aktif Üye
Kayıt
29 Nisan 2012
Mesaj
106
Tepki
66
Şehir
istanbul
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Siteye yeni katıldım. Ancak ihtiyacım olan bir çok konuda çok fazla bilgi edindim. O sebeple konu açan yorum yapan herkese teşekkürler. 1 yıllık bir MTB kullanıcısıyım. Onu da öyle hanımla haftasonları bir iki tur atarız diyerek almıştım. Ancak hiç öyle olmadı. Uzun mesafeli kullanımlar falan derken 27 KM. mesafede bulunan iş yerime en az haftada iki kez bisiklet le gider gelir oldum. Ancak MTB ile biraz zor oluyor. Benim arkadaşların fikirlerini öğrenmek istediğim konu şu: Yeni bir bisiklet alacağım TUR BİSİKLETİ Mİ OLMALI YOL BİSİKLETİ Mİ. Ankarayı bilenler için güzergahımı net yazıyorum bilmeyenler için yolun özelliklerini yazacağım. Yenimahalle Demetevlerden hemen İstanbul yoluna çıkıyorum. İstanbul yolundan Ayaş yoluna dönüp Sincan ın ilerisi Yenikente kadar devam. Yol Şehir içi 3 şeritli asfalt bir yoldur. Viraj dahi yoktur. Asfalt düzgündür. Performans ve biraz hız istiyorum. Şu an mevcut 27 Km. lik yolu 75 Dakikada gidiyorum. (MTB) bu mesafe yol bisikleti ile 60 Dakika ya iner mi. Hiç yol bisikleti kullanmadım. Yol bisikleti almayı düşünüyorum. Gönlüm yol bisikletinden yana. Haftada 2-3 defa 27 Km. mesafede bulunan iş yerime giderken anlattığım şartta ki bir yolda yol bisikleti kullanma düşünceme sizin fikriniz nedir. Değerli üyelerin çok değer verdiğim fikirlerini bekliyorum. İnanın benzer bütün konuları inceledim. Buradan gelecek yorumlara göre karar vereceğim. O sebeple lütfen hiç kimse konumu MTB, Tur, Yol bisikleti tartışmalarının içine sürüklemesin.Zaten bir avuç bisikletçiyiz bir de MTB, Yol, Tur diye ayrılmayalım. (Çok hoşuma gittiği için sitede bir abimizin yorumundan alıntı yaptım bu cümleyi.) Karar vermeme yardımcı olacak değerli yorumlarınızı bekliyorum. 1500 TL. bütçe ile alacağım bir yol bisikleti işimi görür mü. marka model tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Scudo
işe gidip gelmek çevrende muhteşem bir etki yaratıyordur, öncelikle
tebrik ederim, bir çok kişiye bunu bulaştırdığına şüphe yok.

bisikletini ödünç alabileceğin hiç kimse yok mu ? Belki forumdan birileri çıkar sana bu şansı verir.
bir de yol yada tur bisikleti ile denesen aynı yolu.
MTB den sonra yol sürenler genelde çok memnun kalır asvalt üzerindeki denemelerinde.

bence 28 jant olmasından, lastik ebatlarından ve diş yapısından ve
yol alırsan ağırlıktan dolayı olumlu yönde değişim olması mümkün gibi görünüyor.

Seçimin şimdiden hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve ykaracavus
Bende bir katkıda bulunayım,
Şehir içi ulaşımda yol bisikleti pek uygun olmaz. Aslında istanbul içi ulaşımda yol bisikleti uygun olmaz.
Ankara da yol eğimsiz ise biraz kondisyon ile yol bisikletini kullanabilirsiniz.
Yol bisikletinde orta dişliler 2 yaprak olacağı ve arka dişliler de en büyük dişlinin diş sayısının az olacağını düşünürsek kondisyon haricinde biraz zorlar.
Vede şehir-tur bisikletin de ki avantajınız ise lastikler de ki yağmur olukları, yağmurlu havalarda güvenliğinizi artırır ayrıca çamurluk bagaj vs gibi şeyler takmanız kolay olacağı için işe gidip gelirken yanınızda ihtiyaçlarınızı (evrak çantası, kıyafet vs.) rahatça taşıyabilirsiniz.
 
Bir bisikletçiden kiralayıp denemekte fayda var. Benimde kafama çok takılıyor bu mevzu. MTB ile 35km lik iş yerime 2 saatte gidiyorum. Yol ne düz ne bayır değişiyor inişli çıkışlı. Sultanbeyli Gebze sanayi güzergahı. Elbette yol bisikleti çok daha avantajlı ama iyi bir makina şart. Hani jant seti olsun lastik olsun kaliteli bir bisiklet alınmalı. Shimano 105 donanımlı. Sedona 601 veya Kron Active gibi.. Sabit maşa ile bisikletin önü açılır ve hızlanır hem daha hafif olacaktır. Ama görüpte aşık olduğum tek bisiklet var o da 7.2 FX.
 
  • Beğen
Tepkiler: Brington ve gok
Merhaba Ali Bey, öncelikle işe biiskletle gittiğiniz için sizi tebrik ediyorum. Ben de her gün işe şehir bisikletimle gidiyorum. Karayolu güvenli olmadığından vapuru kullanarak yolu kısaltıyorum genellikle.

Trafikte seyrettiğiniz için yol bisikletiyle çok üst seviyede hız yapabileceğinizi sanmıyorum, tempolu sürüş ile şehir bisikletiyle de güzel hızlara çıkabilirsiniz. Ben düz yolda pedallayarak 35-40 km'leri görebiliyorum. En önemlisi diz üstü bilgisayar dahil her türlü eşyayı yanımda taşıyabiliyorum. Bu açıdan baktığımda şehir bisikleti alarak iyi bir karar verdiğimi düşünüyorum.
Diğer taraftan Soner abinin fikri çok güzel. Forumdan yol ve şehir bisikletini, ödünç verebilecek arkadaşlar varsa ikisini de tecrübe etmiş olursun.
 
@sedat_slaveZaten bu sebepler yüzündendir ki, "commuter" (işe gidiş-geliş) diye özel bir bisiklet türü var.

Sedat beyin gerekçelerine aynen katılıyor ve şunu da eklemek istiyorum: Commuter bisikletin bunlara ilaveten bir özelliği daha olmalı, o da olabildiğince akıcı (yola yatkın) olmalı. İşe gidip gelirken hem vasıtayla gidiş süresine yaklaşmalı, hem de minimum yormalı (az terletmeli).

İşe gidip gelmek için en ideali bu iş için özel yapılmış bir commuter bisiklet almak. Ancak ben olsam, tek bisikleti her işte kullanabilmek için drop-bar tur veya cyclocross bisiklet alıp ince/slick lastik takarak yola daha yatkın hale getirirdim.

Böylece tek bisikletle hem işe gider, hem haftasonu gezer, hem alışveriş yapar, hem tura çıkarsınız.

@ ALİ BAL: Şu linklere de (ingilizce) bir bakın isterseniz
(link)
(link)

-----

İlave: Aslında (ana kategorileri muaf tutuyorum) ara bisiklet kategorilerinde aradaki farklar bulanıklaşıyor, ve bir kategorideki bisiklet ufak değişikliklerle diğer kategori için de kullanılabiliyor. O yüzden "commuter" aramaktansa, şu özelliklere sahip her bisiklet olur bence: (1) büyük fakat dayanıklı jant, ince ve akıcı desenli lastik, (2) çamurluk, yüklük, (3) geniş vites aralığı, (4) drop-bar.
 
Abdullah R beyin söylediklerine (Commuterle ilgili olan hariç) katılıyorum. size en uygun bisiklet cyclocross olacaktır. hem bu sayede asfalt dışında da sürebilirsiniz.
cyclocrossta lastikler muhtemelen dişli gelecektir. onları 700x32 veya 700X28 slick lastikle değiştirdinizmi tamamdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@Abdullah.R
@mehmet ali bostanTur bisikletinde çamurluk ve yüklüklerin standart geldiğini kabul edersek, ayrıca her iki türün geometrilerini(1) ve vites aralıklarını(2) da hesaba katarsak, ve her ikisi de drop-bar gidonlu olmak kaydıyla...

Tur + ince/slick lastik = rahat commuter ---> uzun mesafeli işe gidiş geliş için uygun
CX + ince/slick lastik + çamurluk + yüklük(3) = agresif commuter ---> kısa mesafeli işe gidiş geliş için uygun

...diyebilir miyiz?

Notlar:
(1) Tur bisikleti daha rahat geometri, CX daha agresif geometri (bildiğim kadarıyla)
(2) Tur bisikleti daha geniş vites aralığına sahip ama top viteste CX daha hızlı (bildiğim kadarıyla)
(3) CX'de çamurluk ve yüklük için takma yerleri mevcut olmalı
 
işe bisiklet le gidip gelenlerdenim ne kadar mesafe kısa olsa ve farklı gözle baksa da iş yerindekiler servis te hareketsiz oturmaktan çok daha iyi pedal çevirmek.
ve Bursa içi tek başıma gideceğim her yere bisikletle gidiyorum artık, çok daha keyifli sağlıklı. hem param cebimde kalıyor en önemlisi tabi sağlık ve keyif kısmı tabiki.
 
Merhaba, bende yol,mtb, tur 3 bisiklet var, bahsettiğiniz güzergahı da biliyorum. Birkere bu yolda yol bisikleti ile çok rahat gidilir asfalt kalitesi gayet iyi, eğer hızlı gitmek tek kriteriniz ise yol bisikleti almanız uygundur.

Ancak yol bisikletinin ulaşım aracı olarak kullanılmasında biraz eksikleri var neler mi? çamurluk bagaj gibi şeyler takamazsınız, eğer işyerinize üst baş götürüyorsanız bagajda bu bisiklet sizi üzer, yağmurda üzer, hem lastikler kayabilir hem de çamurluk olmadığı için üstünüz ıslanır. Ben bunlara razıyım yinede hızlı olmayı istiyorum derseniz alın yol bisikleti...

1500 tl sıfır yol bisikleti için biraz düşük bir bütçe onu da söyleyeyim, bu paraya iyi kalitede şehir bisikletleri var. Ama şehir bisikleti alıp gözünüz hala yol bisikletinde kalacak gibiyse hiç bulaşmadan yol almanızı öneririm... 2. elleri değerlendirmekte fayda var... Önce karar verin sonra yardımcı olur herkes burada.
 
Yağmurlu havalarda kullanmama gerek yok, bagaja da ihtiyacım yok derseniz az kullanılmış ikinci el YOL bisikletlerine bakın derim. Acele etmeyin, biraz sabırlı olun, uygun bir bisiklet bulursunuz.
Şu an ortalama 19'la gidiyorsanız çok rahat ortalamanız 25 olur. Ve daha çok keyif alırsınız.
Kadro boyuna dikkat edin, uygun boy kadro alın sonra üzülürsünüz.
 
Her türlü yolda, ulaşım, tur, kondüsyon vb. sürüşlerim için Salcano CYC02 Apex kros yol bisikleti(cyclocross) kullanıyorum. Lastikleri 700x28 silik michelin Dynamic Sport ile değiştirdim. Aynakol 50/34, ruble 12/30(değiştirdim). Gerek konfor açısından gerekse performans açısından en dengeli kombinasyonu bu şekilde elde ettim. İlave olarak Ebayden bu bisiklete takılabilecek bir bagaj aldım. Çamurlukları da ilave edince bisiklet hariç lastikler, bagaj, çamurluk yaklaşık 150TL bisikleti iyi bir pazarlık ile 1750 - 1850TL nakit olarak alabilirsiniz. Toplamda 2000Tl gibi bir bütçe ile ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Bisiklet ve aksesurlar hakkında forumda yazdığım konulari bulabilirsiniz. Şehiriçi alışveriş harici 3- 5 km den uzun sürüşlerimde CX, diğer sürüşlerde katlanır bisikletimi kullanıyorum.

Eğer safkan yol tercih edecekseniz daha konforlu kadro açıları olan modelleri tercih edin. Yarış açılarına sahip bir yol bisikleti ile mutlu olamayabilirsiniz. Bu durumda bütçeniz otomatikman 2000TLnin üzerine çıkıyor.

Şehir bisikleti tercih ederseniz 700TLden başlayıp 1200TLye kadar tercih edeceğiniz bisiklete mutlaka değişiklik yapmak isteyecek ve yine bütçeniz 2000TLnin üzerine çıkacak.

Bence şehir içinde dropbar kullanımı çok rahat. sadece bu değişim diğer zorunlu değişimlerle birlikte 750TLyi bulacaktır. Şimdiden iyi düşünüp karar vermek gerek.

Son olarak daha önce de başka konularda söylemiştim alacağınız bisikletin üzerinde sistemler set olarak (Vites çekiş seti tam takım apex, gidon sele vb ritchey vs. gibi)tercih edilirse yükseltme dürtüsü gecikecek ve gerekli gereksiz masraflar azalacaktır.
 
Benimde sizin gibi bir bütçem vardı ve aynı şekilde yol bisikleti ile şehir/tur bisikleti arasında gelgitler yaşıyordum sonunda gittim Scott Sub 40 aldım. hem uzun yol, hemde hıza meraklı biri olmam sonucunda hepsinden biraz olsun diyerek Sub40'ı seçtim. Speed Utility Bicycle diye bir açılımı var zaten, amaç şehir içinde bir noktadan başka bir noktaya hızlı şekilde ulaşmak, bu bağlamda kadro açıları da diğer Şehir/Tur bisikletlerine göre agresif. Bir araştırın derim Sub40'ı.
 
Yol bisikleti için çamurluk modelleri var. Ben linkdekinin benzerini düz maşa hibrit bir bisiklette kullamış ve memnun kalmıştım. Yol bisikletine nasıl tatbik edilir iyi sonuç veriri mi denemediğim için bir şey söyleyemem ama Forumda kullananlar var sanırım. Eğer sorunsuz kullanıyorlarsa "yol bisikletine çamurluk takılmaz , takılsa da kullanışsız olur" saptaması bitmiş ya da doğrulanmış olur.
Yukarıda yazılanlardan bağımsız genelde gördüğüm ve sık tekrarlanan bir ikaz olduğu için üstünde durmak faydalı olur düşüncesindeyim .
(link)
yazıyı gönderdikten sonra yol bisikleti ve çamurlukla ilgili aşağıdaki konuyu da hatırladım ve buldum. faydalı olabilir diye ilave ediyorum.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=92284&highlight=%E7amurluk
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
Önce Site Yöneticimize ve diğer fikirlerini paylaşan arkadaşlarımıza teşekkür ederim. Çok faydalı oldu yorumlarınız. Eşya götürme vs durumlar için 10 günde bir arabayla mutlaka gidiyorum. Çanta bagaj vs. sorunu yok bu 10 günde biri de yağmurlu günlere vs. denk getirdik mi. Arada bir mecbur kalındıkça hava şartları vs. dersek. Yağmur çamur vs sorunu da pek yok sayılır. Emrah bey her tür bisiklet kullanmış yolu da biliyor. Onun yorumuna ayrıca teşekkür ediyorum. Gönlüm iyice Yol bisikletine kaydı. Bütçe model meselesi için yeni bir konu açacağım yorumları yine bekliyorum. Çok teşekkür ediyorum herkese saygılarımı sunuyorum. Konu tam da istediğim şekilde yorumlanmış. Teşekkürler Yorum yapan tüm arkadaşlarıma tekrar tekrar teşekkür ediyorum sub 40, scott, cylocross yorumlarda önerilen tüm bisikletleri inceledim. sanırım bütçeyi biraz yukarı çekmem gerekiyor. Adem Kaya bey Sedona 601 (1100 TL) veya Salcano active (1000 TL) i bir incele, derken. Emrah Özkan bey 1500 TL lik bütçe biraz düşük demiş. bu konuda yorum bekliyorum Sedona 601 hoşuma gidiyor. düşünüyorum. Bahsettiğim şartlarda 601 veya active işimi görür mü. Eğer mantıklı sebepler ile işimi görmeyeceğine kanaat getirirsem 2,000 in üzerine çıkacağım. 2.000 in üzerine çıkarsam bu bisiklet çok hoşuma gidiyor Salcano CYC02 APEX - 2.265 TL Emrah bey sizin yorumunuzu mutlaka bekliyorum.
 
Bisikletçilerin kadim sorularından biride bu olsa gerek. Yolmu, turmu. Kendi bakış açıma göre cevaplandırmak isterim. Bisiklet denilen hobimi diyelim spormu diyelim etkinlik türünün zirvesinde şüphesiz yol/yarış bisikletleri yer almaktadır. Bisikletin nirvanası, şahikası olarak görülen bu araç hız ve ivmelenme kabiliyeti ile insana doyumsuz keyif sunar. Şehiriçi kullanımda, araç trafiği ile sıkışık 20-25 km lik güzergahta can simidi gibidir. İstanbul trafiğinde 30 km lik ortalama şehir trafiğinde doğrudan araçların en güçlü rakipleri olmaya adaydır. Yalnız karbon fiber liflerden örülü yapısı, bagaj için pivot bulundurmaması vede arka çatalın 32 ebatın altındaki lastikler için uygun olmaması sebebi ile yük ile gerçekleştirilen uzun turlar için ideal bir tür değildir. Bu bisikletlerin tutturdukları ortalama hız, pekala bir aracın şehiriçi ortalama hızına yakındır. En son izlemiş olduğum ve yıldız gençlerin katılmış olduğu 125 km yarış etabında mesela bu ortalama 42 km idi. İşe gittiğiniz 27 km lik mesafedeki seyahat süresini iyi bir kondisyon ile 45 dakikaya indirmeniz mümkündür. Yarış bisikletinin hızı yanısıra tur için donanımının yetersiz olması, bisiklet üreticilerini yarış bisikleti ile tur bisikleti arasında yeni bir modeli üretmeye sevk etmiştir ki ortaya hibrit denilen bir tür çıkmıştır. Bu hibrit denilen tarzın yarış bisikletine daha yakın olan modelleri ise fitnes olarak adlandırılır. Sizin mevzunuza dönecek olursak % 90 ı şehiriçi ve kısa mesafeden oluşan sürüş alışkanlığınıza en uygun olacak bisiklet, yarış modelleri olacaktır. Fitnes bile olsa yarış bisikleti dışındaki bisikletlerin 30 km ortalama tutturmaları çok zordur. Şehiriçi kullanımda ise hız unsuru doğrudan öne geçmektedir. Maksimum 1 saatlik sürüşler için yarış bisikleti asgari konforuda sunmaktadır. Ama orta ve uzun mesafeli turlar için alacağınız hibrit bisikletlerde hem tur hemde hız beklentinizi birarada karşılar. Son yıllarda üretilen cyloo cross modelleri yol bisikletinin geometrisini tur bisikletininde imkanlarını aynı anda üzerinde barındırmaktadır. Buda üzerinde düşünebileceğiniz bir diğer alternatiftir. Sonuç olarak bisiket sürüş alışkanlığınıza göre belirlediğim kişisel sıralamam şu şekilde olurdu. 1-yarış 2-fitnes 3 cylocros
 
Benim kişisel tercihim yol bisikleti almanızdan yana, neden cyclocross değil ? Zaten elinizde bir mtb var arazi ve bozuk yollarda onu kullanırsınız diğer yollarda yol bisikletini, yol bisikletinde standart 23c lastikler oluyor, bunu 25c ile değişerek biraz daha rahatlık ve yol tutuşu sağlanabiliyor. Cyclocross bisikletin amacı kaymak asfalt değildir, daha çok stabilize asfalt ve düzgün toprak yollar, orman içi patikalar gibi yollar. Ama sizin bahsettiğiniz güzergah tamamen kaliteli asfalt bu yüzden işe giderken maksimum ortalama hız sizi daha mutlu eder bence... Yol bisikletinin rahatsız olduğunu falan söylerler inanmayın en çok rahat ettiğim bisiklet yol bisikleti. sedona 611 var, salcano xrs030 tiagra var bu modellerden bulabilirseniz mutlu eder sizi... Ben focus variado kullanıyorum gayet memnunum, Sora donanımdan aşağısına pek bakmayın, sora-tiagra yeterli ilk etapta...
 
Dün Microsoft'tan bir arkadaşım Facebook'a bir foto koymuş. Gebze'den Microsoft binasına dönüyor; şirkete varamamışken süre 3 saati bulmuş. Mesafeye baktım; 60 km. Ben yokuşlu bir turumda bu mesafeyi 2 saat civarında tamamlıyorum. Şaka yollu kendisine dedim; bisiklet kullansaydın hem bir saat erken ulaşırdın, hem vücudun 3 saat boyunca oturmak yerine çalışırdı hem de müşterinin yüklediği stresi şirkete varmadan atmış olurdun. Tabii köprüler bisiklete yasak olmasaydı. Yol bisikletinde konfor konusunda bir söz söylemeliyim; hafta sonu Yalova-Çanakkale turuna katıldım. İlk gün 180 km yol alıp, 6 saat 50 dk. bisiklet sırtındaydım; en önemlisi de 180 km boyunca sadece bir defa durduk. Yani ayağım sadece bir kez mola esnasında yere değdi. Rahatlıkla söyleyebilirim ki yol bisikleti uzun yol için konforlu değil diye bir şey söz konusu olamaz.
 
Sizi 7 saat üzerinde taşıyan seleye-dikkat buyurun bisiklet demiyorum-en derin saygı ve hürmetlerimi sunarım. Birde kendisi ile tanışma şerefini bize bahşedermisiniz.
 
rotanızı biliyorum,
yol bisikletine nazaran tur bisikleti daha konforlu pratik olur işe gidip gelirken sanırım
tavsiyemde o fiyatlara merida t2
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
Geri