Yol bisikleti kokpit fotoğrafları

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Konular
30
Mesajlar
1.211
Beğeniler
1.471
Şehir
Ayrıkvadi :)
@-Skynet- Alışkanlık meselesi aslında.

Çemberle gösterdiğim kısım her yol bisikleti vites,fren kollarında yok sanırım. Belli modellerde vardır galiba.Kullanışlılık açısından demek istediğim nokta,1 nolu kolda dıştan içe kuvvet uygulamak kolaydır sanırım,elin anatomisi gereği ama vitesi düşürmek istediğimizde bu kolu ters bir şekilde çekmek yani içten dışa çekmek zor olmuyor mu?Çemberle gösterdiğim nokta (1 nolu kolda gözükmüyor ama aynı koldada var onu baz alarak söylüyorum) vitesi geri getirmeye yarıyor sanırım? Böyle daha açıklayıcı oldu. :)
Böylede biraz uzaylı gören masum köylü gibi gözüktük ama bilgi bilgidir;)
 

KeremOktay

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2018
Konular
0
Mesajlar
25
Beğeniler
61
Yaş
39
Şehir
Kocaeli
Adı
Kerem Oktay Bilgici
Bisiklet
b'Twin
@-Skynet- Bu sistemi bilmiyorum da bizdeki standart vites sisteminde büyük kol ve küçük kol içeri itilerek vites değiştiriliyor, içeriden dışarı çekme durumu yok. Buradaki sistem bana gelmez çünkü normal sürüş düzenimde oraya korna düğmesini koydum standart sistemden memnunum o yüzden.
 
Tepkiler: Mhmm@

rodya

Aktif Üye
Kayıt
14 Ekim 2017
Konular
1
Mesajlar
178
Beğeniler
663
Şehir
istanbul
Adı
Berkay
Bisiklet
Canyon
@-Skynet- sag eldeki vitesi arttiriyor, sol eldeki buyuk ringden kucuge dusuruyor. Shimano'nun aksine 8 vites birden arttirabilirsiniz :)
 
Son düzenleme:
Tepkiler: Mhmm@

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Konular
30
Mesajlar
1.211
Beğeniler
1.471
Şehir
Ayrıkvadi :)
@KeremOktay @rodya @Mhmm@ Hocam zaten soldaki kol ön aktarıcıyı, sağdaki kolda arka aktarıcıyı çalıştırıyor olması gerek.Bunda hem fikiriz, benim merak ettiğim nokta fotoyu unutun,normal bir yol bisikletinde vites sistemi nasıl çalışıyor?Sağdaki vites kolu(shifter mı artık adı :) ) arka aktarıcıyı büyütüp düşürüyor olması gerek.Bunun içinde dıştan içe doğru bir hamle yapıyor, büyüyor diyelim.Mantıken içten dışa doğru geri çekincede küçülüyor olması gerekmez mi?Bizim şehir ve mtblerde kullandığımız gibi tek bir aktarıcı için iki buton yok,tek butonun ileri geri itilmesiyle tek aktarıcı çalışıyor olması gerek yol bisikletlerinde?Yani normalde böyle işliyor değil mi?

Foto üzerinde konuşacak olursak,orada belirttiğim çember içinde olan burada bir aktarıcıın arttırılması veya düşürülmesi işlemini yapması gerek mantıken?
 

Mhmm@

Yoldaki SoloTürk
Kayıt
25 Temmuz 2018
Konular
4
Mesajlar
931
Beğeniler
1.826
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Merida
@-Skynet- shimano sistemde 1 numaralı buton ile vites artırır komple fren koluna ile vites dülürürsün arka aktarıcıdan bahsediyorum
Sol fren kolu ile de tam tersi oluyor.
 
Tepkiler: -Skynet-

fahrettin akansu

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Konular
2
Mesajlar
165
Beğeniler
279
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Kişiye göre alışkanlıklar değişse de Campy kollara alışanlar pek vazgeçmek istemezler.

hem ergonomik hem de fren kolunun vites değişimi özelliği olmadığı için en giriş seviyesinde bile esnemez durumdadır.

Sram ve Campy modelleri fren kolları ile vites değişimi yapmadığı için kışın da kalın eldivenle kolay kullanılabilir.

Büyük konuşmuyorum ama üst seviye set ile Di2 haricinde mekanik Shimano kullanmam artık alıştığım için.

Farklılıkları anlatan bir
bıraktım



Çemberle gösterdiğim kısım her yol bisikleti vites,fren kollarında yok sanırım. Belli modellerde vardır galiba.Kullanışlılık açısından demek istediğim nokta,1 nolu kolda dıştan içe kuvvet uygulamak kolaydır sanırım,elin anatomisi gereği ama vitesi düşürmek istediğimizde bu kolu ters bir şekilde çekmek yani içten dışa çekmek zor olmuyor mu?Çemberle gösterdiğim nokta (1 nolu kolda gözükmüyor ama aynı koldada var onu baz alarak söylüyorum) vitesi geri getirmeye yarıyor sanırım? Böyle daha açıklayıcı oldu. :)
Böylede biraz uzaylı gören masum köylü gibi gözüktük ama bilgi bilgidir;)
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Konular
30
Mesajlar
1.211
Beğeniler
1.471
Şehir
Ayrıkvadi :)
Kişiye göre alışkanlıklar değişse de Campy kollara alışanlar pek vazgeçmek istemezler.

hem ergonomik hem de fren kolunun vites değişimi özelliği olmadığı için en giriş seviyesinde bile esnemez durumdadır.

Sram ve Campy modelleri fren kolları ile vites değişimi yapmadığı için kışın da kalın eldivenle kolay kullanılabilir.

Büyük konuşmuyorum ama üst seviye set ile Di2 haricinde mekanik Shimano kullanmam artık alıştığım için.

Farklılıkları anlatan bir
bıraktım
Bu video son noktayı koyuyor :D
Gördüğüm kadarıyla sram,shimano,campagnolo farklı çalışan shifter sistemlere sahipler.Bunlar arasında sram bence en ideali gibi duruyor.Shimanoda sanki frenleme yaparken vites atarım gibi duruyor. :D Campagnoloda ise baş parmak rahat bir şekilde tuşa uzanamıyor gibi bir izlenimi var. Tabi butonu biraz daha tepeye koysalarmış daha kullanışlı olacakmış.
Video için teşekkürler. :)
 
Tepkiler: fahrettin akansu

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Top Poster Of Month
Kayıt
14 Kasım 2017
Konular
15
Mesajlar
3.068
Beğeniler
13.217
Yaş
36
Şehir
İZMİR
Adı
Süleyman
Bisiklet
Scott
Bizim gariban da yarış meraklısı çıktı.:DGaribim içini çekerek pelotonun superbike larına bakıyor,içinden bunlarda da ne kokpit vardır diyordur.:asik:

IMG_20180509_153504.jpg

@rodya Değerli dostum biraz kopya çektim senden.:harika:
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Konular
10
Mesajlar
2.954
Beğeniler
6.947
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Lapierre
Aman hocam bu havalarda elleri bırakmayın.
 
Tepkiler: Mhmm@
Yukarı Alt