Öneclikle ilginiz ve eleştiriniz için teşekkürler.
@Mustafa İçdağ
Bu sene tek renk. Evet yaptık ama piyasanın Sedona yol bisikletine tepkisini görmek de lazım. Malum dağ bisikletinde tanınırlık ve kabul edilişi yakalamak 3 sene aldı. Dolayısı ile tek renk tek model ve iki boy olarak planladık. İnşallah ilgi yüksek olacak ve pişman olacağız. Bu durumda Seneye 2-3 model 2-3 renk seçeneğine geçeriz.
2) Giriş (entry level) olarak kullanılan komponentler bence gayet uygun, eğer
kadro tek başınada fiyatlanıyor ve alıcının arzusuna göre komponentler "upgrade" edilebiliyorsa harika.
Dolaylı olarak bayilerimiz bu seçeneği her zaman sunacaktır. Tek kodro satışı da olabilir ama ilk aylarda böyle bir niyetimiz yok. En azından şimdilik yok.
3) Entry level olarak sunulan bisikletteki jantların örgülerinin radial yerine
( biliyorum radial 75gr. daha hafif ve "cool" ama!) 32 delik ve 3X(cross) örgü olmasını özellikle tavsiye ediyorum (eski bir lisanslı sporcu olarak). Türkiye şartlarında bu jantlar bizim yollarımıza dayanmaz. Bütçesi sınırlı bir sporcu jantlarıyla sorun yaşamak istemez.
Aslında R500, Shimano'nun giriş seviyesi teker seti. Ama 32 3lü kros konusunda haklısınız. Ben dağ bisikletimde radyal yada az telli teker tercih etmiyorum. "Dayanmaz" tanımı da biraz acımasız olmuş. Sağlam olacağını düşündüğümüz ve bisikleti nispeten daha alımlı yapacağından seçmiştik.
4) Sanıyorum "integrated head set" kullanılmış ( umarım yanılmıyorum), eğer standart head-set 'e geçerseniz bence çok iyi olur, gerek kadro ömrü gerekse dayanıklılık açısından kaliteyi bir gömlek yukarı çekersiniz.
Bu eleştirinizden gayet gelenekçi olduğunuzu anlıyorum. Ben de dağ bisikletimde harici furş kullanıyorum. Ama artık yol bisikletlerinin nerdeyse tamamında, karbon dağ ve yol bisikletlerinin tamamında integrated kullanılıyor. Biz de bu modaya uyduk diyelim.
5) Kadro ağırlığı verilmemiş, gerçi çok önemli değil, önemli olan kadro geometrisi
kaynak işçiliği ( buradan göremiyorum) ve sürüş kalitesi.
7005 serisi Alu. bir kadro için 1400-1500 gr. bence gayet iyidir.
Kadromuz süper hafif değil. 1700gr. Ama oldukça sağlam. Buna rağmen bisikletin genel ağırlığı bu fiyat aralığı için oldukça uygun olduğu görüşündeyim.
6) MAŞA!, burda sorun var. İlk önce maşada aluminium kullanılması bence hata. Birkaç nedenden ötürü; alu. maşaların sürüş kaliteleri çok kötüdür ve en ufak bir kazada kırılma riskleri çok yüksektir veya uyarı yapmadan kırılmaya eğilimleri yükselecektir. Ayrıca 715gr. ağırlıkta bir maşa çok ağır, bugünkü üretimlerde çok rahatlıkla 620gr. larda uni-crown çelik bir maşayı aynı fiyata temin edebilirsiniz. Hem neredeyse 100gr. hafifletir, hemde dayanıklı ve sürüş kalitesi çok iyi bir maşayı kadronuza bağlarsınız.
Bu kadroda karbon maşaları görmek bence en iyi çözüm, fiyatlarda hesaplı, ağırlık olarak 450-500gr.'larda bir karbon maşa fiyata en fazla 100ytl. fark ettirir ( ettirmeli) vede ağırlığı 200gr. aşağıya çeker. Buda kadroyu bir gömlek yukarı çıkaracaktır.
Vallahi bunu da çok düşündük. Full karbon bir maşa maliyeti tahminizden çok artırıyor. Bu seviyede diğer dünya markalarının kullandığı gibi aluminyum üzerine karbon bir maşa çözümü sunulabilirdi. Biz bu noktada bunun kullanıcıya kalmış bir opsiyon olmasını istedik. 411'in hedefi ulaşılabilir ve yeterince kaliteli bir model olmaktı. Aluminyum maşa da bu ulaşılabilirliği sağlayan faktörlerden.
Ben kendime sordum, karbon maşa kullanırmıydım diye. Açıkcası 411 edinirsem son 10 yıldır benim ilk yol bisikletim olacak. Kendimi yeni başlayan biri olarak tanımladığımda karbon maşayı gereksiz buldum. Şuna eminim ki bir kaç bin kilometreden sonra karbon maşalı bir bisiklet deneyince farkı anlayabilirim. O zaman bir upgrade olarak düşünür yenilerim.
Benim gibi yeni bir çok kullanıcı bu biçimde düşünecek.
7) Kadro ölçülerini (size) umarım 4-5 gruba çıkarırsınız, uzun arkadaşlarımızda var.
Kadro geometrisinde "Compact" (slope) seçmişsiniz. Bunu anlarım, bugün moda ve ağırlıkta 50gr. indiriyor ( sele borusunda 20gr. ekliyor). Fakat bu kadroyu klasik geometridede üretirseniz işte o zaman bu kadro ölümsüz bir design olur. Kadro yapımcılarının önderleri şimdiden klasik geometriye dönmeye başladılar, sizde bu öncülerin arasına katılabilirsiniz. İnanınki " compact" geometri , moda olduğu kadar rijid değil.
Kadro ölçüsü belirttiğiniz gibi kısıtlı. 50 ve 53 olarak isimlendirilen kadrolarımız yine belirttiğiniz gibi sloping top tube olarak tasarlandı ve efektif 54 ve 57cm ölçüsündeler. Bu yaklaşık olarak Small ve Medium ölçüler. Buna bir de Large eklenebilirdi. Buna karar verirken yaptığımız anketin istetistikleri ve Türkiye insan boyu istatistikleri etkili oldu. Biz genelde S ve M boyunda bir milletiz.
Bu senelik böyle.
8) Kadronun sürüş kalitesi olarak hiç bir şey diyemem çünkü kullanmadım.
Eğer bana test için sağlayabilirseniz ( pedal ve ayakkabılarımı ben getiririm), memnuniyetle denerim.
ve görüşlerimi paylaşırım.
Olmaz idye bişey yok. Mart ortalarında bu konuyu görüşelim.
9) Umarım kadronu üzerinde " Design-in Turkey, Made-in neredeyse" etiketlenmiştir, bunu görmekten gurur duyarız.
O yok işte. Açıkcası kanunlardan dolayı "madi in Türkiye" yazmak mümkün değil, doğru da olmaz. designed in Türkiye (yada Türk Tasarımıdır) yazılabilirdi, tabi siz burda söyleyene kadar aklıma gelmemişti. Uygun olup olmadığını Aslı Bisiklet bünyesinde görüşmemiz lazım.