Scudo Sports

Yol bisikleti görünümlü Tur bisikleti...

@bahadır76

Bahadir Bey'in fikrine katiliyorum.Ben hybrid bir model olan Trek 7200 ile uzun turlar yaptim.Fx seriside bu amaca uygun.Mutlaka baska markalarin ayni tarz modelleri de vardir.
 
Scudo
Merhaba,
Trek FX3 kulanıyorum.Modele ilave olarak Bagaj (34 TL),Çamurluk (30TL) taktım.Ayrıca sele yide Brooks B17 (70 Euro) ile değiştirdim.Şimdi sıra gidon boğazını da açılı yapmak.İsterseniz ön tarafa da bagaj takabilirsiniz.Size de Trek FX 7.3 öneririm.2012 de fiyatı 750 Euro olucak şimdiden alın.Tam tur bisikleti fazla araştırmana gerek yok.Buraya foto koyamıyorum bana mail adresinizi gönderirseniz size fotoğraflarını gönderirim.sabri_atalay@yahoo.com
Kararınızı verirsiniz.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel
Konuyu devam ettirebiliriz tabii ki ne demek...

Arkadaşlar ben yakın bir zamanda tura falan çıkmam diyordum ama öyle bir tura çıktım ki herşey hesapsız kitapsız oldu. Yanımdaki arkadaş tecrübeli olduğu için rahattım. Ama şunu anladım ki (bir çok kişi bana kızacak ama) imkan dahilinde yol bisikleti-tur bisikleti-dağ bisikleti evde hazırda duracak. Buna bi çoğumuzun imkanı elbetteki el vermiyor, bende dahil. Şu an ben yol bisikleti almış ve kullanan birisi olarak, bu turdan sonra bir Tur bisikleti ne anlama geliyor, Tur bisikleti ne demekmiş gayet iyi anladım. Tecrübe etmek en sağlamıymış. Bazı şeylerin tecrübesi çok acı olur, tecrübe edenlere danışıp söyleneni yapmak en doğrusudur derler çoğu zaman. Böyle bir olayda tecrübe yaşamak acıyı gerektirmedi fakat meseleyi çok iyi kavramamı sağladı.

Tur İzmitten başlayıp Sakarya-Bolu-Safranbolu-Zonguldak-Düzce üzerinden geriye dönüş şeklinde 7 gün sürdü. Neredeyse %80 köy yolları, dağ yolları ve tali yollardan gittik. Trafiğe takılmadık. Öyle yollardan gittik ki yağmur olmadığı için o an akmayan dere yataklarından bile geçtik. Off-road, On-road, dağ, çamur gibi her türlü yol çeşidi yanında 4 mevsimi yaşadık. Hasılı böyle bir turda aldığım yol bisikleti ile buralardan geçmek, yol bisikleti kullanıyor olan birisi olarak küçük bir şansı bırakın imkansızdı. Bu tura çıktığım bisikleti sorarsanız en az 10 yaşında gayet sıradan bir Kenhill Atlanta şehir bisikleti idi.

Konuda bana yardımcı olan arkadaşlara da çok çok teşekkür ediyorum beni yanlış anlamazlar umarım ama böyle bir konuda öneri noktasında bence net yazılmalı bazı şeyler. Şöyleki; felis911 ve SametAksuoğlu'nun yazdıkları garibime gitmişti ama şimdi onlara katılıyorum ve net ifadelerle bende şunu diyorum: Tura Tur bisikleti ile çıkılmalı.

felis911 pinokyo ile bile tura çıkılır demişti. Evet, çıktın mı gidiyorsun onda bişey yok fakat 7 günlük bir tur için gerçekten konforu ve ergonomiyi, pratikliği, eşyalarını bisiklet üzerinde yönetebilmeyi istiyorsun. Bu noktada 30" bir bisiklet olsaydı bile dedim çoğu zaman.

Öyle ki uzun ve sakin sürüşlerde bir Paul Frenk gidonu konforunda bir bisiklet olsa diyorsun.
Akıp gitmek için kocaman tekerler istiyorsun. 26" bir dağ bisikleti bana kalırsa ölüm.
Bisiklet üstünde fotoğraf çekimi, ufak tefek atıştırmalar vb. için pratiklik arıyorsun.
Yol alırken duruş ve bazı hareketler için ergonomiyi istiyorsun.

SametAksuoğlu'nun da dediği gibi bob-yak ile yol almak gerçekten huzursuzluk veriyor. Turdaki diğer arkadaşım (bu forumda da yazıyor) bob-yak'lı idi, oradan biliyorum. Saygı duyuyorum, tercih meselesi ama yokuş inişlerinde 40'ın üzerine çıkmak gerçekten riskli, yokuşlarda arkadan ciddi bir çekiş var. O soğuk ve rüzgara rağmen turda ki bir inişte 67 km hız yapmışım mesela. Havanın güzel ve rüzgarın az olduğunu düşünün… Bu noktada da bob-yak sizi kısıtlıyor.

Sonuç olarak Tur olayında E-5'ten, D-100'den kredi kartı ile yüksüz basıp gideceğim deseniz bile rahatlık açısından yine yol bisikleti olmaz. Ayrıca robot değiliz, düz yollarda bazen en rahat sırt konumunda gitmek istiyor insan ve sadece varmak için yol almak ciddi bir zulüm bence, yolda olmak için gidilmeli diye düşünüyorum.

Forumdaki diğer kişiler içinde fayadası olacağı düşüncesi ile yazdım bunca şeyi. Bisiklet almayı düşünen kişi ben ayda yılda bir tura çıkarım diye düşünerek bence MTB almasın. Yol bisikleti tutkusu varsa alsın ve onu yaşasın. Yol bisikleti alan bu imkanda ki bir kişi için tur'a çıkmak istemesi durumunda 2. el uygun bir Hybrid vb. (kesinlikle MTB değil) ya da imkanı gerçekten varsa sağlam bir tur bisikleti alması en doğrusu olur. Şu an ben de yana yakıla Türkiye'de olmasa da ve maddi olarak da olmasada :) Surly vb. bir alet edinmeye çalışacağım.

Yine SametAksuoğlu'nun https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1123766&highlight=corners#post1123766 başlığına kesinlikle katılıyorum...
 
beni destekler düşüncelerinizin verdiği ara gazıyla bir iki ekleme -deneyimlerim ölçüsünde- yapmak isterim.


tur bisikletlerinde seat tube ölçüsü 75cm kadrolar var! ve inanır mısınız bu kadroya 180 -189 cm boyunda adam oturuyor(?) Bu nasıl mümkün olabilir?

O oturan adam cebine mızıkasını koyan, gittiği şehirlerde mendil açıp mızıkasını, yanında taşıdığı mandolinini çalarak, akşam yiyeceği yemeğin parasını çıkaran kafada birisi! Eğlenerek, gülerek çalışıyor. Adamın derdi 30 günde A noktasından B noktasına gitmek değil, bisikleti onun evi, onunla yatıyor,yiyiyor, içiyor, gülüyor, eğleniyor. Adamımızın envai çeşit kimseyle yaptığı sohbetlerin konusu bisiklet değil, ama bisikleti, onun o onca insanla tanışmasına vesile bir araç. bisikletin ulaşım aracı kimliği, onun bu vesile aracı olmasından sonra geliyor(?)

Çadır, ocak, mat, tulum, bivak, kap kacak.. bilgisayar, kitaplar, not defterleri, el ve yüz kremleri, ilaçlar... ne ararsan var. Adam bu bisiskletin üzerinde kelimenin somut anlamında yaşıyor, Peki nasıl?

Bu kadrolar öyle rahat ki yolda giderken fermuarınızı aralayıp rahatlıkla işeyebiliyorsunuz. çünkü kadronun üstünde iki büklüm değilsiniz. Size Doğtaş ın, İstikbal in, Alfemonun veremeyeceği bir rahatlıktaki Brooks selenize oturmuş, kafanızı eğmeden - dolayısıyla manzaraya karşı- pedal basıyorsunuz. Müze dört duvar değil, tüm dünya sizin için bir müze haline gelmiş ve bu devasa müzeye giriş biletiniz: sadece bir tur bisikleti!

Haftasonu antrenmanında değilsiniz, amaç hız yapmak değil.

Tüketim kültürüne, kültür endüstrisine, insanların kulu kölesi olduğu o devasa çarka sırt çevirdiniz, tüm o saçmasapan debdebeyi elinizin tersiyle itip, kendi kendinize yetebilir şekilde hayatın tadına varmayı seçtiniz! Bir reddediş sizinkisi! Günümüzde gerekli, zaruri görülen tüm o olaylar örgüsü, suni sorumluluklardan muafsınız. Bir olta ile balık tutup, bisikletinizle güzel bir tepe başına pedalladıktan sona, gün batımını kaçırmadan tuttuğunuz balığı yaktığınız ateşte pişirip, batan güneşin manzarasında yiyebilirsiniz.

Mülkiyet kavramı sizi enterese etmiyor, balığı mideye indirdiğiniz tepe başındaki araziyi (mesela büyük kanyon daki bir tepe başını) bir mühendis ya da bir doktor 50 yıl çalışsa dahi satın alamaycaktır. Bu mühensi 50 yıl çalışıp emekli parasıyla bir karavan aldıktan sonra, yaş yetmişe dayanmışken oraya geldiğinde ve sizin gibi balık yediğinde ise, bu sefer sizin fevri bir balık tutma eyleminden sonra yaşadığınız o deneyimin büyüsünü hissedemeyecektir! Kaldı ki büyük kanyonda bir tepeyi -milşi park- para ile satın alamazsınız, bir tur bisikletiyle oraya giden yolu cefasını çekerek, yolu hissederek pedallayarak, o tepeyi kişisel fetihleriniz arasına altın harflerle yazabilirsiniz ancak. karavanıyla oaralara gelen bir doktor emeklisi bu bassettiğim olguyu manasıyla yaşayamaycaktır.

Dolayısıyla tur bisikleti denen olayın, günümüz kapital süreçleriyle doğudan bir zıtlığı vardır. ilkelliği, yalınlığı ile bisiklet, dolayısıyla kapitalizmin karşısında -adeta- postmodern bir savaş silahıdır. Ancak kapital endüstri onu, en sade ve ilkel yapısına rağmen bisikleti alıp allayıp pullayarak her geçen gün biraz daha kendine benzetmektedir.

"tur bisikleti" bir kere alınır, hem dağda, hem yolda, istendiğinde etna yanardağında da sürülür, ben 2700 metreye kadar çıkabildim :) Baki Berk Kayalar altında Scoot Scale olduğu için işi daha da ileriye götürdü. Ama tabloya genel bakmak gerekiyor.

Baki bob-yak bağladığı dağ bisikletiyle boydan boya italyayı geçerken belli bir hızın üzerine çıkamadı, belki oda beim gibi günde 100 km yol yaptı ama o akşam çadırında harıl harıl uyurken, ben vardığım yerlerde akşamları yürüyüşe çıkabiliyordum. gezip eğleniyordum.

uzatmak istemiyorum ama tüm olayı etraflıca anlatan bir yazı yazabilirim talep olursa.

bitirmeden bahsetmemiz gereken bir konu; tur bisikletlerininde çeşitleri vardır. İlk başta klasik tur bisikleti ve benim de yakın zamanda almak istediğim ekspedisyon sınıfı tur bisikletleri vardır. Trek 520, Marin fourcorners gibi bisikletler klasik "all in one" tur bisikletleridir. Bunları yol bisiklet mantığında sürersiniz ve öyle pahalı, bulunmaz hint kumaşı tadında bisikletler de değiller. Sonçta büyük markaların seri üretim bisikletleridir bunlar. Klasik çizgiye çok yakınlar, yani bunlarla hızlı gidebiliyorsunuz, her yola giriyorlar..vb

ama 70 cm kadro ölçüdlerinde deneysel bisikletler var, daha dik bir oturma mesafesi ve bunun yanında daha fazla yükleme alanı sunan bu bisikletlerle, yukarıda tasavvurunu kurduğum "reddedişi" yaşayabilirsiniz. Bu tür bisikletlerle her türlü yola girebilirsiniz ama dezavantajları belli bir hızın üzerine çıkamaz ya da agresif manevralar yapamazsınız. keyif bisikletidir, piponu yakıp pedal çevirdiğin, spor için deği, daha başka bir şey için(!) pedala bastığın aletlerdir bunlar.

ben kendime "endurance" serisinden, giant defyaliance aldım. çünkü ben yukarıda tasavvurunu kurduğum hayatı arzuluyor ama şimdilik erteliyorum.

tur bisikletini en iyi Almanlar yapar, deli markalar var bu işte, elde size özel üretim yapan atölyeler mi dersin, sadece kadroyu üreten gerisine karışmayıp kadroyu sana veren gepetto ustalar mı dersin...vb

ama seri üretimler arasında en dişe dokunurları ki artık ekspedisyon bölümü altında bisikletlerini sunacak kadar işi ileri götürdüler bir marka varsa oda VSF dir. (ekspedisyon: yüksek irtifa demek ama en zor koşulları, yapayalnız kaldığınız, doğanın sizi hayatınızla imtihan ettiği ekstrem yerleri de ifade eder. öreğin;nasuh mahrukinin yaptığı ekspedisyon dağcılığıdır)

(link)

ve mümkünse tur bisikletinde rohloff vites kullanmak akıl karıdır. VSF TX-400 Rohloff 14-Gang dünyadaki F/P oranı en iyi tur bisikletilerinin başındadır, candır, kral değildir ama ağabeyleri kadar tuzlu da değildir, eksiği yoktur. alınır, hakkari, muş, antalya nerede tali köy yolu varsa itina ile pedallanır :)
işte bu;
(link)


bir ilginç detay( bu konuda bende tam emin değilim);
(link)

bakınız yukarıdaki linkteki bisikletin boy ölçülerinde, (26″) 47 | (28″) 52, 57, 62 cm gibi bir liste var. sanırım anlattığı şu; normalde 47cm binecek kullanıcılar için biz bu bisikleti 26" yani 66cm şeklinde tasarladık. ya da 47 binen kullanıcılara buşekilde de bir opsiyon model hazırladık. iki bisikletlerimiz var. eğer normalde 47cm alacaksanız, aslında sizin boyunuza uygun şekilde ama ilginç bir şekilde 66cm olan bu varyasyonu da seçebilirsiniz.

normalde 52cm binecekler için ise 28" yani 71cm bisikletlerimiz var. yahu 52cm bisiklete normalde 170 boyunda adam biner, 71 cm top tube akıl karı mı?
buradaki espiri, bu tür uzun kadrolar sadece boyu kısa olanlar için yapılıyor. aksi halde boyu 190 olan adam için aynı espiri ile bisiklet yapmaya kalksak, atıyorum gidip 130cm top tube kullanmanız gerekirdi, bu da inanılmaz bir dengesizlik demek. kule gibi bisiklet mi olur; rjitlik kalmaz, esner o denli uzun kadrolar, dev gibi bir adamın dimdik oturduğu bir bisikeltin aerodinamiğini hiç saymıyorum bile... :)

160 boyundaki adam kendisine uygun olan 47 cm kadroyu alsaydı, bu kadro üzerinde yükleme yapmaya yeterli alan bulamayacaktı. ee ama bu adam bisiklet üstünde 3 yıl pedal çevirecek, dünya turuna çıkıyor? İşte bu noktada özel tasarım devreye giriyor ve oluyor mu size 47, bir anda 66cm! ondan sonra arkaya apartman gibi yükle çadırları, matı, tulumu... Bu kadar uzun seat tube mesafesine rağmen, kadroyu 170 cm lik adama uygun hale getirme işini diğer oranlarla mesela top tube mesafesi, gidon yapısındaki ya da seat tube açısıyla oynayarak ya da daha başka bir şekilde yapıyor olmalılar. almanların işine aklım ermez, ben pedala basar, yoluma bakarım...
 
yuarıda yazılan metinlerle karşılaştırıldığında basit ve kısa olacak ama, arkaya ve öne monta edilmiş iki bagaj ve iki çanta senin yol bisikletini tur bisikleti için ideal hale getirebilir.
 
@SametAksuoğlu

Yazılarınız için çok teşekkür ederim. Verdiğiniz linkler ile de Tur bisikleti anlamında biraz daha bilgi sahibi oldum. Bu bisikletleri Türkiyede temin edebilme şansı var mıdır bilmiyorum ama anlattığınız şeylerin düşüncesinde olan ve bisikletin üzerinde imkanlarım elverdiği nispette Türkiye başta olmak üzere Dünyanın birçok yerini gezme planları yapan birisiyim bende. Yaş olarak belki biraz geç kaldım bilmiyorum ama bir insanın bir hedefi ve gayesi varsa sürekli onu düşündüğü, onu kurguladığı için bir şekilde ona ulaşabiliyor diye düşünüyorum. Bunun ilk adımıda bu tarz bisikletlerden birisine ulaşmak sanırım.

Baki'nin bloğunu mu takip ediyorsunuz bilmiyorum ama tura Baki ile çıktım zaten :) Sağolsun eksik olan birçok ekipmanımı o sağladı.

Yukarıda yazmışsınız -belki yeni bir başlıkta yada burada da olabilir- etraflıca bir yazı yazabilirim demişsiniz. Ben sahsen böyle bir yazınızı okumak isterim.

Netice itibari ile önceki yazılarıma bakıyorumda, tura çıkamak istiyorum diyip yol bisikleti modelleri sorarak fikir almaya çalıştığıma, kredi kartlı tura çıkma ile alakalı sorular sorduğuma gerçekten gülüyorum. Şimdiki yazdıklarıma ben bile inanamıyorum. Ama tur haricinde bir yol bisikleti almış olmaktan ve kullanıyor olmaktan gerçekten çok memnunum ve herkese tavsiye ederim. Ayrıca buradaki konuyuda sonuna kadar destekliyorum.

@adem er

Siz herhangi bir tura çıktınız mı, yol bisikleti mi kullanıyorsunuz, durumunuz nedir bilmiyorum ama yazılan bu kadar şeyden sonra yol bisikletine bagaj takarak herşeyi hallettiniz ya, ne diyeyim onca muhendisin ve bisiklet uzmanlarının AR-GE ve tüm çalışmalarını boşa çıkarttınız. Fikrinizi tüm bisiklet markalarına göndererek tek-tip bir bisiklette sadece eklenebilir ekipmanlar ve donanımlarla bir bisikleti Triathlondan MTB ye kadar her tipe dönüştürebileceklerini yazmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
esasında baki ile birlikte italyaya gidecektik ama son dakikada brükrasinin bize attığı çalımlar, benim malzeme eksiklerim, vize tarihlerimizin farklı verilmesi derken o gemiyle, ben uçakla italyaya vardık. o boydan boya italyayaı bisikletle geçti, ben arada gemi, tren, başkasının bisikleti, kiralık bisiklet..vb kullanmak zorunda kaldım çünkü böyle bir tura göğüsleyecek zamanım, param yoktu. velhasıl kelam o gün bugündür baki beni aramadı, suçu bana attı, işi yeterince ciddiye almadığımı, turdan önce bisikletimi hazırlamamaı sorumsuzluk saydı, halbuki tur için gerekli çantalar,mat, çadır, kamp ocağı...vb donanımlar çok pahalıydı ve ben sorumsuzluğumun değil, parasızlığın kurbanı oldum.

italyadayken onunla karşılaşabilmek umuduyla onca mesaj attım ama baki sonuçta, kafasına koyduğunu yaptı, iki türk aynı yolları ayrı ayrı geçtik. ama ben ondan önce etnaya çıktım :) dolayısıyla etnaya bisikletle çıkan ilk türk benim :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
@rahmi kocaman

önüzdeki sezon patlama yapacağını düşündüğüm cyclocross bisikletler hem tur hemde şehir içi dolaşımda ihtiyaca cevap verebilecek kapasitede... sağlam bütçe lazım..specialized tricross modeline bakmanı öneririm...
 
Başlıkta yazım bulunsun arada dönüp tekrar okumak için, çok faydalı bilgiler verilmiş özellikle SametAksuoğlu'ya tekrar teşekkür ediyorum tur bisikletleriyle ilgili yazısı için...
 
@SametAksuoğlu

Çok güzel, yararlı bilgiler. kendi adıma yararlandım, çok keyifle okudum, teşekkür ederim.
Dostlukla.
 
Bu topik altında yol (Tur) bisikletleri incelendiğine göre ben de bu bisikletlerin en iyilerini buraya koysam fena olmaz diye düşündüm.
Tekrar olacak , çünkü başka bir topikde de yazmıştım. Gene de yararlı olacaktır bu topiği takip edenler için: Sevgi ve dostlukla.


http://www.biketoledo.net/images/volpe.jpg
Bianchi Volpe
Although essentially a cyclocross racing bike, the Volpe's strength and light weight make it attractive to touring bikers.
http://www.biketoledo.net/images/fuji.jpg
Fuji Touring
The Fuji is a t time-tested classic which has changed little besides the paint job over the years. The 700c wheelset size gives the Fuji a bit more comfortable ride, and it is very popular with experienced tourists.

http://www.biketoledo.net/images/jamis.jpg
Jamis Aurora
The Aurora is another popular bike which has stood the test of time with tourists. It has all the typical touring bike amenities.

http://www.biketoledo.net/images/REISafari.jpg
REI Novara Safari
The Novara Safari from REI is among the more affordable choices among true touring bikes.
http://www.biketoledo.net/images/sherpa.jpg
Rocky Mountain Sherpa
Although less often mentioned than others in this list, the Sherpa generates rave reviews from its devoted fans.
http://www.biketoledo.net/images/Surly.jpg
Surly Long Haul Trucker
The LHT seems to be the top choice of touring bikes among experienced riders. It comes as a complete bike or can be purchased as a frameset to be built up by the rider or a local bike shop.
http://www.biketoledo.net/images/T800.jpg
Cannondale T800
Cannondale has long been a top quality name in road bikes, and the T800 brings the same cutting edge technology and beauty to touring.
http://www.biketoledo.net/images/trek.jpg
Trek 520
Known for lower priced mass production bikes, the Trek 520 has built a large following among tourists for its durability.

http://www.biketoledo.net/images/BruceGordon.jpg
Bruce Gordon BLT
The new, Tiawanese-built BLT provides the same geometry and tube specs as the highly regarded Rock 'n Road series at a lower cost. Frame set.

http://www.biketoledo.net/images/koga.jpg
Rivendell Atlantis
Rivendell bikes are available as stock or custom framesets, but they can also build the bike up for you. Now built in the U.S.

http://www.biketoledo.net/images/toureasy.jpg
Easy Racers Tour Easy
Recumbents like the Tour Easy make good touring bikes for many older riders or riders with disabilities because of their comfort, which allows many pain-free hours in the saddle each day. An estimated 10-15% of all tourists ride recumbents. They are not a good option for off-road or back country, but for most "civilized" touring (paved roads, packed dirt and crushed stone trails), they are a good choice. They are more expensive than traditional diamond frame bikes because of their low production numbers. They are also faster than uprights, and, with the addition of a faring, provide decent protection from bad weather.

http://www.biketoledo.net/images/BikeFriday.jpg
Bike Friday
The folding bicycle is another interesting touring option. Folders like Bike Friday are popular with international travellers, primarily because they fold small enough to be carried in a suitcase on planes, trains, busses and other mass transport. The Friday is fast and durable and can carry a surprising amount of luggage. While not suitable for rugged off-road adventure, it makes international credit card touring downright simple. Folding bikes also make excellent commuters for those who travel multi-modal. There are a good number of manufacturers producing high quality folding bikes.
http://www.biketoledo.net/images/salsafargo.jpg
Salsa Fargo
A new entry into the market is the Salsa Fargo, a 29" wheel bike described as the first mountain bike designed specifically for touring. Lightweight MTB touring, or "bikepacking," is gaining in popularity very rapidly.
 
sonunda biri gerçek tur bisikletlerini paylaşmış ancak kimse yorum yapmamış, teşekkür eden bile yok.

sanırım trek fx serisi gibi şehir bisikletleri, uzun yıllar daha bizim ülkemizde tur bisikleti olarak anılmaya devam edecek :(
 
ben de bu grupta bir bisiklet bakıyorum. ilginiz ve bilginiz için teşekkur ederim.
 
Bu bisikletlerden bildiğim kadarıyla sadece Surly kadro var Türkiyede ve o da çok pahalı, diğerleri malesef yok. Mesela Trek 520, Fuji, Jamis bunları da görmek isteriz. Bir de Bianchi var ki aslında şahane bisikletleri var ama ülkemizdeki bianchiler beş para etmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel
Uzun zamandır uğrayamıyorum buraya. Yaz geliyor ve bir tur bisikleti arayışı içine girdiğim için tekrar döndüm geldim. Buraya ihtiyacım oldukça girmekten ziyade her zaman aranızda olup yazmak ve paylaşmak isterim ama vaktim pek olmuyor. Bunun yanında kendimi kaybediyorum burada. İşi gücü herşeyi bırakıp uzaklara gitmek istiyorum. Şaka gibi ama iş hayatımı olumsuz etkiliyor :)

Paylaşım için teşekkürler Laciverti. Şimdi bisikletlere baktım ve yandım yakıldım. Eser Sevinç'in dediği gibi bu bisikletleri bulmak keşke mümkün olsa. Zaten daha bu konunun ilk başında Cannondale T800 tarzı bir bisiklet aradığımı yazmıştım ve neyi istediğimi bildiğimi bildiğim için de şu an açıkçası gururlandım :cool:

Şu an yukarıdaki Fuji, REI Navara, Trek 520 ve Bruce modellerinden birisini bulsam anında alıp yollara koyulabilirim. Hazirana kadar arayışlarım sürüyor. Buradaki herkese de duyurmuş olayım. Tur bisikleti arıyorum. Tavsiye ve satılık ilan önerileriniz vb. için açığım.

Herkese iyi günler...
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
Bütçen ne kadar bilmiyorum ama Surly Kadro Türkiyede bir tek bu adreste var (link) ve tek beden ölçüsünde, kadro boyu uyarsa ve bütçende de sıkıntı yoksa düşünebilirsin.
Yukarıdaki canavarlar kadar olmasa da Türkiye içi turlar için benim bisikletim bana yeter :) her baktığımda bagajı yükle yola çık diyor bana :)
https://lh4.googleusercontent.com/-i9H2oCUy22A/T28JItvCy8I/AAAAAAAADFc/rveRMxaYjcM/s840/Photo-0850.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel
Sadece kadro bu fiyat. Beni şu an aşıyor. Ayrıca parçalarla uğraşabilecek konumda değilim şu an.

Bisikletiniz gayet hoş görünüyor. Yol bisikleti sanırım değil mi? Modeli nedir merak ettim? İlk başta Trek 520 falan sandım. Heyecanlandım :)
 
@olgun şenel
o zaman, forumda ikinci el tur bisikletleri mevcuttu onları bir inceleyin, onlar da uymazsa sıfır bisikletlerden öneri yaparız.
benim bisiklet yol bisikleti değil, trek fx 7.1 kadrosu ve maşası diğer bütün parçaları kendim topladım, ortaya güzel bir şey çıktı, 11.5kg `a düşürebildim, matara kafesi, km saati ve pedal kalpiyeleri dahil, hafif olsun diye parçalardan ve lastiklerden taviz vermedim, tek aynakol kaldı değiştirmek istediğim onu da değiştirince aksesuarsız 11kg olacak ki tur bisikelti için iyi bir ağırlık. Keşke Trek 520 olsa ben bile heyecanlandım :) yol bisikleti ve tur bisikleti arasında kararsızım ilerisi için ama kullandıkça bu bisikelt hoşuma gitmeye başladı, ileride değiştirirsem trek 520 ne yapar eder getiririm yurtdışından.
 
Vay be. İyiymiş gerçekten. Çok hoş olmuş.

Benimde planlarım arasında Avrupa falan var. Gidebilirsem eğer oradan alıp Bulgaristan yada Yunanistan üzerinden geçerek Türkiye'ye getirmeyi düşünüyorum. Nasip artık bakacağız.

Dışarıdan getirtme ile ilgili bir bilgin var mı? Oluyor mu o şekilde? Oldukça masraflı olur sanırım.
 
Merhaba arkadaşlar. Şu an yukarıdaki bisikletleri hiçbir şekilde temin edemeyeceğimi biliyorum, içim gidiyor ama tur için bisiklet arayışlarındayım. Daha önce hiç denk gelmediğim ve kategorilerini ilk defa Şehir/Tur değil, Gezinti/Trekking şeklinde ayırmış olan bir yere denk geliyorum. Şükür, birileri birşeyleri farketmiş dedim ama kadrolar yine aluminyum :(

Ayrıca burada ki bisiklet markalarını Focus dışında pek duymadım. Siz ne dersiniz, bir Trek yada Scoot alıp yola çıkayım mı yada buradan bir tur bisikleti almak mantıklı ve doğru olur mu?

(link)
 
Geri