Mustafa Şükrü Yıldırım
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 17 Temmuz 2010
- Mesaj
- 1.424
- Tepki
- 812
- Şehir
- Yalova
- Bisiklet
- Giant
Merhaba Emre bende sorduğun 3 soruya cevap vereyim kafandaki soru işaretleri biraz daha azalsın;
1)Yol bisikleti hakkında kimileri çok hassastır kaldırımdan inemezsin,fren mesafesi çok uzun,lastik hemen patlar, yol bisikletiyle yokuş çıkılmaz gibi şeyler söylüyorlar(Tamam oranları ağır ama abartıyorlar sanki,gerçekten dert edilecek kadar var mıdır ? )
2)Bel ağrısı ve duruş pozisyonu.Daha önce hiç yol bisikleti kullanmadığım için bilemiyorum,bilgilendirirseniz sevinirim.
3)Yol bisikleti ile şehir bisikleti arasındaki fark.En çok merak ettiğim nokta bu.Bazı şehir bisikletlerinde de yol çekiş sistemi yer alıyor,duruş pozisyonu ve ağırlık gerçekten bu kadar önemli mi ?Yoksa şehir bisikleti ile de yol bisikletleri gibi hız yapabiliyor muyuz ?Ayrıca şehir bisikletleri neden bu kadar ucuz ? Yani dağ bisikletiyle aynı donanım olan şehir bisikleti neredeyse yarı fiyatına,aynı şekilde yol donanımı olan bir şehir bisikletinin fiyatı aynı donanımlı bir yol bisikletinin yarısı fiyatına satılıyor neredeyse. Bunun sebebi nedir ? Cevaplarsanız çok sevinirim
1-) Yol bisikleti kesinlikle hassas değil, iyice sürmeye alıştıktan sonra yapamıyıcağın hiç bir şey yok. Şahsen ben stabilize yola girdim, ormanda sürdüm, 2-3 basamak merdiven indim, kaldırımdan inmek yada atlamak zaten sıkıntı değil, tamamen alışmayla ilgili. Fren mesafesi olayı kullanacağın fren bacakları, kolları ve pabuçlarla ilgili. Genelde başlangıç seviyesi sora gibi modellerde fren mesafesi biraz uzun ancak bu durum alışmak için sağlıklı, özellikle otomobillerle ve diğer bisikletlilerle aranda mesafe bırakma gereğini hissettiriyor. Zamanla fren ayaklarını ve pabuçlarını değiştirirsin tatmin etmezse. Lastik patlama konusuda tamamen uydurma, ancak kendine büyük kule tipi pompa almalısınki 100-120 psi arası basıncı el pompasıyla basamıyorsun, doğru lastik basıncıyla lastik patlamıyor ve jant akort sağlığını koruyosun.
Başlangıçta kesinlikle 3 lü aynakol öneriyorum, çünkü yol bisikleti dişli oranları gerçekten ağır ilk zamanlarda bayır çıkmak seni hayli zorlar, onun haricinde kesinlikle spd pedal almalısınki ağır dişli oranlarıyla daha iyi başa çıkasın ve bacak kaslarında ona göre düzgün bir disiplinde çalışsınlar. Bu durumada alıştıktan sonra çok dik bayırları dahi çıkıyosun hemde hızlıca.
2-) Duruş pozisyonu sana 1 hafta civarı boyun ve bel ağrısı yapabilir ondan sonra bu durumada alışıyosun, ağrılar kesiliyor. Spor salonundan çıkmayan ben bile bu ağrıyı yaşadım, mecbur yatık pozisyonda boyuna güç biniyor çünkü, alışma evresi yaşanılıyor. İlk zamanlarda daha çok dropbar ın üst kısmından tutarsın.
3-) Bazı şehir bisikletleri fitness tarzı oluyor, üzerinde yol dişlileri ve donanımı var, bu bisikletlerde tabikide hız yapıyor ancak ödün verdiği bazı şeyler var. Bunlardan ilki duruş pozisyonu dik olduğu için aerodinamiklikten faydalanamıyosun, diğeri ise kadro açıları yol bisikleti kadar agresif değil, jantlar birbirinden daha uzak, daha konforlu ve rahat bir sürüşe odaklı yol bisikletine göre. Fiyat işine gelincede yol bisikletinin parçaları daha pahalı örneğin en baz modeli soranın kolları bile 200 tl den başlıyor, kadrodaki mühendislik daha fazla vs. bu durum yol bisikletini daha pahalı kılan etkenler. Aynı şekilde ağırlıkta büyük bir etken, yarım kilo bile sürüş karakteristiğini değiştiricek güçtedir.
Bu arada Giant konusuna değinmişsin, hemen hemen başlangıç modeli olan defy serisi kullandım, özel alaşım çoğu markada var sanırım, benim kadromda yazan aluxx sl 6000 series, kaynak yerleri pürüzsüz, karbon gibi görüntüsü var. Sağlamlık açısından bir sıkıntı yok, 85 kiloyum ve hayli zorladım diyebilirim, ömür boyu kadro garantisi vs. var zaten. Büyük üreticilerden biri, bir zamanlar specialized ve trek markasınında kadroları giant fabrikasında üretiliyormuş (specialized hala ürettiriyo olabilir), ben memnun kaldım tavsiye ederim pişman olmazsın. Diğer markalardan pek bir eksiği yok.
1)Yol bisikleti hakkında kimileri çok hassastır kaldırımdan inemezsin,fren mesafesi çok uzun,lastik hemen patlar, yol bisikletiyle yokuş çıkılmaz gibi şeyler söylüyorlar(Tamam oranları ağır ama abartıyorlar sanki,gerçekten dert edilecek kadar var mıdır ? )
2)Bel ağrısı ve duruş pozisyonu.Daha önce hiç yol bisikleti kullanmadığım için bilemiyorum,bilgilendirirseniz sevinirim.
3)Yol bisikleti ile şehir bisikleti arasındaki fark.En çok merak ettiğim nokta bu.Bazı şehir bisikletlerinde de yol çekiş sistemi yer alıyor,duruş pozisyonu ve ağırlık gerçekten bu kadar önemli mi ?Yoksa şehir bisikleti ile de yol bisikletleri gibi hız yapabiliyor muyuz ?Ayrıca şehir bisikletleri neden bu kadar ucuz ? Yani dağ bisikletiyle aynı donanım olan şehir bisikleti neredeyse yarı fiyatına,aynı şekilde yol donanımı olan bir şehir bisikletinin fiyatı aynı donanımlı bir yol bisikletinin yarısı fiyatına satılıyor neredeyse. Bunun sebebi nedir ? Cevaplarsanız çok sevinirim
1-) Yol bisikleti kesinlikle hassas değil, iyice sürmeye alıştıktan sonra yapamıyıcağın hiç bir şey yok. Şahsen ben stabilize yola girdim, ormanda sürdüm, 2-3 basamak merdiven indim, kaldırımdan inmek yada atlamak zaten sıkıntı değil, tamamen alışmayla ilgili. Fren mesafesi olayı kullanacağın fren bacakları, kolları ve pabuçlarla ilgili. Genelde başlangıç seviyesi sora gibi modellerde fren mesafesi biraz uzun ancak bu durum alışmak için sağlıklı, özellikle otomobillerle ve diğer bisikletlilerle aranda mesafe bırakma gereğini hissettiriyor. Zamanla fren ayaklarını ve pabuçlarını değiştirirsin tatmin etmezse. Lastik patlama konusuda tamamen uydurma, ancak kendine büyük kule tipi pompa almalısınki 100-120 psi arası basıncı el pompasıyla basamıyorsun, doğru lastik basıncıyla lastik patlamıyor ve jant akort sağlığını koruyosun.
Başlangıçta kesinlikle 3 lü aynakol öneriyorum, çünkü yol bisikleti dişli oranları gerçekten ağır ilk zamanlarda bayır çıkmak seni hayli zorlar, onun haricinde kesinlikle spd pedal almalısınki ağır dişli oranlarıyla daha iyi başa çıkasın ve bacak kaslarında ona göre düzgün bir disiplinde çalışsınlar. Bu durumada alıştıktan sonra çok dik bayırları dahi çıkıyosun hemde hızlıca.
2-) Duruş pozisyonu sana 1 hafta civarı boyun ve bel ağrısı yapabilir ondan sonra bu durumada alışıyosun, ağrılar kesiliyor. Spor salonundan çıkmayan ben bile bu ağrıyı yaşadım, mecbur yatık pozisyonda boyuna güç biniyor çünkü, alışma evresi yaşanılıyor. İlk zamanlarda daha çok dropbar ın üst kısmından tutarsın.
3-) Bazı şehir bisikletleri fitness tarzı oluyor, üzerinde yol dişlileri ve donanımı var, bu bisikletlerde tabikide hız yapıyor ancak ödün verdiği bazı şeyler var. Bunlardan ilki duruş pozisyonu dik olduğu için aerodinamiklikten faydalanamıyosun, diğeri ise kadro açıları yol bisikleti kadar agresif değil, jantlar birbirinden daha uzak, daha konforlu ve rahat bir sürüşe odaklı yol bisikletine göre. Fiyat işine gelincede yol bisikletinin parçaları daha pahalı örneğin en baz modeli soranın kolları bile 200 tl den başlıyor, kadrodaki mühendislik daha fazla vs. bu durum yol bisikletini daha pahalı kılan etkenler. Aynı şekilde ağırlıkta büyük bir etken, yarım kilo bile sürüş karakteristiğini değiştiricek güçtedir.
Bu arada Giant konusuna değinmişsin, hemen hemen başlangıç modeli olan defy serisi kullandım, özel alaşım çoğu markada var sanırım, benim kadromda yazan aluxx sl 6000 series, kaynak yerleri pürüzsüz, karbon gibi görüntüsü var. Sağlamlık açısından bir sıkıntı yok, 85 kiloyum ve hayli zorladım diyebilirim, ömür boyu kadro garantisi vs. var zaten. Büyük üreticilerden biri, bir zamanlar specialized ve trek markasınında kadroları giant fabrikasında üretiliyormuş (specialized hala ürettiriyo olabilir), ben memnun kaldım tavsiye ederim pişman olmazsın. Diğer markalardan pek bir eksiği yok.