Scudo Sports

Yokuştan inerken hangi fren daha sağlıklıdır?

@Flicker
Böyle konulara öyle cevap lazım da o yüzden. :)
 
Scudo
İki frene birden dengeli şekilde basmak en sağlıklısı bence.Önce öne bassanız takla atarsınız,önce arkaya bassanız kayarsınız.
 
Bisikleti de motosikleti de ÖN FREN durdurur diğeriyse sadece yükünü paylaşııır,ama bu yetenek şııp diuye kazanılmayıp, uygun yol ve trafik şartlarrında panik frene yakın DOZLU frenaj çalışmasıyla kazanılabilir..KIsacası şöyle diyebiliriz,,'' İYİ ÇALIŞILMIŞ REFLEKSLER ,ŞANSTAN HIZLIDIR.''Yaniiii süreki ve her daim pratik pratik ve kendinimizi geliştirme..
 
Vites için yapılan elektronik düzenek fren içinde yapılsa mesela arka fren kilitlenmeden önce x birim kuvvete maruz kaldığı hesaplanarak, bisiklet terazisinin (ön arka teker dengesinin) bozulmadan ön teker 4 x birim kuvvete kadar sıkışması sağlanırsa olay bilgisayar marifeti ile risksiz çözülebilir. :)
Ayrıca vites oranları konusunda hala kullanıcının kendince dişli seçmesini de uygun bulmuyorum. :) Kullanıcı bir motör gibi belirli bir nm güç üreterek dsg şanzıman gibi bisiklet kendi aktarma organlarını ayarlayarak kullanıcı için en uygun vites seçeneğini vermeli :)

ama bunlardan sonra pedallamak ne kadar zevkli olur derseniz ???

Epey konuya yüklenmişim pardon
 
Frenleme %25 arka %75 ön olacak şekilde yapılmasının daha uygun olduğunu bir yerde izlemiştim. ben arka freni %25'e(tahmini) sabitleyip ön freni %75 olacak şekilde aralıklarla sıkarak duruyorum, mtb'de durum farklıydı(lambur lumbur diye tabir edebileceğimiz türden) yolda ise durum böyle :D
 
Geri