Scudo Sports

Yokuştan inerken hangi fren daha sağlıklıdır?

Bildiğim selede vücudun ağırlığını arka tarafa verip kısa süre arayla arka ve ön frenlerin kullanıldığı. Böylece ani veya sert ön fren ihtimaline karşın düşme tehlikesi azaltılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vonmin
Scudo
Arka daha sıkı kaymayacak şekilde ön ise seni taklaya vermeyecek şekilde sıkı tutarsan en kısa mesafede durursun
 
  • Beğen
Tepkiler: Vonmin
@Vonmin Yokuş aşağı da olsa düz yolda olsa ivmelenmeden kaynaklı olarak mesafe az ise ön fren daha etkili, fakat fren mesafesi uzun ise arka fren daha sağlıklı . Frene basıldığı anda bütün ağırlık öne kaydığı için arka frenin durdurma konusunda pek bir yardımı olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vonmin
Kesinlikle ön. 60,70 ile giderken aniden ön freni sıkın kendinizi bulutların üzerinde uçarken göreceksiniz insanın ayağını yerden kesiyor ön fren o kadar sağlıklı yani.
Düz yolda 20 ile giderken ön freni sıktım sonuçta üç hastane gezdik ondan sonra iki freni de dengeli olarak kullanıyorum ve ö frenin balatalarını değiştirdim ne kadar sıkarsan sık lastiği kilitlemiyor.
 
Arka fren kesinlikle tam durdurmaz,ön frenle beraber kullanmak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vonmin
@mustafa genç Hocam sizinle de çok karşılaşıyoruz donanımhaberde de gördüm bayağı vesselam neyse benim de bu konuyla ilgili tecrübem varda forumda anlatması zor olur diye yazmadım yazayım bisikleti ilk aldığımda arkayı önü az sıksam hidrolik fren zınk diye kitliyodu bisikleti sonra 2 sene kullanmadım kar yağmur ve yağ yedi balatalar arka fren de yağı kaçıp boşaldığı sıra sadece ön fren kaldı bi test sürüşü yapayım dedim aman allahım yokuş aşağı 52 ile giderken ön freni sonuna kadar sıkıyorum çok sert hemen duruyorum ama asla teker kitlenmiyo balataların tutuşu azalmış aslında ama işime geleceği hiç aklıma gelmezdi hala öyle yokuş aşağı 50 ile giderken ön ve arkayı yüzde 90 sıkarım iki se kitlenmez ama kitlenmek üzere olana kadar iyi sıkarlar ve güvenli şekilde duruyorum işime geldi bu olay takla istesem de atamıyorum artık.
 
@Vonmin dostum inişlerde iki frenden birini seçeceksek, eğimin fazla olmadığı yerde arka, fazla olduğu yerde ön freni tercih etmek daha mantıklı. Tabi ön fren arkaya oranla daha fazla teknik kullanım ister ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Vonmin
Bunun bir teorisi yok. Herkesin bir tarzı var. Herkesin fren ayarı da sabit değil.
Ben ön freni seviyorum. Kendimce bas çek yaparak abs uyguluyorum. Çok hızlıysam da çift fren kullanırım.
 
2 sini de kullanmalısın. %65 ön frense %35 arkayı kullanmalısın. Ayrıca eğer ki seleden kalkıp selenin tam arkasına boşluğa oturursan, ön freni daha fazla sıkabilirsin. Herneyse

Cevap : 2 si de :D
 
Limon sıkar gibi %70 ön %30 arkayı sıkacaksın düz yolda.Nedeni ise amortisorun kapanmasi lazim on frene sağlam asılmadan once,kaymaması için.Arazide inislerde ağırlıklı olarak arka sıkilır.
 
Arkadaşımın ufak bir kaza sonucu ön freninin kırılmasından dolayı böyle bir tartışma başladı aramizda. Sizleri etkilememek, adil yorumlar almak için fikirlerimizi belirtmedim
Arkadaşım yokustan inerken on frenin kitlenme yapıp üzerinden atacağını, dolayısıyla arka frenin daha sağlıklı olduğunu soyledi.
Ben ise arka frenin kaymaya yol açıp önümüze çıkan ilk engele carpmamiza sebep olacağını düşünerek ön frenin daha sağlıklı olduğunu savundum.Akşam bir araya geldiğimizde yorumlarınız dogrultusunda tekrar münakaşa da bulunup ortak fikre varacağız.Hepinize teşekkürler, iyi forumlar.
 
Benim bildiğim arka fren yavaşlamak ön fren durmak içindir!Ancak ustalar farklı yorumlayabilir!Yokuş aşağı durumlarda ise bu biraz hız ile ve hava şartları ile alakalı!
 
vücut ağırlığını geriye kaydırarak her iki fren de eşzamanlı sıkılır, fren harş diye sıkılmaz limon sıkar gibi sıkılır.
 
Allah ne verdiyse frenini kullanıyorum genelde :D

işin şakası kararlı stabil şekilde iki freni kullanmak gerekir. tek fren çok sağlıklı olmadığını düşünüyorum. iki fre varken tek frene hele yokuş aşağı inerken yüklenmenin bisiklete eziyet vereceğini düşünüyorum
 
Geri